Ynt: Nimet 70e sıfır aldım. (Kullanım hakkında tavsiye bekliyorum)
evet arkadaşımızda hem e serisi hemde zf olanı varmış. vede 70-56 gibi çok tutulan çok beğenilen bi traktörden bile bile az yaktığını yazıyor. yaptığı kıyaslamaya art niyet göstermezseniz gayet anlaşılır bi kıyaslama. fakat şunu söyleye bilirizki erkuntların bir kısmında pompa ayarı sıkıntısı ola bileceğini anlıyoruz aksi halde dört buçuk litre gibi uçlarda yakıt tüketiminden bahsedile bilirmiydi. bunun birtek açıklaması olur arızalı olması. yine alışkanlıklardan kaynaklanan yüksek devirlerde traktörü kullanma arzusuda bi yakıt tüketimine sebep olduğudur buda açık ortadadır. bin beşyüz devirde uygun vitesi toprak koşullarınıza göre bularak uygun ekipmanla sürün denilmesine karşın hem gereğinden fazla büyük ekipmanla hemde gereğinden fazla devirlerle sürüm veya kullanım yapıldığından hiç şüpem yok. nitekim eski alışkanlıklarla bin yediyüz hatta bin sekiz yüz devirlere kadar çıkan çok erkunt kullanıcısı vardır bundan hiç şüpemde yok. çünkü aşşağı devirlerde kullanmak insanın tuhafına gidiyor olmalı. oysaki gerekli hızı vetork ve gücü veren devirin bin dört yüz bin beş yüz devir aralığında kullanılacağı en başından beri hep söylene gelmiştir. pek çok erkunttada bi pompa ayarı sıkıntısı olduğu kanaatide var bende. çoğu erkunt kullanıcısı az yakıt tükettiğini söylerken bi kısım kullanıcılarda çok yaktığını beyan ediyor. buda acaba erkuntun pompa ayarını yapanların vardiya değişiminde sıkıntı ola bileceği anlamı mı çıkartır yoksa pompalar mı arızalı geliyordur. benim aklıma en çok gelen ise erkuntun teknisyenlerinde de sıkıntı ola bileceğidir. bi bölümü iyi ayar yapa bilirken bi bölümü iyi ayar yapamıyormudur. vardiya değişiminin sonucunda. birde servis durumu söz konusudurki erkuntun çok saış yapıldığı yerlerde ne bayi ne servis sorunu olurken ankarayı merkez kabul edersek merkezden uzaklaştıkça bayi veya servis kalitesinde düşme oluyor buda benim çıkarttığım sonuç çok satış yapılan yerlerde erkunt sahipleri daha memnun hem fabrikadan, hem servisten hemde bayiden. göktaşlarda bunun en önemli örneği galiba.
evet arkadaşımızda hem e serisi hemde zf olanı varmış. vede 70-56 gibi çok tutulan çok beğenilen bi traktörden bile bile az yaktığını yazıyor. yaptığı kıyaslamaya art niyet göstermezseniz gayet anlaşılır bi kıyaslama. fakat şunu söyleye bilirizki erkuntların bir kısmında pompa ayarı sıkıntısı ola bileceğini anlıyoruz aksi halde dört buçuk litre gibi uçlarda yakıt tüketiminden bahsedile bilirmiydi. bunun birtek açıklaması olur arızalı olması. yine alışkanlıklardan kaynaklanan yüksek devirlerde traktörü kullanma arzusuda bi yakıt tüketimine sebep olduğudur buda açık ortadadır. bin beşyüz devirde uygun vitesi toprak koşullarınıza göre bularak uygun ekipmanla sürün denilmesine karşın hem gereğinden fazla büyük ekipmanla hemde gereğinden fazla devirlerle sürüm veya kullanım yapıldığından hiç şüpem yok. nitekim eski alışkanlıklarla bin yediyüz hatta bin sekiz yüz devirlere kadar çıkan çok erkunt kullanıcısı vardır bundan hiç şüpemde yok. çünkü aşşağı devirlerde kullanmak insanın tuhafına gidiyor olmalı. oysaki gerekli hızı vetork ve gücü veren devirin bin dört yüz bin beş yüz devir aralığında kullanılacağı en başından beri hep söylene gelmiştir. pek çok erkunttada bi pompa ayarı sıkıntısı olduğu kanaatide var bende. çoğu erkunt kullanıcısı az yakıt tükettiğini söylerken bi kısım kullanıcılarda çok yaktığını beyan ediyor. buda acaba erkuntun pompa ayarını yapanların vardiya değişiminde sıkıntı ola bileceği anlamı mı çıkartır yoksa pompalar mı arızalı geliyordur. benim aklıma en çok gelen ise erkuntun teknisyenlerinde de sıkıntı ola bileceğidir. bi bölümü iyi ayar yapa bilirken bi bölümü iyi ayar yapamıyormudur. vardiya değişiminin sonucunda. birde servis durumu söz konusudurki erkuntun çok saış yapıldığı yerlerde ne bayi ne servis sorunu olurken ankarayı merkez kabul edersek merkezden uzaklaştıkça bayi veya servis kalitesinde düşme oluyor buda benim çıkarttığım sonuç çok satış yapılan yerlerde erkunt sahipleri daha memnun hem fabrikadan, hem servisten hemde bayiden. göktaşlarda bunun en önemli örneği galiba.
murat_saribas link=topic=58603.msg649362#msg649362 date=1352908301' Alıntı:benim 70 likler ile sizinki farklı üretimmi de sizinki çok yakıyor çiftte tek çeker 4 lü 11 inç alpler 1,2 - 1,8 15 gazı geçersen 4 litre bile yaktırırsın.
balyada desen 70-56 vardı ondan %30 -40 daha az yakıyor
valla sizleri bilmem ama benim traktörler kendi kendini ödüyor. 60000 balya bastım 300 dönüm yer işliyorum 70-56 mı değiştirmesem boşu boşuna fazla mazot yakmış olurdum.
tuzgolu link=topic=58603.msg649525#msg649525 date=1352928115' Alıntı:selam ben 2011 erkunt 60e 4x4 ikinci el 200 saatte aldım.
ilk zamanlar nadasta dönüme (2500 m2) 4 litre yaktı.4 lü 11 pullukla zorlandı. 3 lü taktık.
şimdi motor 700 saatte 4 lü 11 pulluğu rahat çekiyor yakıt dönüme (2500 m2) 3 lt
traktörünüzü alışsın diye yüksek devirlerde gereksiz yere zorlamayın.traktörün en verimli çalıştığı devir 14-15 devir.
bu devirde rahat çalışacağı ekipman ve vites seçmelisiniz.
unutmayın yüksek devir daha çok yakıt ve aşınma demektir.
traktörünüz turbolu olduğu için çalıştırırken gaz vermeyin 10-15 saniye bekleyin turbo yağlama yaptıktan sonra gaz verebilirsiniz. stop ederkende gaz verip hemen stop etmeyiniz. rölantide 10-15 saniye bekleyip öyle stop edin.
nadas veya ikileme yaparken sarı hidrolik kolunu en aşağı pozizyona alın kırmızı kolu traktörün rahat gideceği pozisyona alıp
sonrasında oks kullanın .
hayırlı olsun.
[/quote bu üyemizde gayet güzel bi açıklama yapmış. birde erkunt ' un 3 silindir olması zorlandığında yakıt tüketimini arttıran sebep ola bilir mi? her nekadar üç silindir az yakacağı düşünceside olsa 4 silindire göre 3 silindir çalışma koşullarında daha fazla mı zorlanırlar. 4 silindirli traktörlerin 3 silindirli traktörlere göre çok daha rahat çalışacağı genel çoğunlukta hakim görüş. fakat şunuda eklemeliyim ki erkunt gerçekten 4 silindir hakimiyetinide yıktı. ancak yinede 3 silindirlilerin yanı sıra küçük modellerde 4 silindirli traktörlerde üretmeli.