Bu lda nin sekli nasil bisey, bizim L95 te var mi diye bakicam
Bu lda nin sekli nasil bisey, bizim L95 te var mi diye bakicam
buyuk bı ıhtımal vardır l 95de resmını cekıp atarsan bakarm
o zaman bu lda denilen sistem benim başak tada var, hatta pompa aynı resimdeki gibi pompadan bi şeyler çıkıp emme manifolduna gidiyor...Zaten kitapçığında ve broşüründe de bosch lda pompa yazıyor.
Sizin basakta cok bayiliyor mu? Bizim L95 bayildimi canlanmiyo bidaha gaz yer kokune kadar tepki vermiyor traktor. Bide bi acayip merdane cekerken bile bayiliyor. Pompa enjektor turbo bakimdan gecti sozde ama degisen bisey olmadi. Yakitta bir hayli fazla.
Benim motor 25 saat oldu daha, aksine performans beni baya memnun etti şimdiye kadar yaptığım işler bi 18 dekar çizel, 16 dekar nadas ve de 5 ton gübre getirdim bi kaç rampa vardı oralardan hiç bayılmadan ve vites değiştirmeden çıktı...tabi daha kesin sonuçlar için erken bakalım önümüzde yaz huyunu suyunu iyice öğreniriz.
O zaman hayirli olsun [emoji4] . Tabi simdi daha cok yeni biraz saati ilerlesin belli olacak marifetleri. Traktorun agirligida onemli cekiste, L95 in arka agirliklarin hepsini soktuk onde de 5 tane biraktik. Boyle daha iyi oldu hafiflik iyidir.
Peki yakit tuketimini azaltiyormu bu uygulama. L95 in normalde tork devri 1500 ama o devirde yogun sekilde bayildigi icin 1800 lu devirlerde kullanmak zorunda kaliyoruz. Bu yuzdende yakit bir hayli fazla. Peki bu LDA yi evde kendimiz devreye alamazmiyiz. Sanki fotografini cektigim yonun sol tarafinda bir ayar ventili gibi bisey var.
kaç saatte elenları değiştirdiniz acaba?
LDA nın kısaca etkisini anlatayım; uzun uzun yazılanları okudum, hiç te bahsi geçtiği kadar etkisi yok.
Turbo şarjlı yani turbo ünitesi ile beslenen dizel motorlarda, turbo devri motor devrinden farklıdır yani turbo da devri sınırlayamazsınız. Dizel motor 1500 devirde iken turbo 5 bin devir yapar, amma 15000 devir yapar.
Motor çok ani devir düşmesi yaşadığında; yani arkasındaki yükten olur, rampadan olur, eğer toprak işleniyorsa toprak yapısı değişir, bi şekilde kısacası kesilme yaşanır.
İşte tam bu noktada; diyelim ki motor devri 1700 deyken 800-900 devir aralığına düştü LDA devreye girer. Nasıl devreye girer? derseniz, yaşanan ani devir düşüklüğünde Turbo nun devri düşmemiştir ve hala yüksektir. Motor silindirlerine giden havanın o alanda sıkışmasıyla, LDA üzerindeki bahsettiğiniz hortumdan bir miktar hava mazot pompasına giderek oradaki valfin açılmasını sağlar.
Bahsi geçen mekanik enjeksiyonlu dizel motorumuzun devir düşmesi yani bayılması sonucu sisteme gitmesi gereken mazot miktarı düşmüştür. Valf açıldığında o anki gerekli mazot sağlanmış olur ve motor çabuk devir alır.
Kısacası her daim çalışan ve işe yarayan bir düzenek değildir.
Dağ bayır engebeli yollarda ve değişken toprak şartlarına sahip toprak işlemede faydasını görürsünüz.
Burada önemli olan; motorunuzda bulunan turbo ünitesinin sağlıklı şekilde çalışmasıdır. Yıpranmış, kanatları kırılmış bir turbo ettin sene LDA yı çalıştırmaz.
Harika bir açıklama olmuş abi. Tümolarda da standart mı yoksa opsiyonel olarak mı taktırılıyor..?
Sadece bahsi geçen durumlarda iş yapar, yani LDA taktırdım sürekli çekiş artacak diye bir olay yok ve olamaz da. O zaman mazot sarfiyatı 2 katına çıkar.Eğerki boğulma ve ya bayılmalarda işe yarayacaksa faydalı bi parça abi.
Ben baştan söyleyimde, işte LDA taktık eskiden 1 le sürüyorduk şimdi 2 ile sürüyorum, bastıkmı gaza gidiyor asılıyor v.s. değil. Kısacası; bir nevi imdat, can simidi v.s.Abi zaten bahsi geçen durumlarda lazım bana başka türlü zaten napim ben.