MF JD Kiyaslamasi güncellendi 6140m ve 6714s olarak


5s135 le 6120m denk filan değil hocam.Biri 120 hp biri 137 hp nasıl denk olsun.5s aks mesafesi olarak 15cm uzun.Kabin zaten açık ara önde.Ben fiyat olarak yakın olduğu için 5s 6140m örneği verdim.
Hocam evet fiyat yakinligi var tabi ama 6000 kasa ile 5000 kasa zaten ayni segmente girmez o yuzden 6140 ve 6714u kiyaslamak istedim ayni sinifin traktorleri
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Şu anda hangi traktörle işçilik yapıyorsunuz.
Balyacılık biçercilik yaptığımız için elimizden envai çeşit makine gelip geçti.Bende jd'de var.eşimde dostumda da var, hatta çoğu kişide jd var.bilmediğim görmediğim makineler değil.jd benim ihtiyaçlarımı karşısında ara traktör seçeneğidir mesela.ana işgücü olarak jd tercih etmem, ana işgücünde bütçeme uyan ve en teknolojik olduğunu düşündüğüm traktörü tercih ederim.
benim gözümde jd'nin başlıca öne geçtiği nokta ergonomi ve tasarımdır.
Motor karakteri olarak jd daha agresiftir, ancak mesela bu durum bana hitap etmiyor, çamur batak işçilğimiz yok, neden agresif motorla çok mazot yakayım.ben yaptığım işe bakarım bir de yaktığım mazota bakarım.
4 silindirli bir motordan daha yüksek güç almak, bir vitesi 6 takviyeye bölmek başlı başına teknolojik üstünlük karinesidir.
Bu makinelerin birbirlerine olan üstünlükleri net şekilde ortaya koyulamaz.
Sizin ihtiyaçlarınız seçiminizi belirleyebilir sadece.
Hali hazida 6460dyna6 kullanmaktayiz cokta memnunuz kendisinden hatta memnuniyetten dolayida mf den devam etmeyi dusunuyorduk ama jd bayisina gidince biraz aklimiz karisti ustelik jd nin daha uzun omurlu ve daha saglam olsugu iddiasini cok duymaya basladim hani sorunsuzluk dayaniklilik konusunda . Batakla camurla pek isimiz yok yapacagi isler dik yatay rotavator pulluk cizel vs ha pancar sokumu kışa kalirsa biraz kurtaricilik yapabilir hepsi bu ariza konusunda uzmeyecek dayanikli saglam bir traktor olmasi herkesin gonlundeki
 
Anlatmayı deneyim belki anlarsınız. Masseyin kataloglarında hiçbir zaman nominal gücü bulamazsınız, hep maksimum yani yakalayabildiği tepe gücü yazarlar kataloga. 5s serisi maksimum gücünü 2000 devirde yakalıyor, 2000 devirde 5s135 135 beygir güç üretirken, 1500 devirde de tepe torku olan 540nm yi yakalıyor. Akıllı güç yönetimi bulunmuyor. Jondereye gelirsek jonderelerin kaputunda yazan rakam 1500 devir ve 2100 devirde verebildikleri nominal güçtür. Bu 1500le 2100 devir arasında bir parabol olup 1500 devirden itibaren yükselmeye başlayan güç 1900 devirde zirvesini yakalar 133 beygir olarak ve 1900 devirde tekrar düşmeye başlayarak 2100 devirde yine 120 beygire gelmiş olur. Maksimum torkunu 1600 devirde yakalayan jondere, 6120m modelinde 562nm tork elde ediyor. Jonderede ilaveten ipmde var 133 beygirin yetmediği arazideki kuyruk mili uygulamaları ve nakliye uygulamalarında devreye girerek 1900 devirde 145 beygire kadar güç üretebilmektedir.
Özet geçecek olursak;
6120M: 1900d/dk (max) 133, max tork 562, ipm ile max güç 145 hp.
5s135: 2000d/dk (max) 135, max tork 540, ipm bulunmuyor
Yani denk traktörlerdir demekte bir sakınca yoktur


5s 135 2000 devirde 137hp, 2200 devirde 131hp güç sunar.
6120 m in motor haritası hakkında bilgiye ulaşamadım ama eğer dediğiniz gibi 1900 devirde 133 hp, 2100 devirde 120 hp ise yine mf nin gerisinde kalıyor.Ipm den alacağınız ek gücü hesaba boşa katma.Nakliyede anlık verilen gücün kimseye faydası olmaz.
Ayrıca 2.40 lık aks mesafesi benim 5450(2.46) den bile daha kısa onuda ayrıca belirteyim.
Screenshot_20230308-112748_Gallery.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Ben mi
5s 135 2000 devirde 137hp, 2200 devirde 131hp güç sunar.
6120 m in motor haritası hakkında bilgiye ulaşamadım ama eğer dediğiniz gibi 1900 devirde 133 hp, 2100 devirde 120 hp ise yine mf nin gerisinde kalıyor.Ipm den alacağınız ek gücü hesaba boşa katma.Nakliyede anlık verilen gücün kimseye faydası olmaz.
Ayrıca 2.40 lık aks mesafesi benim 5450(2.46) den bile daha kısa onuda ayrıca belirteyim.Ekli dosyayı görüntüle 74336
 

Resimler ve ekler

  • 9E2A81AA-7FF2-411D-AB35-DDD9503E37F5.jpeg
    9E2A81AA-7FF2-411D-AB35-DDD9503E37F5.jpeg
    292.7 KB · Görüntüleme: 14
Bu utulity traktörler ile ne iş yapacaksınız?

Hiç alakası yok, motor haritasında ciddi değişim oldu.
Deuthz 4,1 lt lik motorun 1400-1700 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm max güç tepesi vardı.
Sisu motor, 1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığına sahipti.
Motor aktif devirleri eski seride 1550-1900 rpm aralığı kullanılırken , Sisu motorda 1600-1800 rpm aralığı kullanılmaya başlandı.
Motor haritadan kaynaklı olarak tepkisel olarak biraz daha agresifleşti, ataklık kazandı.
Bunu gören 700 Vario S4 sürücüleri , 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç tepesi olan motorun max güç tepesini 1800 rpm olarak biyenmeye başladı.
Yeni gelen 700 Vario Gen6 serisinin de motoru 1500 rpm max tork, 1800 rpm max güç tepesi nitelikleri taşıyor.
Motor dizaynlarında halen devir konumlarını azaltmaya yönelik eğilim devam ediyor.
Motor haritasını mıncıklayıp çitilemeden rahat edemiyorlar.
Halbukisi biçer motoru gibi stabil çalışmalı olan motorların yakıt tüketimleri az olabiliyor.
Hem atak sürelim hemde yakıt ekonomisi olsun dediğimizde bizim kapının önündeki ufak traktör yetiyor.
Hocam sulu tarimda pulluk çizek rotavator gibi toprak işlemede çalisacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Anlatmayı deneyim belki anlarsınız. Masseyin kataloglarında hiçbir zaman nominal gücü bulamazsınız, hep maksimum yani yakalayabildiği tepe gücü yazarlar kataloga. 5s serisi maksimum gücünü 2000 devirde yakalıyor, 2000 devirde 5s135 135 beygir güç üretirken, 1500 devirde de tepe torku olan 540nm yi yakalıyor. Akıllı güç yönetimi bulunmuyor. Jondereye gelirsek jonderelerin kaputunda yazan rakam 1500 devir ve 2100 devirde verebildikleri nominal güçtür. Bu 1500le 2100 devir arasında bir parabol olup 1500 devirden itibaren yükselmeye başlayan güç 1900 devirde zirvesini yakalar 133 beygir olarak ve 1900 devirde tekrar düşmeye başlayarak 2100 devirde yine 120 beygire gelmiş olur. Maksimum torkunu 1600 devirde yakalayan jondere, 6120m modelinde 562nm tork elde ediyor. Jonderede ilaveten ipmde var 133 beygirin yetmediği arazideki kuyruk mili uygulamaları ve nakliye uygulamalarında devreye girerek 1900 devirde 145 beygire kadar güç üretebilmektedir.
Özet geçecek olursak;
6120M: 1900d/dk (max) 133, max tork 562, ipm ile max güç 145 hp.
5s135: 2000d/dk (max) 135, max tork 540, ipm bulunmuyor
Yani denk traktörlerdir demekte bir sakınca yoktur
Bende katalog uzerinden giderken 6140min ipm ile 166hp max gucunu gorunce sasirdim mf de 160 hp gosteriyordu max guc ama nominal verilerde ikiside 140hp veriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Tamam yinede denk değil.Donanım olarak 6m zaten mf ile kıyas dahi edilmez.Bir mf nin kabine otur birde
in ne dediğimi zaten anlarsın.Ben 5s i almadan 6120m i de inceledim.Fiyatı 10 bin euro aşağı olmasına rağmen 6120 yi tercih etmedim.
Hocam dizayn konfor vs R serisi daha öndedir ona bisey diyemem bende suan bi tercih asamasindayim ikiside gozumde kiyaslanan markalar 6m biraz daha eski kabinler gibi dusunun mesela sizin 5450 veya bizim 6460 gibi ama 6R olarak full modellerin ici cidden cok iyi
 
Tamam yinede denk değil.Donanım olarak 6m zaten mf ile kıyas dahi edilmez.Bir mf nin kabine otur birde
in ne dediğimi zaten anlarsın.Ben 5s i almadan 6120m i de inceledim.Fiyatı 10 bin euro aşağı olmasına rağmen 6120 yi tercih etmedim.
Mf de kıyas dahi edilmeyecek ne gibi donanım fazlalıkları var. Ekran, coyistik demeyin özellik yazın
 

Bende katalog uzerinden giderken 6140min ipm ile 166hp max gucunu gorunce sasirdim mf de 160 hp gosteriyordu max guc ama nominal verilerde ikiside 140hp veriyor
Sen jd al ortak pişman olmayacaksın. 6714S ten ben çok iddia ediyorum bu performansı alamazsın denemesi bedava
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Sen jd al ortak pişman olmayacaksın. 6714S ten ben çok iddia ediyorum bu performansı alamazsın denemesi bedava
Muhakkkak ki ikiside pisman etmez bencede iste ufak tefek ayrintilar tercihi belirleyecek sanirim 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Mf de kıyas dahi edilmeyecek ne gibi donanım fazlalıkları var. Ekran, coyistik demeyin özellik yazın

Beğenmediğin coystick in üstünden traktörü yönetiyorsun.İleri geri harekette dahil.Jd de halen daha takur tukur ses yapan shuttleden ileri geri yapıyorsunuz.6m lerde asansör çeki olanı bile görmedim hocam ben ne özelliğinden bahsediyorsun.Yarın öbürgün bu adam belki çamurda pancar çıkaramayacak.Üst çekili 95 hp bir traktör o römorku söküp alacak.
 
Beğenmediğin coystick in üstünden traktörü yönetiyorsun.İleri geri harekette dahil.Jd de halen daha takur tukur ses yapan shuttleden ileri geri yapıyorsunuz.6m lerde asansör çeki olanı bile görmedim hocam ben ne özelliğinden bahsediyorsun.Yarın öbürgün bu adam belki çamurda pancar çıkaramayacak.Üst çekili 95 hp bir traktör o römorku söküp alacak.
Hocam takur tukur ses eskidendi yeni şatıl çok iyi ama dediğin gibi olsun. ben jondere kullanıyorum sen massey ben masseyede bindim sende denk gelirse yeni premium M lere bi bin ön yargılarınızdan kurtulacaksınız
 

Beğenmediğin coystick in üstünden traktörü yönetiyorsun.İleri geri harekette dahil.Jd de halen daha takur tukur ses yapan shuttleden ileri geri yapıyorsunuz.6m lerde asansör çeki olanı bile görmedim hocam ben ne özelliğinden bahsediyorsun.Yarın öbürgün bu adam belki çamurda pancar çıkaramayacak.Üst çekili 95 hp bir traktör o römorku söküp alacak.
Joystick konusunda size katiliyorum cok kullanisli bicerdover kullanir gibi traktor surmek cidden avantajli konforlu bi ozellik oluyor. Iste boyle birbirinden ustun ozellikleri tespit edersek secim konusunda daha iyi bir karar alabiliriz 👍🏻
 
Hali hazida 6460dyna6 kullanmaktayiz cokta memnunuz kendisinden hatta memnuniyetten dolayida mf den devam etmeyi dusunuyorduk ama jd bayisina gidince biraz aklimiz karisti ustelik jd nin daha uzun omurlu ve daha saglam olsugu iddiasini cok duymaya basladim hani sorunsuzluk dayaniklilik konusunda . Batakla camurla pek isimiz yok yapacagi isler dik yatay rotavator pulluk cizel vs ha pancar sokumu kışa kalirsa biraz kurtaricilik yapabilir hepsi bu ariza konusunda uzmeyecek dayanikli saglam bir traktor olmasi herkesin gonlundeki
Dyna6'yı biliyorsun işte hocam ne kıvrandırıyon bizi:)
6700 serisiyle 6400 serisinin motor karakteri farklıdır.6400 serisi koşar adım gider gerekirse depar atar
6700 serisi yürür adım gider gerekirse koşar, açık ve net depar ise atamaz.
Şimdi ben traktöre yazılım attırdım, çok memnun kaldım.traktörün çekiş karakteri değişti, ayırıcı bir örnek veriyim belki biraz daha açıklayıcı olur. Yazılımdan sonra hem çizelde hem de pullukla deneme yapma fırsatım oldu, traktörde değişimi net olarak görebildim.bendeki 6714 tam olarak 7500kg, ağır ve sallı bir traktör.daha önceden traktör patinaja düşmezdi, vites düşerdi, şimdi vites düşmek yerine patinaja düşüyor.mazotu ölçemedim tabi ama açık ve net ki patinaja bedava düşülmez, mazotu artmıştır.neyse ki yüksek teknoloji ürünü patinaj radarımız var ;):ROFLMAO: patinaj radarını açarız, patinaja düşünce hassasiyetimiz devreye giriverir de mazotu içirtmeyiz.harman sürümlerinde ölçerim net olarak.
traktör yürür adımdan koşar adıma geçiş yaptı, gerektiğinde hızlı koşuyor ama depar karakteri yine yok.
deparcı traktörler de kullandık, koşar adımcı traktör de kullandık yürüyen traktörün ne olduğuyla 6714 sayesinde tanıştık.deparcı traktöre ihtiyacım olmadığını net olarak biliyorum, ekipmanın ona göre arazim ona göre işçiliğin çiftçiliğim ona göre.
Gelelim depar karakterine ihtiyacımız olup olmadığına, şahsen ben ihtiyaç duymuyorum.harmanda bir haftada tek traktör 1000 dekar buğday anızı deviriyorsan iş değişir, sana deparcı traktör lazım.depar da bedava atılmıyor, mazot ister.yok benim işlerim sıkışık değil her işime uygun ara traktörüm var diyorsan yine işler değişir.
Ayrıca ekipmanların da canı var, ekipmanı da çabuk yıpratır deparcı traktör.
6140 6714e göre Deparcılık haricinde benim aklıma gelen tüm noktalarda ya kafa kafaya ya da gerisinde
 

Benzer Konular