155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR


Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

okkangal link=topic=3019.msg53835#msg53835 date=1214775513' Alıntı:
haklısın ... bende az önce öğrendim vario torku iletiyormuş :) birde 'güç yani tork' diyemezsin.. farklı şeylerdir gibi geliyor bana . sanki bir yerlerde duymuştum ..... vario demek aslında çok güçlü traktör manasına gelir germen mitolojisinde....
ARKADAŞIM YUKARIDA KISADA OLSA BİR AÇIKLAMA YAPTIM AYNI DEMİYORUM BİRBİRİNLE ORANTILI DEMEK İSTEDİM.ASLINDA!
Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir.
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

ilkay link=topic=3019.msg53842#msg53842 date=1214787441' Alıntı:
ARKADAŞIM YUKARIDA KISADA OLSA BİR AÇIKLAMA YAPTIM AYNI DEMİYORUM BİRBİRİNLE ORANTILI DEMEK İSTEDİM.ASLINDA!
Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir.
tork ve güç orantılımıdır.... tork gücün uygulama şeklimidir.... bilemem .... bakalım zaman neyi gösterecek :) ....

şaka arkadaşım şaka kızma bana .... öyle konuşuyom işte ben .... aslında ilk yazdığımda seninle ilgili değildi ... anlaması gereken anlamadı .. sen yanlış anladın :) ... kusura bakma ...
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

ilkay link=topic=3019.msg53216#msg53216 date=1214528892' Alıntı:
TORK NEDİR?
Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.
Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.
Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.
Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.
İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.
Yüksek torklu, DOĞRU VE DÜZGÜN BİLGİLERLE...

http://www.culha.net/makaleler/icten-yanmali-motorlar/tork-nedir/

lütfen anlattıklarımız kendi cümlelerimiz ve bilgilerimiz değilse kaynağı belirtelim çünki başkaları bunlar için emek harcamıştır dimi ama ....
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

ben bazı bildiklerimi anlatayım dedim :
bir milin eksenine dik şekilde etkiyen bir kuvvet çifti , mil ekseninde bir moment yarattığı için mil döner.. kuvvet çiftinin mil eksenine olan ( kuvvet vektöreldir) basit olarak dik uzaklığının çarpımı mile etkiyen momenti verir(tork) ... krank mili de piston başında üretilen gücün ilk diresel harekete çevrilen yani bir kuvvet çiftinin oluşturulduğu organdır.yani burada bir tork üretilir...

şimdi bu forumlardaki muhabbetlerimizde çok sık olarak kullendığımız bazı kavramlar var ...
bunlar : max devirde tork - abi falanca motor o beygirde ama torku bbukadr - bazu teknik bölümlerde gelen tork devir eğrileri .....vb demekki devir , beygir gücü ve tork arasında bir bağıntı var ...

şimdi birde bilmemiz gereken fiziksel bir kanun bileşke kuvvet sıfır değilse yani bir cisime bir kuvvet etki ediyorsa o cisim hızlanarak yada yavaşlayarak yani ivmeli bir hareket yapmalıdır(newtonun I. kanunu) şimdi krank mili ve bağlı olduğu diğer organlar nedeniyle ( özellikle transmisyon üniteleri) pistonlara karşı bir direnç uygular ve bir bileşke kuvvetle piston karnk milini iter ... yani piston aşağı inerken krank ivmeli bir hareket yapar ..... işte bu ivmelenme motorun devir sayısı ile orantılı bir şekilde oluşur.... bu ivmenin sayısal değeri çok çok küçük gibi dursada asıl yırtıcı kuvvetin oluşmasındaki sebep budur... devir sayısı ise pistonun kurs hacmine ve gelen yakıta göre değişir .... biyel ve krank açıları ve kurs hacmi ile hesaplar yaparsak ( gerçekten çok uzun formüller bunlar ) düşük devirli motorların daha fazla kuvvet ürettiğini görürüz... yani yüksek tork değerleri ... beygir gücü ile tork arasında devir sayısı ile orantılı bir ilişki bulunur. beygir gücü torkun devir sayısı ile çarpımı ile orantılıdır. yani güç ve tork birbirlerinden bağımsız değildirler, bir motorun yüksek beygir gücüne sahip olması genelde torkunun da yüksek olacağına işaret eder

şimdi bu ürettiğimiz torku tekerleklere gönderme olayı var .... bu durumda kavrama, şanzıman , diferansiyel varsa cer dişlileri gibi organlardan geçerken tork, genel olarak mekanik sistemde hareketin eşik değerleri ve sürtünme nedeniyle belirli bir miktarda kayıba uğrayarak , lakin gerekli bir değerde tekerlere iletilir... yani bunu şölye düşünelim lisede kayış kasnak yada dişli hesabı yaparken dişli üzerindeki kuvvet kaybını hesaba katmazdık ... ama prtikte bu çok önemli ölçüde kayıplar sağlamaktadır ... yani büyük dişli ile küçük dişli birbirini kavramışsa ve çapları arasında 1/2 oranı varsa ... küçük dişliye uyguladığımız kuvvet aslında diğer dişliye tam olarak iki katı olarak iletilemez.... sistemi harekete geçiren bir eşik kuvvet buna bağlı güç kaybı ve sürtünme nedeniyle güç kaybı yaşanır....( yani o kadar çok hesap varki )

BUNLAR İŞİN HESAP KISMININ BASİT BİR ANLATIMI SAYALIM .... DAHADA BASİTE İNDİRGERSEK AYNI HIZDA DÖNEN VE AYNI BOYDAKİ İKİ KASNAĞIN BİRİNİ DURDURMAK DAHA ZORZA O KASNAĞIN TORKU DAHA YÜKSEKTİR DEMEKTİR... TORKU DÜŞÜK KASNAK DİĞERİ İLE AYNI TORKA ÜZERİNDEKİ KUVVETİ SABİT TUTARAK , DAHA HIZLI DÖNEREK ULAŞABİLİR... BUNA SAĞLAYANDA İVMELENMEDİR. BİR ÖRNEK DAHA 1KMH HIZLA DÖNEN TRAKTÖRÜN TEKERİNİ ELİNİZLE DURDURAMAZSINIZ , AMA 1KMH HIZİLE YUVARLANAN BİR TRAKTÖR TEKERİNİ ELİNİZLE DURDURABİLİRSİNİZ... ÇÜNKİ MOTORA BAĞLI TEKERİN TORKU YÜKSEKTİR... 1KMH HIZLA MOTORA BAĞLI TEKERİN YARATTIĞI KUVVETE , BAŞKA BİR TEKERİ ÇOK DAHA HIZLI YUVARLAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ.... YANİ DEVİR TORK İLİŞKİSİ ..... HIZ ARTTIKÇA TORK SONSUZA KADAR ARTMAZ AMA , ÇÜNKİ TRANSMİSYON VE MEKANİK SİSTEM DİĞER MEKANİK ÖZELLİKLERİNDEN DOLAYI TORK ZAMANLA DÜŞMEK ZORUNDADIR... YANİ BU NEDENLE TORK DEVİR EĞRİSİ BİR PARABOLDÜR....

TORK VE DEVİR DENGESİNİ DİŞLİLER YADIMIYLA DEĞİŞTİRİRZ ... ARTTIRARAK VEYA YAVAŞLATARAK .... LAKİN TORK ARTTIKÇA ÜRETMEMİZ GEREKEN GÜÇ TE ARTACAĞINDAN YAKIT ARTAR VE KÜÇÜK VİTES KULLANMAMIZ GEREKİR ...

katılar kuvveti sıvılar basıncı aynen iletir prensibinin fendt mühendisleri tarafından dahice kullanılarak üretilen vario şanzıman bildiğim kadarıyla bu devir ve tork arasındaki ilişki üzerinde şimdiye kadar anlattığım sistemleri tamamen değiştirerek , sabit torku koruyarak devri yükseltmektedir... şimdiye kadar anlattıklarımız katı sistemler için geçerliydi , lakin hidrolk sistemlerde kuvvet aktarma prensipleri çok farklıdır ... vario nedeniyle ise yakıt ve zaman bakımından gayet tasarruf sağlanmaktadır ..... ayrıca hidrolik sistemler dişlilerde kaynaklanan kuvvet kaybı çok önemli derecede azaltılmaktadır... yani daha verimlidir....

vel hasılı kelam ben varionun tork iletmediğini yazarken tecaül-ü arif yapmıştım ... çünki motor dönüyor ve tekerde dönüyorsa aradaki zımbırtı torku iletmek zorundadır .....

şimdi lafı uzatsam tekere gelen direnç aks çapı , diferansiyel laf uza giderrr.....

Okay KANGAL ....
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

ramazanpullu link=topic=3019.msg124581#msg124581 date=1230753618' Alıntı:
paylaşim için teşekkürler güzel bi makineye benziyor
bu 155 hp fendt kaç ton ağirliğinda
veya 110 bg bi fendt in ağırlğını bilen varsa yazsın

400 serisinin 415 VARIO yani 155 hp lik olanın boş ağırlığı 5450 kg
411 VARIO yani 115 hp lik olanın boş ağırlığı 5400 kg

unutmadan 400 serisi yatay piston sistemi kullanmakta
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

agırlıklar sorun oluyormu acaba baska bı fırma var bıldıgım motrların agırlıgı hemen hemen aynı mesala 85lıgı 4200kg 105lıgıde aynı ama ek agırlık secenegı mevcut bu agırlık ne kadar onemlı !! hafıf olna traktor aslında daha ıyı deılmı ??
 

Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

salih link=topic=3019.msg130020#msg130020 date=1231322744' Alıntı:
agırlıklar sorun oluyormu acaba baska bı fırma var bıldıgım motrların agırlıgı hemen hemen aynı mesala 85lıgı 4200kg 105lıgıde aynı ama ek agırlık secenegı mevcut bu agırlık ne kadar onemlı !! hafıf olna traktor aslında daha ıyı deılmı ??

salih traktörün ağırlık konusu iki kelimeyle anlatılmaz uzun bir konu hafif olan traktör iyi diyemeyiz çünkü iki taraflı dezavantajları bulunmakta ama artılarıda elbette var
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

Şimdi ben bu aletin olmayan servisine gittim, Bi takım filtre alem de ne olur ne olmaz dalgasına, len o kaddar da pahalıydı ki, sonunda gocca bi koli ne kadar filtre conta kıl yün tüy varsa bi beş yıl yetecek kadar aldım. Hatta olmayan servisten olmayan ya da çok pahalı olan parçaları bi 35 yıllık daha alsam diye düşünmekteyim. Çünkü bu hiç bişeyi olmayan çok pahalı makinayı bi 40 yıl kullansam anca bıkarım sanıyorum. Ha.. ne mi tuttu bunca yıllık yedek değişen aksam yedek takım takım dana gözleri takım takım, fitreler hava, hava iç, yağ, mazot, kabin, kalorifer, şu an aklıma gelmeyen yerlerin de filtreleri, contalar, takım takım, mibzerin rotovatörün hamm ettiği bilgisayar kablosu, 3,5 tonluk kombinenin altında ezilen kabinin arka camı şusu busu 1400 lira. (KDV de dahil) Hakkaten yok ve çok pahalı değil mi arkadaşlar ? Cam hariç koli ebadı da bagaja sığmadığından koliyi yerinde bırakıp, bagajı tıka basa doldurduk, Ajanda dır çamaktır, takvimdir, şapkadır hediyeleri de arka koltuğa yığdık. Camı kabloyu atarsak, yıllık 200 lira kadar bi masrafı var, bir de 2 teneke 10W 40, amma da masraflı bi alet dimi?

Neyse, kazara arkadaşlar bu çapta ve ithal ve de sevdikleri renkte bir makina aldıklarında sadece arka camı ya da kabloyu yukarıdaki fiyata aldıklarında bu yazıyı hatırlarlar.. hehehehe..
 
Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

Agri_King link=topic=3019.msg148320#msg148320 date=1233606545' Alıntı:
Şimdi ben bu aletin olmayan servisine gittim, Bi takım filtre alem de ne olur ne olmaz dalgasına, len o kaddar da pahalıydı ki, sonunda gocca bi koli ne kadar filtre conta kıl yün tüy varsa bi beş yıl yetecek kadar aldım. Hatta olmayan servisten olmayan ya da çok pahalı olan parçaları bi 35 yıllık daha alsam diye düşünmekteyim. Çünkü bu hiç bişeyi olmayan çok pahalı makinayı bi 40 yıl kullansam anca bıkarım sanıyorum. Ha.. ne mi tuttu bunca yıllık yedek değişen aksam yedek takım takım dana gözleri takım takım, fitreler hava, hava iç, yağ, mazot, kabin, kalorifer, şu an aklıma gelmeyen yerlerin de filtreleri, contalar, takım takım, mibzerin rotovatörün hamm ettiği bilgisayar kablosu, 3,5 tonluk kombinenin altında ezilen kabinin arka camı şusu busu 1400 lira. (KDV de dahil) Hakkaten yok ve çok pahalı değil mi arkadaşlar ? Cam hariç koli ebadı da bagaja sığmadığından koliyi yerinde bırakıp, bagajı tıka basa doldurduk, Ajanda dır çamaktır, takvimdir, şapkadır hediyeleri de arka koltuğa yığdık. Camı kabloyu atarsak, yıllık 200 lira kadar bi masrafı var, bir de 2 teneke 10W 40, amma da masraflı bi alet dimi?

Neyse, kazara arkadaşlar bu çapta ve ithal ve de sevdikleri renkte bir makina aldıklarında sadece arka camı ya da kabloyu yukarıdaki fiyata aldıklarında bu yazıyı hatırlarlar.. hehehehe..

Yaww meendiz abey olmayan makina için olmayan servisten olmayan conta vs vs ekipman takımını hiç olmayacak arıza ve hiç olmayacak bakım vs masraflarını neee e e eee göre yaptınız anlayamadım benimde ilginç bir izlenimim var olmayan makinanın fuarında olmayan tam 4 gün dikildim ÇOK SAYIN yetkili ve teknik servis ekibiynen günlerce olmayan sohbetler ettim hatta hiç olmayacak tarla günü etkinlikleri ve hiç olmayan yerdeki servisinde bu etkinliklerime devam ettim hadi bunları geçtim hiç olmayan servis yetkili abimlerinle olmayacak şekilde görüşmelerimi sürdürmekteyim acaba bendemi bir terslik var
 

Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR

samsunbafra link=topic=3019.msg148202#msg148202 date=1233598094' Alıntı:
alt yapı yok fend te çünkionun ne ustası var türkiyede nede servisi
brakın filtresi bile yok olsa bile dünya para
var kardeş var,, Bafra da ayıboğanlar aldılar bayiliği içeride de 6-7 tane traktör var,,alaçam caddesinde görürsün,servisini de Bafra sanayi sitesinda (oda hemen yolun üzeri) Mevlüt keskin ustamız yapıyor,,yanına bi uğra selamımı söle öğleye yakın git sana yemeğinide ısmarlasın,çayınıda söylesin, bilmediklerinide öğretsin,,
 

Benzer Konular