ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)


Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

3 gün boyunca vıcık vıcık çamurun içinde çalıştık..

5 sefer 4-5 ton su çektik.. 5 km boş/5 km dolu gidiş geliş.. ve 1 tır su/palet indirdik.. yaklaşık 2 saat.. bu arada 3 gün boyunca 1-2 saat sürekli ağır 1 ile kamyon çektik, yer değiştirdik.. 10-15 km sadece kelle olarak dolanma..

TOPLAM YAKAR: 200 TL.

********

21 Şubat (Baybutun Kurtuluş Yıldönümü)/1 yıldır İLK defa önümüze halat bağlandı.. CAT yangeç kazıcı yükleyici çekti.. :)

http://www.trakkulup.net/videolar-(cekimler)-406/zetor-90-catas-900-kurtarma/
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Sağol :)







Elimiz ayağımız.. aynı gün 2 kere Hidromeği kurtardı.. ilkinde dolu römorkun arkaya taktık.. ikincide 65 ' lik 4x4 motor takmışlar Hidromek yerinden kıpırdamamış.. tek başına Zetor 90 + Hidromeğin kıvranışlarıyla ordan da çıktık.. son foto..













 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Umut Abi Ablya römorkunun malzemeleri aldık bugün. Bir kaç güne başlıyoruz yapıma. Fikir almak için için rahatsız ederim.
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Kolay gelsin Yılmaz:)

Römorku mümkün mertebe geniş yap niye dersen.. bugün yine devrilme tehlikesini genişlik ve Hidromeğin desteğiyle atlattık..


2014 sezonu başlarından devam.. Y.KIŞLAK KÖYÜ..




























 
Sağlam batmış :)

Genişliği 250 cm planlıyoruz. Çift dingil, her dingilde 4 teker, toplam 8 tekerlekli.

Bir tek süspansiyon konusunda karar vermedik. Salıncaklı mı? Makaslı mı?

Makaslı örnek:

atu2enyt.jpg


Salıncaklı örnek:

yqedaha3.jpg


En iyisi ben bir konu açayım. Süspansiyon konusunda deneyimliler vardır.
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

batma bişe değil epey yan yattı.. bi taraf 1 cm bile batmamışken diğer tarafta tekerler çayırda kayboldu.. römork dıştan dışa 2,5 metreye yakın ve genişlik işe yaradı.. trafikte biraz sorun olsa da genişlik iyidir..

işin kötü yanı Zetorun önüne 2. kere halat bağlandı :)

*******

ikiz dingil güzel karar ama 8 teker yerine 4 balon teker olsa derim.. yan yana konan tekerlerin arası boş kalacak çamurda sarma/gömülme yapar gibi..

asfaltta çok tatlı dengeli gider ama.. çamur?

******

Yılmaz.. Bu arada netleşmedi ama ciddi bi firma Zetorun distirübütörlüğünü almış diyorlar.. gerçi 2 senedir çok duyum aldık.. gelmeden/gözümüzle görmeden ne desek boş ama.. tüm parçası/modelleri gelecekmiş..
 

Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Autocad çizimi oldukça başarılı, biraz detay çalışmış olsan 10 üzerinden 10 olurdu yinede ellerine, emeğine sağlık.
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

İrfan bey.. traktör kepçe konusunda çok ayrıntılı/tecrübe edilmiş bilgiler var.. buyrun.. aşağıda linkler..

50-60 bg civarı motora FL3000 ideal.. (1000 kg ağırlığı 3 metreye kaldırır).. lakin motor almadıysanız.. enine-boyuna sallı ve ağır oturaklı motor bakın..

Lakin 3000 seriside kamyona uzanmaz! mümkünse motoru 70-80 bg düşünüp 3300 serisine yönelin.. işiniz ciddi ve çoksa..

65 bg 4x4 Deutza FL 3300 attırduk bi tanıdığa motor bi gömlek küçük kaldı.. açılır kovayla motora tam uymadı hata yaptık.. ordan pay biçin..


Özetle;

*kepçeli motor 4x4 olacak.. olmazsa olmaz.. isterse 150 bg motor olsun 4x2 oldumu KEPÇE OLMAZ!

*motor enine boyuna sallı-ağır olacak

*motorun iz genişliği açılacak, arka jantlar tam ağırlık olacak + arkada denge ağırlığı olacak (burun ağırlıklarını söküp arkaya takmak lazım)

*motorun pompa debisi yüksek olmalı

*kullanan kanı kaynayan genç-dikkatsiz-dalgın olmamalı..

*Kurt ağzı-açılır kova %95 gereksiz bi fazlalık, hem fazladan 100 kg kadar ağırlık hem 1000 tl fark..

*Özkan makine avrupa ayar bildiğim en iyi yerli, farkını verin şaseyi daha kuvvetli yaptırın derim sadece..

*Şimdiden hayırlı olsun

http://www.trakkulup.net/yardimci-ekipmanlar/traktorde-kepce-uygulamalari/

http://www.trakkulup.net/diger-548/on-yukleyici-sistemleri/
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

makaslı römork tarif ettigin şekilde usta ellerden çıksın en iyisidir bence hele yorulmuş makas kullansınlar bak gör sen römorku
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg885916#msg885916 date=1398916155' Alıntı:
batma bişe değil epey yan yattı.. bi taraf 1 cm bile batmamışken diğer tarafta tekerler çayırda kayboldu.. römork dıştan dışa 2,5 metreye yakın ve genişlik işe yaradı.. trafikte biraz sorun olsa da genişlik iyidir..

işin kötü yanı Zetorun önüne 2. kere halat bağlandı :)

*******

ikiz dingil güzel karar ama 8 teker yerine 4 balon teker olsa derim.. yan yana konan tekerlerin arası boş kalacak çamurda sarma/gömülme yapar gibi..

asfaltta çok tatlı dengeli gider ama.. çamur?

******

Yılmaz.. Bu arada netleşmedi ama ciddi bi firma Zetorun distirübütörlüğünü almış diyorlar.. gerçi 2 senedir çok duyum aldık.. gelmeden/gözümüzle görmeden ne desek boş ama.. tüm parçası/modelleri gelecekmiş..


Abi teker araları çok dar. 3 - 4 cm kadar. Çamur istese de giremez. Ondan öte Romork sadece kuruda balya çekmek için kullanılacak. Belki de ömrü billah tekerine çamur değmeyebilir.

Iki tekerin toplam taban genişliği 45 cm. Balon lastik ile bu genişliği yakalamak zor.

Lastik başına 1600-1700 kg çekme kapasitesi var. 8 X 1600 = 12.800 kg lastik mukavemeti
Dingil başına 4000 kg yük kapasitesi var. 2 X 4000 = 8.000 kg. Dingil mukavemeti.
Şase de 8000 kg taşıma kapasiteli.
Oka da yük binecek ve biz bunu hesaba katmadan, tüm yükü lastikler çekecekmiş gibi planladık.

Izim ise maksimum koyacağımız yük 5500 kg.

Bugün Keşan ' a malzemeleri yükleyin getirdik. Iyini rşey ortaya çıkacak gibi duruyor.



rfn26 link=topic=63730.msg885925#msg885925 date=1398924109' Alıntı:
Autocad çizimi oldukça başarılı, biraz detay çalışmış olsan 10 üzerinden 10 olurdu yinede ellerine, emeğine sağlık.

Sağolasın. AutoCad özellikle insanın aklımdaki tasarı, şablonları görsel olarak ortaya dökmesinde çok faydalı oluyor. Şaseyi genel hatlar çıksın diye 15-20 dakkada çizdim. Yalnız ölçüler birebirdir. Teker boyları-çapları falan.

Şimdi en küçük çıkarasınlar kadar detaylı bir çizim yapıcam. Bir süpriz olacaksa şimdi olsun.
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Yılmaz senin ikiz dingil 8 teker olayını çok düşündüm.. özellikle lastik patlamasında çok ideal, avantajlı..

Lakin araya çamur-taş girebilir bizim işte hergün çamur-taş-gübra-yaş var.. batma-çıkma-çekme var...

Römorkun fotosu üstte.. bugün aynı durum kısa dorse bi tırın başına geldi.. önden karayolları Unimog çekti arkadan Hidromekle biz ittik zor kurtardı.. tır devrildimi motor gibi de değil tüm yatıyo..

Yani aklımda-hayalimde olan bi proje.. asfaltta kamyon gibi gider.. Gürşah yaptı hatta sitesine bi bak..

Bu arada balon lastik eni 40-50 cm diye tahmin ediyom..
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg886272#msg886272 date=1398969815' Alıntı:
İrfan bey.. traktör kepçe konusunda çok ayrıntılı/tecrübe edilmiş bilgiler var.. buyrun.. aşağıda linkler..

50-60 bg civarı motora FL3000 ideal.. (1000 kg ağırlığı 3 metreye kaldırır).. lakin motor almadıysanız.. enine-boyuna sallı ve ağır oturaklı motor bakın..

Lakin 3000 seriside kamyona uzanmaz! mümkünse motoru 70-80 bg düşünüp 3300 serisine yönelin.. işiniz ciddi ve çoksa..

65 bg 4x4 Deutza FL 3300 attırduk bi tanıdığa motor bi gömlek küçük kaldı.. açılır kovayla motora tam uymadı hata yaptık.. ordan pay biçin..


Özetle;

*kepçeli motor 4x4 olacak.. olmazsa olmaz.. isterse 150 bg motor olsun 4x2 oldumu KEPÇE OLMAZ!

*motor enine boyuna sallı-ağır olacak

*motorun iz genişliği açılacak, arka jantlar tam ağırlık olacak + arkada denge ağırlığı olacak (burun ağırlıklarını söküp arkaya takmak lazım)

*motorun pompa debisi yüksek olmalı

*kullanan kanı kaynayan genç-dikkatsiz-dalgın olmamalı..

*Kurt ağzı-açılır kova %95 gereksiz bi fazlalık, hem fazladan 100 kg kadar ağırlık hem 1000 tl fark..

*Özkan makine avrupa ayar bildiğim en iyi yerli, farkını verin şaseyi daha kuvvetli yaptırın derim sadece..

*Şimdiden hayırlı olsun

http://www.trakkulup.net/yardimci-ekipmanlar/traktorde-kepce-uygulamalari/

http://www.trakkulup.net/diger-548/on-yukleyici-sistemleri/


Özkan Bey, Teşekkür ederim bilgiler için. fl3300 taktırmayı düşünüyorum.özkan makinanında önerdiği bu model, özkan makina jd5050e 4x4 ' e takabiliriz. başka traktörler olsa 65hp den aşağı traktörlere fl3300 takamayız dedi. jd daha geniş ve ağır olduğu için dediler (alman teknolojisi imiş.) ayrıca arka ağırlık verecekler 800 veya 1000 kg ama tam hatırlamıyorum.
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

65 ' lik 4x4 Deutza FL3300 bi gömlek büyük kaldı.. takdir sizin.. ha iş görüyormu görüyor ama emin olun herşey kararında, tadında güzel.. operatör gözüyle herşey başka oluyo..

Özkan makinenin arka ağırlık sizin aynı anda römork takmanıza engel olur.. en azından yüklü römork takamazsınız..

En ideali.. burun ağırlıklarını arkaya takmak.. şu ana kadar biçok motora bu şekil yaptık.. bizi söylerseniz hemen anlayıp aynısını yaparlar.. 1000 tl kadar para da cebiniz de kalır..

Bu şekilde arkada ağırlık varken de römork takabilirsiniz, bilginize..

Bugün 90 bg Zetorla FL3500 olmasına rağmen 1600 kg paletle zorlandık.. halbuysa daha önce 1800 kg indirdik.. niye derseniz bu paletin şekli uzunca enine idi yani o bile fark ediyo..

Dediğim gibi işiniz çok ve ciddiyse daha büyük düşünün derim..

Şimdiden hayırlı olsun..
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg901207#msg901207 date=1403192315' Alıntı:
Zetor 90/Hidromek 102B.. Hafriyat bizim işimiz:)










Umut Abi 6421 pek kaynaşamamış ekiple. Abileri yanına almıyor galiba :)

Bu arada konuyu okurken yukarıda yazdığım kendi mesajım dikkatimi çekti. Balya römorkunun daha plan aşamasındaymışız. Zaman ne hızlı geçiyor :)

Bitirdik, faliyete bile başladık.
Hatta şu ana kadar çektiği balya 5000 ' i geçti.
 

Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

5000 balya 3,5 tl.. az para ÇOK iş..

***

Yılmaz 6421 gübrede değilde hafriyatta önler yerden kesildi.. burnuna ne bulduysak bağladık öğleye kadar çalıştı mazotta azalınca 90 ' lığa taktık.. 90 ' lığa daha da fazla yükledik aldı yürüdü..

6421 ' i biraz aştı bu römork.. yalnız 6441 bu römorkun hakkından gelir..
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg901515#msg901515 date=1403327690' Alıntı:
5000 balya 3,5 tl.. az para ÇOK iş..

***

Yılmaz 6421 gübrede değilde hafriyatta önler yerden kesildi.. burnuna ne bulduysak bağladık öğleye kadar çalıştı mazotta azalınca 90 ' lığa taktık.. 90 ' lığa daha da fazla yükledik aldı yürüdü..

6421 ' i biraz aştı bu römork.. yalnız 6441 bu römorkun hakkından gelir..

Abi en başında söylemiştim. Çift çeker - tek çeker arasında ağırlık dağılım farkı çok fazla. Öndeki gizli ağırlıklarlardan umutluydum ama yetmemiş. Kısaca o römorka 41 ' le biten bi traktör lazım.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt