Yalnız Türkiye'ye gelecek olan m6 142 değil m6 141 ikisini karıştırmayalım arasında bayağı büyük fark lar var
M6 142 ile M6 141 arasında motor haritasında fark görünmüyor, donatı farkları var.
M6 141 in motor gücü yönetimi ,
1500 rpm max tork tepesi, 1900 rpm max güç tepesi şeklinde bulunuyor.
JD klasik motor grafiği şeklinde , aynı zamanda Mercedes 4140 beton mikseri kamyonun motor haritası gibidir.
JD 6R motor grafiği , 1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1900 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri ,
1900 rpm devire motor sabitlenirse rafan at gibi geyik koşar.
MGX4 serinin motor grafiği ,
1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı veriyor.
Motor anma gücü devirlerini Fiat 66S modele benzer şekilde kullanabiliriz.
Fiat 66S seri 1900-2300 rpm sabit güç aralığı var,
Sabit güç aralığının devir boyu uzatılıp devir konumları değişmiştir.
Silaj biçerken veya balye bağlarken kuyruk mili devrinin 540 rpm den 580-600 rpm devirlere çektiğimizde makinenin daha rahat sap yemesi sağlanabiliyor.
Max gücü, 101 kw motora yazılım yapılıp 125 kw güç alabiliriz.
Traktörün tekerden alınan gücü ve kuyruk mili gücü , max motor gücünün %85 gibisi kadar olabiliyor.
Kubota 7 151 , 90kw, 120 hp kuyruk mili gücüne sahiptir.
6-8 ton/dekar mısır silaj verimi olan alanda çalışıyoruz.
3 yabalı saman balye makinesi ile ton verimi olan sapta çalışabiliyoruz.
MGX4 serinin motor grafiği bize Fiat 66S serinin motor haritasının biraz daha devirleri açılmış şeklini veriyor.
NH T6000 , JD 6030 Premium seri ile sadece konumlama farkları var.
Bir otoyolda kullanılabilecek araba motorunda ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı olduğunda ,
yüksek süratlerde hızlanmak için 4000-6000 rpm devir aralığında kullanırız.
Kuyruk mili devrini de hızlandırıp kontrol edebilmek için sabit güç aralığı devirlerini tercih ederiz.
Traktör utulity model olunca tork güç eğrisi kesişim devrini 1500 rpm devire konumluyor, ön kepçe çalışmasında motor 1500 rpm devire sıkışıyor.
NH TD 110 gibi 2000-2300 rpm devirleri canlı çalışmıyor veya TSA Plus seri gibi 1950 rpm devirleri kullanamıyor.
M6 141 in motorunun 1900 rpm devirde güç tepesinin olması akselerasyon konusunda iyileşme sağlayabilir.
Vites geçişleri 1500-1900 rpm aralığında 8 powershift vitesle biraz daha gücü hissedecek şekilde düzelir.
Traktörün ek güç üretimi özelliği de bulunmuyor.
Tarımsal motor anlayışımızı göstermeye çalıştık.
Bilginize sunarız.