NEW HOLLAND TD 85 LDA UYGULAMASI -ESKİŞEHİR ÖZEN DİZEL-


Bizim derdimiz Taştan ekmeğimizi çıkarmak abi. darılma ama öyle zart zurt işlerle işimiz olmaz benim işime yarasın yeter. her zaman ki gibi pulluğu 3 takviye patladan vs. 4 takviye çekerim.
 
Ben baştan söyleyimde, işte LDA taktık eskiden 1 le sürüyorduk şimdi 2 ile sürüyorum, bastıkmı gaza gidiyor asılıyor v.s. değil. Kısacası; bir nevi imdat, can simidi v.s.
Traktörünüzün sesi falan asla değişmez, daha geç ve daha az baygınlık(devir düşme) sorunu yaşar.

emmi iyi güzel hoş açıklamaların gayet doğru ama işin farklı bir boyutuda var.... Yakın zamanda ramazan uzak vadede bır cok tanıdıgım bu işlemi yaptırdı ama öyle 200 liralık LDA lardan bırsey bekleme :) duzgun bir LDA ve iyi bir pompa ayarı ile gayette güzel sonuclar elde edildi görmeden inanmadım ama gerçekten işlem sonrası geri dönütler belli...İş sadece LDA a taktırmakta değil iyi uygun güncel bir cihaz ile ( ki bu pompa ayar cihazları servet değerinde ) pompa ayarı ve LDA işlemi ile önceki bayılmalar ve vites artışları gözle görülür değişiyor çekiş performansa direk yansıyan yön oluyor işlem sonrası yine belirtiyorum LDA uygulaması yada aktifleştirilmesi ve iyi bir pompa ayarlanması ile...Örneğin Benimle aynı case traktörü kullanan bir tanıdıgım lda aktifleştirmesi ve pompa ayarlatması yaptırdı seri 1 ile 15 gaz 4-13 ünlü ile sürüm yapıyor Aynı sürüm ve devri kendi traktörümde denedim 15 gazda süremiyorum 18-19 gaz vermem gerekıyor seri 1 le sürmem için görmesem inanmazdım ama malasef gerçek kadar acıydı :D
 
emmi iyi güzel hoş açıklamaların gayet doğru ama işin farklı bir boyutuda var.... Yakın zamanda ramazan uzak vadede bır cok tanıdıgım bu işlemi yaptırdı ama öyle 200 liralık LDA lardan bırsey bekleme :) duzgun bir LDA ve iyi bir pompa ayarı ile gayette güzel sonuclar elde edildi görmeden inanmadım ama gerçekten işlem sonrası geri dönütler belli...İş sadece LDA a taktırmakta değil iyi uygun güncel bir cihaz ile ( ki bu pompa ayar cihazları servet değerinde ) pompa ayarı ve LDA işlemi ile önceki bayılmalar ve vites artışları gözle görülür değişiyor çekiş performansa direk yansıyan yön oluyor işlem sonrası yine belirtiyorum LDA uygulaması yada aktifleştirilmesi ve iyi bir pompa ayarlanması ile...Örneğin Benimle aynı case traktörü kullanan bir tanıdıgım lda aktifleştirmesi ve pompa ayarlatması yaptırdı seri 1 ile 15 gaz 4-13 ünlü ile sürüm yapıyor Aynı sürüm ve devri kendi traktörümde denedim 15 gazda süremiyorum 18-19 gaz vermem gerekıyor seri 1 le sürmem için görmesem inanmazdım ama malasef gerçek kadar acıydı :D
aga bılıon bnm pompa olurken sokuldu ve elemn cızık cıktı 1 yıl ıdare eder dedıler ama lda tam performan vermez dedılrbızde mecburen deıstırdık nasıp olursa vıdeoda cekıp atıcım buraya
 
emmi iyi güzel hoş açıklamaların gayet doğru ama işin farklı bir boyutuda var.... Yakın zamanda ramazan uzak vadede bır cok tanıdıgım bu işlemi yaptırdı ama öyle 200 liralık LDA lardan bırsey bekleme :) duzgun bir LDA ve iyi bir pompa ayarı ile gayette güzel sonuclar elde edildi görmeden inanmadım ama gerçekten işlem sonrası geri dönütler belli...İş sadece LDA a taktırmakta değil iyi uygun güncel bir cihaz ile ( ki bu pompa ayar cihazları servet değerinde ) pompa ayarı ve LDA işlemi ile önceki bayılmalar ve vites artışları gözle görülür değişiyor çekiş performansa direk yansıyan yön oluyor işlem sonrası yine belirtiyorum LDA uygulaması yada aktifleştirilmesi ve iyi bir pompa ayarlanması ile...Örneğin Benimle aynı case traktörü kullanan bir tanıdıgım lda aktifleştirmesi ve pompa ayarlatması yaptırdı seri 1 ile 15 gaz 4-13 ünlü ile sürüm yapıyor Aynı sürüm ve devri kendi traktörümde denedim 15 gazda süremiyorum 18-19 gaz vermem gerekıyor seri 1 le sürmem için görmesem inanmazdım ama malasef gerçek kadar acıydı :D

Biladerim; ben lda ile çok fazla bir değişim olmayacağını söyledim, bu değişime en iyi etkiyi iyi bir turbo ünitesi yapar, devamında iyi ayarlanmış bir yakıt pompası ve enjektörler. Bunlar kötü durumdaysa; ilk başta lda açmaz türbin basıncı düşük olduğu için, eğer turbo iyi lda aktif yakıt pompası kötüyse mazot variline soksan o pompayı yine etki etmez.
 
Biladerim; ben lda ile çok fazla bir değişim olmayacağını söyledim, bu değişime en iyi etkiyi iyi bir turbo ünitesi yapar, devamında iyi ayarlanmış bir yakıt pompası ve enjektörler. Bunlar kötü durumdaysa; ilk başta lda açmaz türbin basıncı düşük olduğu için, eğer turbo iyi lda aktif yakıt pompası kötüyse mazot variline soksan o pompayı yine etki etmez.

Burada akla şu soru geliyor. Devreye girmeyen, pek katkısı olmayan, LDA denen sistemi fabrika neden takıyor? Hem 2 tl lik bir maaliyeti bile azaltmaya çalıştıkları halde?
Kendi kendime bu soruları cevaplamaya çalışayım.
1. NH üreticisi Koç. Aynı zamanda Tüpraşın sahibi. Petrolden diğer büyük gelir elde eden de devlet vergi olarak. Traktör çok yakarsa, ikisinin de işine gelir.
2. O zaman pompayı neden LDA sız üretmiyor. Bunu bilmiyorum ama, NH patentinden dolayı zaten buna yetkisi olmayabilir.
3. Emisyon hesapları ile ilgili bir durum olabilir. 1. Dünya savaşından beri Dünyanın en zenginleri ve bu savaşlara ve dünya ekonomisine yön verenler bu petrol zengini şirketlerdir. Motor üreticileri ve bunların arasındaki bir mücadelenin eseri olabilir. Yakın Zamandaki ABDnin WWagene kestiğicezayı hatırlayın. 1 varil petrolden, %kaç mazot %kaç benzin üretileceğinin kavgasıydı.
4. Bu o kadar basit birşeyse, Bu ayarları ve değişimi yapmak için, ömrü hayatı bu işlerde geçmiş en iyi sanayi ustaları, neden bu ayarları yapacak makinaya 1,5 tirilyon gibi para yatırır?
5. Beni komplo teorilerine inanan bir manyak olarak algılamanıza da alınmam:) Düşünceye pranga vurulmaz!
 
4. Bu o kadar basit birşeyse, Bu ayarları ve değişimi yapmak için, ömrü hayatı bu işlerde geçmiş en iyi sanayi ustaları, neden bu ayarları yapacak makinaya 1,5 tirilyon gibi para yatırır?

o 1,5 tırılyon basda buyuk bır para gıbı gozukuo ama kısa surede o parayı cıkarır abı esk gıttıgım zamn bn sna dukkanın onundekı kalabalıgın resmıne cekıp atayım eskısehırde baska pompacılarda ama ozen dızel kadar calısanı yok
 

4. Bu o kadar basit birşeyse, Bu ayarları ve değişimi yapmak için, ömrü hayatı bu işlerde geçmiş en iyi sanayi ustaları, neden bu ayarları yapacak makinaya 1,5 tirilyon gibi para yatırır?

o 1,5 tırılyon basda buyuk bır para gıbı gozukuo ama kısa surede o parayı cıkarır abı esk gıttıgım zamn bn sna dukkanın onundekı kalabalıgın resmıne cekıp atayım eskısehırde baska pompacılarda ama ozen dızel kadar calısanı yok

Bana cevap yazmışsın ben yeni farkettim. kusura bakma hemşerim.
hemşerim zaten ben de senin dediğini diyorum. Bu işin uzmanı ömrünü bu işe vermiş ustalar buna bu kadar para veriyorsa boş yere vermez anlamında söylüyorum. Seni eleştiren Nail Beye cevap benimkisi. 5 maddeyi birden okursan daha iyi anlarsın ne demek istediğimi. Bir de ben bu yazıyı yazdıktan sonra Ercan Aykuş Mitsubişiye de ceza kestiler WW gibi diye konu paylaştı. onu da oku. oraya da yazdım. Yani kavga çok büyük devletleri bile aşıyor. 3. maddeyi bi daha gözden geçir. Henüz daha Mitsubişiye ceza kesilmemişti o günlerde. Benimkisi bu 5 maddeyle beyin cimnastiği yapmak ve yaptırmaktı. Vaktin olursa kitap okumayı pek sevmiyorsan TRT de bi aralar 7 kız kardeşin sırrı diye belgesel oynadı onu izleyiver.
Bunu anlayamıyorsan dediklerimin sana bakan yönünün özeti şu. "Sen sana bakan yönüyle bu ayarı yaptırmakla doğru yaptın"
 
Son düzenleme:
[MENTION=55]ASARCIKLI[/MENTION] hemşerim bak o mitsubişi ile ilgili bahsettiğim kou başlığı da şu. "Cevap: Mitsubishi de skandala karıştı"
Oraya da buradan alıntı yapıp şunları yazmışım. [MENTION=52817]Ercan AYKUŞ[/MENTION] beye
Olay çok büyük, kardeşim. devletleri bile aşıyo bu. Meselenin özü petrol devleri ile diğerleri arsındaki kavga. Bu petrol devleri Geçtiğimiz yüzyılda iki sefer dünyayı kana buladı. Bulabilirseniz, Raif Karadağın Petrol Fırtınası adlı kitabını okuyun. bir de bir yere yazmıştım bu meseleyi. Galiba LDA taktırmayla ilgiliydi. bulabilirsem buraya da yazayım.

Bunu Cevap: NEW HOLLAND TD 85 LDA UYGULAMASI -ESKİŞEHİR ÖZEN DİZEL- konu başlığında @nailyetek beye cevap olarak yazmışım.
 
O kubbe gibi şeyin üst kısmında turbo dan gelen basınçla aşağıya doğru hareket eden bir diyafram, bu diyafram bağlı bir mil birde bu diyaframın hareketini sınırlayan bir Yay vede bu yayın sertlik ayarını yapan bir ayar somunu vardır. Dışarıdan ayar yapılmayı sağlayan küçük bir delik vardır. Bir düz tornavida ile bu ayar somunu ayarlanabilir. Ama çok ince işçilik ister. Yay gevşek olursa en küçük zorlanmada mazotu basar silindirli, sıkı olursa zorlanınca çok az bi mazot basar yada hiç ekstra mazot yollamak. Olay kısaca böyle.
343d1397011d6e462a699e1efa663404.jpg
 
Son düzenleme:
LDA nın kısaca etkisini anlatayım; uzun uzun yazılanları okudum, hiç te bahsi geçtiği kadar etkisi yok.
Turbo şarjlı yani turbo ünitesi ile beslenen dizel motorlarda, turbo devri motor devrinden farklıdır yani turbo da devri sınırlayamazsınız. Dizel motor 1500 devirde iken turbo 5 bin devir yapar, amma 15000 devir yapar.
Motor çok ani devir düşmesi yaşadığında; yani arkasındaki yükten olur, rampadan olur, eğer toprak işleniyorsa toprak yapısı değişir, bi şekilde kısacası kesilme yaşanır.
İşte tam bu noktada; diyelim ki motor devri 1700 deyken 800-900 devir aralığına düştü LDA devreye girer. Nasıl devreye girer? derseniz, yaşanan ani devir düşüklüğünde Turbo nun devri düşmemiştir ve hala yüksektir. Motor silindirlerine giden havanın o alanda sıkışmasıyla, LDA üzerindeki bahsettiğiniz hortumdan bir miktar hava mazot pompasına giderek oradaki valfin açılmasını sağlar.
Bahsi geçen mekanik enjeksiyonlu dizel motorumuzun devir düşmesi yani bayılması sonucu sisteme gitmesi gereken mazot miktarı düşmüştür. Valf açıldığında o anki gerekli mazot sağlanmış olur ve motor çabuk devir alır.
Kısacası her daim çalışan ve işe yarayan bir düzenek değildir.
Dağ bayır engebeli yollarda ve değişken toprak şartlarına sahip toprak işlemede faydasını görürsünüz.
Burada önemli olan; motorunuzda bulunan turbo ünitesinin sağlıklı şekilde çalışmasıdır. Yıpranmış, kanatları kırılmış bir turbo ettin sene LDA yı çalıştırmaz.
Eyvallah çok açıklayıcı oldu bu. Lda sistemi John deere 5e serilerinde de varmı veya takılabiliyor mu
 
aynen turbolu traktorlere uygulanıyorr agam

1 yıldan fazla suredır kullanıyorsun agam yol yakıtı cıfttekı yakıtında ve performansında nasıl degısıkler oldu.

Zaman ne cabuk gecıyor yol yakıtı farkedılır derecede dusdu nadasda gecen yıl okadr toprak zor olgugu halde bayılmalar yasamadık keske tdyı ılk aldıgımız zaman yaptrsaymısızdı
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt