3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????

3 piston 2011 model td80d vardı bizde tam otomatik ünlü 4-11 inc pullukta bazı zeminlerde bayılma yapıyordu. 1,8-2lt arası da yakıtı vardı pulluk sürümünde. 2017 model case jx100 e +1 pulluk ek yapık (5-11inc oldu) şuan 1,4-1,6lt yakıyoruz. Ağır işlerde 4 silindir ufak işlerde de 3 silindir derim. Case de ufak işlerde yakıyor çünkü
 
Emicem iyi motor almış vesselam , güç meselesi bende alabilirim fakat paraya kıyamıyorum sıfır traktör için hiç veremem.çeltik tarlaları çok ağır sayın hocam 5720 , 180 dekar yer işliyor ama nazlı yapıyorum, bakalım 6330 6430 6115 m , r temiz bakınıyorum.
Puma 210, 213 hp, 870 n.m. +100 n.m. beygir sayısı aynı kalır.
NH T7.210 boost lu motor gücü 210 hp verebiliyor, 670 n.m. torktaki motorun silkelendiği çekişten anlaşılıyor.
JD 6215 R, 215 hp ,1004 n.m. tork veriyor.
Çeltik yeri pancar yerinden de zor olur, 200 hp sınıfı makine daha iyi olmaz mı.
 
Emicem iyi motor almış vesselam , güç meselesi bende alabilirim fakat paraya kıyamıyorum sıfır traktör için hiç veremem.çeltik tarlaları çok ağır sayın hocam 5720 , 180 dekar yer işliyor ama nazlı yapıyorum, bakalım 6330 6430 6115 m , r temiz bakınıyorum.
180 dekar çeltik yeri işliyorsa oldukça Iyi JD 5720 için. Maşallah nazar değmesin.
Ama yine de 6 sınıfı premium serisi bir JD çok daha iyi olur tabi ki.
 
3 piston traktör ara işler için uygundur. İlaç gübre atma, römork getir götür vs gibi. Ancak pulluk, çizel, kültivatör gibi ağır işler için 4 piston olmazsa olmazdır.
En çok katıldığım fikir.[emoji115]Özetle tek traktörünüz varsa 4 piston daha mantıklı. Ama büyük traktörünüz varsa yanına ara işler için 3 piston traktör daha mantıklı olur.
 

En çok katıldığım fikir.[emoji115]Özetle tek traktörünüz varsa 4 piston daha mantıklı. Ama büyük traktörünüz varsa yanına ara işler için 3 piston traktör daha mantıklı olur.
Bu sınıfa Avrupa'da 3 18" dönerli pulluk takılıyor, motor esnek, ön kepçede 2000 devirle çalışacak gibi dizayn ediliyor.
Ön kepçede hidrolik pompa tam verimde çalışabilir, motor esnek yapıda tercih edilir, yazılım yapılsa da tork yükselir, çekiş artar, karakteristik değişmez.
Ağır zeminde traktör ağırlığı etkili olur.
Burada 3 18" tercih edilmeliydi, motor tam yükte 16 lt civarı yakacaktır.
Özgül yakıt tüketimi : Saatlik yakıt tüketimi/Kullanılan motor gücü.
Motorların tam yük ve yarım yük özgül yakıt tüketimi değişkendir.Bazısını zorlasan da fazla yakmaz fakat işin süresini uzatır.
Aynı traktör ağırlığında yükü bırakmayan traktörler de var, bu da çeki demiri gücü ile ilgilidir, dizayn tercihleridir.
 
3 piston 2011 model td80d vardı bizde tam otomatik ünlü 4-11 inc pullukta bazı zeminlerde bayılma yapıyordu. 1,8-2lt arası da yakıtı vardı pulluk sürümünde. 2017 model case jx100 e +1 pulluk ek yapık (5-11inc oldu) şuan 1,4-1,6lt yakıyoruz. Ağır işlerde 4 silindir ufak işlerde de 3 silindir derim. Case de ufak işlerde yakıyor çünkü
Üçpınarda Kayhan'da senin traktör herhalde?
 
Puma 210, 213 hp, 870 n.m. +100 n.m. beygir sayısı aynı kalır.
NH T7.210 boost lu motor gücü 210 hp verebiliyor, 670 n.m. torktaki motorun silkelendiği çekişten anlaşılıyor.
JD 6215 R, 215 hp ,1004 n.m. tork veriyor.
Çeltik yeri pancar yerinden de zor olur, 200 hp sınıfı makine daha iyi olmaz mı.
Dediğiniz traktrü almam için 500 dekar çeltik yapmam gerekir , alem bana güler bea.
 
selamlar
konuyla alakalı bilgiyi geçen ay aramıştım trakkulupde bu konu dikkatimden kaçmış eski açılmış zaten .
3 silindirmi 4 mü 6 mı ben buna girmeyim arkadaşlar gereken bilgileri fazlasıyla wermiş nacizane fikrim büyük iyidir karlıdır.şuan kullanmakda olduğum 4cilindir 106 hp zetor var biliyorsunuz kapçeli yanına bir 4708 massey durumu olucaktı 3 cilindir çekmez boğulur satışı yavaş diye caydırdılar çok bilen kendin bilmeyen tayfa:)
yine bir şahsi kanaatimde traktörler artık son derece teknolojik donanımlı kullanımı rahat hele marka model yani ürün gamı çok biz seçerken ilk önce yakıta odaklanıyoruz bu yanlış kullanım alanaımıza göre birazda ileriyi görerek seçim yaparsak uzum vadede yakıt unsuru ortadan kalkıyor hem traktörü kısa zmanda 1 2 yıl değişmek zorunda kalmayız..diye düşünüyorum yani yakıta ve trakrön fiyatına değil yapılacak işe odaklanmak lazım
ben istanbulda piyasaya çalışıyorum biliyorsunuz traktörle yapılacak hertürlü işi yaparım birçok ekipmanım var eskiden yaptığım işlerde paraya odaklanırdım yakıtı hesapalar giderleri düşer bana ne kalır düşür düşür maliyetleri bu sefer kalite düşüyor uzun vadede bu kaybettiriyor.ben şuan sadece işe odaklanıyorum ne yakıtı düşünürüm ne traktörün giderini iyi iş çıkarırsan insanlar parasını falasıyla ödüyor..konuyu biraz dağıttım galiba uzun zamandır da yazmayınca büle oldu özlemişim sizleri trakkulup güzel bir ortam güzel insanlarla tanışıyoruz...

son olarak zetor da büyük romorka cevap vermekde zorlanıyor hedefde 6 makina olabilir.hep ilgimi çekmişti 6 silindir bir ara 110 90 a bakmıştım keşke alsaydım.şimdiki aklım olsa alırdım büyük motor işe göre zamandan ve yakıttan tasarruf sağlıyor.zaman en önemli geder maliyeti bence ...bende öyle en azından....selamlar ...saygılar ...
 
İş bittikten sonra yakıt alinirken ödenilen bedelden anlaşılır bu konu.Her yakıt alışta.
Toplum sizi hep daha büyüğüne teşvik eder ve bu da daha fazla petrol yakıtıdır.Karbon salınımı ile bindiğimiz dalı kesiyor olabiliriz.
80 hp kadar 3 silindirli ler ekonomik olabilir.
İşimizin gerektirdiği kadar güç, fazlasi cebimize,ülkemize,dünyamıza,doğamıza sonuçta hep beraber insana zarar.Her konuda israf dengeyi bozar.işin temeli bence budur.Hep daha büyüğü nereye kadar...Tabiki gerektiği kadar.
 
Ben pek anlamam teknolojik terimlerden ama tecrübemden anlatayım daha önce pulluk işlerimi 4 piston nh 75 ile yapıyordum. Getir götür işine deutuz 4065e 72 hp lik 3 silindir bi traktör aldım , merakımı cezbetti ve nh da taktığım pulluğu (4lü 12 numara) deutz a taktım. Aynı tarla aynı pulluk hem yakıtta hem performansta nh dı solladı hatta fark attı desem yeridir. Diyeceğim o ki şahsi fikrim silindir değil de marka kalitesi daha çok fark ediyor. Şuan nh yi elden çıkarıp deutz un 80 liğini alma düşüncesindeyim.
 
Ben pek anlamam teknolojik terimlerden ama tecrübemden anlatayım daha önce pulluk işlerimi 4 piston nh 75 ile yapıyordum. Getir götür işine deutuz 4065e 72 hp lik 3 silindir bi traktör aldım , merakımı cezbetti ve nh da taktığım pulluğu (4lü 12 numara) deutz a taktım. Aynı tarla aynı pulluk hem yakıtta hem performansta nh dı solladı hatta fark attı desem yeridir. Diyeceğim o ki şahsi fikrim silindir değil de marka kalitesi daha çok fark ediyor. Şuan nh yi elden çıkarıp deutz un 80 liğini alma düşüncesindeyim.
Bu fark markadan değil. Diğer markalarında aynı güçteki 3 silindirli traktörleri aynı benzer işi yapabilir.
İşin ve ekipmanın gerektiği gücün bu işe ve ekipmana yeterli olmasi.
Demek ki bu iş ve ekipmana 3 silindirli ve 70-75 hp arası bir güç yeterli oluyor.Ama elimizde 4 silindirli bir traktör varsa biraz fazla yakıt harcayarak aynı işi yaptırabiliriz.
Yakıt fazla harcamışsa çevre kirliliği,ile kârımızın azalması sonucu doğar
 
Ben pek anlamam teknolojik terimlerden ama tecrübemden anlatayım daha önce pulluk işlerimi 4 piston nh 75 ile yapıyordum. Getir götür işine deutuz 4065e 72 hp lik 3 silindir bi traktör aldım , merakımı cezbetti ve nh da taktığım pulluğu (4lü 12 numara) deutz a taktım. Aynı tarla aynı pulluk hem yakıtta hem performansta nh dı solladı hatta fark attı desem yeridir. Diyeceğim o ki şahsi fikrim silindir değil de marka kalitesi daha çok fark ediyor. Şuan nh yi elden çıkarıp deutz un 80 liğini alma düşüncesindeyim.
3 silindir 4 silindiri nerde solluyor tarlada hangi toprakta acaba..4 silindir bile sert yerde zorlanıyorken..tamam oda iş yapıyor ama 3 silindiri kucumsemiyoruz fakat bu bir gerçek tarlada sert yerde 4 silindir daha avantajlı
 

İşimizin gerektirdiği kadar güç, fazlasi cebimize,ülkemize,dünyamıza,doğamıza sonuçta hep beraber insana zarar.Her konuda israf dengeyi bozar.işin temeli bence budur.Hep daha büyüğü nereye kadar...Tabiki gerektiği kadar.
Fendth 724, en çok tercih edilen model oluyor, 15 cm asfalt üzerinde 20 ton yükle, asfaltı bozmadan, alet, ekipman ve tarımsal yükleri taşıyor, arazi yapımızda %1 organik madde olduğundan işlemesi zor, 7 sınıfında 1000 n.m. tork civarı NH T7070 tavsiyesini bunun için verdim. Servis olayları, çiftçi olarak bizi yorar, yok yakıt pompası yeterli gelmiyor, turbo değiştirelim v.s. eleştirilerini yabancı forumlardan izliyorum.
Serviste yatacak model tavsiyesi vermeyiz.

Ben pek anlamam teknolojik terimlerden ama tecrübemden anlatayım daha önce pulluk işlerimi 4 piston nh 75 ile yapıyordum. Getir götür işine deutuz 4065e 72 hp lik 3 silindir bi traktör aldım , merakımı cezbetti ve nh da taktığım pulluğu (4lü 12 numara) deutz a taktım. Aynı tarla aynı pulluk hem yakıtta hem performansta nh dı solladı hatta fark attı desem yeridir. Diyeceğim o ki şahsi fikrim silindir değil de marka kalitesi daha çok fark ediyor. Şuan nh yi elden çıkarıp deutz un 80 liğini alma düşüncesindeyim.
Bazı modellerin yarım yükte özgül yakıt tüketimi daha iyi olur, biz genelde tam yükte az yakabilecek modellere bakıyoruz.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt