MF JD Kiyaslamasi güncellendi 6140m ve 6714s olarak


Yok hocam kuyruk miline falan ihtiyaç duymuyor. Mesela traktörden pullukta aşırı süratli gitmesini istiyorum nerdeyse kapatmıyo ipmi motoru tam güç çalıştırıyor. Ama 7-8 km hızlarda arada bir zorlanma yapınca devreye giriyor. 6155m de ipmin olmaması 6140 m i serinin içinde yıldız yapıyor. Benim düşünceme göre 140m en dolusunu satın aldığınız takdirde mf 6s kadar iyi bi makine.
Yani 6140m ipm avantaji ile one cikan ozel bir seri mi diyorsunuz kisaca ? Peki tonajda biraz hafif olusu ve de dingil acikliginin biraz kisa kalmasi dezavantaj olmaz mi ? Ayrica mf hidrolik kaldirma kapasitesi 7100kg civari iken jd 5800 diye biliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Uzun uzun yazmissiniz hocam ilginize tesekkur ediyorum bir kullanici yorumu olarak 😊 Simdi dediginiz gibi amaca uygun secim mantikli olani ama bi kiyaslamanin sonucunda mutlaka bir galip olmali yani ikisininde birbirine artilari olsada biri daha agir basabilir kiyaslama sonucu. Misal sorunsuz olmasi dayanikli uzun omurlu saglam ariza yonunden kendini unutturan bir traktor olmasi basta gelir zirt pirt elektronik veya mekanik arizalar sinir bozucu magdur edicidir. Ayni ekipmani ayni hizlarda hangisi daha iyi goturur ayni sartlarda yakitta hangisi ustundur gibi gibi durumlarda netlik bulmaya calisiyoruz ama en iyi kullanicilar bilir katalog yaniltabilir elbet 😅
Fanboylukla işim olmaz, hangi mal hangi malzeme ihtiyacımı karşılarsa ona bakar onu almaya çalışırım, hele cahil cühelayla hiç işim olmaz, kahve muhabbetçisinin lafıyla iş de yapılmaz mal da alınmaz.
6030 serilerinin, 6115 6125 6140 dediğimiz traktörlerin ciğerini bilirim.eşim dostum emmim dayım akrabamda var biniyorum, görüyorum
Ben bugün traktör alıyor olsam yine gider MF 6s145 alırım.bu jd kötü demek değil, al çöpe at demek değil.
Ben sana açıkça söylüyorum senin duymak istediğin başka şey var hocam, o aradığın cevap yok.teknolojik açıdan shuttle olsun, şanzuman olsun, motor teknolojisi olsun, kullanıcı odaklı detaylar (joystick gibi patinaj radarı gibi otomatik devreye giren sistemler gibi)olsun teknolojik açıdan MF öndedir.sağlamlık ve sorunsuzluk konusunda ikisi de kafa kafayadır.dünyanın en kaliteli çok amaçlı çiftlik traktörlerinden bahsediyoruz, birini diğerine kalite konusunda, sağlamlık konusunda üstün tutanın görüşü kahve muhabbetinden öteye geçmez.
Jd'nin başlıca öne geçen özelliği alman Ergonomisi.bir de mazotu yakma karşılığında deparcı olması(bunu şahsen öne geçen özellik olarak saymam)
Arkadasin dedigi daha farkli birsey hocam kullanirken gosterdi bayii biraz kademesiz sanziman tarzinda degisik kullanisli bir sanziman
6714te bu bahsedilen özellik var.bu tarz kullanıcı odaklı otomatik özellikler konusunda jd net olarak zaten geride.bunu yukarıda yazdık.
 
Ben dyna 6 ya yeni geçtim tam olarak daha vakıf değilim ama C1 C2 ye vitesleri atayıp max. deviri istediğin hıza göre ayarlarsın.El gazınıda sonuna kadar itersen dediğin olay olur.
Dyna6 vitesi ve devri siz ayarlarsınız -ayarladığınız gibi gitmeye çalışır.- Jonderede manuel modda traktörün gaz tepkimesi devir odaklıdır yani gaza bastıkça devir artar. Otomatik modda gaz tepkimesi hız odaklı oluyor yani gaza bastıkça hızınız artıyor devrini şartlara göre kendisi ayarlıyor. Örneğin otomatik modda 1800 devirde 10 km ile gidiyorsanız biraz daha gaza bastığınızda 1400 devirde 15 km ile gidebilir traktör. Manuel modda hız üst sınır ayarlaması yapamazsınız. Otomatik modda hızınızın üst sınırını 7 km yaparsanız el gazını ful bastığınızda traktör işin zorluğuna bağlı olarak vites oranlarına göre 1300 devirdede 7 km ile gidebilir bir düşük viteste 1600 devirde de 7 km ile gidebilir bir düşük viteste 1900 devirde de 7 km ile gidebilir. Yani şartları görür o koşullarda ekonomik vitesi seçer istenilen hız için gerekli devri kendisi verir. Hıza siz karar vermiş olurken hangi koşulda gideceğine jondere karar verir. Misal bunda kademe aralarında 300 devir oynuyorsa 7 km için 3 seçenek sunuluyorsa ivt de 30 seçenek sunuluyor kademe aralarında 7 km için 10 devir oynuyor diyebiliriz aradaki fark budur kullanımları benzerdir
 
Son düzenleme:
Evet hocam katılıyorum söylediklerinize . Bu şartlar altında secimi hangisinden yana yapmalıyız sizde net bi taraf belirtemediniz sanki 😆
Biz mısır yerlerini biraz sulu sulu sürebildiğimizden tercihimiz size uymayabilir.
Traktörün arazide batma durumu olur mu?
MF 6714S batak sevmeyen bir traktör modelidir.
Traktörün patinaj kontrolünün motor haritası şekli yardımıyla yapılmasını tercih ederiz.
MF 6460 tan sonra iş gücü yükseltmek için MF 6480 gibi bir model veya JD 6930 Premium gibi bir model olabilirdi.
MF 6460 traktöre yürüyen olarak daha yakın traktörlerdir.
Traktör anketlerinde model sıralaması olarak ,
JD 6120R , Fendt 313 , Claas Arion 450 , Valtra N134 , MF 5713 S , görülüyordu.
Yeni seri Fendt 300 serisi 7 ton üzeri traktör genel ağırlığı bulunuyor.
Bizim tercihimiz , Maxxum 135CVX ve 6140R olurdu.
Yere güç aktarımları yüksek, depar atabilen traktör tercih ederiz.
JD 8400 R modeli de iyi depar atabilen bir traktör ama
8 pullukla 5,5 km/h sürüm hızında 1500 rpm motor devriyle optimal yakıt tüketimi yapabiliyor.
Ek güç üretimini 1900-2200 rpm aralığında açıyor.
Case Magnum 400 serisi aynı 8 pullukla çalışabiliyor.
Ek güç üretimini 1500 rpm de tepe yapacak gibi açabiliyor.
JD de 1900 rpm de 400 hp kullanmak var, Case'de 1500 rpm de 400 hp güç kullanmak var, yürüyen farkı olacaktır.
MF 6460 ta gördüğünüz motor tepkilerini yeni modellerden alamazsınız.
 
Fanboylukla işim olmaz, hangi mal hangi malzeme ihtiyacımı karşılarsa ona bakar onu almaya çalışırım, hele cahil cühelayla hiç işim olmaz, kahve muhabbetçisinin lafıyla iş de yapılmaz mal da alınmaz.
6030 serilerinin, 6115 6125 6140 dediğimiz traktörlerin ciğerini bilirim.eşim dostum emmim dayım akrabamda var biniyorum, görüyorum
Ben bugün traktör alıyor olsam yine gider MF 6s145 alırım.bu jd kötü demek değil, al çöpe at demek değil.
Ben sana açıkça söylüyorum senin duymak istediğin başka şey var hocam, o aradığın cevap yok.teknolojik açıdan shuttle olsun, şanzuman olsun, motor teknolojisi olsun, kullanıcı odaklı detaylar (joystick gibi patinaj radarı gibi otomatik devreye giren sistemler gibi)olsun teknolojik açıdan MF öndedir.sağlamlık ve sorunsuzluk konusunda ikisi de kafa kafayadır.dünyanın en kaliteli çok amaçlı çiftlik traktörlerinden bahsediyoruz, birini diğerine kalite konusunda, sağlamlık konusunda üstün tutanın görüşü kahve muhabbetinden öteye geçmez.
Jd'nin başlıca öne geçen özelliği alman Ergonomisi.bir de mazotu yakma karşılığında deparcı olması(bunu şahsen öne geçen özellik olarak saymam)

6714te bu bahsedilen özellik var.bu tarz kullanıcı odaklı otomatik özellikler konusunda jd net olarak zaten geride.bunu yukarıda yazdık.
Yok yok hocam ben bekledigim cevabi aldim estagfurullah sorunsuzlukta dayaniklilikta mf de geride kalmazsa 1 adim one gecti benim gozumde sahsen 😊 6714te vitesler arasindaki hiz ayarlama secenegini bilmiyordum sizden duymus oldum
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Fanboylukla işim olmaz, hangi mal hangi malzeme ihtiyacımı karşılarsa ona bakar onu almaya çalışırım, hele cahil cühelayla hiç işim olmaz, kahve muhabbetçisinin lafıyla iş de yapılmaz mal da alınmaz.
6030 serilerinin, 6115 6125 6140 dediğimiz traktörlerin ciğerini bilirim.eşim dostum emmim dayım akrabamda var biniyorum, görüyorum
Ben bugün traktör alıyor olsam yine gider MF 6s145 alırım.bu jd kötü demek değil, al çöpe at demek değil.
Ben sana açıkça söylüyorum senin duymak istediğin başka şey var hocam, o aradığın cevap yok.teknolojik açıdan shuttle olsun, şanzuman olsun, motor teknolojisi olsun, kullanıcı odaklı detaylar (joystick gibi patinaj radarı gibi otomatik devreye giren sistemler gibi)olsun teknolojik açıdan MF öndedir.sağlamlık ve sorunsuzluk konusunda ikisi de kafa kafayadır.dünyanın en kaliteli çok amaçlı çiftlik traktörlerinden bahsediyoruz, birini diğerine kalite konusunda, sağlamlık konusunda üstün tutanın görüşü kahve muhabbetinden öteye geçmez.
Jd'nin başlıca öne geçen özelliği alman Ergonomisi.bir de mazotu yakma karşılığında deparcı olması(bunu şahsen öne geçen özellik olarak saymam)

6714te bu bahsedilen özellik var.bu tarz kullanıcı odaklı otomatik özellikler konusunda jd net olarak zaten geride.bunu yukarıda yazdık.
Jonderenin teknolojiye yaptığı yatırım masseyin cirosundan fazladır. Teknolojiye çok hayransan sana 6R öneririm hocam. Zira başından beri anlattığın şatılın hassasiyeti istenirse kullanıcının tepkimesine göre sertlik verebiliyor. Bide commandproyu incele masseydekine coyistik demezsin mesele jonderenin teknolojiyse eğer
 
Biz mısır yerlerini biraz sulu sulu sürebildiğimizden tercihimiz size uymayabilir.
Traktörün arazide batma durumu olur mu?
MF 6714S batak sevmeyen bir traktör modelidir.
Traktörün patinaj kontrolünün motor haritası şekli yardımıyla yapılmasını tercih ederiz.
MF 6460 tan sonra iş gücü yükseltmek için MF 6480 gibi bir model veya JD 6930 Premium gibi bir model olabilirdi.
MF 6460 traktöre yürüyen olarak daha yakın traktörlerdir.
Traktör anketlerinde model sıralaması olarak ,
JD 6120R , Fendt 313 , Claas Arion 450 , Valtra N134 , MF 5713 S , görülüyordu.
Yeni seri Fendt 300 serisi 7 ton üzeri traktör genel ağırlığı bulunuyor.
Bizim tercihimiz , Maxxum 135CVX ve 6140R olurdu.
Yere güç aktarımları yüksek, depar atabilen traktör tercih ederiz.
JD 8400 R modeli de iyi depar atabilen bir traktör ama
8 pullukla 5,5 km/h sürüm hızında 1500 rpm motor devriyle optimal yakıt tüketimi yapabiliyor.
Ek güç üretimini 1900-2200 rpm aralığında açıyor.
Case Magnum 400 serisi aynı 8 pullukla çalışabiliyor.
Ek güç üretimini 1500 rpm de tepe yapacak gibi açabiliyor.
JD de 1900 rpm de 400 hp kullanmak var, Case'de 1500 rpm de 400 hp güç kullanmak var, yürüyen farkı olacaktır.
MF 6460 ta gördüğünüz motor tepkilerini yeni modellerden alamazsınız.
Çamurda surume %90 kalmaz ama olurda misirlar gec bicilir bir son bahar yagisi gelirse belki dusuk bir ihtimal biraz agir tavda nadas yapabilir . Bu verilere bakilarak motor karakteri jd cnh daha yakin gibi bizin 6460a
 

Yok yok hocam ben bekledigim cevabi aldim estagfurullah sorunsuzlukta dayaniklilikta mf de geride kalmazsa 1 adim one gecti benim gozumde sahsen 😊 6714te vitesler arasindaki hiz ayarlama secenegini bilmiyordum sizden duymus oldum
Mf nin şaseli jondereden sağlam olduğunu idda eden kendini kandırmış olur hocam traktör servislerini de gezin almadan önce. Mf nin ağırlığınada gelince 155m le kıyaslayacak olursak. 155m 7850 kg sadece önünde 900 kg ağırlık var. 7s165 dyna6 8200 kg önünde 850 kg karınaltında 265 kg jantlarında 500 kg döküm ağırlığı var. Yani jondereden 715 kg daha fazla ağırlığı var. 7850nin üstüne bunu eklersek masseyi geçer dolayısıyla masseye ağır demeyelim dökümü fazla diyelim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Dyna6 vitesi ve devri siz ayarlarsınız -ayarladığınız gibi gitmeye çalışır.- Jonderede manuel modda traktörün gaz tepkimesi devir odaklıdır yani gaza bastıkça devir artar. Otomatik modda gaz tepkimesi hız odaklı oluyor yani gaza bastıkça hızınız artıyor devrini şartlara göre kendisi ayarlıyor. Örneğin otomatik modda 1800 devirde 10 km ile gidiyorsanız biraz daha gaza bastığınızda 1400 devirde 15 km ile gidebilir traktör. Manuel modda hız üst sınır ayarlaması yapamazsınız. Otomatik modda hızınızın üst sınırını 7 km yaparsanız el gazını ful bastığınızda traktör işin zorluğuna bağlı olarak vites oranlarına göre 1300 devirdede 7 km ile gidebilir bir düşük viteste 1600 devirde de 7 km ile gidebilir bir düşük viteste 1900 devirde de 7 km ile gidebilir. Yani şartları görür o koşullarda ekonomik vitesi seçer istenilen hız için gerekli devri kendisi verir. Hıza siz karar vermiş olurken hangi koşulda gideceğine jondere karar verir. Misal bunda kademe aralarında 300 devir oynuyorsa 7 km için 3 seçenek sunuluyorsa ivt de 30 seçenek sunuluyor kademe aralarında 7 km için 10 devir oynuyor diyebiliriz aradaki fark budur kullanımları benzerdir
Evet test surusu yaptik tipki anlattiginiz gibiydi o yonuyle hosuma gitmisti bizim 6460inda oto surusu var ama devir ayarina gore mesela 1600 devir siniri koyariz motor bayilirsa vites duser gucunu yenerse tekrar atar vs biliyorsunuzdur belki
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Çamurda surume %90 kalmaz ama olurda misirlar gec bicilir bir son bahar yagisi gelirse belki dusuk bir ihtimal biraz agir tavda nadas yapabilir . Bu verilere bakilarak motor karakteri jd cnh daha yakin gibi bizin 6460a
Aynen öyledir. Yürüyen olarak yakın duruyor, motor yükü tercihleri olarak biraz farkları oluyor.
 
Jonderenin teknolojiye yaptığı yatırım masseyin cirosundan fazladır. Teknolojiye çok hayransan sana 6R öneririm hocam. Zira başından beri anlattığın şatılın hassasiyeti istenirse kullanıcının tepkimesine göre sertlik verebiliyor. Bide commandproyu incele masseydekine coyistik demezsin mesele jonderenin teknolojiyse eğer
Sen bana jd 6r önerirsen ben de sana yeni 6s öneririm, o zaman yeni öneri için sonraki serilerin çıkmasını beklersin.
Hoş öneri diye bahsettiğin 6r serisi mf 6s'ten bir yıl sonra lansman yaptı, hadi neyse
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Mf nin şaseli jondereden sağlam olduğunu idda eden kendini kandırmış olur hocam traktör servislerini de gezin almadan önce. Mf nin ağırlığınada gelince 155m le kıyaslayacak olursak. 155m 7850 kg sadece önünde 900 kg ağırlık var. 7s165 dyna6 8200 kg önünde 850 kg karınaltında 265 kg jantlarında 500 kg döküm ağırlığı var. Yani jondereden 715 kg daha fazla ağırlığı var. 7850nin üstüne bunu eklersek masseyi geçer dolayısıyla masseye ağır demeyelim dökümü fazla diyelim
Ben kesinlikle mf agir demem tabiki cunku john deereye ozgu celik şase olayi var o jd nin en buyuk artisi ve hatta uzun omurlulugun buyuk bir payida diyebiliriz. Traktor agirligina bakilacaksa elbette ki ek agirliksiz saf haline bakmak gerek ama suan ikisininde brosurlerini acip kiyasladim 6140m 5.8t bos agirlik 6714 ise 5.7ton 100kg daha hafif. Jd 6140m 2580mm dingil araligi mf6714s ise 2670 yani 9cm daha uzun .
Saglamliga gelirsek bunu uzun sureli kullananlar iyi bilir dediginiz gibi sanayi ziyareti az cok belli eder
 
Yani 6140m ipm avantaji ile one cikan ozel bir seri mi diyorsunuz kisaca ? Peki tonajda biraz hafif olusu ve de dingil acikliginin biraz kisa kalmasi dezavantaj olmaz mi ? Ayrica mf hidrolik kaldirma kapasitesi 7100kg civari iken jd 5800 diye biliyorum
Kesinlikle. Bence 6m serisi içinde en alınası makine. Dingil açıklığı ne haddinden uzun ne de haddinden kısa. Belki de tonaj olarak hafif kalabilir ama bunun çok dezavantaj getireceğini sanmıyorum. En sonuncu soruda da acaba sizin 5800 kglik kaldırma gücüne ihtiyaç duyacağınız bi ekipmanınız varmı? Bizde 26 lı askılı goble var en ağır diyebileceğimiz ekipman o bile 2 ton civarı. 155r ın arkasında yok gibi duruyor. 140mdede çok bi fark olcağını düşünmüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Sen bana jd 6r önerirsen ben de sana yeni 6s öneririm, o zaman yeni öneri için sonraki serilerin çıkmasını beklersin.
Hoş öneri diye bahsettiğin 6r serisi mf 6s'ten bir yıl sonra lansman yaptı, hadi neyse
İkisini kıyaslamak 6r ye hakaret olur. Yan gergi kolları, kabin süspansiyonu en basiti söz gelimiyle 6r nin kabinin içine 2 tane 6s-7s kabini sığar saygılar sevgiler daha fazla yorum yapmayacağım. Konuyu açan arkadaş sende jd al kafanı karıştırma. alacam satacam diyorsan massey al kolay satılır benim için tek artısı daha fazla prim yapması başkada bi artısı yok. İşime gücüme bakacam yıllarca kullanacam diyorsan jd al 6030 serileri hala sahada akranı masseylerden eser kalmadı. Bide son olarak bi şey daha paylaşmak istiyorum. 2021 yılında Almanya’daki traktör satışları. Bu adamların parayla derdi yok iş yapacak makineye binerler. Masseyin harcınıda bu resimden görürsünüz yada alman 100-200 beygir arasında TEKNOLOJİ SEVMİYOR zira jondere 100-200 beygir sınıfında fendtten daha çok tercih edilmiş. Fendt massey hangisi daha iyiyse onada dyna6cı arkadaş karar versin
 

Resimler ve ekler

  • B928DAB9-CDB0-40B8-9BF0-B244BFCBD3B4.jpeg
    B928DAB9-CDB0-40B8-9BF0-B244BFCBD3B4.jpeg
    148 KB · Görüntüleme: 33
Ben kesinlikle mf agir demem tabiki cunku john deereye ozgu celik şase olayi var o jd nin en buyuk artisi ve hatta uzun omurlulugun buyuk bir payida diyebiliriz. Traktor agirligina bakilacaksa elbette ki ek agirliksiz saf haline bakmak gerek ama suan ikisininde brosurlerini acip kiyasladim 6140m 5.8t bos agirlik 6714 ise 5.7ton 100kg daha hafif. Jd 6140m 2580mm dingil araligi mf6714s ise 2670 yani 9cm daha uzun .
Saglamliga gelirsek bunu uzun sureli kullananlar iyi bilir dediginiz gibi sanayi ziyareti az cok belli eder

Hocam jd nin broşür bilgileri ne kadar doğrudur bilemem ama Mf lerin broşurdeki ağırlık kısmı pek tutmuyor.5s için konuşursak broşurde 5300 kg diyor benim traktör 6040 kg geliyor önde 10 ağırlık arka jatlar ağırlıksız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

İkisini kıyaslamak 6r ye hakaret olur. Yan gergi kolları, kabin süspansiyonu en basiti söz gelimiyle 6r nin kabinin içine 2 tane 6s-7s kabini sığar saygılar sevgiler daha fazla yorum yapmayacağım. Konuyu açan arkadaş sende jd al kafanı karıştırma. alacam satacam diyorsan massey al kolay satılır benim için tek artısı daha fazla prim yapması başkada bi artısı yok. İşime gücüme bakacam yıllarca kullanacam diyorsan jd al 6030 serileri hala sahada akranı masseylerden eser kalmadı. Bide son olarak bi şey daha paylaşmak istiyorum. 2021 yılında Almanya’daki traktör satışları. Bu adamların parayla derdi yok iş yapacak makineye binerler. Masseyin harcınıda bu resimden görürsünüz yada alman 100-200 beygir arasında TEKNOLOJİ SEVMİYOR zira jondere 100-200 beygir sınıfında fendtten daha çok tercih edilmiş. Fendt massey hangisi daha iyiyse onada dyna6cı arkadaş karar versin

Çok boş yorum olmuş kusura bakma.6030 serileri sahada emsali mf ler nerede demişsin konuyu açan adam bile emsali MF 6460 kullanıyor😂😂.Ayrıca mf nin 1960 modelleri hala sahada sen onun akranı jd gördün mü ben göremedimde.Servislerin önüne bakarsak yine haftalarca parça bekleyen JD ler hayli çoğunlukdadır merak etme.
Çelik şase olayınada gelirsek ben şase olmadığı için biryeri kırılan hiç nh mf görmedim.Ön yükleyicide lazım mıdır belki lazımdır.Söz konusu makinelerdede ön yükleyici kullanmayacağınızdan şasenin bir gereklkliği bence kalmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular