NEW HOLLAND TD 85 LDA UYGULAMASI -ESKİŞEHİR ÖZEN DİZEL-

buyuk bı ıhtımal vardır l 95de resmını cekıp atarsan bakarm

Pompanin resmini cektim. Birazda inceledim sanirim pompanin uzerindeki kubbemsi parca. Uzerinden kucuk bir hortum emme monifoltuna gidiyor. Emme basinci dusunce devreye girmesi icin bir duzenek var sanirim.

cbb5f1599454c2a33cea5aa0c57b5782.jpg


81625bb4fe0d565593b0051e7db8132c.jpg


a2c51dc192338d7229e408decab493ab.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10
o zaman bu lda denilen sistem benim başak tada var, hatta pompa aynı resimdeki gibi pompadan bi şeyler çıkıp emme manifolduna gidiyor...Zaten kitapçığında ve broşüründe de bosch lda pompa yazıyor.

Sizin basakta cok bayiliyor mu? Bizim L95 bayildimi canlanmiyo bidaha gaz yer kokune kadar tepki vermiyor traktor. Bide bi acayip merdane cekerken bile bayiliyor. Pompa enjektor turbo bakimdan gecti sozde ama degisen bisey olmadi. Yakitta bir hayli fazla.
 
Sizin basakta cok bayiliyor mu? Bizim L95 bayildimi canlanmiyo bidaha gaz yer kokune kadar tepki vermiyor traktor. Bide bi acayip merdane cekerken bile bayiliyor. Pompa enjektor turbo bakimdan gecti sozde ama degisen bisey olmadi. Yakitta bir hayli fazla.

Benim motor 25 saat oldu daha, aksine performans beni baya memnun etti şimdiye kadar yaptığım işler bi 18 dekar çizel, 16 dekar nadas ve de 5 ton gübre getirdim bi kaç rampa vardı oralardan hiç bayılmadan ve vites değiştirmeden çıktı...tabi daha kesin sonuçlar için erken :) bakalım önümüzde yaz huyunu suyunu iyice öğreniriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ASARCIKLI
Benim motor 25 saat oldu daha, aksine performans beni baya memnun etti şimdiye kadar yaptığım işler bi 18 dekar çizel, 16 dekar nadas ve de 5 ton gübre getirdim bi kaç rampa vardı oralardan hiç bayılmadan ve vites değiştirmeden çıktı...tabi daha kesin sonuçlar için erken :) bakalım önümüzde yaz huyunu suyunu iyice öğreniriz.

O zaman hayirli olsun [emoji4] . Tabi simdi daha cok yeni biraz saati ilerlesin belli olacak marifetleri. Traktorun agirligida onemli cekiste, L95 in arka agirliklarin hepsini soktuk onde de 5 tane biraktik. Boyle daha iyi oldu hafiflik iyidir.
 
O zaman hayirli olsun [emoji4] . Tabi simdi daha cok yeni biraz saati ilerlesin belli olacak marifetleri. Traktorun agirligida onemli cekiste, L95 in arka agirliklarin hepsini soktuk onde de 5 tane biraktik. Boyle daha iyi oldu hafiflik iyidir.

ıste bu lda bayılmayı onluyor agalr aktıf hale getırdıgınzde sızn motorların sadce 400 tl bı masrafı var sonra traktorunuznn sesını dahı tanıyamayacksınız
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA361
Peki yakit tuketimini azaltiyormu bu uygulama. L95 in normalde tork devri 1500 ama o devirde yogun sekilde bayildigi icin 1800 lu devirlerde kullanmak zorunda kaliyoruz. Bu yuzdende yakit bir hayli fazla. Peki bu LDA yi evde kendimiz devreye alamazmiyiz. Sanki fotografini cektigim yonun sol tarafinda bir ayar ventili gibi bisey var.
 

Peki yakit tuketimini azaltiyormu bu uygulama. L95 in normalde tork devri 1500 ama o devirde yogun sekilde bayildigi icin 1800 lu devirlerde kullanmak zorunda kaliyoruz. Bu yuzdende yakit bir hayli fazla. Peki bu LDA yi evde kendimiz devreye alamazmiyiz. Sanki fotografini cektigim yonun sol tarafinda bir ayar ventili gibi bisey var.

yakıtı dusurecegını soyledı pompacı bn daha nadasda denemedım ve ayrıca evde yapılabılecek bı uygulama degıl o lda kafası sokululmesı lazım
 
LDA nın kısaca etkisini anlatayım; uzun uzun yazılanları okudum, hiç te bahsi geçtiği kadar etkisi yok.
Turbo şarjlı yani turbo ünitesi ile beslenen dizel motorlarda, turbo devri motor devrinden farklıdır yani turbo da devri sınırlayamazsınız. Dizel motor 1500 devirde iken turbo 5 bin devir yapar, amma 15000 devir yapar.
Motor çok ani devir düşmesi yaşadığında; yani arkasındaki yükten olur, rampadan olur, eğer toprak işleniyorsa toprak yapısı değişir, bi şekilde kısacası kesilme yaşanır.
İşte tam bu noktada; diyelim ki motor devri 1700 deyken 800-900 devir aralığına düştü LDA devreye girer. Nasıl devreye girer? derseniz, yaşanan ani devir düşüklüğünde Turbo nun devri düşmemiştir ve hala yüksektir. Motor silindirlerine giden havanın o alanda sıkışmasıyla, LDA üzerindeki bahsettiğiniz hortumdan bir miktar hava mazot pompasına giderek oradaki valfin açılmasını sağlar.
Bahsi geçen mekanik enjeksiyonlu dizel motorumuzun devir düşmesi yani bayılması sonucu sisteme gitmesi gereken mazot miktarı düşmüştür. Valf açıldığında o anki gerekli mazot sağlanmış olur ve motor çabuk devir alır.
Kısacası her daim çalışan ve işe yarayan bir düzenek değildir.
Dağ bayır engebeli yollarda ve değişken toprak şartlarına sahip toprak işlemede faydasını görürsünüz.
Burada önemli olan; motorunuzda bulunan turbo ünitesinin sağlıklı şekilde çalışmasıdır. Yıpranmış, kanatları kırılmış bir turbo ettin sene LDA yı çalıştırmaz.
 
LDA nın kısaca etkisini anlatayım; uzun uzun yazılanları okudum, hiç te bahsi geçtiği kadar etkisi yok.
Turbo şarjlı yani turbo ünitesi ile beslenen dizel motorlarda, turbo devri motor devrinden farklıdır yani turbo da devri sınırlayamazsınız. Dizel motor 1500 devirde iken turbo 5 bin devir yapar, amma 15000 devir yapar.
Motor çok ani devir düşmesi yaşadığında; yani arkasındaki yükten olur, rampadan olur, eğer toprak işleniyorsa toprak yapısı değişir, bi şekilde kısacası kesilme yaşanır.
İşte tam bu noktada; diyelim ki motor devri 1700 deyken 800-900 devir aralığına düştü LDA devreye girer. Nasıl devreye girer? derseniz, yaşanan ani devir düşüklüğünde Turbo nun devri düşmemiştir ve hala yüksektir. Motor silindirlerine giden havanın o alanda sıkışmasıyla, LDA üzerindeki bahsettiğiniz hortumdan bir miktar hava mazot pompasına giderek oradaki valfin açılmasını sağlar.
Bahsi geçen mekanik enjeksiyonlu dizel motorumuzun devir düşmesi yani bayılması sonucu sisteme gitmesi gereken mazot miktarı düşmüştür. Valf açıldığında o anki gerekli mazot sağlanmış olur ve motor çabuk devir alır.
Kısacası her daim çalışan ve işe yarayan bir düzenek değildir.
Dağ bayır engebeli yollarda ve değişken toprak şartlarına sahip toprak işlemede faydasını görürsünüz.
Burada önemli olan; motorunuzda bulunan turbo ünitesinin sağlıklı şekilde çalışmasıdır. Yıpranmış, kanatları kırılmış bir turbo ettin sene LDA yı çalıştırmaz.

Harika bir açıklama olmuş abi. Tümolarda da standart mı yoksa opsiyonel olarak mı taktırılıyor..?
 
Harika bir açıklama olmuş abi. Tümolarda da standart mı yoksa opsiyonel olarak mı taktırılıyor..?

Tümosan ları bilmiyorum, Erkunt larda sonradan takılıyor, hatta millet o kadar kendini kaptırmış ki bayiden 0 km aldığı traktörü köye götürmeden taktırıyor ve bunu bayiye ödetiyor.
Aslı astarı 200 TL lik bir parça montaj dahil.
Bu benim kullandığım 276 Gold a da takılıyor pompa üzerinde yeri var, lakin turbo ünitesi olmadığı için takamıyoruz.
 
Benim tamda istediğim bu aslında tırmık çekiyoruz hafif bi rampa var hoop motor gidiyo 1800 devirin altında bu rampaya yakalanırsan gazı istediğin kadar kökle motor yanıt vermiyor. Debriyaja basmassan istop ediyo motor direnmiyor hiçbir şekilde. Hayvan gübresi yüklü römorkta denedik Massey ferguson X65 hızlı 2 ile çıkıyor rampayı. Aynı römorku L95 hızlı 2 ile çıkamıyor. Eskiden 185 Ferguson varmış bizde nerdende sattık diyor babam, aynen öyle masseyler daha iyi bunlardan yav.
 
Abi zaten bahsi geçen durumlarda lazım bana başka türlü zaten napim ben.
Ben baştan söyleyimde, işte LDA taktık eskiden 1 le sürüyorduk şimdi 2 ile sürüyorum, bastıkmı gaza gidiyor asılıyor v.s. değil. Kısacası; bir nevi imdat, can simidi v.s.
Traktörünüzün sesi falan asla değişmez, daha geç ve daha az baygınlık(devir düşme) sorunu yaşar.
 

Benzer Konular