Kubota m5112 fikir alma


Merhaba sevgili çiftçi dostlarım. 13 yıldır kullandığımız Erkunt 70 artık arıza açmaya başlayınca traktörü değiştirme kararı aldık. Marka takıntısı olmaksızın bayileri gezdik ve Kubota m5112 almaya karar verdik.
Traktörün kendine göre artı ve eksileri var. Bizim kullanım koşullarına göre uygun olduğunu düşünüp sağlamlık - ekonomiklik ve fiyatına kıyasla yerli traktörlere göre daha donanımlı olması bu kararı vermemizde etkili oldu.
Sizlerin de görüşünü alıp kesin kararı vereceğiz.
 
Komşumuz M7040'ın yanına M5112 almıştı. Bir kaç saat kadar da kullanma imkanım oldu.

Dikkatimi çeken kötü yönleri:
-Aynalar küçük, dar açılı. TD aynası takmışlar gibi. Yolda ve tarlada ekipman kullanımında çok yetersiz. Sanırım sadece Türkiye'de satılan traktörlerinde var.
-Traktörün yolda hızlanması ve gaz yemesi zayıf. Tarlada da 1500-1800 devir kullanımında 90 hp gibi hissettiriyor. 2000-2100 devir civarında gücünü alabiliyoruz. Ama bu kadar devir çevirse bile traktörün dışarıya verdiği ses az, muhtemelen rahatsız olmazsınız.
-Elift sanırım sonradan montajlanmış. 3 saniye kadar sonra kaldırıyor. Pratikte kullanımı yok.
-El debriyajı kullanımı pratikte iyi değil, geç tepkiler veriyor. Zaten mantığı Elektrohidrolik shuttle'ın boşa düşmesi üzerine kurulu. El debriyajı düğmesi olmayan elektrohidrolik shuttle bulunan bir traktörde sadece shuttle'ı boşa alıp, ileri atarak el debriyajı mantığını uygulayabiliriz. Kısacası bu özelliğin olmasına çok takılmayın. Belki bekleme süresini servis ayarlayabilir.
-Önü hafif. Bayiden aldığında önü uzatılmış haldeydi. Bu halde ağırlıklar standart haldeyken 3450 yatay rotovatör + gazoz kapak merdane kombinasyonunda yastık başlarında dönerken aşırı güçlük çekiyoruz. Lastik merdane olsa daha da zor dönebilir. Ön ağırlık bölümüne 100kg daha eklenince çok daha rahat dönebiliyoruz. Ya da 3150 yatay rotovatör + merdane kombinasyonu ile rahatlıkla dönebilirsiniz.
-Lastik kombinasyonuna dikkat edin. Mısır arasına girecekseniz 420 tabanlı lastiği seçin. Bizim komşu geniş iyi olur mantığıyla 480 tabanlı almış. 70cm sıra arasına en dar jant konumuyla bile rahat giremiyor.

Beklentimiz üzerindeki çok iyi özellikleri:
-Kabin çok sessiz.
-Alışılagelmiş M40 Kubota kabinlerine göre şoför için yeterince ferah, max. 90 kg ve 185cm boyunda yolcu hostes koltuğunda rahat edebilir.
-Yakıt şimdilik ideal aralıkta. Aynı tarlada, aynı derinlikte rotovatör çeken Erkunt Kudret 105 E+'ya kıyasla %25 daha az yakıt tüketti.
-Ergonomisi iyi.
-Total ağırlığı hafif. Evet bunu iyi özellikler kısmına yazdım çünkü ben aynı traktörle hem rotovatör çekmek, hem ilaçlama yapmak, hem yonca biçmek ve balya bağlamak, hem ekim yapmak ve toprağımı gereksiz yere sıkıştırmak istemiyorum. "Traktörü 6 ton gelmeyen de traktöre biniyorum demesin" gibi iddialı tiktok sözlerine itimat etmiyorum. Bana göre gerektiği kadar büyük, olabildiğince küçük olmalı. 70 hp traktör kullanıyorsanız benzer mantıkla yaklaşacağınızı umuyorum.
-Traktörün kapısını açıp, inip binerken bile üzerinde düşünüldüğünü hissedebiliyorsunuz. Mevcut eksi yönlerine rağmen böyle. Yerli traktörlerde hissedemiyorum, hala üzerine düşünmeden, hesaplamadan, ellerinde ne varsa kaba saba montajlıyorlar.
 
Kısa ve hafif 110 hplik performans beklemeyin m108sden geçen pişman manevra güzel yakıtı iyi diyorlar bütçe doğrultusunda case farmal nh t5 mf 5711m modellerinide düşünebilirsiniz daha performans ve konforlu
 
M9540 tan sonra ara iş traktörü olur, demiştik.
Kubota motor haritasına baktığımızda ;
1000004946.jpg

1000004940.jpg
1000004939.jpg
Motorların en az yakıt bölgesi devirleri toprak işleme ve ön kepçe çalışmaları için kullanışlı, çiftlik içi kullanılabilecek, yardımcı tipte çalışacak motor dizaynları bulunuyor.
M5 112 de 1200 2000 rpm aralığı en az yakıt devri var ama motorun Deuthz 6135c gibi düzgün bir tork aralığı yok, balye, silaj işleri içinde 400 rpm lik sabit güç aralığı da yok, her iki taraftanda zayıflık yaşıyor.
36*36 şanzıman için motorda 1900 2300 rpm aralığında stabil bir güç çizgisi olmalıydı.

Erkunt 70T, motor devri 3000 rpm e açılırsa 55 km/h sürat yapabilir, arkasında on tonu yükü rahat gezdirir, traktör ağırlığı 3800 kg.
Egzantrikli bir Nh TD90BM, yanında performans anlamında çok farklı olacağını sanmayınız.
İkinci el, Zf şanzımanlı bir Erkunt 85 Lüx bunun yapacağı çoğu işleri yapar.
Perkins 1104d 44ta motorun stabile yakın 2000 2300 rpm sabit güç aralığı var.
Yakıt tasarrufundan dolayı traktör seçmenin bir mantığı kalmadı.
 
Son düzenleme:

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt