Yerli araba

Tasarımı yabancı olsa da inşallah gerisi gelir ama beni yanlış anlamayın ama seçim yatırımı gelecekte yapılacağını sanmıyorum devrim arabaları gibi olacak ve kanal İstanbul olayını gürültüye getirmek için yapıyorlar yani
Aynen bende böyle düşünüyorum. Kanalistanbul için yapıldığını düşünüyorum.

2011 yılından beri araplar ordan bir sürü yer almış belliki söz verilmiş. Yerli arabayı getirip bir rüzgar yakalayıp kanalistanbulu kaynatacaklar diye düşünüyorum.

Cumhurbaşkanı demedi mi kanalistanbulun yapılacağı yeri şahsım ve dar bir çevre biliyor demedi mi ?

Düşünün Almanyada merkel berline büyük bir proje yapmayı düşünüyor halk kuyruğa girmiş yapılmasın diye dilekçe veriyor merkel çıkıp çatlasanızda patlasanızda yapacağım diyor. Ve yapacağı projenin yerinide şahsım ve dar bir çevre biliyor diyor alman halki ne der merkele.
 

Gururlanmamak mümkün değil. Çok güzel bir ürün var ortada. Tersine beyin göcü olmasıda ayrıca mutluluk verici.
Son dönemde ASELSAN da eski ve nitelikli çalışanlarını geri almak için önemli girişimlerde bulunuyor.
Bildiğim kadarı ile sunum yapan Gürcan Bey, Bosch ta önemli pozisyonlarda görev almış. Global firmalarda çalışan yetenekli insanlar illaki fark yaratacaktır. İşi ehline bıraktıkları zaman gerçekten iyi ürünler çıkıyor. İnşallah siyasi irade bu işin suyunu çıkartmaz ve gereksiz bir sürü harcama olmaz.
Hedefler doğru tespit edilip doğru adımlar atılırsa bu işin sonu çok iyi olacak gibi. İnşallah aldatılmayız, kandırılmayız yine...
 
Hocam haddim olmayarak bir tespitte bulanacağım. Kötü manada yazmadığımdan emin olabilirsiniz.

Siz gerçekten ''saflık derecesinde iyi niyetlisiniz''.

Keşke ülkemizin bütünü sizin gibi ülkesine karşı saf ve temiz niyetli olabilse. Kişisel menfaatlerden, yandaş ve çıkar ilişkisinden, maddi kaygılardan, adam kayırmacılıktan uzaklaşıp adalet ve liyakat ekseninde memleket meselelerine yaklaşsa. Bunu iktidar veya muhalefet, A partisi B partisi, sağcısı, solcusu için söylemiyorum. Genel olarak söylüyorum.

Sizinde belirttiğiniz gibi gerçekten üretmeliyiz, çok fazla üretmeliyiz. Bizler çiftçi olarak her bir metrekareden daha fazlasını alabilmek için çabalamalıyız. Sanayicide tüm imkanları daha iyi şekilde kullanıp üretmeli, gerçekten üreten ve bu ülkenin gerçek sahipleri desteklense keşke, bu konuda çok netim. Üretim ile belli bir noktaya gelebileceğimiz aşikar. Yalnız burada şunu belirtmek istiyorum ''Minimum maliyet ile maksimum fayda'' teorisi üzerine bir üretim ülkesi olmalıyız. Senin 100 dönüm tarlan varsa gidip 2019 model X marka 100 HP traktör ile üretim yapmayacaksın. Minimum bütçe ile maksimum fayda sağlayacak traktörle bu üretimi yapacaksın.

Araba konusunda da böyle olmalı. Evet güzel bir konsept var, bunu İtalyan'a veya x ülkedeki y firmasına yaptırmış olabilirsin, bu zaten çok mantıklı ve olması gereken bir yöntem, buna da karşı çıkan çok fazla insan yok ama çıkıp Made in Turkey gibi yalanları milletin gözüne baka baka söylemeyeceksin. Biz yaptık, milli araba, yerli araba dersen doğal olarak millet tepki verir.

Adam gibi çıkıp olanı biteni, nerede destek verdiğimizi, neresinde neyi tasarladığımızı, üretim maliyetlerini, hedeflenen fiyatı, hedeflenen satış adetlerini ve pazarı, üretim tesislerinin maliyeti gibi konuları AKLA MANTIĞA sığacak şekilde MİLLET e anlatacaksın. Devletin kurumlarında denetim olacak, bu ülkenin kaynaklarının nereye aktığı görülecek. Çünkü kimse kendi cebinden harcamıyor bu paraları.

Tamam araba yaptık, devlet kurumları aldı, pazarda atıyorum 10 bin araç satıldı, bir sonraki yıl 20 bin 30 bin. GERÇEKÇİ bir hedef olmalı ve bu hedefe minimum maliyetle gidilmeli.

Yarın çıkıp biz yaptık ama satamadık olursa ne olacak? Bu nedenle yüksek uçmamak lazım. Gerçekçi hedefler ve gerçekçi rakamlar ile üretim hedeflenmeli.

Şuan yerli araba için devletin açıkladığı rakamlar ne biliyor musunuz?
22 000 000 000 TL yatırım,
4323 istihdam,
Yıllık 175 bin adet üretim.
360 000 000 TL nitelikli istihdam desteği,
10 yıllık vergi muafiyetleri.
En önemlisi de ALIM GARANTİSİ. (devlet malzeme ofisi tarafından 30 bin adet 2035 yıla kadar)

Yıllık 175 bin adet arabayı kime satacaklar hocam? Gerçekten izahata ihtiyacı var. Büyük ölçekli bir yatırım yapıp, yarın arabaları satamadık battık demek doğru yol mudur?

Açıkçası geçmişteki acı tecrübelerden dolayı bu projeye sizin kadar pozitif bakamıyorum ve sorgulama ihtiyacı hissediyorum. REKLAM ve PR çalışmasından ileri geçemeyen projelerle kandırılıp durmaktan bıktık usandık. Bu nedenle sorguluyorum. Kafamızda çelişki yaratan konularda bilgi sahibi olmak istiyorum.

Çok güzel anlatılan şehir hastanelerinin hasta garantisi sebebi ile zarar ettiği, ilaca para ödeyip daha geç yaşta emekli olduğumuz SGK nın devasa borçları olduğu, geçmediğimiz köprülere ödediğimiz paralar gibi gerçekler varken, milli duygular ile hareket edemiyorum. Çünkü çok fazla istismar edildik.

Yoksa ben istemez miyim ki benim ülkem kendi markasını yaratsın ve ben güvenerek bu aracı satın alayım? Gururla kullanayım...

Türkiye deki siyaseti bir aile şirketine benzetiyorum. Aile iki parçaya bölünmüş iki grup birbirine şüpheyle bakıyor. Sirketi yönetmek için bir grup diğer grubun ayağını kaydırma adina herşeyi yapıyor.
Grubun biri iyi bir şey yapsa diğer grup buna kötü diyor.
Grubun biri haklı bir eleştiri yapsa digeri durumda kötülük arıyor.
Artık şirket o hale gelmiski üstteki çekişme, en alt kademelere bile yayılmış. Seferogullari ve Telliogullari diye iki gruba ayrılmışlar.
Bu şirketin gidişatı iyi denilebilir mi?
Denilebilirki x lideri şöyle, y lideri böyle. Bende 50 sine merdiven dayamış biri olarak derimki Turkiyede demokrasi kültürü tam oturmamış. Hepimiz suçluyuz. Diğer tarafı eksik, kendimizi tam saymak doğru olmadığı gibi. Şimdiye kadar kimseye bir faydasını görmedim.
Bizler layık olduğumuz şekilde yönetiliyoruz.
Çok hükumet çok lider gordum. Değerlendirmesi bende kalsın.
İktidar Seferogullari da olsa Telliogullari da olsa, ülke adına bir şey yapılıyorsa bu fırsat iyi değerlendirilmeli. Fırsatlar her zaman çıkmaz. Ülke olarak elektrikli otomobil üretme gibi bir isteğimiz varsa bu işe tam girilecek zaman.
Çünkü madalyalı sporcular ile yarışa beraber başlarsak kazanma ihtimalimiz olur. Sunlar bir başlasın ben biraz geç başlarım dedinizmi onları yakalamak imkansız.
Bu kadar lüks araca ne gerek var demişsiniz.
Vatandaş lüksü seviyor. Eğer öyle olmasa, bizlerin işini Renault 12, Massey ferguson 65x ve Nokia 3310.... fazlası ile görürdü.
Fakat öylemi? Her sene sonunda bayilerde sıfır araç neredeyse kalmıyor. Çiftçinin kullandığı traktorleri görüyoruz.
Sayısal örnekler vermişsiniz.
2030 yılına kadar 30 000 adet alım garantisi. Yani senede 3000 adet araç alım garantisi vermişler.
Söylenilen gibi bir araç üretilmeye başlarsa zaten başarı elde edilmiştir. Çünkü gösterilen araç bildiklerimizden baya bir üstün. Satışında problem olmaz.
Senelik 175 000 adet üretim. Tam faaliyete geçtiğinde olacak. Buda 15 yıl da olacak deniliyor.
İktidardan kim yerli araç istedi? Bence kimse istemedi.
Özellikle Erdoganin zorlamasiyla bu gruplar bir araya geldi. Bu süreçte yapılan hatalar, abartilar,... Konulari uzar gider.
Bu süreç başarı ile biterse İktidardan kat ve kat ülke kazanır.
Bu süreç başarısız biterse, iktidardan bile edebilir. Fakat en büyük zararı yine ülkeye olur. Onlarca sene yine kaybeden Türkiye ve vatandaşlar olur.
 
Konu hızlı başlamış fakat sonra güzel bir çizgide tartışma ve görüş alış verişi ile gidiyor , katkı sağlayan herkese teşekkür ederim kendi adıma , böyle güzel tartışmalar bizi ileriye götürür , şunu isterdim muhalif gruplar da alternatif bir otomobil projesi ortaya çıkarsa onu destlese , iktidar ve muhalefet bilim ve teknoloji rekabeti yapsa çok mu şey istemiş oluruz ;)
 
Yerli araba olayı güzel ama ilerlerse güzel iki sene kar getirip ondan sonra zarar ederse düşünmek lazım bu ülkede rafineri Telekom zarar etti incelemek lazım ama bana da güzel olur gıbı geliyor ha fiyatında uygun olmalı 300 bin felan olacaksa millet zaten alamaz halkın durumu ıyı değil
 
Birincisi ulkeyi iktidar yönetir muhalefetin fabrika yaptığı görülmüş şey degildir.

Bu yerli arabada milletin milli duygularını kabartıp ordan rüzgar alıp ülkeyi istediği şekilde yönetme adına yapılmış bir hamledir. Alelacele apar topar bir arabayı getirmelerinin sebebi budur.

Bakın göreceksiniz 2015 teki ısveçli saab şovundan bir farkı yoktur.

Tüpraş
Petkim
Seka
Şeker fabrikaları
Milyonlarca metre kare toprak
Türk Telekom
Tank Palet Fabrikası

Bu satılanlar aklıma gelenler başka hatırlayan varsa eklesin bu kadar milli serveti satan zihniyet sıfırdan fabrika yapar mı siz değerlendirin.

Bu yazdığım şirketlerin hepside stratejik öneme sahip ülkenin göz bebeği olan firmalar ve otomobilden daha önemli bu firmalar.
 
Son düzenleme:
1976 yılında murat124 sıfırı 76000 tl, benzin 1,25 TL idi. 1975-76 yılarda murat 124 karaborsada satılmaya başlamıştı. daha sonra şahin, kartal, doğan ise 1982 yılına kadar hep karaborsa satılldı bu ülkede.
tartışmalar hep yapılırdı yapılamazdı üzerinde yapılıyor. yapıldığı zaman ve söyleneler gerçekleştiğinde karaborsaya düşmeyeceğini fiyatlarını çok yüksek olmayacağını kim garanti veriyor. 5 grup ortağa sağlanan avantajları kimse konuşmuyor. 5 ortak paralarını çarçur eden kişiler ve gruplar değildir. paraya para kazandıran kişiler.
bu araçta en değerli kısım batarya
batarya fiyatlarını cüzi rakamlarda tutmazlarsa kim alacak.
tüm Türkiye halkına hitap etmezse başarıdan bahsetmek ne kadar doğru olur.
saygılarımla.
 
İçerisinde bulunduğumuz 21.yüzyıl, bilişim çağı. Ne kadar da bazı konularda geri olsakta ümidimizi kesmeden başta Mustafa Kemal Atatürk'ün önemle vurguladığı mekanizasyon ve üretimi gerçekleştirmek zorundayız.

Yukarıda ki mesajlardada bir abimin dediği gibi ; siyasetçiler tarafından yaptık oldu tarzında gereksiz böbürlenildi ,meydan okundu . "Kendimiz gerekli altyapıyı oluşturamadığımız için şu şu firmalarla anlaşma sağladık , inşallah bu üretim bizi otomotiv sektöründe ilerletecek , kendi ayaklarımız üstünde durabileceğiz" tarzı bir açıklama ile söz konusu otomobiller tanıtılsaydı , toplumdan %50 değil, %90larda destek alırdı.

Ne kadar şu anda başta Tümosan , Erkunt , Başak'ı bazı konularda eleştirsekte, kendileri belli başlı parçaları dışardan alsalarda bir yerlilik uğraşındalar. Özellikle Erkunt ve Başak kendini iyi geliştirdi. Aynı ümit yerli otomobil konusundada olabilir. Lakin bu projenin siyasi rant amacı güttüğünü düşünüyorum.
 

Birincisi ulkeyi iktidar yönetir muhalefetin fabrika yaptığı görülmüş şey degildir.

Bu yerli arabada milletin milli duygularını kabartıp ordan rüzgar alıp ülkeyi istediği şekilde yönetme adına yapılmış bir hamledir. Alelacele apar topar bir arabayı getirmelerinin sebebi budur.

Bakın göreceksiniz 2015 teki ısveçli saab şovundan bir farkı yoktur.

Tüpraş
Petkim
Seka
Şeker fabrikaları
Milyonlarca metre kare toprak
Türk Telekom
Tank Palet Fabrikası

Bu satılanlar aklıma gelenler başka hatırlayan varsa eklesin bu kadar milli serveti satan zihniyet sıfırdan fabrika yapar mı siz değerlendirin.

Bu yazdığım şirketlerin hepside stratejik öneme sahip ülkenin göz bebeği olan firmalar ve otomobilden daha önemli bu firmalar.
Recep bey , bir sürü muhalif çizgide olan , iktidar ile yıldızı barismayan şirketler var , bunlarda pekala bir araya bir platformda gelebilir , ortaya daha iyi bile bir ürün cikartir belki , sanırım Erkunt_34 bey bunu ifade etmek istemiş , hatalıysam uyarsın naçizane .
Hicbirimizin geleceği görme yeteneği yok , anca görüşümuze göre tahminlerde bulunuruz veya sanrilarda bulunuruz .
Birşey ortaya çıkartmak kolay değil , özellikle bilim ve teknoloji çağında , teknoloji trenine binmeye calisiyor ülkeler , ülkelerin lokomotifi artık devletin kendinden ziyade teknoloji geliştiren ve üreten şirketler , bunlar artık devletler üstü oldu , Apple , Samsung , Siemens , Microsoft vs vs gibi , bu araba isindede devlet kendinden ziyade böyle bir yapı ortaya çıkartmak istiyor gibi sanki , başta can suyu verip destekleyip ortaya çıkartacak , sonrasında şirket kendi yürüyüp gidecek , bu model başarılı olabilir , yoksa devletin hantal ve geri kalmış dahası siyasetin oyuncağı olmuş yapısında yenilikçi birşey üretmek rekabet etmek çok çok zor
 
Recep bey , bir sürü muhalif çizgide olan , iktidar ile yıldızı barismayan şirketler var , bunlarda pekala bir araya bir platformda gelebilir , ortaya daha iyi bile bir ürün cikartir belki , sanırım Erkunt_34 bey bunu ifade etmek istemiş , hatalıysam uyarsın naçizane .
Hicbirimizin geleceği görme yeteneği yok , anca görüşümuze göre tahminlerde bulunuruz veya sanrilarda bulunuruz .
Birşey ortaya çıkartmak kolay değil , özellikle bilim ve teknoloji çağında , teknoloji trenine binmeye calisiyor ülkeler , ülkelerin lokomotifi artık devletin kendinden ziyade teknoloji geliştiren ve üreten şirketler , bunlar artık devletler üstü oldu , Apple , Samsung , Siemens , Microsoft vs vs gibi , bu araba isindede devlet kendinden ziyade böyle bir yapı ortaya çıkartmak istiyor gibi sanki , başta can suyu verip destekleyip ortaya çıkartacak , sonrasında şirket kendi yürüyüp gidecek , bu model başarılı olabilir , yoksa devletin hantal ve geri kalmış dahası siyasetin oyuncağı olmuş yapısında yenilikçi birşey üretmek rekabet etmek çok çok zor
Keske ufuk bey bu naif duygularla inanarak soyledikleriniz gercek olsa ama ne yazık ki yoneticiler sizin kadar saf duygularla yaklaşmıyor olaya.

Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz tabiki geleceği göremeyiz ama geçmiş bizlere ışık tutar ve fikir sahibi oluruz.

Yerli ucaklarimiz gok yuzunde
Yerli savunma sanayimizi oluşturduk dedikten sonra satılan tank palet fabrikası hepsi neysede araplara satılan topraklar vicdanımızı sızlatıyor.

Bakın bu yerli ve milli otomobil olayını kanalistanbula bağlayacaklar bakın buraya yazıyorum bu yazı burada kalırsa tekrar hatırlatırız. Ben istanbullu değilim ve istanbulda yaşamıyorum ama istanbullular yağmurda kuyruk olmuş şikayet ediyorlar kanalistanbulu istemiyoruz diye bakın göreceksiniz bu yerli oto olayını kullanarak kanalistanbulu geçirmeye çalışacaklar.

Söyleyecekleri sozleride yazayım buraya biz yerli ve milliyiz ve ülkemiz izin uğraşıyoruz oto yapıyoruz bu kanalistanbulda en az yerli oto kadar ehemmiyetli ve olmazsa olmaz bir projedir yapmamiz lazım diyecekler. Yerli otoyu yapiyoruz kanalida yapacağız diyecekler bakın buraya yazıyorum.

Aradan yıllar geçtikten sonra 2015 teki saab faciası gibi buda kalkacak rafa o zamanda başka bir şey bulup yine bu milletin milli ve manevi duygularını kullanarak iktidarlarını surdurmeye çalışacaklar yıllarca böyle oldu biz alıştık artık.

Size bir soru samsung apple bizim yerli firmamız olsa bizler bundan gurur duymayacak mıyız sizce en çok biz gurur duyacağız buna emin olabilirsiniz.
 
Recep bey , bir sürü muhalif çizgide olan , iktidar ile yıldızı barismayan şirketler var , bunlarda pekala bir araya bir platformda gelebilir , ortaya daha iyi bile bir ürün cikartir belki , sanırım Erkunt_34 bey bunu ifade etmek istemiş , hatalıysam uyarsın naçizane .
Hicbirimizin geleceği görme yeteneği yok , anca görüşümuze göre tahminlerde bulunuruz veya sanrilarda bulunuruz .
Birşey ortaya çıkartmak kolay değil , özellikle bilim ve teknoloji çağında , teknoloji trenine binmeye calisiyor ülkeler , ülkelerin lokomotifi artık devletin kendinden ziyade teknoloji geliştiren ve üreten şirketler , bunlar artık devletler üstü oldu , Apple , Samsung , Siemens , Microsoft vs vs gibi , bu araba isindede devlet kendinden ziyade böyle bir yapı ortaya çıkartmak istiyor gibi sanki , başta can suyu verip destekleyip ortaya çıkartacak , sonrasında şirket kendi yürüyüp gidecek , bu model başarılı olabilir , yoksa devletin hantal ve geri kalmış dahası siyasetin oyuncağı olmuş yapısında yenilikçi birşey üretmek rekabet etmek çok çok zor
Recep bey , bir sürü muhalif çizgide olan , iktidar ile yıldızı barismayan şirketler var , bunlarda pekala bir araya bir platformda gelebilir , ortaya daha iyi bile bir ürün cikartir belki , sanırım Erkunt_34 bey bunu ifade etmek istemiş , hatalıysam uyarsın naçizane .
Hicbirimizin geleceği görme yeteneği yok , anca görüşümuze göre tahminlerde bulunuruz veya sanrilarda bulunuruz .
Birşey ortaya çıkartmak kolay değil , özellikle bilim ve teknoloji çağında , teknoloji trenine binmeye calisiyor ülkeler , ülkelerin lokomotifi artık devletin kendinden ziyade teknoloji geliştiren ve üreten şirketler , bunlar artık devletler üstü oldu , Apple , Samsung , Siemens , Microsoft vs vs gibi , bu araba isindede devlet kendinden ziyade böyle bir yapı ortaya çıkartmak istiyor gibi sanki , başta can suyu verip destekleyip ortaya çıkartacak , sonrasında şirket kendi yürüyüp gidecek , bu model başarılı olabilir , yoksa devletin hantal ve geri kalmış dahası siyasetin oyuncağı olmuş yapısında yenilikçi birşey üretmek rekabet etmek çok çok zor
Hocam önemli bir kısmına katılmakla beraber toplumsal farkındalık yaratmak için bir örnek vereceğim. Askerin kullandığı cobralar vardır, bilirsiniz... Silah istasyonu, personel taşıyıcı, ambulans, radar ve gözetleme gibi versiyonları olan araç. 5 kıtada 40 civarı ülkeye ihraç edildi bu araç. Koç Grubunun Otokar firması üretti. %100 yerli sermayeli otokar 1997 yılında bu aracı üretti. Öyle kimse fabrika vermedi, Katarlı ortağıda yoktu. Yerliyse yerli, milliyse milli. Aynı Otokar yerli tankımızı yaptı, Altay tankımızı... Ama ne kötü ki RTE ile Koç grubunun arası iyi olmadığı için seri üretim işi BMC ye verildi.
Yine Koç grubunun RMK Marine tersanesi %100 milli sermaye ile kurulmuş şirkettir, sırf RTE ile ters düştüğü için kazandığı 2 adet milgem üretim ihalesi iptal edildi... Yine LPD ihalesinde, MHP nin ihaleye fesat karıştırıldığı yönünde iddiaları var.

Böyle birçok örnek veririm size ama fazla uzatmak istemiyorum. Ama özetle bahsettiğiniz gibi olmuyor ne yazık ki. Bu ülkede yandaş olanların gemisi yüzer. Ülkenin menfaati hiç ama hiç önemli değildir. Önemli olan yandaş olmaktır. Taraf olmayan bertaraf olur.
Kusura bakmayın konu başka yerlere gidiyor ama madem ki bilgileniyoruz, mademki milli çıkarların söz konusu olduğu projelerden bahsediyoruz ozaman alın size çok çarpıcı ve üzücü örnekler...
Birde şu iktidar tarafından sevilmeyen Koç grubu sayesinde bugün Türkiye'de otomobil yan sanayisi gelişmiştir. Tofaş 1968 yılında kurulmuş. Bugün 10 bin kişiye yakın insan direk istihdam ediliyor. Yedek parça, yan sanayi üretim işlerine girmiyorum. Aynı grup Türk traktörün sahibi ama dediğim gibi bunlar üvey evlat. Hatta bazılarına göre misyoner, İsrail güdümünde falan filan. Konu uzar gider...
Daha önce belirttiğim gibi liyakat ve yetenek ön planda tutulmuş olsa çok daha iyi seviyelerde olurduk ama bizde yandaş, adam kayırma işleri daha baskın.
Sene oldu 2020 hala yazıyorum. Umarım tamamen bilgiye dayandırarak yazmaya çalıştığım iletiler anlaşılıyordur. Kimseyi karalamak kötülemek istemiyorum ama yaşanmış gerçekleri anlatıyor olmam belki belli görüşteki arkadaşları üzüyor olabilir...
 
Hayırlısı olsun, ülkemizde böyle katma değeri yüksek olabilecek girişimlerin olması sevindiricidir.
Konuya tuz ve biber ekleyelim.
Geçmiş zaman, Olimpiyat hangi şehirde yapılacak seçimleri vardı.
İstanbul ile Tokyo finale kaldı.
Tokyo yer altı metrosu karınca yuvası gibi hatlara sahiptir.
Gazi Mareşal M. Kemal Atatürk, bir gün Çankaya'da geziyor.
" -Paşam, bu caddeyi kaç metre genişlikte yapalım? " , sormuşlar.
" -50 metre yeterli olur. "
Aradan zaman geçince yine sormuşlar.
100 metre söylemediğime pişmanım. demiş.
Şehir planlamasında, bisiklet ve yürüyüş yolları, ( Şose'de, Subayevleri'nin kenarındaki parkta olduğu gibi)
insan ve araç trafiğine dikkat etmek gerekiyor.
Trafik, insan,hayvan ve araçların kara, hava ve deniz üzerindeki hal ve hareketleridir.
Trafik dersinde bir yıl çocuklara bunu öğrettik, iyi öğrenenler başarılı olur, ves selam.
 
Aynen bende böyle düşünüyorum. Kanalistanbul için yapıldığını düşünüyorum.

2011 yılından beri araplar ordan bir sürü yer almış belliki söz verilmiş. Yerli arabayı getirip bir rüzgar yakalayıp kanalistanbulu kaynatacaklar diye düşünüyorum.

Cumhurbaşkanı demedi mi kanalistanbulun yapılacağı yeri şahsım ve dar bir çevre biliyor demedi mi ?

Düşünün Almanyada merkel berline büyük bir proje yapmayı düşünüyor halk kuyruğa girmiş yapılmasın diye dilekçe veriyor merkel çıkıp çatlasanızda patlasanızda yapacağım diyor. Ve yapacağı projenin yerinide şahsım ve dar bir çevre biliyor diyor alman halki ne der merkele.
Merkel olduğu gibi gider bizdeki gibi günlük para düşünen başka millet yok sorgulamak ve düşünmek bizi aşıyor galiba millet olarak elimize bir kitap alıp okumuyoruz ve kavramak istemeziyoruz gerçekleri
 
Ben bu projeden çok ümitliyim. İnşallah tamamına erer. Fiyatından dolayı alt gelir grubu alamayacak, orası kesin. Ama bu üretimden dolayı Türkiye'de üretilen diğer otomobillerin ikinci ellerini alabilecek. Böylelikle onlar da ayaklarını yerden kesecek bir araç sahibi olacaktır. Şöyle ki 2017 Ekim ayında 2011 model kabinli Hattat A60 tek çeker traktörü 19 bine aldım. Bundan 10 yıl önce ben böyle bir traktörü alamazdım. Çünkü bundan evvel ne böyle bir traktör vardı ne de bu kadar traktörün bolluğu vardı. Üstelik bu kadar da uygun fiyata almam da mümkün değildi. Türkiye'de 100-110 bg traktörlerin üretilip alınıp satıldığı bir ortamda bana da böyle bir traktör alma imkânı doğdu. Hulâsa üretimden zarar gelmez, yeter ki bu işi hakkıyla yürütüp yerine yetirebilsinler.
 
Lütfen gerçeklere dönelim artık!!!
CollageMaker_20200101_012128876.jpg
 
60 li yıllarda uretilen devrim aracı başka ülkelerde üretilip getirilmemisti. Kendi topragimizda kendi emeğimiz ile elde edilmişti.
Fakat seri üretime başlamadan once, çıktığı törende benzini bitti diye saçma sapan bir nedenle üretimi baslatilmadi.
Zamanın iktidarı güvenilmez olduğu icinmi bu projeye sahip cikilmamisti?
Başka sebepleri mi var? Öğrenmek isterim
 

Hocam önemli bir kısmına katılmakla beraber toplumsal farkındalık yaratmak için bir örnek vereceğim. Askerin kullandığı cobralar vardır, bilirsiniz... Silah istasyonu, personel taşıyıcı, ambulans, radar ve gözetleme gibi versiyonları olan araç. 5 kıtada 40 civarı ülkeye ihraç edildi bu araç. Koç Grubunun Otokar firması üretti. %100 yerli sermayeli otokar 1997 yılında bu aracı üretti. Öyle kimse fabrika vermedi, Katarlı ortağıda yoktu. Yerliyse yerli, milliyse milli. Aynı Otokar yerli tankımızı yaptı, Altay tankımızı... Ama ne kötü ki RTE ile Koç grubunun arası iyi olmadığı için seri üretim işi BMC ye verildi.
Yine Koç grubunun RMK Marine tersanesi %100 milli sermaye ile kurulmuş şirkettir, sırf RTE ile ters düştüğü için kazandığı 2 adet milgem üretim ihalesi iptal edildi... Yine LPD ihalesinde, MHP nin ihaleye fesat karıştırıldığı yönünde iddiaları var.

Böyle birçok örnek veririm size ama fazla uzatmak istemiyorum. Ama özetle bahsettiğiniz gibi olmuyor ne yazık ki. Bu ülkede yandaş olanların gemisi yüzer. Ülkenin menfaati hiç ama hiç önemli değildir. Önemli olan yandaş olmaktır. Taraf olmayan bertaraf olur.
Kusura bakmayın konu başka yerlere gidiyor ama madem ki bilgileniyoruz, mademki milli çıkarların söz konusu olduğu projelerden bahsediyoruz ozaman alın size çok çarpıcı ve üzücü örnekler...
Birde şu iktidar tarafından sevilmeyen Koç grubu sayesinde bugün Türkiye'de otomobil yan sanayisi gelişmiştir. Tofaş 1968 yılında kurulmuş. Bugün 10 bin kişiye yakın insan direk istihdam ediliyor. Yedek parça, yan sanayi üretim işlerine girmiyorum. Aynı grup Türk traktörün sahibi ama dediğim gibi bunlar üvey evlat. Hatta bazılarına göre misyoner, İsrail güdümünde falan filan. Konu uzar gider...
Daha önce belirttiğim gibi liyakat ve yetenek ön planda tutulmuş olsa çok daha iyi seviyelerde olurduk ama bizde yandaş, adam kayırma işleri daha baskın.
Sene oldu 2020 hala yazıyorum. Umarım tamamen bilgiye dayandırarak yazmaya çalıştığım iletiler anlaşılıyordur. Kimseyi karalamak kötülemek istemiyorum ama yaşanmış gerçekleri anlatıyor olmam belki belli görüşteki arkadaşları üzüyor olabilir...
Musadenizle ekleme yapayım.
Azerbaycanlı bir arkadasım var babası 90 larda ermeni savaşı sırasında albaydı aynen şöyle anlattı,
Evde sıkıştık kaldık ermeniler neredeyse baküye kadar geldi elimizde silah yok mermi yok dedi birde haber geldiki Turkiyeden yardım geldi eve bıraktılar yardımı koskoca Arçelik buzdolabı geldi eve babam sinirlendi biz savaşıyoruz biz ne yapacağız buzdolabını dedi çaresizlik içinde kaldık tek ümidimiz Türkiyeydi oda bize Arçelik buzdolabı gönderdi daha sonra babam sakinleşince açın bakalım şu buzdolabını dedi bir açtık kutuyu aman yarabbi silahlar mermiler askeri teçhizatlar dolu dedi babamla oturduk sarıldık babama babam ağlamaktan gözleri şişti o gün bugündür biz Arçelik alırız dedi birinci ağızdan anlatıyorum. Bu koç grubu bu ülkeye yıllarca istihdam yarattı kimse işkembeden sallamasın hükümete yağcılık yapmıyorlar diyede kimse başka yerlere çekmesin adamları. Bu koç grubunun atalarıda milli mücadele döneminde Atamızın yanında yer alarak bütün her şeyleri ile milli mücadelenin yanında olmuş insanlardır.
 
Geçen konusu geçti koç gurubun yurt dışında bir yatırımı yok dedi forumdan arkadaşım.sadece bu ülkeye yatırım yapıyor .aksini iddia eden varmı?
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt