155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR


Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

bu kadar yüksek modellerle hiç işim de olmadı imanımda...ben herseyin ekonomi oldugunu düşünüyorum..ben bi arpa boyu ilerleyemedikten sonra dünyanın en iyi traktörüne sahip olsam ne olur.bazı markalar vardır üstünlükleri tartışılmaz, belki fendt te bunlardan biridir ama yine de ekonomi diyorum.bakıyorum herkes görüntü olmuş marka sevdalısı olmuş..neye biniyorum demeyin bence ne kadar ve nasıl kazanıyorum demeyin..şunuda unutmayın asla 1 yılda harcanan mazot farkıyla zengin olmazsınız..
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

sercaneker01 link=topic=3019.msg53110#msg53110 date=1214497781' Alıntı:
bu kadar yüksek modellerle hiç işim de olmadı imanımda...ben herseyin ekonomi oldugunu düşünüyorum..ben bi arpa boyu ilerleyemedikten sonra dünyanın en iyi traktörüne sahip olsam ne olur.bazı markalar vardır üstünlükleri tartışılmaz, belki fendt te bunlardan biridir ama yine de ekonomi diyorum.bakıyorum herkes görüntü olmuş marka sevdalısı olmuş..neye biniyorum demeyin bence ne kadar ve nasıl kazanıyorum demeyin..şunuda unutmayın asla 1 yılda harcanan mazot farkıyla zengin olmazsınız..

siyasi ve maddi olanaklar çerçevesinde değerlendirirsek çok doğru bir yorum
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

sercaneker01 link=topic=3019.msg53110#msg53110 date=1214497781' Alıntı:
bu kadar yüksek modellerle hiç işim de olmadı imanımda...ben herseyin ekonomi oldugunu düşünüyorum..ben bi arpa boyu ilerleyemedikten sonra dünyanın en iyi traktörüne sahip olsam ne olur.bazı markalar vardır üstünlükleri tartışılmaz, belki fendt te bunlardan biridir ama yine de ekonomi diyorum.bakıyorum herkes görüntü olmuş marka sevdalısı olmuş..neye biniyorum demeyin bence ne kadar ve nasıl kazanıyorum demeyin..şunuda unutmayın asla 1 yılda harcanan mazot farkıyla zengin olmazsınız..
Buna katılmakla beraber doğru yorumları ancak kullanıcı yapabilir bence...
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

kral59 link=topic=3019.msg53100#msg53100 date=1214496076' Alıntı:
demek istediğim şu VARİO ŞANZUMAN HİÇBİRZAMAN KADEMELİ ŞANZUMAN KADAR TORK İLETMEZ ......... VARİO ŞANZUMAN ÇOK AMA ÇOK ESKİ BİR TEKNOLOJİDİR......
insanların düşüncelerine saygı duyarım...doğru veya yanlış olması zamanla ortaya çıkar düşüncesindeyim...saygılar kardeş....
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

kral59 link=topic=3019.msg53098#msg53098 date=1214495692' Alıntı:
BU TRAKTÖRE BU KADAR TAPMAYIN YA almanlar resmen marka satıyor... zaten akşam yendiler bizi çok kızgınım onlara.............
tabiki bir traktöre tapılmaz ...bu sitede sadece teknolojik yorumlar yapılıyor...yenilgimize bütün türkiye üzüldü...ama yine de avrupada ilk 4 girmekte bir başarıdır...
teknolojinin verdiği sıkıntıları sporla aşmak güzel bir şey...saygılar..kardeş...
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

atilla link=topic=3019.msg53124#msg53124 date=1214501342' Alıntı:
resimlerdeki vario ifadesinin , fendt vario teknolojisiyle , hiç bir alakası yoktur...saygılar kardeş..

FENDT 936 VARIO bir örnek 366 hp güç ereten bir motor için 1450d/d kada 1482nm tork ve %35 tork yükesliş eğrisi var bunu kayışlı sistemle motor transmisyon bağıntısı yapacak biri şimdiden fizik kurallarını çiğnemiş olur

FENDT VARIO hakkında geniş ve detaylı bilgiler mevcuttur bilmemek değil öğrenmemek ayıp
 

Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

* Bakın ben Fendt ve sürekli şanzıman derken genel bir ifade kullandım. Bilerek kullandım bunu çünkü, Vario ile CVT ' nin farkı ortaya çıksın diye. Kral59 Fendt ' te kullanılanın CVT değilde Vario olduğunu farkedebilecek mi acaba diye kullandım, yanılmamışım. Bende bu hatayı yapmıştım zamanında, şimdi öğrendim. İşte şimdi farkının ortaya çıkma zamanı diye düşünüyorum. Ferruh abinin aradaki fark ile ilgili yazısını okudum, açıkçası biraz teknik olduğu için pek birşey anlamadım ama sonra sağolsun Okay abiden destek isteyine daha basit bir şekilde anlattı. Buraya CVT ile ilgili bilgi koyduğunuza göre teknik olarak bişeyler anlıyorsunuz diye düşünüyorum, o yüzden Ferruh abinin yazdıklarını da anlayabilirsiniz rahatlıkla. Okumanızı öneririm.

* Biz burada bir markaya konuşuyorsak almak için konuşmuyoruz sadece, bilgi olsun diye. Ben belki ömrüm boyunca Fendt alamam, ama bilmek yeterlidir diye düşünüyorum. Bu motoru alıpta bilmemek yerine, motor olmadığı halde bilmek güzel bişeydir. O yüzden ekonomi, teknoloji, yakıt vs. bunları dert etmeyelim. Buraya yazan herkeste Fendt yok, biz öğrenmek için burdayız. Başka bir siteye Ferruh abinin izniyle bir yazısını koydum, orada verilen cevaplarda aynı bunun gibiydi. Bizim çiftçimiz mazot bulamıyor teknolojiyi ne yapsın? Ne kadar mantıksız bir laf. Orada laf anlattığım için biraz tecrübem oldu bu konuda. Bir markayı bilmek illede almak yada kullanmak için değildir. Bilde yapma diye bir tabir vardır, her zaman uyarım bu söze. Bir insan araba sürmeyi öğrenir, peki hep araba sürmek zorunda mıdır, bilmek için öğrenmiş olamaz mı? Silah kullanmayı öğrenir, peki bunu silahı biryerlerde kullanmak için mi öğrenir? Sadece bilmek için öğrense olmaz mı? Bişeyi bilmek için ille bir yerde kullanmak gerekmiyor. Başkasının yanında mal mal dinlemek yerine, seninde çorbada tuzunun, ortada bir lafının olması kötü bişey değil.

* Alman taraftarı olmak ayrı bişeydir, bir marka için güzel demek ayrı bişeydir. Fendt ' e tapmak tabiri hele çok büyük bir gaflettir bana göre. Mercedes, Audi, BMW gibi Alman arabalarına hiç laf ettirmez kimse ama. Ama Alman motoru övünce Alman taraftarı oluyor insan ne hikmetse. Ben koyu bir Case ve Tümosan hayranıyımdır, şuan traktör almak gibi bir durumum olsa emin olun ilk alacağım traktör Case olur. Ama Fendt için hakettiği değeri vermek ayrı bişeydir, Case taraftarı olmak ayrı bişeydir. Bana göre bu alemin en süper biçeri Claas, en süper traktörü de Fendt ' tir. Daha değişik iddaları olan koysun buraya kaynağı hep beraber doğruyu bulalım, eğer haksızsak kabul ederiz.
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

Mustaf-a Eskisehiri link=topic=3019.msg53210#msg53210 date=1214516126' Alıntı:
* Bakın ben Fendt ve sürekli şanzıman derken genel bir ifade kullandım. Bilerek kullandım bunu çünkü, Vario ile CVT ' nin farkı ortaya çıksın diye. Kral59 Fendt ' te kullanılanın CVT değilde Vario olduğunu farkedebilecek mi acaba diye kullandım, yanılmamışım. Bende bu hatayı yapmıştım zamanında, şimdi öğrendim. İşte şimdi farkının ortaya çıkma zamanı diye düşünüyorum. Ferruh abinin aradaki fark ile ilgili yazısını okudum, açıkçası biraz teknik olduğu için pek birşey anlamadım ama sonra sağolsun Okay abiden destek isteyine daha basit bir şekilde anlattı. Buraya CVT ile ilgili bilgi koyduğunuza göre teknik olarak bişeyler anlıyorsunuz diye düşünüyorum, o yüzden Ferruh abinin yazdıklarını da anlayabilirsiniz rahatlıkla. Okumanızı öneririm.

* Biz burada bir markaya konuşuyorsak almak için konuşmuyoruz sadece, bilgi olsun diye. Ben belki ömrüm boyunca Fendt alamam, ama bilmek yeterlidir diye düşünüyorum. Bu motoru alıpta bilmemek yerine, motor olmadığı halde bilmek güzel bişeydir. O yüzden ekonomi, teknoloji, yakıt vs. bunları dert etmeyelim. Buraya yazan herkeste Fendt yok, biz öğrenmek için burdayız. Başka bir siteye Ferruh abinin izniyle bir yazısını koydum, orada verilen cevaplarda aynı bunun gibiydi. Bizim çiftçimiz mazot bulamıyor teknolojiyi ne yapsın? Ne kadar mantıksız bir laf. Orada laf anlattığım için biraz tecrübem oldu bu konuda. Bir markayı bilmek illede almak yada kullanmak için değildir. Bilde yapma diye bir tabir vardır, her zaman uyarım bu söze. Bir insan araba sürmeyi öğrenir, peki hep araba sürmek zorunda mıdır, bilmek için öğrenmiş olamaz mı? Silah kullanmayı öğrenir, peki bunu silahı biryerlerde kullanmak için mi öğrenir? Sadece bilmek için öğrense olmaz mı? Bişeyi bilmek için ille bir yerde kullanmak gerekmiyor. Başkasının yanında mal mal dinlemek yerine, seninde çorbada tuzunun, ortada bir lafının olması kötü bişey değil.

* Alman taraftarı olmak ayrı bişeydir, bir marka için güzel demek ayrı bişeydir. Fendt ' e tapmak tabiri hele çok büyük bir gaflettir bana göre. Mercedes, Audi, BMW gibi Alman arabalarına hiç laf ettirmez kimse ama. Ama Alman motoru övünce Alman taraftarı oluyor insan ne hikmetse. Ben koyu bir Case ve Tümosan hayranıyımdır, şuan traktör almak gibi bir durumum olsa emin olun ilk alacağım traktör Case olur. Ama Fendt için hakettiği değeri vermek ayrı bişeydir, Case taraftarı olmak ayrı bişeydir. Bana göre bu alemin en süper biçeri Claas, en süper traktörü de Fendt ' tir. Daha değişik iddaları olan koysun buraya kaynağı hep beraber doğruyu bulalım, eğer haksızsak kabul ederiz.
6 aydır
konuşulan ve tartışılan konuların özetini , bir yorumla kardeşim mustafa net olarak anlatmış . tebrikler kardeşim....
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

YAW BU SİTEDE ÇOK PROFESYONELLER VAR YAĞĞĞ AĞZI OLAN KONUŞUYOR ZİNCİRLİ MOTORLAR TORK ÜRETMEZMİŞ DİYE TORKUN ZİNCİRLE BİR ALAKASI YOK ZİNCİRİN KAYIŞA GÖRE KULLANIN ÖMRÜ ÇOK DAHA UZUN AYRICA ZİNÇİR MOTOR KASNAĞINDAN ALDIĞI HAREKETLE(SU POMPASI ŞARJ DİNAMOSU GİBİ)AMA ASIL GÖREVİ SİLİNDİR BAŞINA DÜŞEN ÇİFT EKSANTRİKLİ SÜBAPLARI ÇEVİRMEKTİR VE KAYIŞA GÖRE KULLANIM ÖMRÜ ÇOK DAHA UZUNDUR TORK BAŞKA BİR ŞEYYYYYYYYYYY
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

TORK NEDİR?
Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.
Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.
Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.
Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.
İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.
Yüksek torklu, DOĞRU VE DÜZGÜN BİLGİLERLE...
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

İnsanlar için tabi ki öncelik sırası olacaktır bir konuda,mesela birisi için bilmek,diğeri için öğrenmek,başkası için uygulamak önemlidir.Bir konu hakkında tabi ki konuşulabilir,ama bunun için tartışma yaratmak gereksiz.Burada hiçbirimizin ne sahibi olduğu,ne de kullandığı birşeyden bahsetmediğimiz için,peşin hükümlü olmamak lazım.Tecrübe etmeden önce şu süperdir,öteki yaramaz dememeliyiz diye düşünüyorum.

İstisnalar kaideyi bozmaz demişler,genel olarak kullandığımız makinaları tam olarak anlayamamışken,karmaşık yapılar hakkında teknik bilgiye tam olarak insanların teknik bilgiye sahip olmadan yorum yapması doğru değil.Mesela ben bu şanzuman çeşitlerini genel olarak biliyorum,yüzeysel bilgiler.Bunun için zaten yorumların olayın makul olup olmamasıyla ilgili.Benim bildiğim kadarıyla motor kompleks bir yapıdır.Ne sadece bir zincir kayış farkıyla çözülebilir,ne de birkaç kulaktan dolma fikirle.Mustafaya katılıyorum,ferruh abinin yazıları zamanla çözülebilse de tamamen teknik açıdan olayı genel prensibe göre izah ediyor.Araştırma yapıp burada paylaşmak,ve seviyeli bir şekilde paylaşmak en güzeli.

İnsanların hayalleri olması güzel,ama biraz da kanaat etmeli.Emeklemeden koşmaya çalışmamalı diye düşünüyorum.Öncelikle kendi işi hakkında bolca bilgi sahibi olup,kendi ekipmanlarını tam tanımalı.Çünkü sonuçta şu an kullandığımız traktörlerde(genellikle) kademesiz şanzuman yok.
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

yaw bu konu ne kadar guzel gıttıkce herkesın dusuncesını ogrenmekte hayata bır bakıs acısı oldugunu gormek guzell yorumlardan dolayı tesekur ederım =)))
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

okkangal link=topic=3019.msg53250#msg53250 date=1214563821' Alıntı:
:) vario tork iletmez... eyyy koca fendt mühendisleri uyumayın .... siz kimi kandırıyorsunuz....
VARİO MOTORDAN ALDIĞI GÜCÜ YANİ (TORKU) İSTENİLEN ÖLÇÜ VE ZAMANLARDA EN VERİMLİ BİR ŞEKİLDE KULLANIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM ARKADAŞ
 

Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

ilkay link=topic=3019.msg53480#msg53480 date=1214605914' Alıntı:
VARİO MOTORDAN ALDIĞI GÜCÜ YANİ (TORKU) İSTENİLEN ÖLÇÜ VE ZAMANLARDA EN VERİMLİ BİR ŞEKİLDE KULLANIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM ARKADAŞ

haklısın ... bende az önce öğrendim vario torku iletiyormuş :) birde 'güç yani tork' diyemezsin.. farklı şeylerdir gibi geliyor bana . sanki bir yerlerde duymuştum ..... vario demek aslında çok güçlü traktör manasına gelir germen mitolojisinde....
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

ÇağRı link=topic=3019.msg53227#msg53227 date=1214556908' Alıntı:
İnsanlar için tabi ki öncelik sırası olacaktır bir konuda,mesela birisi için bilmek,diğeri için öğrenmek,başkası için uygulamak önemlidir.Bir konu hakkında tabi ki konuşulabilir,ama bunun için tartışma yaratmak gereksiz.Burada hiçbirimizin ne sahibi olduğu,ne de kullandığı birşeyden bahsetmediğimiz için,peşin hükümlü olmamak lazım.Tecrübe etmeden önce şu süperdir,öteki yaramaz dememeliyiz diye düşünüyorum.

İstisnalar kaideyi bozmaz demişler,genel olarak kullandığımız makinaları tam olarak anlayamamışken,karmaşık yapılar hakkında teknik bilgiye tam olarak insanların teknik bilgiye sahip olmadan yorum yapması doğru değil.Mesela ben bu şanzuman çeşitlerini genel olarak biliyorum,yüzeysel bilgiler.Bunun için zaten yorumların olayın makul olup olmamasıyla ilgili.Benim bildiğim kadarıyla motor kompleks bir yapıdır.Ne sadece bir zincir kayış farkıyla çözülebilir,ne de birkaç kulaktan dolma fikirle.Mustafaya katılıyorum,ferruh abinin yazıları zamanla çözülebilse de tamamen teknik açıdan olayı genel prensibe göre izah ediyor.Araştırma yapıp burada paylaşmak,ve seviyeli bir şekilde paylaşmak en güzeli.

İnsanların hayalleri olması güzel,ama biraz da kanaat etmeli.Emeklemeden koşmaya çalışmamalı diye düşünüyorum.Öncelikle kendi işi hakkında bolca bilgi sahibi olup,kendi ekipmanlarını tam tanımalı.Çünkü sonuçta şu an kullandığımız traktörlerde(genellikle) kademesiz şanzuman yok.
ÇAĞRI ARKADAŞIMIN SÖYLEDİKLERİNE AYNEN KATILYORUM ARKADAŞLAR YANLIZ VURGULU KONUŞMANIN HERHANGİ BİR ANLAMI YOK DİYE DÜŞÜNÜYORUM BİLMEMEK DEĞİL ÖĞRENMEMEK AYIP HERHANGİ BİR ARKADAŞIMI KIRMAK İSTEMEM SAHSIM ADINA
 

Benzer Konular