3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????


konunun geldiği yeri hayretle izliyorum. 3 silindiri 4 silindirden üstün konuma getirdiler şuan[emoji16]
 
Söylediğim gibi hocam aynı ekipman aynı tarlada iki traktörümlede test ettim. ( kırıkkale keskin bilen bilir boz toprak çetindir)
Çukurova burasida hocam, 3 silindir kullanıyoruz bizde. sert yerde kesiliyor, 4 silindir 75 hp olsa daha güzel olacak ama getir götür işi için bişey diyemem 3 silindir de olsa yapıyor tarlada ne olursa olsun 4 silindir olması lazım
 
konunun geldiği yeri hayretle izliyorum. 3 silindiri 4 silindirden üstün konuma getirdiler şuan[emoji16]

Merhaba, yorumunuza aynen katılıyorum. Farkı daha net anlamak için 3 silindirli bir motorla, 4 silindirli bir motorun sesini dinleyin. 3 olan tutukluk yapan silah gibi tarata, turata çalışıyor. 4 olan seri atış yapan makine gibi çalışıyor. Bu fark sadece 3 pistonla 4 piston arasındaki fark değil, sıralı çalışmayla alakalı. 5 silindirlimi 4 silindirlimi derseniz? Çalışma prensipleri gereği 4 silindirli derim.
Kısacası bir motor; eş güdümlü bir hareketle(2-4-6-8...silindir)güç üretmeli.
 
Merhaba, yorumunuza aynen katılıyorum. Farkı daha net anlamak için 3 silindirli bir motorla, 4 silindirli bir motorun sesini dinleyin. 3 olan tutukluk yapan silah gibi tarata, turata çalışıyor. 4 olan seri atış yapan makine gibi çalışıyor. Bu fark sadece 3 pistonla 4 piston arasındaki fark değil, sıralı çalışmayla alakalı. 5 silindirlimi 4 silindirlimi derseniz? Çalışma prensipleri gereği 4 silindirli derim.
Kısacası bir motor; eş güdümlü bir hareketle(2-4-6-8...silindir)güç üretmeli.
Forum bence şu şekilde ilerlemeli;3 silindir belli güce kadar 4 silindir belli yere kadar 6 da daha güç isteğine göre...
 
Same tiger 75 (3piston) 4lü 10 numara, massey 265 65 beygir (4piston) 3 lü 12 pullukla aynı tarlada 265 sameye bindirdi. Dolu depo başlayıp eve berabet geldik aralarında 1-2 litre fark vardı aynı yaktı denilebilir
 
Birde meseleye Cuzdan acisindan bakmak lazim mesela ben Mf 5440 yerine 4709 dusunuyorum cunki arada ayni model 2017 75.000 tl fark var ayni guce bu rakam deger mi ? Ikincisi markanin bulundugunuz bolgede servis olayi Benim Mf servisimden yiillara dayali dostlugumuzdan va kalite bakimindan guvenim sonsuz her aradigimda yanimda .Bu iki etkenide goz onunde bulunduralim Marka ornegi kendimle alakali diger markaci arkadaslarda ayni acidan kendi markalarini 3. 4 siindirli kiyaslayabilirler. Ne kadar para o kadar konfor ve guc misali
 
Bence önemli olan torktur
Şimdi 3.6 litre 4 pistonlu motorda var 3.6 litre 3 pistonlu motorda var ben takip ettiğim kadarıyla commonrail motorların 70-95 bg 3.3 litre 3 silindir 100-115 bg 3.6 litre 4 silindir torku yüksek olan daha iyi performans gösterir amaç zaten az yakıt ve karbon emisyonunu en aza indirmek çekişten kayıp vardır ama motor hacminin düşük olması çok şey kazandırır zaten yakında elektrikli traktörler piyasaya çıkınca bu piston tartışması da bitecektir
 
Birde meseleye Cuzdan acisindan bakmak lazim mesela ben Mf 5440 yerine 4709 dusunuyorum cunki arada ayni model 2017 75.000 tl fark var ayni guce bu rakam deger mi ? Ikincisi markanin bulundugunuz bolgede servis olayi Benim Mf servisimden yiillara dayali dostlugumuzdan va kalite bakimindan guvenim sonsuz her aradigimda yanimda .Bu iki etkenide goz onunde bulunduralim Marka ornegi kendimle alakali diger markaci arkadaslarda ayni acidan kendi markalarini 3. 4 siindirli kiyaslayabilirler. Ne kadar para o kadar konfor ve guc misali
3 silindir pişmanlıktır imkan var ise 4 iyidir.3 silindir zorladımı 4 ten fazla yakıyor , ikinci traktör olarak daha mantıklı 4709 kullanma fırsatım oldu , beğenmedim 5440 mümkğnse 5445 daha iyi.
 
Bence önemli olan torktur
Şimdi 3.6 litre 4 pistonlu motorda var 3.6 litre 3 pistonlu motorda var ben takip ettiğim kadarıyla commonrail motorların 70-95 bg 3.3 litre 3 silindir 100-115 bg 3.6 litre 4 silindir torku yüksek olan daha iyi performans gösterir amaç zaten az yakıt ve karbon emisyonunu en aza indirmek çekişten kayıp vardır ama motor hacminin düşük olması çok şey kazandırır zaten yakında elektrikli traktörler piyasaya çıkınca bu piston tartışması da bitecektir
Kardeşim elektrik konusunu hiç açma istersen , [emoji4]
 

Çeltik yeri 3 piston vitesini buldunmu gidiyoda keşke 4 piston olsa çok daha güzel oluyo ağır işte.berkay arkadaş çeltik yerinin nasıl olduğunu bilir en pis topraktan daha beter.3 piston hemen bayılıyo çamur yerde
20191103_170623.jpg
20191103_170648.jpg
 
Maşallah yer kumsal galiba , biz nisan 15 e kadar saban atamıyoruz, yağmur uğramamış size , şu anda biçer izleri su dolu[emoji4]
Kum değil ama kil de değil biçim de su yoktu yerde izde yapmadı pek ekim 5 te çok güzel yağdı ama bura pek su tutmuyo bu gün yaktım hemen sürdüm motor hararet yaptı bi ara küller radyoteri tıkamış temizledim devam bidaha yapmadı.diğer çeltik yerleri hep su dolu daha
 
3 silindir motor ufak işlerde az yakar ama agır işte hele bide haddinden fazla agır ekipman takarsan 4 silindirden de çok yakar ama 4 silindir her zaman iyidir kolay kolay bogulmaz.
 
Bence önemli olan torktur
Şimdi 3.6 litre 4 pistonlu motorda var 3.6 litre 3 pistonlu motorda var ben takip ettiğim kadarıyla commonrail motorların 70-95 bg 3.3 litre 3 silindir 100-115 bg 3.6 litre 4 silindir torku yüksek olan daha iyi performans gösterir amaç zaten az yakıt ve karbon emisyonunu en aza indirmek çekişten kayıp vardır ama motor hacminin düşük olması çok şey kazandırır zaten yakında elektrikli traktörler piyasaya çıkınca bu piston tartışması da bitecektir
Elektrikli çıksın artik alalım.
Birim alanı hangi traktör daha ucuz işliyorsa bu kazanımi mıza katkı sağlar.Bunun içine arazi büyüklüğü, araziye ulaşım uzaklığı,traktör ve ekipmanların ilk alim ve servis giderlerinin etkisi hesaba katılmalıdır.
Silindir konusunda;usta duayen şöyle demiş:
Tek sayıda silindir adetli motorların krank dağılımı nedeniyle çift silindir adedi olan motorlara göre daha torklu ve performanslı çalışma üstünlükleri vardır.Bu üstünlük her ne kadar fizik kanunu olsa da ; yinede üretim aşamalarında üretici firmaların beceriside bu düzeneğin başarısında rol üstlenir.Demiş ,Onna Usta
 
Arkadaşlar dilimin döndüğü ve bildiğim kadarıyla ben de bi şeyler söylemek isterim bu konuda. Önce şunu düşünün. Motor bir devirinde krankı 360 derece döndürecek. Yani tam bir tur yaptıracak. 3 silindirli motorda her bir silindire 120 derecelik döndürme açısı düşerken 4 silindirli motorda 90 derecelik bir döndürme açısı yanı mesafesi düşer. Yani 3 silidirli motorlar daha uzun aralıklı krankı döndürürken 4 silindirli motorlar daha çabuk döndürürler. Yani 4 silindirli motorlarda her bir silindire düşen iş miktarı daha azdır. Dolayısıyla zorlanma başladığında 4 silindirli motorlar 3 silindire göre daha rahat çalışırlar. Ama Zorlanma gerektirmeyen işler yapıyorsanız ikisinden de aynı performansı alabilirsiniz. Bu arada ben erkint 70e+ kullanıyorum. 3 silindirli gayette memnunum. Ha bu arada bir matematik öğretmeni olarak 3 silindir 4 silindir farkını ancak bu kadar açıklayabildim.):
Düz mantıkla öyle ama, çalışmaprensibini düşününce:çift silindir sayılı olanlar ikişe ikişer inip kalkarlar. Pistonlar teker teker hareket etmez. Örneğin:1.3.4.2 sırasıyla çalışan bir araçta 1.silindirde ateşleme olduğunda 3.piston yakıt doldurur ve aynı anda alt ölü noktaya inerler. 3silindirde ise 1.2.3 veya 1.3.2 sistemiyle çalışır. 1aşağı inerken 3 de iner ama 2 tam ortada kalır dolayısı ile tek sayı ara zamanı kapatır. 3 ve 4 olarak dar yerde değil 5 olarak düşünülmesi de gerekir. Hatırladığım kadarıyla tek sayılı silindirik ilkbenzinli mucidi Alman Audi. Dizelin ise yine Alman M. A. N. Firmasıdır. Ve ana maksat hem sayı düşürüp yakıt tasarrufu ve ara zamanla performansı yükselmektir. Ancak son yıllardaki türbo türbo intercool ve daha sonra da Common rail elektronik ateşleme destekli pompa sistemi ve çifter sayıdaki valf sayılarıyla yüksek hp. Ve yüksek tork elde etmek mümkün olmaktadır. O yüzden karşılaştırma silindir sayısı ile sağlıklı olmaz. Silindir hacmi de dikkate alınmalı daha sonra tork gücü ve diğer nitelikler. Örneğin Cese 55. 65 ve 75 C de aynı 4 silindir motor var ama 3200 cc hacimde. Erkunt 70 ise 3 silindir fakat 3300 cc hacimde. Ne olacak şimdi. 3200 cc 75 hp büyük oldu zor işler aynı motor 55 hp ayak işleri. Sonra da Erkunt geçtik 3 silindir hepten ayak işleri? Böyle düz mantıkla karşılaştırma çok sağlıklı olmaz.
 
Merhaba arkadaşlar herkes farklı yorumlar yapmış doğruluk yanlışlık öğrenmek için iş yapılmalı ve bulunduğumuz bölgede toprak yapısı kullandığı ekipmana göre değerlendirmek en doğru olacak
mantık ve uygulama arasında farklılıklar olacaktır.
Burda konuşulanları bende duydum ve gördüm
Örn: zaman zaman farklı şehirlere gidiyorum denizli buhar kent tarafında bir köyde bir amca denk geldi 135 massey ferguson ile amcaya sordum nasıl memnunmusun amaca nasıl traktör dedim.
Amca demez mi : çok memnunum 3lü pulluk ile tarla sürüyorum dedi. Çok şaşırdım ne diyorsun amca sen dedim 3 pulluğu 5000 Ford a takıyoruz hatta 240 mf ye 2 li taktık çekmedi dedim yok dedi bu çeker övüyor malını tabi ki
Şimdi olaylar faklı bölge bölge değişikler göstere biliyor Çukurovada daha farklı sıcak nem tarlalar sert küçük bir kısmı kumsal dağlık araziler var bu Çukurova içinde kumsal da toprak yumuşak fiat 55-46 - 60-56 / 70-56 kullanılıyor sulak yerde çok az gördüm fiat alan arkayı dağıttı
Sulak yerde ağır ve dayanıklı motora ihtiyaç oluyor Ford gibi tümosan da var senede 2 defa servise gidiyor motoru çok iyi diğer tarafları çok zayıf geliyor ama ucuz diye kullanılıyor
Yani çeşitli örnekler verilebilir ama bölgen de kullanılan traktörleri takip etmelisin kullananlara sormak bilgi edinmek daha doğru olacağını düşünüyorum.
Hafif toprakta 3 silindir doğru Ekipmanla ekonomik olabileceğini düşünüyorum ve duyuyorum. Ama zorlamamalısın çeker diye yüklenmemelisin.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt