3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????


yanlış bilgilendirme yapıyosun şuan 4 piston 2 li çalışır 180 er derece ile 2 aşamada döndürür 3 piston ve 6 piston 120 derece 3 aşamada döndürür 3 silindirde yanma sırası 1-2-3
4 pistonda 1-4,2-3 vs

Aşağı yukarı aynı anlama gelir senin söylediklerinle zaten.
 
Degerli arkadaslar bu konuda kesin bir bilgi belirtemem yalnız müzikle uğraştığım için 3 ve 4 silindirli makineler arasında şöyle bir bulguya rastladım. Müzikte 3 zamanlı aksak usuller ve 2 ya da 4 zamanlı usuller vardır. 3 zamanlı usullerde TİK-TAK-TAK diye ritmik akışında bir aksama ve icra zorluğu olurken buna karşılık 2 ve 4 zamanlı usullerde TİK-TAKA,TİK-TAKA şeklinde eş zamanlı olarak ritmik akışında bir aksama olmadan çok kolay ve rahatça devam eder.
 
Degerli arkadaslar bu konuda kesin bir bilgi belirtemem yalnız müzikle uğraştığım için 3 ve 4 silindirli makineler arasında şöyle bir bulguya rastladım. Müzikte 3 zamanlı aksak usuller ve 2 ya da 4 zamanlı usuller vardır. 3 zamanlı usullerde TİK-TAK-TAK diye ritmik akışında bir aksama ve icra zorluğu olurken buna karşılık 2 ve 4 zamanlı usullerde TİK-TAKA,TİK-TAKA şeklinde eş zamanlı olarak ritmik akışında bir aksama olmadan çok kolay ve rahatça devam eder.

Değişik bir bakış açısı:):):)
 
4 zamanlı bir motorda 4 silindir dönüm noktasıdır silindir sayısı arttıkca kuvvet açısı küçülür ve silindirin biri tork açısından çıkmadan bir sonraki tork yüklemesine başlar, sılindir sayısı 4 den aşağıya düştükce kuvvet açısı büyür ve 180 derece'nin üstüne çıkar tekrar altına düşürebilmek için volant ve balansörlere ihtiyaç duyulur. işin teknik açılımı bu. gelelim mali boyutuna 3 silindir bir motorun maliyeti 4 silindirlinin 2/3 ü 6 silindirlinin 1/3 ü kadardır, oysaki motor haçmi küçültülerek yakıt azaltılabilir ancak maliyet değişmez. traktör sıfır alınacaksa 3 silindir 4 silindir olana göre epey ucuz olmalıdır ki değilse almak akıl karı değildir.

trakkulup.net
 
Arkadaşlar bunun en basidi=herkesin köyünde 640 fiyat vardır 64 hp td 65 tek çeker de bulunur td 65 de 65 hp ikisini takın aynı pulluğu.izleyin o zaman 3 silindir mi 4 silindir mi? Massey ferguson 285 ile 277 aynı şekilde deneyebilirsiniz.265 ile 266 yı deneyebilirsiniz.kendi gözünüzle gerçeği görün.olay bu kadar basit.
 

Bakıs acın hatalı 1 bırım gucudekı 3 kısı ıle 0.75 bırım gucundekı 4 kısı evet aynı ısı yapar daha cok ekmek yer
 
Bıde Bendekı 3 sılındır tt65 ı ısındırabılene traktöru hedıye edıcem bu yazın antalyada50 dercede oglen diskaro cektım saatlerce hararet yarıyı hıc bı sekılde gecmedı
 
İş bittikten sonra yakıt alinirken ödenilen bedelden anlaşılır bu konu.Her yakıt alışta.
Toplum sizi hep daha büyüğüne teşvik eder ve bu da daha fazla petrol yakıtıdır.Karbon salınımı ile bindiğimiz dalı kesiyor olabiliriz.
80 hp kadar 3 silindirli ler ekonomik olabilir.
 
Son düzenleme:
3 silindir ekonimi demek arkadaslar tabiki coklu vitese sahip olmali siradan 8 fites 60 70 beygir traktorlerde guc kaybi hayli ile fazlalasir 4 silindir bir 640 lik 64 beygir yoldada yakiyor istede yakiyor cekisini kimse inkar edemez cekiyorda fakat yeterli derecede bi ustunluk saglayamiyor 3 silindir motorlara gore. Kaba kuvvet devri eskidendi suan yakit ekonomi devri motorlar kuculdu yakitlari azaldi. 266 g ila 265 mf nin arasinda cok yakit farki var fakat is konusunda 266 daha ustun traktor. Norminize gucu direnci tabiki 4 tokmak ustun kilar degisen sanzuman ve disli gruplari ayni markalarin uretimleri dahil olsa fark var.
 
60 li 70 li yillarda Turkiye deki Otomobillerin cogu 6 veya 8 silindir amerikan otolariydi benzinide biz uretmedigimizden resmen somuruluyorduk dizel otomobil hic yoktu Ne zaman Turkler Avrupaya gidince 4 silindir Alman arabalari ve sonrasi japon arabalari ve dizel araclar gelmeye basladi iste o zaman nasil kaziklandigimizi anladik.Bugun icin onemli olan makinanin motorun teknolojisi ve kac hp guc urettigi km de veya saatte kac litre yaktigidir cilindir sayisinin pek onemi yok bu testler ise tarlada degil tum noktalarin ele alindigi teknik labaratuarlarda yapilir 3 silindir imal eden firmalar zaten milyondolarlarla arge yapip motoru oyle suruyorlar piyasaya sen begenmezsen begenen alir bazi avantajlari varki 4 cilindirle ayni isi daha az yakitla yapacagina inandiklari icin yatirim yapiyorlar
 
3 silindir 70-75 bg değişik marka motor kullananlar var ortak paydaları çok memnun olmamaları..

tekniğini bilmem özetle; 60 bg üstü 3 silindir tat vermez derim.. az yakma işi de ağır iste hepten yalan olur..

güçleri aynı olsa bile;

-torku aynı değildir
-silindir hacimleri aynı değildir

sadece güce bakarak yorum yapmak kesinlikle doğru değil.

Mf 265 s traktör 4 silindir ama eski teknolojiyle yakıt yakıyor. Hepsini de yakamiyor. Mf 4707 3 silindir commonrail motor 75 hp...500 saatten sonra yakıt duşer. İhtiyacına göre yüke göre yakıt püskürtür vb.
Eski teknoloji 4 silindir 65 hp, diğeri 3 silindir son teknoloji 75 hp. Hangisi güçlü?
 
Mf 265 s traktör 4 silindir ama eski teknolojiyle yakıt yakıyor. Hepsini de yakamiyor. Mf 4707 3 silindir commonrail motor 75 hp...500 saatten sonra yakıt duşer. İhtiyacına göre yüke göre yakıt püskürtür vb.
Eski teknoloji 4 silindir 65 hp, diğeri 3 silindir son teknoloji 75 hp. Hangisi güçlü?
Zamanında 1.6 litre motor koydukları araçlara şimdi 1.0 litre motor koyuyor adamlar , yakıtın her bir zerrecigini verimli kullanma derdinde adamlar . Yakında zaten silindir diye bir derdimiz kalmayacak , elektrikli araçlar tümüyle hakim olacaklar . Şimdi bu 3 silindire laf eden bu tayfa o zaman iyice çıldıracak , nerede bu silindirler diye :)
 
Zamanında 1.6 litre motor koydukları araçlara şimdi 1.0 litre motor koyuyor adamlar , yakıtın her bir zerrecigini verimli kullanma derdinde adamlar . Yakında zaten silindir diye bir derdimiz kalmayacak , elektrikli araçlar tümüyle hakim olacaklar . Şimdi bu 3 silindire laf eden bu tayfa o zaman iyice çıldıracak , nerede bu silindirler diye :)
Motor hacminin küçük olması daha az yakacağı anlamına gelmez motor büyük beygir az olursa hem motor ömrü uzun olur hem yakıt az olur
 
Motor hacminin küçük olması daha az yakacağı anlamına gelmez motor büyük beygir az olursa hem motor ömrü uzun olur hem yakıt az olur
Motor büyük beygirin az olması eski bir teknoloji artık , verimli bir sistem olsaydı yöneliş teknoloji de bu yönde olurdu .
Dediğiniz bol silindirli araçlar petrolün ucuz olduğu ülkelerde bol bol var . Motor büyük beygir yine azsa en son tercih edilecek durum günümüzde . Zaten bu tarz makinalar oldukça ucuz , 6180 MF ler var mesela 2. Elde oldukça uygun , yoneliminiz bu yönde ise tercih edilebilir .
 

Motor büyük beygirin az olması eski bir teknoloji artık , verimli bir sistem olsaydı yöneliş teknoloji de bu yönde olurdu .
Dediğiniz bol silindirli araçlar petrolün ucuz olduğu ülkelerde bol bol var . Motor büyük beygir yine azsa en son tercih edilecek durum günümüzde . Zaten bu tarz makinalar oldukça ucuz , 6180 MF ler var mesela 2. Elde oldukça uygun , yoneliminiz bu yönde ise tercih edilebilir .
Benim anlatmak istediğim 1.0 motor kaç litre yakıyor 4.5 5 litre bende audi var 2.5 150 beygir 5.5 litre yakıyor ford focus 1.8 115 bg var 6 litre yakiyor 1.0 lik motor 250 bin km de motor isterse 2.5 lik motor 500 600 bin problem siz gidiyor türkiye de küçük motor kullanılması tamamen vergilerin yüksek olmasından dolayı tercih ediliyor
 
Tumosan 7185 ve 8185 traktorler ayni marka kabak hasat makinasinda yakıt çekiş is hızı aynı
2 römork 7-8 ton yükle peşpeşe rampayı aynı hızda çıktık
Yeni teknolojide turbo intercool lda gibi faktörler 3 silindirin açıgını kapatıyor pek bi fark göremiyorum
Bazı çok zor işler olursa onu bilemem[emoji3]
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt