Yerli araba


Şimdiden 120 bin talep olmuş, ankara ve ıstanbul büyükşehir belediyeleri de talepte bulunmuşlar diye okudum, şimdiden herkeste heyecan oluşturdu umarım bu bir hayal olmaz üretime geçilir ve uygun fiyatlı akü ihtiyacı falan tedarik edilir inşallah
 
Dediğim gibi güz


Ya sabır diyorum da, sabırda bir yere kadar...

Evveliyatını biliriz, hatta 3 sapık fikir diye bahsettiğin fikirler hakkındaki evveliyatını iyi biliriz Umut! Sadece fikir değil fiili çalışmalarını da biliriz. Ne okuduğunu, ne okutmaya çalıştığını iyi biliriz. O yüzden daha fazla zorlama istersen...

Eyvallah bir fikrin vardır da, milletin fikirlerine saygı duy en azından. Bırak bu karşıt fikirlere terörist edebiyatlarını...

Kemalizm bir din veya din istismarı ile paralel yürüyen bir ideoloji değildir, en azından bunu ayrı bir yere koy. Elhamdülillah bizde dini vecibeleri yerine getirmeye çalışan aciz kullardanız, yani islam kimsenin tekelinde değil bunu da iyi belle.

Atatürk'e bu ülke için yaptıklarından dolayı saygı duyuyorum. Gerçekten çok büyük bir devlet adamıymış, hayatının büyük çoğunluğu asker olarak geçmiş, bir sürü savaşta yer almış ve günün sonunda bitmiş tükenmiş bir milleti yeniden toparlayıp bir cumhuriyet kurmuş. Bugün ingilizin, yunanın boyunduruğu altında olsaydın daha mı iyi olacaktın? Gerçi sizin fesli deli keşke kurtuluş savaşını yunan kazansaydı dedi ya...

Ayrıca 3 sapık fikir birlikte doğmuş gibi içi boş laflar etmeninde bir faydası yok. Aklı çalışan insanlar, Atatürk'ün mevcut durumu ve geleceği iyi okuyup FETÖ gibi oluşumları engellemek adına yaptıklarını gayet iyi görür. Tabi RTE gibi dönemin yöneticileri bunu anlayamadığı için koskaca Türk ordusunun başkomutanı esir düşmüştür. Bu rezaleti de büyük bir başarı gibi gösterip bayram ilan etmişlerdir. Konuyu daha da detaylandırıp iyice siyasete bulamaktan gerçekten çok rahatsız oluyorum. Yeri de burası değil zaten.

Araba konusunda da yine belirtiyorum, gerçekten güzel bir prototip var ortada. Bizim bu ürünün ortaya çıkması aşamasında gerçekten bir şey yaptığımıza inanmıyorum ama üretimini yapıp milli duygularımızı kabartacak, başarılı bir ürün çıkmasını çok istiyorum.

Okuduğum iletilerden artık şunu anlayabiliyorum; bir yatırım yapılacak gibi görünüyor. Umarım sonu iyi olur. Yine kandırıldık gibi durumlar ortaya çıkmaz, umarım yine insanların milli duyguları istismar edilip birilerinin rant kapısı olan boş projeler çıkmaz ortaya.

4 bin kişi arabanın prototipinin yapılmasında görev aldı deniyor, fabrikada 10 bin kişi çalışacak deniyor. Yahu 4 bin kişi ne yaptı bir anlatsalar hele...

Hadi onu geçelim, bir arkadaş Tofaş'ta 10 bin kişi çalışıyor diye desteklemiş. İyide kardeşim Tofaş yılda 400-450 bin araç üretiyor. Araçların büyük çoğunluğu yurt dışına gidiyor. Al sana bilgi;

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 35 daralarak 620 bin 937 oldu. Vergi indirimleri aşırı daralmayı önledi. En fazla satan otomobiller ise vergi oranları düşük A, B ve C segmentleri oldu.

Bu bilgiden yola çıkarak soruyorum, 10 bin kişi ile yıllık kaç adet araç üreteceksin? 10 bin kişi çalıştıran Tofaş 400 bin civarında ise sende en az 300-350 bin araç üreteceksin ki 10 bin kişinin anlamı olsun. O zaman da şu çıkıyor ortaya, 350 bin aracı kime satacaksın? Türkiye'de şuan yılda satılan toplam otomobil sayısı daralmadan sonra 400 bin etmiyor. Neredeyse 10 kişiden 9'u, başka bir markayı düşünmeden elektrikli ve yerli üretim dediğimiz aracı alacak. Senin aklın, mantığın bunu alabiliyor mu?

Mevcut iktidarın daha önceki tanıtımları, yalanları düşünülünce insanlar mesafeli bakıyor haklı olarak. Yapılan ve güzel gösterilen her işin sonunda milletin önüne acı bir fatura çıkıyor. Yıllarca ödenecek borç yükü, hasta garantisi, araç garantisi şu garantisi bu garantisi... Zaten kötü yönetilen, kötü giden bir ekonomi söz konusu iken kara delik açacak başarısız bir yatırım olmaz inşallah. Şovu bırakıp adam akıllı iş yapsınlar başımızın üstünde yeri var.
İnşallah 2015 te gördüğümüz film gibi olmaz bu projede...

Böyle bir konuda Atatürk niye tartışılırki?
Atatürk bu ülkenin kurucusudur. Atatürk e ve Cumhuriyete kimse hakaret edemez. Eden suç işlemiş demektir.
Malesef bizler sapla samanı birbirine karıştırıyoruz. Siyasi dusuncemize göre cephelere ayrılıyoruz. Enerjimizi gereksiz yere harcıyor. Asıl meseleyi halledemedigimiz gibi birde yorgun düşüyoruz.
Her şey hayal ile başlar. Onun için yerli araç projesini destekliyorum. Çünkü başarı gelirse ülke ekonomik olarak güçlenecek. Ülke olarak kendimize güven gelecek. İleriye yönelik üretim bakımından pek çok kapılar açılacak.
Burada siyasi iktidarın amacı sadece oy kaygısı ise, Allah onlara fırsat vermesin.
Vatan ve millete hizmet ise Allah onların önünü açsın.
Niyet okuyamam. 2019 da yerli araç yollarda olacak dendi. Olmadı.
Yapılan doğrumu? Değil
Eksikleri eleştirilsin. Suçlar cezalandırılsın. Fakat hayalden vaz geçilmesin.
Çünkü büyük projelerde tek seferde sonucun çıkması zor.
Vatandaşa düşen projenin başarılı olması için katkı sağlamaktır. Yanlışları göstermekte bir katkidir. Yalnız köstek olmak dusmancadir. Ulkenin geleceğinede zarar verir.

4000 çalışan sayısını bende yazdım. Yanlış yazmışım. Fabrika açıldığında 4000 çalışan la üretime başlayacak diye açıklama yapılmış.
Keşke açılsa. 4000 ile başlar ve üretime göre artar gider.
Üstelik bu işin birde yan sanayi ve hizmet sektörü var. Oralarda da binlerce kişi çalışacak.
Düşünsenize beyaz eşya ihraç eder gibi yerli otomobil ihraç edildiğini.
Ama bu iş kolay değil üretime geçmek kadar, yeni teknoloji olan elektrikli otomobili piyasaya sürmek birilerini de ekmeğinden edecek. Dev otomobil firmaları ve petrol şirketleri bunu istermi?
 
Zamanında Devrim arabasının önünü bir takım çevreler ve siyasi gruplar tarafından nasıl kesildiyse aynı oyun başka şekillerle oynanıyor , konu siglastirilarak siyasi zemine çekiliyor , ben bu baştaki düşünceye bir defa bile desteklemedim , ama bu projeye olumlu bakıyorum , küresel baronların çarkını en azından bu araba işinde bozmaliyiz artık , her sene milyarlarca USD dışarı gidiyor , diğer yandan bunu siyasi idarenin şov ve seçim kazanma malzemesi yapmasinada karşıyım , bu ülkenin projesi bizim insanımızin projesi olmalı diye düşünüyorum
 
Burada sıkıntı şu, biz eleştiriyoruz eleştirebiliriz bundan daha doğal ne olabilir. Simdi biz eleştirince direk Atatürke hakaretle karşılaşıyoruz ne alaka adam 1938 yılında aramızdan ayrılmış.

Sıkışınca hemen Atatürke hakaret edecek ne var ortada ahlaksızlıktan başka bir şey değil bu.

Ben eleştiriyorsam sende beni eleştir benim elestirilerime akıllı mantıklı cevaplar ver ben utanayım ama yok illa bu ülkenin kurucu değerlerine saldıracaklar.

Bu devirde daha evini doğru düzgün idare edemeyen adamlar çıkıp onca imkansızlıkla mucade edip anadoluya çıkıp milli mücadeleyi canı pahasına ilan eden büyük komutana iftira atıyor.

Sen kimsin senin ne başarın varda Anafartalar kahramanına dil uzatıyorsun. Bu site yönetiminede yazıklar olsun. Atatürkü bu şekilde savunmak bizim değil onların işi olmalı çıkıp şunu demeliler doğru durun kendi aranızda tartışın ama Atatürkü karıştırmayın demesi lazımdı.

Ustune ustluk ysuf tuylogluda çıkıp beni eleştirip bana dil uzatıyor. Arkadaş baksanıza ulkenin kurucu iradesine milli kahramanına hakaret ediliyor ona iki kelam edecekleri yerde bana cevap veriyor.
 
Burada sıkıntı şu, biz eleştiriyoruz eleştirebiliriz bundan daha doğal ne olabilir. Simdi biz eleştirince direk Atatürke hakaretle karşılaşıyoruz ne alaka adam 1938 yılında aramızdan ayrılmış.

Sıkışınca hemen Atatürke hakaret edecek ne var ortada ahlaksızlıktan başka bir şey değil bu.

Ben eleştiriyorsam sende beni eleştir benim elestirilerime akıllı mantıklı cevaplar ver ben utanayım ama yok illa bu ülkenin kurucu değerlerine saldıracaklar.

Bu devirde daha evini doğru düzgün idare edemeyen adamlar çıkıp onca imkansızlıkla mucade edip anadoluya çıkıp milli mücadeleyi canı pahasına ilan eden büyük komutana iftira atıyor.

Sen kimsin senin ne başarın varda Anafartalar kahramanına dil uzatıyorsun. Bu site yönetiminede yazıklar olsun. Atatürkü bu şekilde savunmak bizim değil onların işi olmalı çıkıp şunu demeliler doğru durun kendi aranızda tartışın ama Atatürkü karıştırmayın demesi lazımdı.

Ustune ustluk ysuf tuylogluda çıkıp beni eleştirip bana dil uzatıyor. Arkadaş baksanıza ulkenin kurucu iradesine milli kahramanına hakaret ediliyor ona iki kelam edecekleri yerde bana cevap veriyor.
bak sen yine salladın recep.
biz senle durum sertleşmeden bana iftira attığın için kapıştık.
sen ispat edemedin bitti.
şimdi umut yanlış yolda diyorum
uyarı veya uzaklaştırma alacak.
veya o yönde bir atağı hemen engellenecek.
diyorum.
anlayamıyorsun.
inat,inat,inat
 
Zamanında Devrim arabasının önünü bir takım çevreler ve siyasi gruplar tarafından nasıl kesildiyse aynı oyun başka şekillerle oynanıyor , konu siglastirilarak siyasi zemine çekiliyor , ben bu baştaki düşünceye bir defa bile desteklemedim , ama bu projeye olumlu bakıyorum , küresel baronların çarkını en azından bu araba işinde bozmaliyiz artık , her sene milyarlarca USD dışarı gidiyor , diğer yandan bunu siyasi idarenin şov ve seçim kazanma malzemesi yapmasinada karşıyım , bu ülkenin projesi bizim insanımızin projesi olmalı diye düşünüyorum

Sofraya bir kap güzel yemek geliyor. Yemeği ilk tadan tuzu yok diye kabı fırlatıp atiyor. Sonuçta herkesin aç kaldığı saçma bir olay bu.

Zamanına göre gayet güzel bir ürün olan devrim aracı. Benzini bitti diye üretime gecirilemiyor. Neden böyle olduğunu ben net olarak bilmiyorum. Çünkü gerçek sebep bu olmamalı.
Acaba o araç üretime geçseydi Su an nasıl bir ülke olurduk?
Patron olup kendi aracimizi uretecegimize, başkalarına işçilik yapıyoruz.
Her şey ekonomiye dayanıyor. Yapılan bir hata senelerce sürüyor. Gelecek nesilleri de etkiliyor.
 
Ben eleştiriyorum yerli arabayı neden eleştiriyorum? Bundan öncede tubitakta bir otomobil yapıldı dendi Saabdan alınan oto yıl sanırım 2015 ti isvecten saabdan para verilip alınan araç ne oldu ona akıbeti nedir?

Bu kadar adam toplanıyor vestel sarj aksamını akü aksamını yapacaktı ne oldu neden vestel fabrikasından akuyu yaptıkları proseslerin görüntüsü yok.

Turkcell yazılımını yapacaktı ne oldu hani yazılım ortada var mı yok.

Kac gündür internette dolaşan bir resim var pininfarina diye bir firmanın yaptığı araba bu belliki.

Biz bu eleştirileri yapacağız sende çık bize akıl ve mantık çerçevesinde cevap ver biz utanalım. Beni delirten çıldırtan olay yahu bu elestirilere karşılık siz neden Atatürkü ortaya getiripte hakaret ediyorsunuz arkadaş neden yahu neden?

Neden memleketin kuruluşuna vesile olmuş kahramanla alıp vermedeginiz nedir neden ?
 
bak sen yine salladın recep.
biz senle durum sertleşmeden bana iftira attığın için kapıştık.
sen ispat edemedin bitti.
şimdi umut yanlış yolda diyorum
uyarı veya uzaklaştırma alacak.
veya o yönde bir atağı hemen engellenecek.
diyorum.
anlayamıyorsun.
inat,inat,inat
Yusuf bey benim sizinle hiçbir sıkıntım olamaz. Sadece siz değil hiç kimseyle olmaz bizim kırmızı çizgimiz bellidir. Bizler Atatürk ilke ve inkılaplarını özümsemiş Türk milliyetçisi cumhuriyetçi kişileriz. Sizinle tartıştığımız konuyu çok iyi hatırlıyorum simdi bu haddini hudunu bilmeyen kişi yine o zaman Atatürkle alakalı bir paylaşım yapmıştı sizde onu destekler nitelikte paylaşım yapmıştınız bende tepki gösterdim nihayetinde yönetim o zaman konuyu kilitledi kaldırdı. Hatta semsamer nickli arkadaşta belki hatırlar oda bizi destekler nitelikte yazmıştı. Benim sizinle hiçbir problemim olamaz.
 
Yusuf bey benim sizinle hiçbir sıkıntım olamaz. Sadece siz değil hiç kimseyle olmaz bizim kırmızı çizgimiz bellidir. Bizler Atatürk ilke ve inkılaplarını özümsemiş Türk milliyetçisi cumhuriyetçi kişileriz. Sizinle tartıştığımız konuyu çok iyi hatırlıyorum simdi bu haddini hudunu bilmeyen kişi yine o zaman Atatürkle alakalı bir paylaşım yapmıştı sizde onu destekler nitelikte paylaşım yapmıştınız bende tepki gösterdim nihayetinde yönetim o zaman konuyu kilitledi kaldırdı. Hatta semsamer nickli arkadaşta belki hatırlar oda bizi destekler nitelikte yazmıştı. Benim sizinle hiçbir problemim olamaz.
eyvallah tamam sıkıntı yok.
bende m.kemal Atatürk'ü tartışma konusu etmem ve sen bunu asla ispatlayamayacaksın.
haa partiler hakkında atışmışlığım vardır
yine olacaktır.
benimde seninle sıkıntım yok.
dediğim gibi hepinizi seviyorum.

ve şu "sizi seviyorum" kelimesini ne kadar yazdıysam sizden bir karşılık bulamadım.

ama yine canı gönülden diyorum.
iyiki varsınız.
 

eyvallah tamam sıkıntı yok.
bende m.kemal Atatürk'ü tartışma konusu etmem ve sen bunu asla ispatlayamayacaksın.
haa partiler hakkında atışmışlığım vardır
yine olacaktır.
benimde seninle sıkıntım yok.
dediğim gibi hepinizi seviyorum.

ve şu "sizi seviyorum" kelimesini ne kadar yazdıysam sizden bir karşılık bulamadım.

ama yine canı gönülden diyorum.
iyiki varsınız.
Yusuf bey ispat edemem çünkü yonetici meskisehirdi sanırım konuyu kilitledi ve kaldırdı nasıl ispat edeyim.

Bizi sevin yada sevmeyin bu sizin kişisel kararınız bu platformda Mustafa Kemale yapılan serefsizliklere musade etmeyin kafidir benim için.

Bakın buradaki tartışma hakikaten kaç gündür bizi yoruyor. Oturun konuşun akp yi chp yi mhp yi iyi partiyi konuşun siyaset olmaz diye birşey yok illaki insan olmamız hasebiyle illaki siyasetide konuşuruz. Ama buradaki olay siyaset değil tamamen siyaset ustu bir milli kahraman.
 
Yusuf bey ispat edemem çünkü yonetici meskisehirdi sanırım konuyu kilitledi ve kaldırdı nasıl ispat edeyim.

Bizi sevin yada sevmeyin bu sizin kişisel kararınız bu platformda Mustafa Kemale yapılan serefsizliklere musade etmeyin kafidir benim için.

Bakın buradaki tartışma hakikaten kaç gündür bizi yoruyor. Oturun konuşun akp yi chp yi mhp yi iyi partiyi konuşun siyaset olmaz diye birşey yok illaki insan olmamız hasebiyle illaki siyasetide konuşuruz. Ama buradaki olay siyaset değil tamamen siyaset ustu bir milli kahraman.
konuyu bulsakta,
orada bana ait bişey bulamazsın.
m.kemal ATATÜRK sevgisi bende bugün ne ise o günde aynıdır.
haa müdahale veya yorumlarda o anda pasif kalmış olabiliriz,
bunuda gayri ihtiyari olarak bağlayınız.
 
Elektrik motorlari
Daha yüksek verimlidir.
Gücü yüksektir.
Torku yüksektir.
Bakim maliyetleri düşüktür.
Gürültü yapmaz.
Çalışırken çevreyi kirletmez
Bakimlardan sonra yağ artığı vb bırakmaz.
Bakim süreleri uzundur.
Yapısı basittir.
Uygun elektronik devre ile, durmak için yapılan frenlemede yada yavaslarken motor dinamo gibi elektrik üretip bataryayı şarj edebilir.
Aracı zorlamak için elektrik motorunun ısınmasına gerek yoktur.
Elektrik motoru soğukken yada sıcakken sarfiyat değişmez.
Elektrik motorunun ömrü uzundur. Zamanla performansı düşmez.
 
Öncelikle hepinizi sevgi ve saygı ile selamlıyorum. Lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım. Uzun uzun yazacağım okumanızı tavsiye ederim. Kimsenin siyasi görüşü ile ilgili konulara girmeyeceğim.

Öncelikle üretilen araç vatana millete hayırlı olsun. İnşallah ortalama bir vatandaşımızın alabileceği, dış pazarlara satılabilecek, sağlam ve başarılı bir araç olur. Ben tasarımını gerçekten çok beğendim.
Gelelim işin teknik detaylarına, açıkçası bizde araba üretebilecek altyapı olduğuna inanıyorum. Bursa bölgesinde çok fazla otomotiv yan sanayi üretimi yapan fabrika var. Üretemediklerimizi yurt dışından temin ederiz, birleştiririz. Mesela Mercedes, Renault motor kullanıyorsa bizde alır takarız arabamıza. Yaparız yani ama ne kadar sağlam, ne kadar başarılı, kronik problemleri olmayan bir araç üretebiliriz bilmiyorum.

Gelelim elektrikli arabaya, kolaymı değilmi? Öncelikle bir bakalım linke;


İncelediysek görüyoruz ki VW 60 milyar euro bütçe ayırmış elektrikli araba için, 33 milyar euro sadece elektrikli hareket sistemleri için ayrılmış. Şimdi o kadar basitse, o kadar kolaysa dünya devi olan bu marka neyi geliştiriyor bu kadar paraya? Salak mı bu adamlar? Değiller aslında, çünkü; motor ayrı sıkıntı, jel akü ayrı sıkıntı, akü ömrü ve maliyeti çok ayrı bir sıkıntı, şarj ünitesi ayrı sıkıntı, yazılım, güvenlik, transmisyon, frenleme işleri ayrı sıkıntı. Yapan yapıyor, bizde yaparız ama yaptım oldu ile olacak işler değil. İnşallah olur. Tabi çıkan aracın fiyat/performans seviyesi ne olacak? Tatmin edici ve ulaşılabilir bir araç olacak mı? Tüm dünyaya düşman olmayı becermişken hangi dış pazara satmayı hedefliyoruz?

Birde kıyaslama için çok çarpıcı bir örnek vereceğim. Bu kısmı lütfen iyi idrak edelim.

Bugün Almanyada baz model bir Astra 18 bin euro civarı. Alman asgari ücretli işci 1557 euro maaş alıyor. 18000/1557=11,56 Yani Almanya'da asgari ücretli çalışan bir işçi yemeden içmeden para biriktirirse sıfır bir Astra yı 1 yılda alıyor.
Gelelim bizim yerli arabaya. 150 bin TL civarı olacak deniyor, yeni asgari ücret 2425 TL 150000/2425=61,85 Yani asgari ücretlimiz ancak 5 yıl yemeden içmeden biriktirirse 5 yılda bir sıfır otomobil alabilecek. İşte refah seviyesi farkı budur ama bunu anlatamadık kimseye. Soran olursa Almanya bizi kıskanıyor.

Yukarıda geçtiği için bir başka bu konuya gireceğim. Malum arkadaşlar varsa yoksa karalama için heykel edebiyatı yaparlar. Sanarsın bu ülkede akp den önce taş devri yaşanıyordu. Peki aşağıda yazanları neden görmezsiniz?
1924 yılında fişek fabrikasının kurulmasıyla başlayan ve Mustafa Kemal Atatürk’ün sağlığı boyunca temelleri atılan sanayi hamlesiyle birlikte toplam üretim yüzde 80 arttı. Kömürde yüzde 100, kromda yüzde 600, diğer madenlerde yüzde 200 artış yaşandı. Demir üretimi 0’dan 180 bin tona çıktı ve şeker üretimi 200 kat arttı. Kurulan kömür, çimento, şeker, uçak, ipek ve deri fabrikaları sayesinde kurtuluş savaşından henüz çıkmış Türkiye kalkındı. Limanlar kuruldu, tersane kuruldu, kiremit fabrikaları, Ankara havagazı fabrikası, İstanbul otomobil montaj fabrikası, şişe ve cam fabrikası, Keçiborlu kükürt, Isparta gül yağı, İzmit Kağıt ve Karton, suni ipek fabrikaları... Say say bitmiyor ama 1 tane bile fabrika kurmamış, olanları hiç etmiş iktidari destekleyen adamlar geliyor burda Atatürk'e sallıyor. Gerçekten arkadaşlar neden okumuyorsunuz? Neden araştırmıyor sunuz? Bakın size link atıyorum kendiniz görün açılan fabrikaları, tesisleri.


Savaştan yeni çıkmış bir ülke bunları yapabilmiş ve ne yazık ki sonrasını getirememişiz. Sağı solu diye ayırmadan söylüyorum, Atatürk'ten sonra doğru düzgün bir şey yapamamışız.

Muhammet kardeşim Altay tankından bahsettiği için bu konuya giriyorum. Güzel kardeşim Altay tankını Koç üretmek istemedi demişsin. O iş öyle değil, şuan üretilmiş olan 2 adet prototipi Koç Grubunun Otokar' ı üretti. Seri üretim için ihaleye'de girdi. İhaleyi gittiler BMC'ye verdiler. BMC eski BMC olsa tamam derdim ama BMC batırıldı, sonra TMSF tarafından satıldı, satışta bu firmayı Ethem Sancak aldı. İhaleye girerken nasıl anlaştılarsa bunca itiraza rağmen adama üste tank palet fabrikası verdiler. Benim aklım şunu almıyor. Adamın tank üretecek tesisisi bile yokki bu adama fabrikayı veriyorsun. Peki o zaman bu kadar önemli bir projeyi,hiçbir üretimi olmayan, belli ki üretimi yapacak tesisi bile olmayan adama neden verdiler? Bence bunun tek cevabı rant. Çünkü bu tankı Koç üretimiş, protipi orduya teslim etmiş ve başarılı olduğu kabul edilmiş. Gittiler ihaleyi BMC ye verdiler. Ben yine söylüyorum o tankın envantere girmesini daha çok bekleriz. Proje detayına giriyorum, 2 prototipin motoru 1500 BG gücünde Alman MTU, Transmisyon Alman RENK. Şuan Almanya ile aramız bozuk, eyy Almanya sen kimsin ya dedik. Adamda dedi ki motor yok! Transmisyon yok! Bizim tankı yüksek performans ile yürütebilecek güçte ve boyutta, savaş şartlarına dayanabilecek başka bir alternatif motor şuan dünya üzerinde yok. Bizim tank bu nedenle daha çok bekler. Bir ara Ukrayna'dan motor alacaktık gücü yetmedi, Kore'den alacaktık oda olmadı, sonra bir ihale açtılar Tümosan yapacak dediler. Ha deyince hemen yapılabilecek bir şey değil ama umarım ki başarılı olurlar. Yalnız savaş sartlarına dayanabilecek yüksek dayanımlı ve boyut olarak uygun olacak 1500 beygirlik motor yapma işi çocuk oyuncağı değil. Yaparlar bir motor, uydururlar koyarlar şovlarını da yaparlar lakin Allah korusun bir savaş durumunda perişan oluruz. Birde işin zırh konusu var, uygulanan ambargolar neticesinde zırh için alınan çelikte sıkıntı olduğu konusu gündemde ama detayını bilmiyorum. İşin özü tamam atar gider yapalım ama dış politikada bir denge tutturamayıp, sürekli atarlanan ergen gibi davranırsan basarlar tokadı oturturlar. Hiç kusura bakmayın konu tam olarak budur. T129 atak helikopterinin üretiminin devamı bile tehlikede, çünkü motor Amerikan Honeywell. Hatta defalarca haberlerde çıktı pakistana satacaktık vs diye, neden satamadık? Amerika motor benim ve ben sana satış izni vermem dedi. Belirttiğim gibi konu dönüp dolaşıp tamamen dış politikaya geliyor. Rezil dış politikamız yüzünden bu hale geldik ama sorarsanız dünya liderimiz var. Şunu ürettik bunu yaptık. Eyvallah yaptık ama bir ambargoda tankımız yürümüyor, helikopterimiz uçmuyor, uçağımız kalkmıyor. Sorarsak yaparız, ordan olmazsa burdan alırız, kendimiz yapacağız gibi laflar bitmez. Yapsaydın o zaman 2008 yılında Altay tankı için imza atılmış aradan geçmiş 12 sene, nerede motor?
Kusura bakmayın bu montaj işini 1987 yılında yapabiliyorduk. Bu ülkede 1987 yılında F-16 uçağı montajı yapılıyordu. Bugün gurur duyduğumuz TEI ve TAI o yıllarda kuruldu, bugün ANKA ile gurur duyan arkadaşlar bu ürünün üretildiği tesisleri kuranları yok sayarlar. Sanarlar ki bu ülkede her şeyi reis yaptı. Ama öncel projelerinde üretilen F-16 larda yerlilik oranı %80 e ulaşmıştı. TAI tesislerinde toplam 278 adet F-16 montajlanmıştır. T129 u milletin gözüne sokanlar bunlardan hiç ama hiç bahsetmezler. Alın link aşağıda, okuyalım bilgi sahibi olalım.


Araba konusundan buralara gelme sebebim ve sonuçta bağlayacağım yer şudur; bu ülkede bir şeyler yapabilecek potansiyel ve kabiliyet tabi ki var ancak küreselleşen dünyada herkese atar gider yaparak, denge politikası yerine herkese had bildirmeye çalışarak bir yere varamazsınız. Bu gün ABD, Japonya gibi ülkeler bile tek başına tüm parçaları üretip otomobil yapmayı doğru ve ekonomik bulmuyorlar. Bizde ülke olarak dış dünyaya açık olmak zorundayız. Mevcut iktidarın daha önce yerli araba diye gösterip sonunu getiremediği projeleri varken, 2008 yılında afişler astırıp yerli uçağımız göklerde diye milleti kandırdığı gerçekler varken ne yazık ki bu projeye de inanasım gelmiyor. İnşallah ben yanılırım. Ancak yapmakla da iş bitmiyor. Bugün Alman diye bildiğimiz Opel'i Fransız Citroen grubu satın aldı. Çünkü araba üretmek dışında üretim maliyetleri ve satış adetleri, servis maliyetleri gibi konularda son derece önemli. Koskaca yılların Opeli maddi sıkıntılar dolayısı ile satılabiliyor.

Son olarak bütün forum ahalisinde de ricam lütfen bilip bilmeden, evveliyatını öğrenmeden her konu hakkında bilgelik taslamayınız. Kimse herşeyi bilemez ancak bilmediği konuda da yorum yapmamalı. Ben ne sağcıyım, ne solcu. Vatana hizmet edecek, gerçekten insanları kandırmayacak, ülkenin kaynaklarını doğru kullanacak, yandaşını kayırmayacak, adalet ve eğitim sistemini çökertmeyecek, millet kıvranırken kendisi şatafat ve lüks içinde yaşamayacak kim olursa olursa olsun sonuna kadar desteklerim.
Yalnız bu araba denilen özellikleri ile üretilse rakibide astra olamaz bununda bilinmesi gerekir. Buna ilave birşeyler yapmak veya yapmaya çalışmak hiçbir şey üretmeyip oturmaktan daha iyidir. Ayriyeten ekonomiye ve işsizliğe etkisi de yadsınamayak ölçüde değerli ve önemlidir
 
Böyle bir konuda Atatürk niye tartışılırki?
Atatürk bu ülkenin kurucusudur. Atatürk e ve Cumhuriyete kimse hakaret edemez. Eden suç işlemiş demektir.
Malesef bizler sapla samanı birbirine karıştırıyoruz. Siyasi dusuncemize göre cephelere ayrılıyoruz. Enerjimizi gereksiz yere harcıyor. Asıl meseleyi halledemedigimiz gibi birde yorgun düşüyoruz.
Her şey hayal ile başlar. Onun için yerli araç projesini destekliyorum. Çünkü başarı gelirse ülke ekonomik olarak güçlenecek. Ülke olarak kendimize güven gelecek. İleriye yönelik üretim bakımından pek çok kapılar açılacak.
Burada siyasi iktidarın amacı sadece oy kaygısı ise, Allah onlara fırsat vermesin.
Vatan ve millete hizmet ise Allah onların önünü açsın.
Niyet okuyamam. 2019 da yerli araç yollarda olacak dendi. Olmadı.
Yapılan doğrumu? Değil
Eksikleri eleştirilsin. Suçlar cezalandırılsın. Fakat hayalden vaz geçilmesin.
Çünkü büyük projelerde tek seferde sonucun çıkması zor.
Vatandaşa düşen projenin başarılı olması için katkı sağlamaktır. Yanlışları göstermekte bir katkidir. Yalnız köstek olmak dusmancadir. Ulkenin geleceğinede zarar verir.

4000 çalışan sayısını bende yazdım. Yanlış yazmışım. Fabrika açıldığında 4000 çalışan la üretime başlayacak diye açıklama yapılmış.
Keşke açılsa. 4000 ile başlar ve üretime göre artar gider.
Üstelik bu işin birde yan sanayi ve hizmet sektörü var. Oralarda da binlerce kişi çalışacak.
Düşünsenize beyaz eşya ihraç eder gibi yerli otomobil ihraç edildiğini.
Ama bu iş kolay değil üretime geçmek kadar, yeni teknoloji olan elektrikli otomobili piyasaya sürmek birilerini de ekmeğinden edecek. Dev otomobil firmaları ve petrol şirketleri bunu istermi?

Hocam haddim olmayarak bir tespitte bulanacağım. Kötü manada yazmadığımdan emin olabilirsiniz.

Siz gerçekten ''saflık derecesinde iyi niyetlisiniz''.

Keşke ülkemizin bütünü sizin gibi ülkesine karşı saf ve temiz niyetli olabilse. Kişisel menfaatlerden, yandaş ve çıkar ilişkisinden, maddi kaygılardan, adam kayırmacılıktan uzaklaşıp adalet ve liyakat ekseninde memleket meselelerine yaklaşsa. Bunu iktidar veya muhalefet, A partisi B partisi, sağcısı, solcusu için söylemiyorum. Genel olarak söylüyorum.

Sizinde belirttiğiniz gibi gerçekten üretmeliyiz, çok fazla üretmeliyiz. Bizler çiftçi olarak her bir metrekareden daha fazlasını alabilmek için çabalamalıyız. Sanayicide tüm imkanları daha iyi şekilde kullanıp üretmeli, gerçekten üreten ve bu ülkenin gerçek sahipleri desteklense keşke, bu konuda çok netim. Üretim ile belli bir noktaya gelebileceğimiz aşikar. Yalnız burada şunu belirtmek istiyorum ''Minimum maliyet ile maksimum fayda'' teorisi üzerine bir üretim ülkesi olmalıyız. Senin 100 dönüm tarlan varsa gidip 2019 model X marka 100 HP traktör ile üretim yapmayacaksın. Minimum bütçe ile maksimum fayda sağlayacak traktörle bu üretimi yapacaksın.

Araba konusunda da böyle olmalı. Evet güzel bir konsept var, bunu İtalyan'a veya x ülkedeki y firmasına yaptırmış olabilirsin, bu zaten çok mantıklı ve olması gereken bir yöntem, buna da karşı çıkan çok fazla insan yok ama çıkıp Made in Turkey gibi yalanları milletin gözüne baka baka söylemeyeceksin. Biz yaptık, milli araba, yerli araba dersen doğal olarak millet tepki verir.

Adam gibi çıkıp olanı biteni, nerede destek verdiğimizi, neresinde neyi tasarladığımızı, üretim maliyetlerini, hedeflenen fiyatı, hedeflenen satış adetlerini ve pazarı, üretim tesislerinin maliyeti gibi konuları AKLA MANTIĞA sığacak şekilde MİLLET e anlatacaksın. Devletin kurumlarında denetim olacak, bu ülkenin kaynaklarının nereye aktığı görülecek. Çünkü kimse kendi cebinden harcamıyor bu paraları.

Tamam araba yaptık, devlet kurumları aldı, pazarda atıyorum 10 bin araç satıldı, bir sonraki yıl 20 bin 30 bin. GERÇEKÇİ bir hedef olmalı ve bu hedefe minimum maliyetle gidilmeli.

Yarın çıkıp biz yaptık ama satamadık olursa ne olacak? Bu nedenle yüksek uçmamak lazım. Gerçekçi hedefler ve gerçekçi rakamlar ile üretim hedeflenmeli.

Şuan yerli araba için devletin açıkladığı rakamlar ne biliyor musunuz?
22 000 000 000 TL yatırım,
4323 istihdam,
Yıllık 175 bin adet üretim.
360 000 000 TL nitelikli istihdam desteği,
10 yıllık vergi muafiyetleri.
En önemlisi de ALIM GARANTİSİ. (devlet malzeme ofisi tarafından 30 bin adet 2035 yıla kadar)

Yıllık 175 bin adet arabayı kime satacaklar hocam? Gerçekten izahata ihtiyacı var. Büyük ölçekli bir yatırım yapıp, yarın arabaları satamadık battık demek doğru yol mudur?

Açıkçası geçmişteki acı tecrübelerden dolayı bu projeye sizin kadar pozitif bakamıyorum ve sorgulama ihtiyacı hissediyorum. REKLAM ve PR çalışmasından ileri geçemeyen projelerle kandırılıp durmaktan bıktık usandık. Bu nedenle sorguluyorum. Kafamızda çelişki yaratan konularda bilgi sahibi olmak istiyorum.

Çok güzel anlatılan şehir hastanelerinin hasta garantisi sebebi ile zarar ettiği, ilaca para ödeyip daha geç yaşta emekli olduğumuz SGK nın devasa borçları olduğu, geçmediğimiz köprülere ödediğimiz paralar gibi gerçekler varken, milli duygular ile hareket edemiyorum. Çünkü çok fazla istismar edildik.

Yoksa ben istemez miyim ki benim ülkem kendi markasını yaratsın ve ben güvenerek bu aracı satın alayım? Gururla kullanayım...
 
Değerli üyelerimiz,

Ülkemizin gelişmesi için emek sarfeden, taş üstüne taş koyan, vizyon kazandıran herkese karşı saygımız vardır. Bu bağlamda yerli otomobilin üretilme sürecinin başlaması, en azından fikir olarak dahi sunulması bir Türk'e yakışır şekilde hepimizi gururlandırmıştır. Eksikler elbette vardır, ancak bizim şuan yapmamız gereken kendimizi motive edici şekilde, bardağın dolu tarafını gören gözlerle gelişmeleri izlemektir. Ayriyeten sitemizde Atatürk'le ilgili tartışmaların yapılması kesinlikle istemediğimiz ve tasvip etmediğimiz bir olay olup, bu minvalde paylaşımda bulunanlar, ülkemizin ortak değerlerini tartışma konusu yapanlar ve sitemizde tartışma çıkarmaya gayret gösterenlerle ilgili gerekenler yapılmaktadır.

En başından beri benimsediğimiz kural olan, siyaset üstü ancak saygı çerçevesinde her türlü eleştirinin yazıldığı bir site olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Şimdi konumuza dönerek, üretildiğinde ülkemiz, vatanımız ve milletimiz için büyük atak olacak yerli otomobilin daha iyi olması için düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi yazabilirsiniz. Tabi ki saygı çerçevesinde, konunun bağlamında kopmadan ve siyaset üstü kalarak.

Birlik olursak başarırız, var oluruz.
 
Yalnız bu araba denilen özellikleri ile üretilse rakibide astra olamaz bununda bilinmesi gerekir. Buna ilave birşeyler yapmak veya yapmaya çalışmak hiçbir şey üretmeyip oturmaktan daha iyidir. Ayriyeten ekonomiye ve işsizliğe etkisi de yadsınamayak ölçüde değerli ve önemlidir
Ben orada astra iyidir falan demedim. Araçları kıyas etmedim. Ayrıca eşit bile olsalar yerli olanı tercih ederim.

Orada iki ülke arasındaki ücret ve refah seviyesini belirtmek için yazdım. Muhtemelen bu araba Almanya gibi ekonomik refah seviyesi daha yüksek olan bir ülkede yapılsaydı, insanların alabilmesi çok daha kolay olacaktı ve hedeflenen satış adetleri daha kolay yakalanırdı anlamında örnek vermek istedim. Gerçi onların dünya üzerinde yakaladığı prestijden dolayı yurt dışına satışı da çok daha fazla olurdu. İstihdam ve geliştirme konusunda hemfikiriz tabii doğru adımlarla, uçmadan, kaynakları heba etmeden.

Bunları yazarken bir anda aklıma,vaktiyle uçak yapmış bir ülke olduğumuz geldi...
 
Hocam haddim olmayarak bir tespitte bulanacağım. Kötü manada yazmadığımdan emin olabilirsiniz.

Siz gerçekten ''saflık derecesinde iyi niyetlisiniz''.

Keşke ülkemizin bütünü sizin gibi ülkesine karşı saf ve temiz niyetli olabilse. Kişisel menfaatlerden, yandaş ve çıkar ilişkisinden, maddi kaygılardan, adam kayırmacılıktan uzaklaşıp adalet ve liyakat ekseninde memleket meselelerine yaklaşsa. Bunu iktidar veya muhalefet, A partisi B partisi, sağcısı, solcusu için söylemiyorum. Genel olarak söylüyorum.

Sizinde belirttiğiniz gibi gerçekten üretmeliyiz, çok fazla üretmeliyiz. Bizler çiftçi olarak her bir metrekareden daha fazlasını alabilmek için çabalamalıyız. Sanayicide tüm imkanları daha iyi şekilde kullanıp üretmeli, gerçekten üreten ve bu ülkenin gerçek sahipleri desteklense keşke, bu konuda çok netim. Üretim ile belli bir noktaya gelebileceğimiz aşikar. Yalnız burada şunu belirtmek istiyorum ''Minimum maliyet ile maksimum fayda'' teorisi üzerine bir üretim ülkesi olmalıyız. Senin 100 dönüm tarlan varsa gidip 2019 model X marka 100 HP traktör ile üretim yapmayacaksın. Minimum bütçe ile maksimum fayda sağlayacak traktörle bu üretimi yapacaksın.

Araba konusunda da böyle olmalı. Evet güzel bir konsept var, bunu İtalyan'a veya x ülkedeki y firmasına yaptırmış olabilirsin, bu zaten çok mantıklı ve olması gereken bir yöntem, buna da karşı çıkan çok fazla insan yok ama çıkıp Made in Turkey gibi yalanları milletin gözüne baka baka söylemeyeceksin. Biz yaptık, milli araba, yerli araba dersen doğal olarak millet tepki verir.

Adam gibi çıkıp olanı biteni, nerede destek verdiğimizi, neresinde neyi tasarladığımızı, üretim maliyetlerini, hedeflenen fiyatı, hedeflenen satış adetlerini ve pazarı, üretim tesislerinin maliyeti gibi konuları AKLA MANTIĞA sığacak şekilde MİLLET e anlatacaksın. Devletin kurumlarında denetim olacak, bu ülkenin kaynaklarının nereye aktığı görülecek. Çünkü kimse kendi cebinden harcamıyor bu paraları.

Tamam araba yaptık, devlet kurumları aldı, pazarda atıyorum 10 bin araç satıldı, bir sonraki yıl 20 bin 30 bin. GERÇEKÇİ bir hedef olmalı ve bu hedefe minimum maliyetle gidilmeli.

Yarın çıkıp biz yaptık ama satamadık olursa ne olacak? Bu nedenle yüksek uçmamak lazım. Gerçekçi hedefler ve gerçekçi rakamlar ile üretim hedeflenmeli.

Şuan yerli araba için devletin açıkladığı rakamlar ne biliyor musunuz?
22 000 000 000 TL yatırım,
4323 istihdam,
Yıllık 175 bin adet üretim.
360 000 000 TL nitelikli istihdam desteği,
10 yıllık vergi muafiyetleri.
En önemlisi de ALIM GARANTİSİ. (devlet malzeme ofisi tarafından 30 bin adet 2035 yıla kadar)

Yıllık 175 bin adet arabayı kime satacaklar hocam? Gerçekten izahata ihtiyacı var. Büyük ölçekli bir yatırım yapıp, yarın arabaları satamadık battık demek doğru yol mudur?

Açıkçası geçmişteki acı tecrübelerden dolayı bu projeye sizin kadar pozitif bakamıyorum ve sorgulama ihtiyacı hissediyorum. REKLAM ve PR çalışmasından ileri geçemeyen projelerle kandırılıp durmaktan bıktık usandık. Bu nedenle sorguluyorum. Kafamızda çelişki yaratan konularda bilgi sahibi olmak istiyorum.

Çok güzel anlatılan şehir hastanelerinin hasta garantisi sebebi ile zarar ettiği, ilaca para ödeyip daha geç yaşta emekli olduğumuz SGK nın devasa borçları olduğu, geçmediğimiz köprülere ödediğimiz paralar gibi gerçekler varken, milli duygular ile hareket edemiyorum. Çünkü çok fazla istismar edildik.

Yoksa ben istemez miyim ki benim ülkem kendi markasını yaratsın ve ben güvenerek bu aracı satın alayım? Gururla kullanayım...
Aynen imzamı atıyorum altına.
 

Değerli üyelerimiz,

Ülkemizin gelişmesi için emek sarfeden, taş üstüne taş koyan, vizyon kazandıran herkese karşı saygımız vardır. Bu bağlamda yerli otomobilin üretilme sürecinin başlaması, en azından fikir olarak dahi sunulması bir Türk'e yakışır şekilde hepimizi gururlandırmıştır. Eksikler elbette vardır, ancak bizim şuan yapmamız gereken kendimizi motive edici şekilde, bardağın dolu tarafını gören gözlerle gelişmeleri izlemektir. Ayriyeten sitemizde Atatürk'le ilgili tartışmaların yapılması kesinlikle istemediğimiz ve tasvip etmediğimiz bir olay olup, bu minvalde paylaşımda bulunanlar, ülkemizin ortak değerlerini tartışma konusu yapanlar ve sitemizde tartışma çıkarmaya gayret gösterenlerle ilgili gerekenler yapılmaktadır.

En başından beri benimsediğimiz kural olan, siyaset üstü ancak saygı çerçevesinde her türlü eleştirinin yazıldığı bir site olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Şimdi konumuza dönerek, üretildiğinde ülkemiz, vatanımız ve milletimiz için büyük atak olacak yerli otomobilin daha iyi olması için düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi yazabilirsiniz. Tabi ki saygı çerçevesinde, konunun bağlamında kopmadan ve siyaset üstü kalarak.

Birlik olursak başarırız, var oluruz.
Sayın yetkili Atatürk konusundaki düşünceleriniz için kendi adıma teşekkür ediyorum. Herkes bilsin ki Atatürk siyasi mülahazalara çekilemeyecek kadar büyük ve değerli şahsiyettir. Bu sözlerim şuan siyasette aktif bulunanlar içinde geçerlidir. Rica ediyoruz Atatürk baya bi beden büyük gelir. Siyaset konusunda da katılıyorum herkes siyasi fikrini özgürce savunabilir doğruya tartışa tartışa ulaşırız. Tartışma kültürümüz geliştiği ölçüde muasır medeniyetler seviyesine çıkarız. Atatürke hakaret konusunda biraz daha titiz davranmanız dileklerimle herkesin yeni yılı kutlu olsun.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt