İşlerin sıkışıklığından, üstüne bir de yağmurlardan faaliyete geç başladı.
Tasarım bana ait ama yapım işine yetişemeyince bir usta tutup malzeme ve teknik veri ve ölçüleri verdim eline. Yapımının belirli noktalarında uğrayıp tarifler verdim. Başında olmadığım sıralarda bazı hatalar olmuş. Kısmetse düzelticez ama şu hali ile bile çok ama çok güzel iş görüyor.
En alttaki resimler ilk yük görüşü. Denemek için 125 balya yükledik. O kadar dik, o kadar berbat arazilerden geçti ki, boş traktörün zor geçebileceği yerlerdi. Buna rağmen en küçük bir yatma, devrilme tehlikesi yaşamadık.
Uzunluk 6 metre, en 2.50. Taban yüksekliği (yerden) 90-95 cm. Oku 130 cm olarak söylemiştim ama Necmettin usta ölçüyü şaşırmış. Uzun olmuş. Şu an 150-160 cm falan var.
Bir de Magirus şasesi tahmin ettiğim kadar sağlam değilmiş. Tam yükte bel verebilir. Tabi bunda okun aşırı uzun olmasıda etkili. Bu yüzden ok kısaltılıp şaseye destek atılacak. Bir işi o kaldı ama ona rağmen şu an 150-160 balyaya kadar sıkıntısız taşıyor.
Lastikler ve dingiller yükü duymadı bile.
Maksimum kapasite 200 balya olarak tasarlamıştım ama hamallara göre iyi yükleme ile çok rahat 230-250 balyaya çıkabilirmiş. Biz 160 ' a kadar çıktık.
Yükleme, alçak olduğu için çok rahat ve hızlı oluyor. 12 dakikada 125 balyayı yüklediler. Balya bu römork ile çekilecekse hamallar daha ucuza geliyorlar
En güzel yanı ise devrilme riski olmaması. Genişlik 2.5 metre olunca en küçük bir salınım olmuyor. Biz ne olur ne olmaz diye ilk sefer bağlamıştık ama daha sonraki 150-160 ' lı yüklemeleri bağlama yapmadan gayet sağlıklı şekilde getirdik.
Normal bir römorka 100 balya yüklendiğinde dahi büyük devrilme tehlikesi arzediyorken aşağıda da görüleceği üzere bu romorkü yarım yüklediğinizde 125 balya alıyor ve güle oynaya geliyorsunuz.
8 teker olması çok güzel olmuş. Traktöre zerre kadar yük bindirmiyor. Sanki boşta gidiyorsunuz gibi. Ben dün akşam kubota ile bağlarken tüm balyaları john deere çekti. Var mı yok ku belli değil.
Neyse çok konuştuk, işte resimler:
Resimdeki Ağabeyim. (2 yaş büyüktür, benden genç gösterir)
Tasarım bana ait ama yapım işine yetişemeyince bir usta tutup malzeme ve teknik veri ve ölçüleri verdim eline. Yapımının belirli noktalarında uğrayıp tarifler verdim. Başında olmadığım sıralarda bazı hatalar olmuş. Kısmetse düzelticez ama şu hali ile bile çok ama çok güzel iş görüyor.
En alttaki resimler ilk yük görüşü. Denemek için 125 balya yükledik. O kadar dik, o kadar berbat arazilerden geçti ki, boş traktörün zor geçebileceği yerlerdi. Buna rağmen en küçük bir yatma, devrilme tehlikesi yaşamadık.
Uzunluk 6 metre, en 2.50. Taban yüksekliği (yerden) 90-95 cm. Oku 130 cm olarak söylemiştim ama Necmettin usta ölçüyü şaşırmış. Uzun olmuş. Şu an 150-160 cm falan var.
Bir de Magirus şasesi tahmin ettiğim kadar sağlam değilmiş. Tam yükte bel verebilir. Tabi bunda okun aşırı uzun olmasıda etkili. Bu yüzden ok kısaltılıp şaseye destek atılacak. Bir işi o kaldı ama ona rağmen şu an 150-160 balyaya kadar sıkıntısız taşıyor.
Lastikler ve dingiller yükü duymadı bile.
Maksimum kapasite 200 balya olarak tasarlamıştım ama hamallara göre iyi yükleme ile çok rahat 230-250 balyaya çıkabilirmiş. Biz 160 ' a kadar çıktık.
Yükleme, alçak olduğu için çok rahat ve hızlı oluyor. 12 dakikada 125 balyayı yüklediler. Balya bu römork ile çekilecekse hamallar daha ucuza geliyorlar
En güzel yanı ise devrilme riski olmaması. Genişlik 2.5 metre olunca en küçük bir salınım olmuyor. Biz ne olur ne olmaz diye ilk sefer bağlamıştık ama daha sonraki 150-160 ' lı yüklemeleri bağlama yapmadan gayet sağlıklı şekilde getirdik.
Normal bir römorka 100 balya yüklendiğinde dahi büyük devrilme tehlikesi arzediyorken aşağıda da görüleceği üzere bu romorkü yarım yüklediğinizde 125 balya alıyor ve güle oynaya geliyorsunuz.
8 teker olması çok güzel olmuş. Traktöre zerre kadar yük bindirmiyor. Sanki boşta gidiyorsunuz gibi. Ben dün akşam kubota ile bağlarken tüm balyaları john deere çekti. Var mı yok ku belli değil.
Neyse çok konuştuk, işte resimler:
Resimdeki Ağabeyim. (2 yaş büyüktür, benden genç gösterir)