konunun geldiği yeri hayretle izliyorum. 3 silindiri 4 silindirden üstün konuma getirdiler şuan[emoji16]
Çukurova burasida hocam, 3 silindir kullanıyoruz bizde. sert yerde kesiliyor, 4 silindir 75 hp olsa daha güzel olacak ama getir götür işi için bişey diyemem 3 silindir de olsa yapıyor tarlada ne olursa olsun 4 silindir olması lazımSöylediğim gibi hocam aynı ekipman aynı tarlada iki traktörümlede test ettim. ( kırıkkale keskin bilen bilir boz toprak çetindir)
konunun geldiği yeri hayretle izliyorum. 3 silindiri 4 silindirden üstün konuma getirdiler şuan[emoji16]
Forum bence şu şekilde ilerlemeli;3 silindir belli güce kadar 4 silindir belli yere kadar 6 da daha güç isteğine göre...Merhaba, yorumunuza aynen katılıyorum. Farkı daha net anlamak için 3 silindirli bir motorla, 4 silindirli bir motorun sesini dinleyin. 3 olan tutukluk yapan silah gibi tarata, turata çalışıyor. 4 olan seri atış yapan makine gibi çalışıyor. Bu fark sadece 3 pistonla 4 piston arasındaki fark değil, sıralı çalışmayla alakalı. 5 silindirlimi 4 silindirlimi derseniz? Çalışma prensipleri gereği 4 silindirli derim.
Kısacası bir motor; eş güdümlü bir hareketle(2-4-6-8...silindir)güç üretmeli.
3 silindir pişmanlıktır imkan var ise 4 iyidir.3 silindir zorladımı 4 ten fazla yakıyor , ikinci traktör olarak daha mantıklı 4709 kullanma fırsatım oldu , beğenmedim 5440 mümkğnse 5445 daha iyi.Birde meseleye Cuzdan acisindan bakmak lazim mesela ben Mf 5440 yerine 4709 dusunuyorum cunki arada ayni model 2017 75.000 tl fark var ayni guce bu rakam deger mi ? Ikincisi markanin bulundugunuz bolgede servis olayi Benim Mf servisimden yiillara dayali dostlugumuzdan va kalite bakimindan guvenim sonsuz her aradigimda yanimda .Bu iki etkenide goz onunde bulunduralim Marka ornegi kendimle alakali diger markaci arkadaslarda ayni acidan kendi markalarini 3. 4 siindirli kiyaslayabilirler. Ne kadar para o kadar konfor ve guc misali
Kardeşim elektrik konusunu hiç açma istersen , [emoji4]Bence önemli olan torktur
Şimdi 3.6 litre 4 pistonlu motorda var 3.6 litre 3 pistonlu motorda var ben takip ettiğim kadarıyla commonrail motorların 70-95 bg 3.3 litre 3 silindir 100-115 bg 3.6 litre 4 silindir torku yüksek olan daha iyi performans gösterir amaç zaten az yakıt ve karbon emisyonunu en aza indirmek çekişten kayıp vardır ama motor hacminin düşük olması çok şey kazandırır zaten yakında elektrikli traktörler piyasaya çıkınca bu piston tartışması da bitecektir
Maşallah yer kumsal galiba , biz nisan 15 e kadar saban atamıyoruz, yağmur uğramamış size , şu anda biçer izleri su dolu[emoji4]Çeltik yeri 3 piston vitesini buldunmu gidiyoda keşke 4 piston olsa çok daha güzel oluyo ağır işte.berkay arkadaş çeltik yerinin nasıl olduğunu bilir en pis topraktan daha beter.3 piston hemen bayılıyo çamur yerdeEkli dosyayı görüntüle 42151Ekli dosyayı görüntüle 42152
Abi tumosanlar ucuz oluyor keşke almisken 8075 alsaydin ikinci elleri çok uygun oluyor tumosaninÇeltik yeri 3 piston vitesini buldunmu gidiyoda keşke 4 piston olsa çok daha güzel oluyo ağır işte.berkay arkadaş çeltik yerinin nasıl olduğunu bilir en pis topraktan daha beter.3 piston hemen bayılıyo çamur yerdeEkli dosyayı görüntüle 42151Ekli dosyayı görüntüle 42152
Bana yeter bu mahmut buna 42 verdik 8075 60 bin di bizi aşar oAbi tumosanlar ucuz oluyor keşke almisken 8075 alsaydin ikinci elleri çok uygun oluyor tumosanin
Kum değil ama kil de değil biçim de su yoktu yerde izde yapmadı pek ekim 5 te çok güzel yağdı ama bura pek su tutmuyo bu gün yaktım hemen sürdüm motor hararet yaptı bi ara küller radyoteri tıkamış temizledim devam bidaha yapmadı.diğer çeltik yerleri hep su dolu dahaMaşallah yer kumsal galiba , biz nisan 15 e kadar saban atamıyoruz, yağmur uğramamış size , şu anda biçer izleri su dolu[emoji4]
Elektrikli çıksın artik alalım.Bence önemli olan torktur
Şimdi 3.6 litre 4 pistonlu motorda var 3.6 litre 3 pistonlu motorda var ben takip ettiğim kadarıyla commonrail motorların 70-95 bg 3.3 litre 3 silindir 100-115 bg 3.6 litre 4 silindir torku yüksek olan daha iyi performans gösterir amaç zaten az yakıt ve karbon emisyonunu en aza indirmek çekişten kayıp vardır ama motor hacminin düşük olması çok şey kazandırır zaten yakında elektrikli traktörler piyasaya çıkınca bu piston tartışması da bitecektir
Düz mantıkla öyle ama, çalışmaprensibini düşününce:çift silindir sayılı olanlar ikişe ikişer inip kalkarlar. Pistonlar teker teker hareket etmez. Örneğin:1.3.4.2 sırasıyla çalışan bir araçta 1.silindirde ateşleme olduğunda 3.piston yakıt doldurur ve aynı anda alt ölü noktaya inerler. 3silindirde ise 1.2.3 veya 1.3.2 sistemiyle çalışır. 1aşağı inerken 3 de iner ama 2 tam ortada kalır dolayısı ile tek sayı ara zamanı kapatır. 3 ve 4 olarak dar yerde değil 5 olarak düşünülmesi de gerekir. Hatırladığım kadarıyla tek sayılı silindirik ilkbenzinli mucidi Alman Audi. Dizelin ise yine Alman M. A. N. Firmasıdır. Ve ana maksat hem sayı düşürüp yakıt tasarrufu ve ara zamanla performansı yükselmektir. Ancak son yıllardaki türbo türbo intercool ve daha sonra da Common rail elektronik ateşleme destekli pompa sistemi ve çifter sayıdaki valf sayılarıyla yüksek hp. Ve yüksek tork elde etmek mümkün olmaktadır. O yüzden karşılaştırma silindir sayısı ile sağlıklı olmaz. Silindir hacmi de dikkate alınmalı daha sonra tork gücü ve diğer nitelikler. Örneğin Cese 55. 65 ve 75 C de aynı 4 silindir motor var ama 3200 cc hacimde. Erkunt 70 ise 3 silindir fakat 3300 cc hacimde. Ne olacak şimdi. 3200 cc 75 hp büyük oldu zor işler aynı motor 55 hp ayak işleri. Sonra da Erkunt geçtik 3 silindir hepten ayak işleri? Böyle düz mantıkla karşılaştırma çok sağlıklı olmaz.Arkadaşlar dilimin döndüğü ve bildiğim kadarıyla ben de bi şeyler söylemek isterim bu konuda. Önce şunu düşünün. Motor bir devirinde krankı 360 derece döndürecek. Yani tam bir tur yaptıracak. 3 silindirli motorda her bir silindire 120 derecelik döndürme açısı düşerken 4 silindirli motorda 90 derecelik bir döndürme açısı yanı mesafesi düşer. Yani 3 silidirli motorlar daha uzun aralıklı krankı döndürürken 4 silindirli motorlar daha çabuk döndürürler. Yani 4 silindirli motorlarda her bir silindire düşen iş miktarı daha azdır. Dolayısıyla zorlanma başladığında 4 silindirli motorlar 3 silindire göre daha rahat çalışırlar. Ama Zorlanma gerektirmeyen işler yapıyorsanız ikisinden de aynı performansı alabilirsiniz. Bu arada ben erkint 70e+ kullanıyorum. 3 silindirli gayette memnunum. Ha bu arada bir matematik öğretmeni olarak 3 silindir 4 silindir farkını ancak bu kadar açıklayabildim.):