2022 TMO’nun hububat alım fiyatları


Belediyelerin önü bu şekilde açılırsa bir kaç sene sonra olacakları düşünmek bile istemiyorum. Hala 2 lira fazla verecekler diye seviniyor, olayı anlamamış insanlar.

TMO'nun ve tüccarların devreden çıkarılması, belediyelerin şehir devletçikleri gibi takılması ileride buğdayınızın hiç parasına alınmasıyla sonuçlanır farkında değil misiniz?

Derebeylik sistemi gibi Şehir devletçiklerinin yolunun açılacağını bundan da en çok çiftçilerin zarar göreceğini anlamak istemiyorsunuz.
Cok mu alkol aldın sen bak aciklayayim AKP zaten devletin mallarını satti sadece sahislarin topragi kaldi kim bu şahıslar ureten köylüler bırakın belediyeyi de kendimiz secelim malımızı da istedigimiz fiyattan satalim Rusya lı Ukraynalı ciftci kazanmasın biz kazanalım yerli uretici bilmem anlatabiliyormum
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaleciki06
TMO'nun görev zararı yazma hakkı kanunen var. Belediyelerin böyle bir hakkı yok.

Eyalet mi ilan ettiler? Kendi kanunları mı var belediyelerin? Kafasına göre takılıyor herkes?
Karasaban kardeşim yazdığın bilgiler tamamen yanlış
Belediyelerin farklı gelir ve gider kalemleri olur. iett,ego vs.kar edecek diye bir kaide yok. belediyeler millete hizmet için var. önemli olan belediyenin konsolide bütçe gelir ve gideri. belediye bütçelerinde "kar zarar" kavramı yoktur. bütçelenen gelir ve gider ibaresi geçer. kar zarar kavramı kar amacı güden kurumlar için kullanılır.Kaldiki belediyeler
kâr etmek kurulmuş şirketler değildir amme hizmeti verirler "5393 sayılı belediyeler kanununu bı okusaydin keşke, kısaca belediyeler idari mali özerklige sahip kamu tuzel Kişisi olarak tanımlanmıştır."
Sabahtan beri eyalet kavramını kullanıyorsun evet her isteyen belediye istediği ürünü il /ilçe sınırları içerisinde üreticisinden alabilir kanunen bı yasak yok bundada seni rahatsız eden ne onu anlamadım yeterki çiftçi malını iyi fiyata satsın ister TMO ister belediye ister tüccar mesela Ankara'da M.Yavas çiftçiye %90 hibeli tohum fide vb.dagitiyor mazot desteği veriyor bunları verirken eyalet (neyse) olmuyor ama getir malını bana sat şu fiyattan alıyım deyincemi oluyor anlayamadım amacinizı ne anlatmak istediğini lütfen yanlış bilgiler ile zihin karıştırma isteyen istediği alır satar emanet verir yeterki iyi fiyat olsun.
 
Sonbaharda dolar yükselirse 1 tl primin bir önemi kalacakmi?
Buğday sonbaharda dünya piyasalarında ne kadar olacak acaba ?
Dolar 24/25 olcak sene sonunda kesin bugday 30tl bile olabilir ukraynada tarlalar yanarsa Rusya su vermez Türkiye Cumhuriyeti ne,Aycicegini goreceksin ne olacak Almanya da yarım litre yag satiyolar suan seneye 250gr kucuk siseler olması muhtemel
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Belediyelerin önü bu şekilde açılırsa bir kaç sene sonra olacakları düşünmek bile istemiyorum. Hala 2 lira fazla verecekler diye seviniyor, olayı anlamamış insanlar.

TMO'nun ve tüccarların devreden çıkarılması, belediyelerin şehir devletçikleri gibi takılması ileride buğdayınızın hiç parasına alınmasıyla sonuçlanır farkında değil misiniz?

Derebeylik sistemi gibi Şehir devletçiklerinin yolunun açılacağını bundan da en çok çiftçilerin zarar göreceğini anlamak istemiyorsunuz.
Sen muhtemelen tuccarlik yapıyorsun belediyelerin iyi fiyat vermesi işine gelmedi gibi bir anlam çıkarıyorum
Mansur başkan mazot desteği verirken niye ses çıkarmadın banane tuccardan devreden çıksın zaten sen tüccar olabilirsin eyvallah ama burada insanları yanlış yonlendirmeye hiç gerek yok
 
Karasaban kardeşim yazdığın bilgiler tamamen yanlış
Belediyelerin farklı gelir ve gider kalemleri olur. iett,ego vs.kar edecek diye bir kaide yok. belediyeler millete hizmet için var. önemli olan belediyenin konsolide bütçe gelir ve gideri. belediye bütçelerinde "kar zarar" kavramı yoktur. bütçelenen gelir ve gider ibaresi geçer. kar zarar kavramı kar amacı güden kurumlar için kullanılır.Kaldiki belediyeler
kâr etmek kurulmuş şirketler değildir amme hizmeti verirler "5393 sayılı belediyeler kanununu bı okusaydin keşke, kısaca belediyeler idari mali özerklige sahip kamu tuzel Kişisi olarak tanımlanmıştır."
Sabahtan beri eyalet kavramını kullanıyorsun evet her isteyen belediye istediği ürünü il /ilçe sınırları içerisinde üreticisinden alabilir kanunen bı yasak yok bundada seni rahatsız eden ne onu anlamadım yeterki çiftçi malını iyi fiyata satsın ister TMO ister belediye ister tüccar mesela Ankara'da M.Yavas çiftçiye %90 hibeli tohum fide vb.dagitiyor mazot desteği veriyor bunları verirken eyalet (neyse) olmuyor ama getir malını bana sat şu fiyattan alıyım deyincemi oluyor anlayamadım amacinizı ne anlatmak istediğini lütfen yanlış bilgiler ile zihin karıştırma isteyen istediği alır satar emanet verir yeterki iyi fiyat olsun.
Yani belediyenin şirketin de para varsa alır niye almasın halk ekmek a.s parası kadar bugday alabilir sıkıntı olmaz halka hizmet sonucta calmiyor ya o mu zoruna gidiyor anlayamadım
 
Kamu tüzel kişiliğe sahip olmaları paraları her istedikleri yere harcama yetkisi vermiyor.

Bir malı alacaksan en uygun fiyata almalısın. İhaleye çıkmalısın, vs.


Bakın


19 Ekim 2006 gün ve 26324 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ncı maddesinin c ve ç fıkralarına bakıldığında TMO'dan ucuz buğday almak yerine piyasayı yükseltecek adımlar atarak, Yüksek fiyattan buğday alınması kamu zararı oluşturmaya giriyor.

İyi fiyat verdi diye belediyeye satarsanız ileride o paralar sizden bile tahsil edilebilir. İyi bir hukukçaya danışmak lazım bu konuyu. Benim gözümde belediye TMO'dan ucuz ekmeklik buğday almayarak Kamu zararına sebep olacaktır.






İl özel idaresi ve belediyeler kamu idaresi niteliğindeki kamu kuruluşlarıdır. Dolayısı ile bu idarelerin kaynaklarının da kamu kaynağı olduğunda tereddüt yoktur.



5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesi sadece kamu kaynağında usulsüz azaltma yapmayı kamu zararı olarak tanımlamamış, kamu kaynağında artışa engel olmayı da kamu zararı olarak kabul etmiştir. Örneğin, bir kamu görevlisi idarenin bir alacağını eksik tahsil ederse ya da alacağın tahsilini imkansız hale getirirse bu durum da kamu zararı olarak değerlendirilecektir.



Kamu zararına sebep olan işlemler:
5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesi kamu zararının belirlenmesinde esas alınacak kıstasları şıklar halinde saymıştır. Yönetmeliğin[2] 6’ncı maddesi ise bu şıkları genişleterek açıklamıştır.



Yönetmeliğin 6’ncı maddesine göre, kamu zararının belirlenmesinde;



a) Yapılan iş, alınan mal veya hizmet karşılığı olarak ilgili mevzuatında belirtilen ya da mevzuatında öngörülen karar, onay, sözleşme ve benzeri belgelerde belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması,



b) İlgili mevzuatında öngörülen haller dışında, iş yaptırılmadan, mal veya hizmet alınmadan önce ödeme yapılması,



c) Transfer niteliğindeki giderlerde, fazla veya yersiz ödemede bulunulması,



ç) İlgili mevzuatı gereğince görevlendirilen komisyon veya kişilerce rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla iş yaptırılması, mal veya hizmet alınması,




d) Kamu idarelerine ait malların kiraya verilmesi, tahsisi, yönetimi, kullanımı ve elden çıkarılması işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması,



e) Görevlilere teslim edilen taşınırların zarara uğraması,



f) İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması,



g) Kamu idaresinin yükümlülüklerinin mevzuatına uygun bir şekilde yerine getirilmemesi nedeniyle kamu idaresine faiz, tazminat, gecikme zammı, para cezası gibi ek malî külfet getirilmesi,



ğ) Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması,



Esas alınır.



Yukarıda sayılan koşulları taşımayan işlemlerden dolayı kamu zararı çıkarılması mümkün değildir.



Kamu zararı nasıl tespit edilir:
5018 sayılı Kanunun 71 ve Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 7’nci maddesinde, kamu zararının nasıl tespit edileceği belirtilmiştir.



Kamu zararı; 5018 sayılı Kanunun 71 ve Yönetmeliğin[3] 6’ncı maddesinin birinci fıkrasındaki kamu zararının belirlenmesindeki kıstaslar esas alarak;



a) Kontrol, denetim veya inceleme,



b) Sayıştay’ca kesin hükme bağlama,



c) Adlî, idarî veya askerî yargılama,



Sonucunda tespit edilir. Kontrol, denetim veya inceleme kavramları üzerinde biraz durmak gerekir. İl özel idareleri üzerinde yapılacak denetim 5302 sayılı Kanunun 38’inci, belediyelere üzerinde yapılacak denetim ise 5393 sayılı Kanunun 55’inci maddesinde açıklanmıştır.



Buna göre il özel idareleri ve belediyeler üzerinde iç ve dış denetim yapılmakta, ayrıca, belediyenin malî işlemler dışında kalan diğer idarî işlemleri, hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından İçişleri Bakanlığı tarafından da denetlenmektedir.



İşte bu kontrol, denetim ve inceleme sürecinde kamu zararı tespit edilebilir. Diğer bir ifade ile kamu zararı, Sayıştay’ın dış mali denetimi, İçişleri Bakanlığının idari işlemlerin hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından denetimi, il özel idaresi ve belediyelerin kendi iç denetim birimleri ya da teftiş birimlerinin denetimi sırasında tespit edilebilir.



Konusu suç teşkil eden kamu zararları:
5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesinin dördüncü fıkrasında; alınmamış para, mal ve değerleri alınmış; sağlanmamış hizmetleri sağlanmış; yapılmamış inşaat, onarım ve üretimi yapılmış veya bitmiş gibi gösteren gerçek dışı belge düzenlemek suretiyle kamu kaynağında bir artışa engel veya bir eksilmeye neden olanlar ile bu gibi kanıtlayıcı belgeleri bilerek düzenlemiş, imzalamış veya onaylamış bulunanlar hakkında Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunların bu fiillere ilişkin hükümlerinin uygulanacağı belirtilmiştir.



Eğer anılan şekilde bir kamu zararından doğan alacak söz konusu ise, sorumlular hakkında ayrıca, suçun ve sorumluların niteliğine göre, 3628 sayılı Kanun, 4483 sayılı Kanun veya genel hükümlere göre yapılacak soruşturma ve ön inceleme raporları yetkili makamlara iletilmelidir.



5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesinin beşinci fıkrasında ayrıca, bu fiilleri işleyenlere her türlü aylık, ödenek, zam, tazminat dahil yapılan bir aylık net ödemelerin iki katı tutarına kadar para cezası verileceği belirtilmiştir.



5018 sayılı Kanunun 73’üncü maddesi; para cezalarının, karar verilmesini izleyen ay başından başlamak üzere ve herhangi bir hüküm almaya gerek kalmaksızın; ilgililerine yapılan her türlü aylık, ödenek, zam, tazminat dahil bir aylık net ödemelerin dörtte biri oranında kesilerek tahsil olunacağını hükme bağlamıştır.



Kamu zararının bildirilmesi:
Yönetmeliğin[4] 7’nci maddesinin ikinci fıkrasına göre;



Kontrol, denetim veya inceleme,



Sayıştay’ca kesin hükme bağlama,



Adlî, idarî veya askerî yargılama,



Sonucu tespit edilen kamu zararına ilişkin yazı, tutanak, rapor, ilâm ve benzeri belgeler ilgili il özel idaresi ve belediyeye gönderilir.



Kontrol, denetim ve inceleme sonucunda tespit edilerek kamu idarelerine bildirilen kamu zararlarına ilişkin belgelerde yer alan hususlar, ilgili harcama yetkilisinin de görüşleri alınmak suretiyle il özel idarelerinde “vali” ve belediyelerde “belediye başkanı” tarafından değerlendirilir. Yönetmeliğin 7’nci maddesinin ikinci fıkrasının son paragrafı, yapılan değerlendirme sonuçlarının dosyasına konulacağını belirtmektedir.


 
Kamu tüzel kişiliğe sahip olmaları paraları her istedikleri yere harcama yetkisi vermiyor.

Bir malı alacaksan en uygun fiyata almalısın. İhaleye çıkmalısın, vs.


Bakın


19 Ekim 2006 gün ve 26324 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ncı maddesinin c ve ç fıkralarına bakıldığında TMO'dan ucuz buğday almak yerine piyasayı yükseltecek adımlar atarak, Yüksek fiyattan buğday alınması kamu zararı oluşturmaya giriyor.

İyi fiyat verdi diye belediyeye satarsanız ileride o paralar sizden bile tahsil edilebilir. İyi bir hukukçaya danışmak lazım bu konuyu. Benim gözümde belediye TMO'dan ucuz ekmeklik buğday almayarak Kamu zararına sebep olacaktır.






İl özel idaresi ve belediyeler kamu idaresi niteliğindeki kamu kuruluşlarıdır. Dolayısı ile bu idarelerin kaynaklarının da kamu kaynağı olduğunda tereddüt yoktur.



5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesi sadece kamu kaynağında usulsüz azaltma yapmayı kamu zararı olarak tanımlamamış, kamu kaynağında artışa engel olmayı da kamu zararı olarak kabul etmiştir. Örneğin, bir kamu görevlisi idarenin bir alacağını eksik tahsil ederse ya da alacağın tahsilini imkansız hale getirirse bu durum da kamu zararı olarak değerlendirilecektir.



Kamu zararına sebep olan işlemler:
5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesi kamu zararının belirlenmesinde esas alınacak kıstasları şıklar halinde saymıştır. Yönetmeliğin[2] 6’ncı maddesi ise bu şıkları genişleterek açıklamıştır.



Yönetmeliğin 6’ncı maddesine göre, kamu zararının belirlenmesinde;



a) Yapılan iş, alınan mal veya hizmet karşılığı olarak ilgili mevzuatında belirtilen ya da mevzuatında öngörülen karar, onay, sözleşme ve benzeri belgelerde belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması,



b) İlgili mevzuatında öngörülen haller dışında, iş yaptırılmadan, mal veya hizmet alınmadan önce ödeme yapılması,



c) Transfer niteliğindeki giderlerde, fazla veya yersiz ödemede bulunulması,



ç) İlgili mevzuatı gereğince görevlendirilen komisyon veya kişilerce rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla iş yaptırılması, mal veya hizmet alınması,



d) Kamu idarelerine ait malların kiraya verilmesi, tahsisi, yönetimi, kullanımı ve elden çıkarılması işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması,



e) Görevlilere teslim edilen taşınırların zarara uğraması,



f) İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması,



g) Kamu idaresinin yükümlülüklerinin mevzuatına uygun bir şekilde yerine getirilmemesi nedeniyle kamu idaresine faiz, tazminat, gecikme zammı, para cezası gibi ek malî külfet getirilmesi,



ğ) Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması,



Esas alınır.



Yukarıda sayılan koşulları taşımayan işlemlerden dolayı kamu zararı çıkarılması mümkün değildir.



Kamu zararı nasıl tespit edilir:
5018 sayılı Kanunun 71 ve Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 7’nci maddesinde, kamu zararının nasıl tespit edileceği belirtilmiştir.



Kamu zararı; 5018 sayılı Kanunun 71 ve Yönetmeliğin[3] 6’ncı maddesinin birinci fıkrasındaki kamu zararının belirlenmesindeki kıstaslar esas alarak;



a) Kontrol, denetim veya inceleme,



b) Sayıştay’ca kesin hükme bağlama,



c) Adlî, idarî veya askerî yargılama,



Sonucunda tespit edilir. Kontrol, denetim veya inceleme kavramları üzerinde biraz durmak gerekir. İl özel idareleri üzerinde yapılacak denetim 5302 sayılı Kanunun 38’inci, belediyelere üzerinde yapılacak denetim ise 5393 sayılı Kanunun 55’inci maddesinde açıklanmıştır.



Buna göre il özel idareleri ve belediyeler üzerinde iç ve dış denetim yapılmakta, ayrıca, belediyenin malî işlemler dışında kalan diğer idarî işlemleri, hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından İçişleri Bakanlığı tarafından da denetlenmektedir.



İşte bu kontrol, denetim ve inceleme sürecinde kamu zararı tespit edilebilir. Diğer bir ifade ile kamu zararı, Sayıştay’ın dış mali denetimi, İçişleri Bakanlığının idari işlemlerin hukuka uygunluk ve idarenin bütünlüğü açısından denetimi, il özel idaresi ve belediyelerin kendi iç denetim birimleri ya da teftiş birimlerinin denetimi sırasında tespit edilebilir.



Konusu suç teşkil eden kamu zararları:
5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesinin dördüncü fıkrasında; alınmamış para, mal ve değerleri alınmış; sağlanmamış hizmetleri sağlanmış; yapılmamış inşaat, onarım ve üretimi yapılmış veya bitmiş gibi gösteren gerçek dışı belge düzenlemek suretiyle kamu kaynağında bir artışa engel veya bir eksilmeye neden olanlar ile bu gibi kanıtlayıcı belgeleri bilerek düzenlemiş, imzalamış veya onaylamış bulunanlar hakkında Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunların bu fiillere ilişkin hükümlerinin uygulanacağı belirtilmiştir.



Eğer anılan şekilde bir kamu zararından doğan alacak söz konusu ise, sorumlular hakkında ayrıca, suçun ve sorumluların niteliğine göre, 3628 sayılı Kanun, 4483 sayılı Kanun veya genel hükümlere göre yapılacak soruşturma ve ön inceleme raporları yetkili makamlara iletilmelidir.



5018 sayılı Kanunun 71’inci maddesinin beşinci fıkrasında ayrıca, bu fiilleri işleyenlere her türlü aylık, ödenek, zam, tazminat dahil yapılan bir aylık net ödemelerin iki katı tutarına kadar para cezası verileceği belirtilmiştir.



5018 sayılı Kanunun 73’üncü maddesi; para cezalarının, karar verilmesini izleyen ay başından başlamak üzere ve herhangi bir hüküm almaya gerek kalmaksızın; ilgililerine yapılan her türlü aylık, ödenek, zam, tazminat dahil bir aylık net ödemelerin dörtte biri oranında kesilerek tahsil olunacağını hükme bağlamıştır.



Kamu zararının bildirilmesi:
Yönetmeliğin[4] 7’nci maddesinin ikinci fıkrasına göre;



Kontrol, denetim veya inceleme,



Sayıştay’ca kesin hükme bağlama,



Adlî, idarî veya askerî yargılama,



Sonucu tespit edilen kamu zararına ilişkin yazı, tutanak, rapor, ilâm ve benzeri belgeler ilgili il özel idaresi ve belediyeye gönderilir.



Kontrol, denetim ve inceleme sonucunda tespit edilerek kamu idarelerine bildirilen kamu zararlarına ilişkin belgelerde yer alan hususlar, ilgili harcama yetkilisinin de görüşleri alınmak suretiyle il özel idarelerinde “vali” ve belediyelerde “belediye başkanı” tarafından değerlendirilir. Yönetmeliğin 7’nci maddesinin ikinci fıkrasının son paragrafı, yapılan değerlendirme sonuçlarının dosyasına konulacağını belirtmektedir.


Sen devlete sat 6tl ye 1 tl fark bekle
Kimse imamoglu nu iceri atamaz bunu da unutma adam yapacam dedi mi yapar sen tasalanma hapisten sorusturmadan falan korkmaz
 
Belediyelerin önü bu şekilde açılırsa bir kaç sene sonra olacakları düşünmek bile istemiyorum. Hala 2 lira fazla verecekler diye seviniyor, olayı anlamamış insanlar.

TMO'nun ve tüccarların devreden çıkarılması, belediyelerin şehir devletçikleri gibi takılması ileride buğdayınızın hiç parasına alınmasıyla sonuçlanır farkında değil misiniz?

Derebeylik sistemi gibi Şehir devletçiklerinin yolunun açılacağını bundan da en çok çiftçilerin zarar göreceğini anlamak istemiyorsunuz.
Belediyeyi sen seçiyorsun, beğenmezsen değiştirirsin. Bu kadar basit. Derebeylik dediğin şey bu teknoloji çağında, demokrasi ile yönetilen bir ülkede mümkün mü?

Gerçekten merak ettim. Neden hiç parasına alınmasıyla sonuçlanacak? Bana mantıklı sebepler söyler misin ? 500 yorum var malımi ucuza vermem diye, sence neden hiç parasına düşsün?
 
Rusya - Ukrayna buğdayının önü açılır, dünyada da ekstrem olaylar yaşanmazsa işler tersine dönebilir. Dünya fiyatlarının çok altında fiyat verilmedi. Büyük ihtimal birçok çiftçi hasadını kaldırdığı an götürüp ya TMO’ya ya lisanslı depoya dökecektir. Sonra tüccara oyuncak olmak da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Geçen yaz 2250 ye buğday sattık .
Kışın buğday 5 lira yi geçti !
Geçen kış rusya ukrayna savaşı yoktu.
Ama şuan savaş var .
Bakalim tüccarın oyuncağımı olucaz yoksa buğday 10 lirayı geçecek Mİ?
2021 ekim ayında peşin para 6.10 kuruşa 1 ton mazot almıştım.
Şuan mazot 26 lira
Bir kaç güne 2 lira daha zam gelecek 28 lira olucak ama söylentiye göre 1 litre akar yakıt 2 euro olacakmış 35 liraya doğru gidebileceği söyleniyor.bugday suan en az 9.5 lira olmaliydi gecen yil bugdayin 6 liraya dayanacagi kimin aklina gelirdi ?
Ama oldu iste.önümüzde kış buğdayın nereye çıkacağını kim bilebilir ? belki 15 lira olacak bilinmez
?
 
Son düzenleme:
Muhalefet bile 7000 lira taban fiyat verilmelidir diyordu 2 gün önce, çok yazık. Gübre mazot vs. 4 katına çıkmışken geçen seneki 2,25'in 4 katı 9000 lira taban fiyat verilmeliydi, ama çiftçiyi gören duyan yok. Al birini vur ötekine.

Dün aksamda İmamoğlu neden buğday alıyor belediyeler buğday alamaz suçtur diyordun hayırdır amacın ne senin ayrıca tuccarda fiyatta düşme falan yok Gaziantep şu an hasat zamanı bugünün fiyatları 7.4 TL civari hayırdır kardeşim sen ortalik karıştırıyosun kafa karistiriyosun lütfen herkes herşeyi çok iyi biliyor son iki gündür yaptığın paylasimlar gerçekten anlamak imkansız sen aslında fiyat ve piyasa bilgilerini paylaşıp bizleri aydınlatıyordun anlayamadım valla
 

Benzer Konular