Abi ben senden kasanın resimlerini yine isteyeceğim, netekim balya römorku denen şey apayrı bi olay.
Yani sadece havaleli yük için tasarlanması yetmiyor. Bunun yanında:
1-) İndir/bindir işlemleri hamallar tarafından beden gücü ile yapıldığından taban yüksekliği olabilecek 'minimum' olmalı. Biraz da bu altçaltma yüzünden makas konmuyor.
2-) Yine indir bindir olayında her açının, her noktanın kullanılabilmesi, ayrıca gereksiz ağırlık ve (aç-kapa) iş çıkartmaması için 'kanatsız' olmalı
3-) En ön ve en arkada, ani frenleme ve kalkışta, işi sadece balya düşmesini engellemek olan korkuluklar olmalı.
4-) Kendinden firen sistemli hem römork dinginli hem de traktör bulmak zor olduğundan tüm frenleme yükü traktörde biniyor. O yüzden hafif olmak zorunda. Maksimum 1-1,5 ton.
5-) Salınıma sebep olduğu ve bağlantı noktasını azalttığı için kesinlikle 'dampeli' değil, 'tam şase' olacak.
6-) Hepsinden önemlisi havaleli yük taşıdığı için asla 'salınım' yapmamalı. Bu nedenle ya çift dingil 2 çift makas olacak yada salıncak şeklinde tek dingilde arka arka 2 ' şerden 4 teker konulacak.
Kısaca maksimum taşıyacağı yük 250 balya/5 ton olan 6m x 2.4 m boylarında (boy değil ama en önemli) bir kasa olacak.
Yani sahibindendeki römorkların çoğunu inceledim ama yok. Google ' a 'bale trailer' yazdığında sayısız örneği var ama Türkiye ' de ya 1 ya 2 firma yapıyor. Onlar da özel hizmet aracı olduğundan çok yüksek fiyat çekiyor.
Anlatmak yerine resmini koyayım. İşte klasik balya römorku:
Bu da benim tasarladığım (daha bitmedi, salıncağın fikir vermesi açısından)
Neyse, Umut Abi konuyu dahamda kirletmemi istemiyorsan o fotoğrafları Çek bana
Yani sadece havaleli yük için tasarlanması yetmiyor. Bunun yanında:
1-) İndir/bindir işlemleri hamallar tarafından beden gücü ile yapıldığından taban yüksekliği olabilecek 'minimum' olmalı. Biraz da bu altçaltma yüzünden makas konmuyor.
2-) Yine indir bindir olayında her açının, her noktanın kullanılabilmesi, ayrıca gereksiz ağırlık ve (aç-kapa) iş çıkartmaması için 'kanatsız' olmalı
3-) En ön ve en arkada, ani frenleme ve kalkışta, işi sadece balya düşmesini engellemek olan korkuluklar olmalı.
4-) Kendinden firen sistemli hem römork dinginli hem de traktör bulmak zor olduğundan tüm frenleme yükü traktörde biniyor. O yüzden hafif olmak zorunda. Maksimum 1-1,5 ton.
5-) Salınıma sebep olduğu ve bağlantı noktasını azalttığı için kesinlikle 'dampeli' değil, 'tam şase' olacak.
6-) Hepsinden önemlisi havaleli yük taşıdığı için asla 'salınım' yapmamalı. Bu nedenle ya çift dingil 2 çift makas olacak yada salıncak şeklinde tek dingilde arka arka 2 ' şerden 4 teker konulacak.
Kısaca maksimum taşıyacağı yük 250 balya/5 ton olan 6m x 2.4 m boylarında (boy değil ama en önemli) bir kasa olacak.
Yani sahibindendeki römorkların çoğunu inceledim ama yok. Google ' a 'bale trailer' yazdığında sayısız örneği var ama Türkiye ' de ya 1 ya 2 firma yapıyor. Onlar da özel hizmet aracı olduğundan çok yüksek fiyat çekiyor.
Anlatmak yerine resmini koyayım. İşte klasik balya römorku:
Bu da benim tasarladığım (daha bitmedi, salıncağın fikir vermesi açısından)
Neyse, Umut Abi konuyu dahamda kirletmemi istemiyorsan o fotoğrafları Çek bana