3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????


Benim anlatmak istediğim 1.0 motor kaç litre yakıyor 4.5 5 litre bende audi var 2.5 150 beygir 5.5 litre yakıyor ford focus 1.8 115 bg var 6 litre yakiyor 1.0 lik motor 250 bin km de motor isterse 2.5 lik motor 500 600 bin problem siz gidiyor türkiye de küçük motor kullanılması tamamen vergilerin yüksek olmasından dolayı tercih ediliyor
Siz kendi hesabınızda haklısınız , fakat bu küçük hacimli motorları üreticiler bizim ülke için gelistirmiyor , umurlarinda oldugumuzuda sanmıyorum .
Düşük karbon salınımı , yüksek verimlilik vb gibi sebeplerle düşük hacime , hibrit modellere ve sonrasında elektrikli araçlara yönelim var . Birçok ülke dizeli yasaklıyor , bırakın 3 veya 4 silindiri , komple dizeli yasaklıyorlar , yeni bir teknoloji evrimine şahit oluyoruz , bu evrim traktörlere ne getirecek merakla bekliyoruz .
Yoksa araçlar bugünlere V6 , V8 gibi motorlardan geldi . O günlerde de eminim bunlarin tartışması yaşanmıştır .
 
Siz kendi hesabınızda haklısınız , fakat bu küçük hacimli motorları üreticiler bizim ülke için gelistirmiyor , umurlarinda oldugumuzuda sanmıyorum .
Düşük karbon salınımı , yüksek verimlilik vb gibi sebeplerle düşük hacime , hibrit modellere ve sonrasında elektrikli araçlara yönelim var . Birçok ülke dizeli yasaklıyor , bırakın 3 veya 4 silindiri , komple dizeli yasaklıyorlar , yeni bir teknoloji evrimine şahit oluyoruz , bu evrim traktörlere ne getirecek merakla bekliyoruz .
Yoksa araçlar bugünlere V6 , V8 gibi motorlardan geldi . O günlerde de eminim bunlarin tartışması yaşanmıştır .
Dizel araçların yasaklanması daha çok uzun zaman alır sizin dediginiz şuan euro 4 alti araçlar avrupa da birkaç şehir merkezine giremiyor diğer bölgelerde problem yok kullananda para varsa vergisi daha fazla oluyor sadece basar parayı euro1 de kullanır ayrıca türkiye için üretilmiyor demissiniz burda mercedes in 2.7 motor koydugu arabaya türkiye de aynı kasaya 1.6 motor koyuyor heralde türkiye çevreye daha duyarlı olduğundan koymuyor vergiden dolayı koyuyor elektrikli araçların piyasada çoğalması da daha 20 yılı bulur bence
 
Dizel araçların yasaklanması daha çok uzun zaman alır sizin dediginiz şuan euro 4 alti araçlar avrupa da birkaç şehir merkezine giremiyor diğer bölgelerde problem yok kullananda para varsa vergisi daha fazla oluyor sadece basar parayı euro1 de kullanır ayrıca türkiye için üretilmiyor demissiniz burda mercedes in 2.7 motor koydugu arabaya türkiye de aynı kasaya 1.6 motor koyuyor heralde türkiye çevreye daha duyarlı olduğundan koymuyor vergiden dolayı koyuyor elektrikli araçların piyasada çoğalması da daha 20 yılı bulur bence
Bir dönüşüm yaşanacak , 5 sene , 10 sene ,20 sene , bunun süresini küresel ekonomik durum belirleyecek , bu arada özel bir sorum olacak , siz neden 6 silindir bir makina tercih etmediniz ? İkinci elde güzel fırsatları var 6 silindir olarak , yazdiklariniza göre 6 silindir bir motor kolaylıkla yipratmiyor kendini , MF bin rooster serileri vardı , güzel fiyatlara ikinci elleri var 6 silindir olarak . Başka markalarda da vardı alternatifler .
 
Bir dönüşüm yaşanacak , 5 sene , 10 sene ,20 sene , bunun süresini küresel ekonomik durum belirleyecek , bu arada özel bir sorum olacak , siz neden 6 silindir bir makina tercih etmediniz ? İkinci elde güzel fırsatları var 6 silindir olarak , yazdiklariniza göre 6 silindir bir motor kolaylıkla yipratmiyor kendini , MF bin rooster serileri vardı , güzel fiyatlara ikinci elleri var 6 silindir olarak . Başka markalarda da vardı alternatifler .
Ben 6 silindi case 140 hp almaya gittim erkunt 'tan önce fakat beğenmedim belki onu alsaydım daha iyi olacaktı ama kısmet bunun ödemesi de uygun geldi 4 yıl %3 faiz daha mantıklı geldi kalan parayla da diğer ekipmanları tamamladım yoksa 25 30 euro ya çok iyi traktör alınabilir biraz daha araziyi cogaltabilirsem kısmetse alicam bakalım hayirlisi
 
Ben 6 silindi case 140 hp almaya gittim erkunt 'tan önce fakat beğenmedim belki onu alsaydım daha iyi olacaktı ama kısmet bunun ödemesi de uygun geldi 4 yıl %3 faiz daha mantıklı geldi kalan parayla da diğer ekipmanları tamamladım yoksa 25 30 euro ya çok iyi traktör alınabilir biraz daha araziyi cogaltabilirsem kısmetse alicam bakalım hayirlisi
6470 ler var , çok temizler , görüyorum nette , evladiyelik motorlar , temiz kullanan için , sizin topraklarda seri gidenden ziyade güçlü ve torklu giden lazım bana göre
Haşmet te güzel ama , maalesef saglamlikta güzel bir ithalin yanına gelemez
 
Arkadaşlar bunun en basidi=herkesin köyünde 640 fiyat vardır 64 hp td 65 tek çeker de bulunur td 65 de 65 hp ikisini takın aynı pulluğu.izleyin o zaman 3 silindir mi 4 silindir mi? Massey ferguson 285 ile 277 aynı şekilde deneyebilirsiniz.265 ile 266 yı deneyebilirsiniz.kendi gözünüzle gerçeği görün.olay bu kadar basit.
Mazot almak icin hangisi önce ayrilir işten.
 
10 silindirli tırların torku normal, beygir sayısı çoktu, Euro 5 olanlarda tork aynı, beygir sayısı azaldı, Euro 6 olanlarda torku biraz azaltıp beygir sayısını çoğalttılar, turbo olduğundan çekişte değişkenlik yaşanmıyor fakat kullanım tadı gene eskiye döndü, yumurta sepetimiz devrilmesin.
Traktörde 6 silindirde güce yönelik tasarım olduğu gibi konfora yönelik tasarımlarda var.6 ton tam yükü seven traktörle, 8 ton %60 motor yükünü seven traktörle aşağı yukarı aynı ekipmanla aynı işi yapabiliriz.Ağır işte motor hacminin 9 litre olması motorun momentumunu (eylemsizliğini) ani yüklenmelerde dirençli olmasını sağlar.Toprak işlemede devir değişmesi boğulma olarak algılanır.Ne varsa eskilerde var, niye deniyor.Motorlar 1600 devirlerde stabil çalışabiliyordu ve bunu mekanik pompalarla sağlayabiliyorduk.Same Silver serisi yüke duyarlı mekanik pompa sayesinde stabil çalışır.MF 285S ve Fiat 8066 da benzer niteliktedir.Traktör çekiştirme sevdamızdan dolayı yere iyi tutunabilen esnek motorlar, eski motorların toprak işleme tadını vermiyor, motor esneklikleri arttırılmış, çiftlik içi hafif ön kepçe traktörü dizaynı verilmiş.
Stabil çalışabilme için tork yedeği yüksek dizaynlar olduğu gibi traktör ağırlığına göre motor torkunu yüksek tutup tork eğrisi düz olacak şekilde dizaynlarda vardır.JD, 1900 devirde ek gücü açıp stabil çalışıyor.Valtra iki kademeli ek gücü açabiliyor.Kubota 7 sınıfında ise düze yakın tork eğrisi, ideal olan 5,5-6 km/h toprak sürüm hızı var.
Aynı motor gücünde olsa bile motor grafiği yapacağımız işe uygun olan modeli tercih ederim.
 
Bu konuyu ben de merak ediyorum mesela benim traktörün 3 silindir tn75da 3000cc 75 beygir 300 nm tork ve yüzde 37 tork yedeği var td75 de aynı 75 hp tork 300 diye hatırlıyorum kağıt üzerinde değerler aynı peki yakıt ve çekiş olarak nasıl acaba
 
10 silindirli tırların torku normal, beygir sayısı çoktu, Euro 5 olanlarda tork aynı, beygir sayısı azaldı, Euro 6 olanlarda torku biraz azaltıp beygir sayısını çoğalttılar, turbo olduğundan çekişte değişkenlik yaşanmıyor fakat kullanım tadı gene eskiye döndü, yumurta sepetimiz devrilmesin.
Traktörde 6 silindirde güce yönelik tasarım olduğu gibi konfora yönelik tasarımlarda var.6 ton tam yükü seven traktörle, 8 ton %60 motor yükünü seven traktörle aşağı yukarı aynı ekipmanla aynı işi yapabiliriz.Ağır işte motor hacminin 9 litre olması motorun momentumunu (eylemsizliğini) ani yüklenmelerde dirençli olmasını sağlar.Toprak işlemede devir değişmesi boğulma olarak algılanır.Ne varsa eskilerde var, niye deniyor.Motorlar 1600 devirlerde stabil çalışabiliyordu ve bunu mekanik pompalarla sağlayabiliyorduk.Same Silver serisi yüke duyarlı mekanik pompa sayesinde stabil çalışır.MF 285S ve Fiat 8066 da benzer niteliktedir.Traktör çekiştirme sevdamızdan dolayı yere iyi tutunabilen esnek motorlar, eski motorların toprak işleme tadını vermiyor, motor esneklikleri arttırılmış, çiftlik içi hafif ön kepçe traktörü dizaynı verilmiş.
Stabil çalışabilme için tork yedeği yüksek dizaynlar olduğu gibi traktör ağırlığına göre motor torkunu yüksek tutup tork eğrisi düz olacak şekilde dizaynlarda vardır.JD, 1900 devirde ek gücü açıp stabil çalışıyor.Valtra iki kademeli ek gücü açabiliyor.Kubota 7 sınıfında ise düze yakın tork eğrisi, ideal olan 5,5-6 km/h toprak sürüm hızı var.
Aynı motor gücünde olsa bile motor grafiği yapacağımız işe uygun olan modeli tercih ederim.
5410 MF 4707 MF TORK AYNI GÜÇ AYNI. BİRİ ÜÇ BİRİ DÖRT PİSTON. 4707 13 LT. YAĞ ALIYOR. BUNUN ETKİSI AVANTAJI OLUR MU?
 
3 silindir patlatma pulluk gibi işlerde sert yerde kesiliyor biraz daha gaz vermek istiyor 4 piston olsa daha biraz daha rahat gider, belki 3 silindir bir traktör lda ve pompa ayarı ile biraz daha bayılma azalabilir gibi
 
Ben de bu konuyu hep meral etmişimdir. MF 288G ile MF 3075 D çok karşılaştırılır bizim buralarda. 288g 3 piston 83 beygir ve 1400 devirde 329 n/m tork üretiyor. 3075 ise 75 beygir ve 1500 devirde 300 tork üretiyor
 
Ben de bu konuyu hep meral etmişimdir. MF 288G ile MF 3075 D çok karşılaştırılır bizim buralarda. 288g 3 piston 83 beygir ve 1400 devirde 329 n/m tork üretiyor. 3075 ise 75 beygir ve 1500 devirde 300 tork üretiyor
Buna rağmen 3075in daha çekişli olduğu söylenir. Bu iki traktörden kendisinde olup (traktör motorlarıyla oynanmamış) karşılaştırmasını yapan var mı?
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt