ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)


Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Bugün İLK defa elimizdeki tüm ekipmanları kullandık...

Yaklaşık 14-15 tonluk bi oluk nakli, paletle indirme... son olarak kepçeyle çalışmalar...

Düz asvaltta 35 km ' ye kadar çıkıyo bu yüklei zaten boş kelle olarak da 37-38 anca...










 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Beton-palet taşıma indirme işine devam...

Bugün İLK defa yolda 4x4 ile 13-14 ton yük fark edecek mi diye deneyim dedim vazgeçtim... Baya bi uğultu yaptı..

Daha önce sadece gübre yüklerken-forklift işlerinde düşük vites-hızla kullandık çok dikkat çekmemişti ama uzun yolda hız yapınca baya bi uğultu oluyo..

Aslında römork işinde uzun yolda batmadıkça 4x4 ' e gerek yok! Hatta boş yere fazla yakıt ve lastik yer o kadar..






 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

300 saatte İLK batmayı yaşadık.

15 ton kadar yükle yağışlı havada dolgu alanda römork yana yatmak üzereyken battık seri 4 ve 4x2 konumunda birden batmış olduk.

Yardıma gelen ekskavatörü hem halat yanımda olmadığından hem de Zetorun batış performansını merak ettiğimden istemedik.. bide usturupsuz çeker römorkun kapaklara zarar verebilirdi, kapaklar gömülüydü..

15 tonun yana doğru olan 3-5 tonunu aşağı attım ve 4x4 ağır 1 ve dif kilitli sürüdük aldık. Elhamdülillah.. demekki tek başımıza bi yerde kalsak yardımsız çıkarız..

Hatta inşaat sahasından biri 'römork boş olsa bile artık bu motor burdan çıkmaz' deyip, bi yandan da yağmur yağarken moralimizde hepten bozulmuşken :)










Bugün aynı yerden mecburen geçmek zorunda kaldık.. 13-14 ton yük.. bu sefer römorkun dingil tam oturdu.. römorku çözüp çatalla paletleri indirdim..

Ağır 1 + 4x4 ve kilitli çıkmadı.. kuyu kazmaya başladı..

Ağır 2 ve son olarak ağır 3 ile vurdurup çıktık.. Çok şükür yardımsız kendi başımızın çaresine bakabildik gene..




 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Valla geçen kan akıttık ama kendimden şüpheleniyom :)

Allah ' tan römorkun eni 240 cm yani baya enli, bide tekerler balon geniş tip... yoksa bi an ne oluyo dedim arkaya döndüm römork yatmak üzre..

Römorkun sol teker nerdeyse gömüldü kaldı, Zetor arka jant 34 olmasına rağmen sol arka yarıya kadar gömüldü.. çamura doyduk ama çıkarken 'iyi varsın Zetor' dedim gene kendi kendime :)


Sonuç:

Römork dediğin enine boyuna olacak :)

Yağmurda toprağa, heleki dolgu olanına destursuz girmiyecen :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

KIŞ-Kar durumları..

Üstte fotoda göründüğü şekliyle kuzeye bakar güneş görmez şekilde.. 15 gün kar-don altında kaldı ve ilkten çalışmadı, aküyü şarj ettik az bi uğraşla çalıştı..

Şimdi sadece 2 tarafı kapalı balkon çıkması gibi bi yerde elhamdülillah tek kontakta sürekli çalışıyo..

Bugün 2 tonluk dondan çalışmayan pikabı çekerken denedim seri 5-6 ile kalkıyo.. bide kaloriferi harika.. :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Sağol.. Amacım şu.. vaktiyle İLK defa Zetor ' u bu forumdan duyduğumda.. ki itiraf ediyorum bilmediğim TEK markaydı :)

Aldı beni bi merak ama nerdeyse HİÇ bişey bulamadım, en azından yerli kaynaklardan..

Şimdi birileri merak ederse açsın baştan sona tüm.. yaz/kış.. +/-.. yaşananlar.. hatta gittiği yere kadar bi motorun tüm yaşantısını paylaşcam inşallah..

Böyle bi paylaşım tüm firmalar için merak edene/almayı düşünene ÇOK daha yararlı-tarafsız ve OBJEKTİF olur..
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Zetor-Kış notları...

Bugün sabah 9 sularında belediyenin tabelada sıcaklık eksi 9 ' du (sabaha karşı Allah bilir)... öğleden sonra bi 5 dk çalışsın sürekli dışarda dedim... hatta yazdan kalma matarayı açtım ne işi var burda diye içindeki su tamamen donmuş, kalıp.. ilk denemede çalıştı :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg796247#msg796247 date=1384787717' Alıntı:
Evet römorku çok çabuk dolduruyoruz, hatta Hidromek yaş gübrede gömülüp kalabiliyo, Zetorda öyle bi sorunda yok... sorun taşıyan motorlar yetişemiyo...

5-6 motor olacak ki hiç durmadan günde 100 romurku zorlarız, ama taşıyanlar yetmeyince 40 romorklarda kalıyoz...


İşte yükleme... yer rahat olunca bundan daha hızlı da doldurur...

http://www.trakkulup.net/videolar-(cekimler)-406/zetor-90-kepce-calismasi/

Umut Abi her zaman yorum yapmasam da (görebildiğim) konuları baştan sona takip ediyorum. Yalnız bahsettiğin iş için 150 liralık yakıt hakikaten inanılacak gibi değil. Kabullenemiyor insan. Sözüne güvenmediğim biri olsa gerçekten inanmayacağım.

Hayır o değil de 90 ' lık proxima ' nın yakıtı bu ise, asıl yakıt konusunda ödül almış 16valf 135 ' lik forterra ' nın nasıldır çok merak ediyorum..

Bir de senden ufak bir ricam olacak. Balya taşımak için bir römork tasarlıyorum. Çift dingil düşüncem var. Fikir vermesi açısından römorkun dingil, tekerlek ve makaslarının ayrıntılı birkaç fotoğrafını paylaşabilecek misin?
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Yılmaz piyasaya çalıştığımızdan sürekli ne yaktı ne aldık hesabı yapmaya çalışıyoz.. tabi kılı kılına ölçmek imkansız ama;

*Zetor 90 ile 50 km yol+44 römork gübre yükleme+tarladaki gübreleri yayma yaklaşık 150 tl yakmışız..

*Yolda 6 ' ya atıp el gazını 1500 devir civarı cekip oturuyom o kadar.. emin ol düz-bayır farkı yok çok dikte tatlı gaz veriyom o kadar.. 5,5 ton kelle o kadar tatlı gidiyoki.. mübarek otomotik vites abartısız, tork ve tork rezervi çok iyi..

Bu olay yani gazla-vitesle zırt pırt oynamamak hem yakıttan tasarruf hemde sürüş keyfi demek..

*44 römork derken bizim kepçeyle 3-4 seferde dolan 3-5 tonluk römorklar zaten fotoda var..

Zetorun yüke giriş kepçe tadında ayılma-bayılma hararet HİÇ yok, gübreyi seri 1-2 yüklüyo.. ve dipden yüke çok güzel girip kovayı tepeleme doldurunca çabuk dolduruyon.. bu da yaktırmıyo diye tahmin ediyom.. zorlanan, hararet yapan motor çok yakar..

*Yayma işini aklıma şöyle geldi 'gübre taşıtana yayma bizden bedava' diye yaklaşık 20 dekar 10 dakka sürdü, bizim için iş değil ama vatandaşa kolaylık :)

Hatta gübre römorkundan vazgececez gibi, o kadar basit pratik..

Daha da merak ediyorsan atla ucağa gel misafirim ol :)

**************

Valla Forterra 135 ' i ben senden çok merak ediyom.. geçen 1 tane Sakaryaya satıldı alana henüz ulaşamadım..

Dün-bugün Aydınlı biri aradı.. Erkunt 110 ' la zar zor anca çektiği bi tesviyesi varmış.. Zetor 135 ' i sordu el sıkışmak üzereymiş.. aynen dedimki 'Erkunt 110 çekiyorsa bu uçurur, uçurmazsa ara ne dersen de bana :)'

Bi de rica ettim, forumdan bahsettim.. video-foto at diye.. bakalım..

****

Römorka gelince hiç uğraşma Çorumda 7 küsür metrelik bi kamyon römorku var damperli 4-5 ton darası var.. özellikle balya için kullanılmış.. boyu 5 civarı olsa bizim römorkla takasa girecektik..

Dur bulup atayım onu sana 10 tl civarı uyarsa kaçırma.. tekerler çok dengeli ortalı motora da basmaz.. 25 ton at korkma öyle bişey..

http://www.trakkulup.net/tarim-ekipmanlari/2-eltraktore-kamyon-romorku/new/#new


********

Yılmaz inşallah sıkılmaz okursun :)

Tekrar tekrar Proxiam 90 ' ın DLG tasdikli test verilerini inceledim (bu konunun 2. sayfasında vermiştim.. büyütüp tekrar inceledim);

Proxima 90

*Güç: 63 kW/86 PS

*Motor: Zetor 1205

*4 silindir/4156 cm3

*Maksimum torka 1500 dd ulaşıyo/özgül yakıt tüketimi en az 1500 dd iken gerçekleşiyo (göstergenin tam ortasında olmasından bilmeden sürekli 1500 ' ü kullanıyom zaten, en doğru tercih :))

*Maksimum torka düşük devirde ulaşması ve tork yedeğinin yüksekliği yakıtı az kılıyo..

*Maksimum tork: 337 Tork yedeği: %36

*Özgül yakıt tüketimi: 292 g/kWh (11,2 litre/Saat)

Bizim 99 bg Fransız JD motorlu Hidromek ' in özgül yakıt tüketimi: 350 g/kWh mesela..

***********

Bulunca Forterra 135 ' in tam teknik rakamlarını da paylaşcam..
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

http://www.zetor.com/zetor-forterra-135--farmers-from-all-over-the-world-attest-to-its-low-fuel-consumption

Zetor Forterra 135: farmers from all over the world attest to its low fuel consumption

The Zetor Forterra 135 model with its new 16 valve engine is not only valued by experts but also users. To cite one example, we received a highly positive review from American farmer, Mark Harper who appreciates its low fuel consumption.

He tried the tractor out on a six-row zero tillage seeding machine for corn with a 600 litre tank for liquid fertiliser (1,2 kg/litre) and disc seeding girder brackets. Consumption amounted to 3.9 l/ha. During work with the Forterra 135 and till compactor with a stroke range of 3.6 metres, it subsequently consumed 13 litres per hectare which is an incredibly low figure in light of the fact that these machines have a large resistance and require a speed of at least 13 km/h in order to achieve a good quality result. Both of the two values measured are significantly lower than any former experiences this particular farmer had with other tractors.

When put into practice therefore, we can say that among tractors with a four-cylinder engine, the Zetor Forterra 135 ranks among the lowest and most effective consumer of fuel, without restricting its performance. The same results emerged from a highly demanding test which the German Agricultural Association (DLG) subjected this model to last year, where it received one of the best ratings. This tractor picked up great results in connection with fuel savings when it was proven that it is 5.7% more economical than the average of all previously tested tractors. The lifting strength, hydraulic performance as well as overall manoeuvrability of the tractor also came out well in the test. Receiving such positive test results as well as ratings from actual users is crucial to us and we truly value them.

***

dünyadaki şimdilik en iyi yakar/çeker oranlı.. 16 valf Forterra 135Alaman DLG ' den sonra ABD ' li büyük bi üreticinin test sonuçları.. ingilazcası iyi olan biri çevirsin.. ben okumadan da inanıyom zaten :)

Kabaca kendi sınıfındaki tüm motorlar ortalamasından %6 daha az yakmış.. o beygirde çok iyi bi tasarruf..


Motor: Zetor Z 1606

http://www.zetor.com/engine-zetor-z-1606

Tork: 581

Özgül yakıt tüketimi: 212
 
UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg848454#msg848454 date=1392649567' Alıntı:
Yılmaz piyasaya çalıştığımızdan sürekli ne yaktı ne aldık hesabı yapmaya çalışıyoz.. tabi kılı kılına ölçmek imkansız ama;

*Zetor 90 ile 50 km yol+44 römork gübre yükleme+tarladaki gübreleri yayma yaklaşık 150 tl yakmışız..

*Yolda 6 ' ya atıp el gazını 1500 devir civarı cekip oturuyom o kadar.. emin ol düz-bayır farkı yok çok dikte tatlı gaz veriyom o kadar.. 5,5 ton kelle o kadar tatlı gidiyoki.. mübarek otomotik vites abartısız, tork ve tork rezervi çok iyi..

Bu olay yani gazla-vitesle zırt pırt oynamamak hem yakıttan tasarruf hemde sürüş keyfi demek..

*44 römork derken bizim kepçeyle 3-4 seferde dolan 3-5 tonluk römorklar zaten fotoda var..

Zetorun yüke giriş kepçe tadında ayılma-bayılma hararet HİÇ yok, gübreyi seri 1-2 yüklüyo.. ve dipden yüke çok güzel girip kovayı tepeleme doldurunca çabuk dolduruyon.. bu da yaktırmıyo diye tahmin ediyom.. zorlanan, hararet yapan motor çok yakar..

*Yayma işini aklıma şöyle geldi 'gübre taşıtana yayma bizden bedava' diye yaklaşık 20 dekar 10 dakka sürdü, bizim için iş değil ama vatandaşa kolaylık :)

Hatta gübre römorkundan vazgececez gibi, o kadar basit pratik..

Daha da merak ediyorsan atla ucağa gel misafirim ol :)

**************

Valla Forterra 135 ' i ben senden çok merak ediyom.. geçen 1 tane Sakaryaya satıldı alana henüz ulaşamadım..

Dün-bugün Aydınlı biri aradı.. Erkunt 110 ' la zar zor anca çektiği bi tesviyesi varmış.. Zetor 135 ' i sordu el sıkışmak üzereymiş.. aynen dedimki 'Erkunt 110 çekiyorsa bu uçurur, uçurmazsa ara ne dersen de bana :)'

Bi de rica ettim, forumdan bahsettim.. video-foto at diye.. bakalım..

****

Römorka gelince hiç uğraşma Çorumda 7 küsür metrelik bi kamyon römorku var damperli 4-5 ton darası var.. özellikle balya için kullanılmış.. boyu 5 civarı olsa bizim römorkla takasa girecektik..

Dur bulup atayım onu sana 10 tl civarı uyarsa kaçırma.. tekerler çok dengeli ortalı motora da basmaz.. 25 ton at korkma öyle bişey..

http://www.trakkulup.net/tarim-ekipmanlari/2-eltraktore-kamyon-romorku/new/#new


********

Yılmaz inşallah sıkılmaz okursun :)

Tekrar tekrar Proxiam 90 ' ın DLG tasdikli test verilerini inceledim (bu konunun 2. sayfasında vermiştim.. büyütüp tekrar inceledim);

Proxima 90

*Güç: 63 kW/86 PS

*Motor: Zetor 1205

*4 silindir/4156 cm3

*Maksimum torka 1500 dd ulaşıyo/özgül yakıt tüketimi en az 1500 dd iken gerçekleşiyo (göstergenin tam ortasında olmasından bilmeden sürekli 1500 ' ü kullanıyom zaten, en doğru tercih :))

*Maksimum torka düşük devirde ulaşması ve tork yedeğinin yüksekliği yakıtı az kılıyo..

*Maksimum tork: 337 Tork yedeği: %36

*Özgül yakıt tüketimi: 292 g/kWh (11,2 litre/Saat)

Bizim 99 bg Fransız JD motorlu Hidromek ' in özgül yakıt tüketimi: 350 g/kWh mesela..enden kasanın

***********

Bulunca Forterra 135 ' in tam teknik rakamlarını da paylaşcam..


:D :D Bende 6.5kw dizel 'jeneratör' var. Onun yakıt tüketimi 300g/kWh :D
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Alaman DLG ' den test edilmiş tüm motorların tam tasdikli verilerine ulaşmak mümkün.. bakılır yazılır..

Ama hiç bakmadan diyim Agco-Sisu/yeni adıyla Agco Power kullanıyo.. önceden ne sonrasında ne kullanacağını piyasa/ticaret belirler..

Zetor ilk günden beri SADECE kendi geliştirip, üretiği motorları kullanıyo.. 50-60 sene bi motor üzerine kafa yordumu farklı bişeyler çıkar normal olarak..

Ayrıva Zetor/Fendt rampa yarışını paylaştım.. teorim bilinenin aksine 'çok yakar çok çeker değil'... 'AZ YAKAN ÇOK ÇEKER' niye israf, boşuk yok.. gramını bile güce çeviriyo da ondan..

Zetor o rampa yarışında geçtiğine göre daha az yakıyo diyom rakamlara hiç bakmadan..

Yanlış anlaşılma olmasın.. AGCO çok büyük/iyi bi grup, Fendt traktörün yarını..

Zetor farklı/orjinal bi kulvarda..

************************

Bu logolar kolay alınmıyo..

 

Benzer Konular