Ynt: Balya Römorku Faaliyete Geçti
Yusuf Abi taban ve dingili, yani iz genişliğini artırmadan stabilite ve denge sağlanmıyor. Kısa mesafe ve düzde, özellikle düşük hızlarda kullanılabilir ama eğim ve hız konusunda andırmak almak için dingil muhakkak genişletilmeli.
Ön dingilin kırıldığı olayı paylaşmıştım. O gün tek dingile düştükten sonra, aynı romork, aynı yük ile o kadar tehlikeli bir hale geldi ki, şaşırdım. O romork gitti, yerine başka romork geldi sanki.
Yani sadece dingili genişletmek de yeterli değil. Çift dingil, salınımı kesmesi açısından havaleli yükte çok faydalı.
Yani aynı romorku şu an yeniden yapsam, kesinlikle yine çift dingili olur.
Tek yapacağım değişiklik, dingilleri 30-40 cm öne almak olurdu. (Oka binen yükü azaltarak rampa tırmanma kabiliyetini düşürsede şaseye binen yükü ve salınımı azaltması açısından avantaj sağlar.)
YUSUFTUYLUOGLU link=topic=76096.msg908174#msg908174 date=1406666809' Alıntı:fotolarını çekerim bi ara atarım.
ne diyeceksiniZ..
römorkun kapaklarına kanca yaptım..
ortayada bir zincir gerdim..
alt sıra dikine 30 aldı..
sonra 24 e düştük..
5 sırada 126 6.sırada 150 yi bulduk.
balya yükleme mak. sayesinde 7. sırada atılıyor..
tarla yolu kötü ise az yüklüyoruz.
yakın bir zamanda bende römork yapmayı düşünüyorum.
amacım örnek teşkil eder inşallah.
Yusuf Abi taban ve dingili, yani iz genişliğini artırmadan stabilite ve denge sağlanmıyor. Kısa mesafe ve düzde, özellikle düşük hızlarda kullanılabilir ama eğim ve hız konusunda andırmak almak için dingil muhakkak genişletilmeli.
Ön dingilin kırıldığı olayı paylaşmıştım. O gün tek dingile düştükten sonra, aynı romork, aynı yük ile o kadar tehlikeli bir hale geldi ki, şaşırdım. O romork gitti, yerine başka romork geldi sanki.
Yani sadece dingili genişletmek de yeterli değil. Çift dingil, salınımı kesmesi açısından havaleli yükte çok faydalı.
Yani aynı romorku şu an yeniden yapsam, kesinlikle yine çift dingili olur.
Tek yapacağım değişiklik, dingilleri 30-40 cm öne almak olurdu. (Oka binen yükü azaltarak rampa tırmanma kabiliyetini düşürsede şaseye binen yükü ve salınımı azaltması açısından avantaj sağlar.)