Evet fren ve debriyajFren pedalları mı abi?
Evet fren ve debriyajFren pedalları mı abi?
Ne frende ne de debriyajda delik yok abiEvet fren ve debriyaj
Bu traktörün özelliği debriyajı kaldırmadan hidroliği kaldırmıyor çift sürerken diyor, o yönden bir zorluğu varmış, tarif etmiş videoda, demekki o modeller öyleymiş, kullanmasını öğrenecek alışacaksın artık mesele bu, arıza falan değil,
Ama videoda yanlardan ayarlı gergi kolları var görünüyor, vites değişimleride karşanzıman olduğu için cart cart öter diyor, burada yanlışı var cart cart kullanırsan bir gün cart diye kalır, debriyaja bastın biraz zaman vereceksin devrini bulacak vitesi yumuşak geçireceksin cartlatmadan kullanacaksın, çok zor değil kara şanzıman kamyon bile kullandım ben hatta vitesi cartlatmadan geçirmek şöyle dursun, o kamyonda vitesi debriyaja basmadan hiç sessizce sentesine gelince geçiriverirdim, böyle cartlatarak vites geçirilmez, traktörlerde de yapardım eskiden debriyaja basmadan cartlatmadan tık geçer vites, debriyaja bastığın halde cartlatırsan hiç iş değil bu olmaması gereken birşeydir, tabi artık senkromeçli vitesler var hep bunların zamanında yoktu.
135 debriyaj basıkken hidrolikler salar orjinali böyle 1971 ingiliz bardı çok süper az yakar koklar 2li pulluklar afif olduğundan kuruda zor batar bazen üzerine çıkardım dıştaki kolu kullan çekebildiği kadar indir fazladını değil içtekini sona dayarsan hidrolikleri zorlar ses yapar 1cm kadar sona yakın kaldır 1.vitesle pullukta zorlanmaz 2.vitesle diskaro afif 28li ağırtip 24 çeker 17 aysan çeker remorkla bayırdan inip çıkmada 2 süper birazda pelivan çeki dediğimiz hidroliklerle afif yükte tut içteki kolla tekere ağırlık yapınca kaçırmaz hassas işlerde içtekini kullan sürümde dıştakini hayırlısı olsunUzunca bir aradan sonra merhabalar TT50, 240S, 54C derken, o ara traktör alamadım. Burada çok sevdiğim bir yaşlı amca var onun emektar MF135’ini satın aldım. Gayet de derli toplu. Hatta bir de pulluğu var, 2’li 12 numara.
@cemal ÖZTÜRK abinin dediğine geldik, bir MF135 al daha bunun pulluğu romörkü vs’si var demişti
Hayatımda ilk defa çift sürmeyi de denedim ama bazı hatalarımız var. Ayar konusunda ciddi bir yardıma ihtiyacım var. Şöyle ki ya çok batıyor ya çok yüzeysel gidiyor. Hidrolik kollarının tam olarak kullanımını beceremedik. Kendisi de 90 yaşında olduğundan sanırım unutmuş artık ki yılların çiftçisi
Koltuğa oturduğunuzda ki kol var biliyorsunuz, onun dediği şu, dıştaki kol ile indir kaldır yapılır, yani motor sıkışınca hafif kaldır devam et sonra yine indir, içteki kol da bi ayarda hep durması lazım. Lakin öyle olmuyor şöyle ki:
1- O içteki kolu sona getirmeden, sadece dıştaki kol ile pulluk toprağa batmıyor.
2- Dıştaki kolu en son getirdiğimde de bu defa dıştaki kol indir kaldır kabiliyetini kaybediyor, kaldırsam da işe yaramıyor. Bu sefer ben içteki kol ile indir kaldır yapıyorum, onun bir ayara getir ve elleme dediği kol ile yani. Tam tersi olmuş oluyor.
Yarın bir iki fotoğraf çeksem bana yardımcı olur musunuz?
Birdi de yan gergi zincirleri kolların en yukarı kalkmasına izin vermiyor, kopacak gibi geriliyor, bu zincirler kısa mı acaba?
İzlediğim bazı videolarda pulluk takılınca 10 cm sağa sola esnemeli diyor, biz taktımızda max 5 cm esniyor. Yani buradaki mekanik ayarlarda da bir sorun var galiba.
Son sorum ise, debriyaja basınca kollar iniyor, bu normak midir?
Traktör de bu:
@The_Hoca @Osman86 @darende44
frenin sağda arkasında ayar kolu var ufak hidrolikleri hız ayar indirme kaldırma kuyruk mili kolu iler geri çift taraflı bir tarafı motordan tahrik alıyor diğer tarafı tekerden tahrik alıyor fren ayaları kampana dan ayarlanıyordu tornavide ile gördüğünde kendin yaparsın kuru balata ıslandığında zor tutarçamurda 4 çeker dahil zor gidiyor tavlı zamanda gidecen frenin yanında gövdede massey işari varsa ingiliz malıdırŞöyle de bir kaldır indir yaptım ama çok fazla yağmur yağıyor yerler göle dönmüş bir çizgi çizeyim dedim ama patinaj yapıyor vazgeçtim.
Videoda oynadığım kol indir kaldır yapıyor burda bir sorunum yok sanırım. Diğer kol ise max ne kadar kalkacak, max ne kadar derine inecek kontrolü yapıyor sanırım. Mesela onu en yukarı seçince diğer kolun max yukarı seviyesi artıyor, aynı şekilde de eğer onu en aşağı yaparsam, o sürekli oynadığım kol artık pulluğu toprağın dibine saplıyor.
Tek sorun o max ayarı yapıyorum dediğim kol en aşağıda ise, bu videoda oynadığım kol yukarı kaldırma yapmıyor. Bu da ciddi bir sorun oluyor benim için çünkü çok dibe batıp traktör gidemediğinde ya da patinaj çektiğinde diğer kolu en aşağı yaptığımdan artık bu videoda oynadığım kol kaldırma yapamıyor. Onu en dibe getirmezsem de pulluk batmıyor. Ayarını bulmak anlamak zor olacak sanırım hele bir de bir bozukluk varsa.
Gergi kol yeri var serviste taktır sökmüşler yağlar değiştir 200 saatte ve yılda bir değişmeli mazot deposunu temizlettir söktürüpŞu meşhur arkadaş youtube’da (4:20’de) debriyaja basınca bu modelde hidrolik kollarının devre dışı kaldığından bahsetmiş. Benim sorunum bu mu acaba? Ama debriyaja basınca gergi aşağı iner demiyor hidrolik kolları devre dışı kalır diyor.
Kolun biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz ikiside yukarıda oldumu kakdırır içerdeki kol sadece damperli remorkta damperi kaldırırken kullanŞöyle de bir kaldır indir yaptım ama çok fazla yağmur yağıyor yerler göle dönmüş bir çizgi çizeyim dedim ama patinaj yapıyor vazgeçtim.
Videoda oynadığım kol indir kaldır yapıyor burda bir sorunum yok sanırım. Diğer kol ise max ne kadar kalkacak, max ne kadar derine inecek kontrolü yapıyor sanırım. Mesela onu en yukarı seçince diğer kolun max yukarı seviyesi artıyor, aynı şekilde de eğer onu en aşağı yaparsam, o sürekli oynadığım kol artık pulluğu toprağın dibine saplıyor.
Tek sorun o max ayarı yapıyorum dediğim kol en aşağıda ise, bu videoda oynadığım kol yukarı kaldırma yapmıyor. Bu da ciddi bir sorun oluyor benim için çünkü çok dibe batıp traktör gidemediğinde ya da patinaj çektiğinde diğer kolu en aşağı yaptığımdan artık bu videoda oynadığım kol kaldırma yapamıyor. Onu en dibe getirmezsem de pulluk batmıyor. Ayarını bulmak anlamak zor olacak sanırım hele bir de bir bozukluk varsa.
Söylenecek başka birşey bırakmamışsınKolun biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz ikiside yukarıda oldumu kakdırır içerdeki kol sadece damperli remorkta damperi kaldırırken kullan
Çok teşekkür ederim. Bu traktörü çok kullanmış birisiniz sanırım. Bu bilgiler çok kıymetli135 debriyaj basıkken hidrolikler salar orjinali böyle 1971 ingiliz bardı çok süper az yakar koklar 2li pulluklar afif olduğundan kuruda zor batar bazen üzerine çıkardım dıştaki kolu kullan çekebildiği kadar indir fazladını değil içtekini sona dayarsan hidrolikleri zorlar ses yapar 1cm kadar sona yakın kaldır 1.vitesle pullukta zorlanmaz 2.vitesle diskaro afif 28li ağırtip 24 çeker 17 aysan çeker remorkla bayırdan inip çıkmada 2 süper birazda pelivan çeki dediğimiz hidroliklerle afif yükte tut içteki kolla tekere ağırlık yapınca kaçırmaz hassas işlerde içtekini kullan sürümde dıştakini hayırlısı olsun
15 dölümü 19lt ile sürdüğümü bilirim
Burada çok önemli bir sorum var Mustafa Hocam:Kolun biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz ikiside yukarıda oldumu kakdırır içerdeki kol sadece damperli remorkta damperi kaldırırken kullan
Çocukluğum 35li üzerinde geçti ben askere gittiğimde babam sattı 265 almıştı 1998 de sıfır olarak 1971 de almış çok sağlamdır ufak tefek eksikleri var afif suya girdinmi frenler zor tutuyor kuru balata kampanalı ara işçiliği ufak işler de koklar resmenÇok teşekkür ederim. Bu traktörü çok kullanmış birisiniz sanırım. Bu bilgiler çok kıymetli
İçerideki sadece damperde kullan yer kuraksa 2li pulluk afif olduğu içğn batma orta kolu topla biraz yastıklama deriz tarla başlarına sür başları sürük yerden pulluğu batır öyle sür 3lü de öyle olmuyor çok kişi 3lü 8 kullanıyor traktörün deposunu motor yağlarını filtrelerini muhakkat değiştir yoksa traktör ölür hava filtresinde bak yağ varmı mazotla yıka işarete kadar motor yağı koy hava filtresi yağlı yağı kurumuşsa pistonlara toz giderse büyük masraf açar rektefe kısacaBurada çok önemli bir sorum var Mustafa Hocam:
Biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz demişsiniz ya, çok doğru fakat, içeridekini aşağı indirmeden pulluk toprağa batmıyor, onu aşağı indirince batıyor, bu defa da traktör zorlandığında dıştaki kol ile pullukları hafif yukarı kaldırmak istediğimde dediğin gibi kollar yukarı kalkmıyor, bu hafif yukarı aşağı ayarını nasıl yapacağım?
videolara dalınca gündüz sana yazmayı unutmuşum sonrada işim çıktı.Bir tane de video ekledim bakabildin mi? İndir kaldır yaparken, önceki sayfada kaldı ben artık o vites cartlatma işini yapmıyorum alıştım. Dediğin gibi debriyajdan sonra biraz zaman vermek lazım ama alışamadığım şey şu:
Normalde biz hep hızlanarak vites atarızya arabalarda, 1 biraz gaza bas 2 biraz gaza bas hızlan 3 ama bekleyince de çok yavaşlıyor traktör, eğer ben 3’e attığımda yavaşlıyor olması sorun değil ise sorun yok. Ama 2’den 3’e atacağım zaman bekliyorum bu defa da 1’in hızına düşüyor traktör. Devrinde, çekişinde bir sorun olmuyor. Bu normal mi?
İçerideki sadece damperde kullan yer kuraksa 2li pulluk afif olduğu içğn batma orta kolu topla biraz yastıklama deriz tarla başlarına sür başları sürük yerden pulluğu batır öyle sür 3lü de öyle olmuyor çok kişi 3lü 8 kullanıyor traktörün deposunu motor yağlarını filtrelerini muhakkat değiştir yoksa traktör ölür hava filtresinde bak yağ varmı mazotla yıka işarete kadar motor yağı koy hava filtresi yağlı yağı kurumuşsa pistonlara toz giderse büyük masraf açar rektefe kısaca
Şanzıman yağı normalde uzun süre deüiştirmeyiz 265 20 yıl sonra değişti yenilerde 1500saatte değişiyoreski sahibi değiştirdiyse hiç elleme sadece motor yağını filitrelerini birde mazotu n depoaunu vesaire temizlet uzun yıllar kullanırsın içteki hidrolik kolu sonuna kadar kaldırısan hidrolikler takırtı sesi yapar hidrolik hızınıda şanzıman yağ çubugu ile aynı yerde firenin arkasında koltuğun altında gövdede köyde 3lü8 li pullugu bir dene ona göre değiştir 3lü daha ağır olduğu için rahat batıyor kuru yere bazen 5li dahi zor batar tavlı zamanda sürülmeli 9lu kazayağı ile karıştırıyorduk yerleriDediğin gibi abi bütün yağları ve filtreleri değiştireyim ben en iyisi kafam rahat etsin. Biraz masraflı olacak çünkü 30 litre yağ alıyormuş şanzıman hemen hemen 500 liranın üzerinde. Motor da 20-50 7.5 litre alıyormuş. Hemen hemen 1000TL’ye yakın bir para tutacak filtrelerle. Ama olsun, bu emektara iyi davranmak lazım. Bir de ilgilenmeyi seviyorum ben terapi gibi geliyor insana. Devir saati çalışmıyordu yenisini aldım taktım, kilometre telini taktım şimdi çalışıyor. Mazot göstergesi de çalışmıyordu, şamandra aldım saat aldım ama şamandra ile saat uyumsuz olduğundan çalıştıramadım o konuya bakacağım
O zaman ben bu ikili pullukları alacağıma 3’lü 8 numara pulluk alsam daha iyi olacak sanırım değil mi abi?
Batma vs sorunu da en aza inmiş olur. Pullukların fotosunu atmıştım, nasıl pulluklar sizce? 2000 TL vereceğim bunlara. Ama 3’lü de alabilirim.
Ayrıca biraz durumu toparlayınca arkasına bir de çapa makinesi (rotovatör) alayım diyorum. Takımım tamam olmuş olacak.
Pullukların fotosunu buraya da ekliyorum.