Hayatımda İlk Defa Traktör Alacağım, Tavsiyelerinizi Bekliyorum

Bu traktörün özelliği debriyajı kaldırmadan hidroliği kaldırmıyor çift sürerken diyor, o yönden bir zorluğu varmış, tarif etmiş videoda, demekki o modeller öyleymiş, kullanmasını öğrenecek alışacaksın artık mesele bu, arıza falan değil,

Ama videoda yanlardan ayarlı gergi kolları var görünüyor, vites değişimleride karşanzıman olduğu için cart cart öter diyor, burada yanlışı var cart cart kullanırsan bir gün cart diye kalır, debriyaja bastın biraz zaman vereceksin devrini bulacak vitesi yumuşak geçireceksin cartlatmadan kullanacaksın, çok zor değil kara şanzıman kamyon bile kullandım ben hatta vitesi cartlatmadan geçirmek şöyle dursun, o kamyonda vitesi debriyaja basmadan hiç sessizce sentesine gelince geçiriverirdim, böyle cartlatarak vites geçirilmez, traktörlerde de yapardım eskiden debriyaja basmadan cartlatmadan tık geçer vites, debriyaja bastığın halde cartlatırsan hiç iş değil bu olmaması gereken birşeydir, tabi artık senkromeçli vitesler var hep bunların zamanında yoktu.
 
Bu traktörün özelliği debriyajı kaldırmadan hidroliği kaldırmıyor çift sürerken diyor, o yönden bir zorluğu varmış, tarif etmiş videoda, demekki o modeller öyleymiş, kullanmasını öğrenecek alışacaksın artık mesele bu, arıza falan değil,

Ama videoda yanlardan ayarlı gergi kolları var görünüyor, vites değişimleride karşanzıman olduğu için cart cart öter diyor, burada yanlışı var cart cart kullanırsan bir gün cart diye kalır, debriyaja bastın biraz zaman vereceksin devrini bulacak vitesi yumuşak geçireceksin cartlatmadan kullanacaksın, çok zor değil kara şanzıman kamyon bile kullandım ben hatta vitesi cartlatmadan geçirmek şöyle dursun, o kamyonda vitesi debriyaja basmadan hiç sessizce sentesine gelince geçiriverirdim, böyle cartlatarak vites geçirilmez, traktörlerde de yapardım eskiden debriyaja basmadan cartlatmadan tık geçer vites, debriyaja bastığın halde cartlatırsan hiç iş değil bu olmaması gereken birşeydir, tabi artık senkromeçli vitesler var hep bunların zamanında yoktu.

Bir tane de video ekledim bakabildin mi? İndir kaldır yaparken, önceki sayfada kaldı :) ben artık o vites cartlatma işini yapmıyorum alıştım. Dediğin gibi debriyajdan sonra biraz zaman vermek lazım ama alışamadığım şey şu:

Normalde biz hep hızlanarak vites atarızya arabalarda, 1 biraz gaza bas 2 biraz gaza bas hızlan 3 ama bekleyince de çok yavaşlıyor traktör, eğer ben 3’e attığımda yavaşlıyor olması sorun değil ise sorun yok. Ama 2’den 3’e atacağım zaman bekliyorum bu defa da 1’in hızına düşüyor traktör. Devrinde, çekişinde bir sorun olmuyor. Bu normal mi?
 
Son düzenleme:
Uzunca bir aradan sonra merhabalar 😊 TT50, 240S, 54C derken, o ara traktör alamadım. Burada çok sevdiğim bir yaşlı amca var onun emektar MF135’ini satın aldım. Gayet de derli toplu. Hatta bir de pulluğu var, 2’li 12 numara.

@cemal ÖZTÜRK abinin dediğine geldik, bir MF135 al daha bunun pulluğu romörkü vs’si var demişti :)

Hayatımda ilk defa çift sürmeyi de denedim ama bazı hatalarımız var. Ayar konusunda ciddi bir yardıma ihtiyacım var. Şöyle ki ya çok batıyor ya çok yüzeysel gidiyor. Hidrolik kollarının tam olarak kullanımını beceremedik. Kendisi de 90 yaşında olduğundan sanırım unutmuş artık ki yılların çiftçisi 😊

Koltuğa oturduğunuzda ki kol var biliyorsunuz, onun dediği şu, dıştaki kol ile indir kaldır yapılır, yani motor sıkışınca hafif kaldır devam et sonra yine indir, içteki kol da bi ayarda hep durması lazım. Lakin öyle olmuyor şöyle ki:

1- O içteki kolu sona getirmeden, sadece dıştaki kol ile pulluk toprağa batmıyor.
2- Dıştaki kolu en son getirdiğimde de bu defa dıştaki kol indir kaldır kabiliyetini kaybediyor, kaldırsam da işe yaramıyor. Bu sefer ben içteki kol ile indir kaldır yapıyorum, onun bir ayara getir ve elleme dediği kol ile yani. Tam tersi olmuş oluyor.

Yarın bir iki fotoğraf çeksem bana yardımcı olur musunuz?

Birdi de yan gergi zincirleri kolların en yukarı kalkmasına izin vermiyor, kopacak gibi geriliyor, bu zincirler kısa mı acaba?

İzlediğim bazı videolarda pulluk takılınca 10 cm sağa sola esnemeli diyor, biz taktımızda max 5 cm esniyor. Yani buradaki mekanik ayarlarda da bir sorun var galiba.

Son sorum ise, debriyaja basınca kollar iniyor, bu normak midir?

Traktör de bu:


@The_Hoca @Osman86 @darende44
135 debriyaj basıkken hidrolikler salar orjinali böyle 1971 ingiliz bardı çok süper az yakar koklar 2li pulluklar afif olduğundan kuruda zor batar bazen üzerine çıkardım dıştaki kolu kullan çekebildiği kadar indir fazladını değil içtekini sona dayarsan hidrolikleri zorlar ses yapar 1cm kadar sona yakın kaldır 1.vitesle pullukta zorlanmaz 2.vitesle diskaro afif 28li ağırtip 24 çeker 17 aysan çeker remorkla bayırdan inip çıkmada 2 süper birazda pelivan çeki dediğimiz hidroliklerle afif yükte tut içteki kolla tekere ağırlık yapınca kaçırmaz hassas işlerde içtekini kullan sürümde dıştakini hayırlısı olsun
15 dölümü 19lt ile sürdüğümü bilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: mucoti
Şöyle de bir kaldır indir yaptım ama çok fazla yağmur yağıyor yerler göle dönmüş bir çizgi çizeyim dedim ama patinaj yapıyor vazgeçtim.

Videoda oynadığım kol indir kaldır yapıyor burda bir sorunum yok sanırım. Diğer kol ise max ne kadar kalkacak, max ne kadar derine inecek kontrolü yapıyor sanırım. Mesela onu en yukarı seçince diğer kolun max yukarı seviyesi artıyor, aynı şekilde de eğer onu en aşağı yaparsam, o sürekli oynadığım kol artık pulluğu toprağın dibine saplıyor.

Tek sorun o max ayarı yapıyorum dediğim kol en aşağıda ise, bu videoda oynadığım kol yukarı kaldırma yapmıyor. Bu da ciddi bir sorun oluyor benim için çünkü çok dibe batıp traktör gidemediğinde ya da patinaj çektiğinde diğer kolu en aşağı yaptığımdan artık bu videoda oynadığım kol kaldırma yapamıyor. Onu en dibe getirmezsem de pulluk batmıyor. Ayarını bulmak anlamak zor olacak sanırım 😊 hele bir de bir bozukluk varsa.


frenin sağda arkasında ayar kolu var ufak hidrolikleri hız ayar indirme kaldırma kuyruk mili kolu iler geri çift taraflı bir tarafı motordan tahrik alıyor diğer tarafı tekerden tahrik alıyor fren ayaları kampana dan ayarlanıyordu tornavide ile gördüğünde kendin yaparsın kuru balata ıslandığında zor tutarçamurda 4 çeker dahil zor gidiyor tavlı zamanda gidecen frenin yanında gövdede massey işari varsa ingiliz malıdır
 
Şu meşhur arkadaş youtube’da (4:20’de) debriyaja basınca bu modelde hidrolik kollarının devre dışı kaldığından bahsetmiş. Benim sorunum bu mu acaba? Ama debriyaja basınca gergi aşağı iner demiyor hidrolik kolları devre dışı kalır diyor.

Gergi kol yeri var serviste taktır sökmüşler yağlar değiştir 200 saatte ve yılda bir değişmeli mazot deposunu temizlettir söktürüp
 
Şöyle de bir kaldır indir yaptım ama çok fazla yağmur yağıyor yerler göle dönmüş bir çizgi çizeyim dedim ama patinaj yapıyor vazgeçtim.

Videoda oynadığım kol indir kaldır yapıyor burda bir sorunum yok sanırım. Diğer kol ise max ne kadar kalkacak, max ne kadar derine inecek kontrolü yapıyor sanırım. Mesela onu en yukarı seçince diğer kolun max yukarı seviyesi artıyor, aynı şekilde de eğer onu en aşağı yaparsam, o sürekli oynadığım kol artık pulluğu toprağın dibine saplıyor.

Tek sorun o max ayarı yapıyorum dediğim kol en aşağıda ise, bu videoda oynadığım kol yukarı kaldırma yapmıyor. Bu da ciddi bir sorun oluyor benim için çünkü çok dibe batıp traktör gidemediğinde ya da patinaj çektiğinde diğer kolu en aşağı yaptığımdan artık bu videoda oynadığım kol kaldırma yapamıyor. Onu en dibe getirmezsem de pulluk batmıyor. Ayarını bulmak anlamak zor olacak sanırım 😊 hele bir de bir bozukluk varsa.


Kolun biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz ikiside yukarıda oldumu kakdırır içerdeki kol sadece damperli remorkta damperi kaldırırken kullan
 

135 debriyaj basıkken hidrolikler salar orjinali böyle 1971 ingiliz bardı çok süper az yakar koklar 2li pulluklar afif olduğundan kuruda zor batar bazen üzerine çıkardım dıştaki kolu kullan çekebildiği kadar indir fazladını değil içtekini sona dayarsan hidrolikleri zorlar ses yapar 1cm kadar sona yakın kaldır 1.vitesle pullukta zorlanmaz 2.vitesle diskaro afif 28li ağırtip 24 çeker 17 aysan çeker remorkla bayırdan inip çıkmada 2 süper birazda pelivan çeki dediğimiz hidroliklerle afif yükte tut içteki kolla tekere ağırlık yapınca kaçırmaz hassas işlerde içtekini kullan sürümde dıştakini hayırlısı olsun
15 dölümü 19lt ile sürdüğümü bilirim
Çok teşekkür ederim. Bu traktörü çok kullanmış birisiniz sanırım. Bu bilgiler çok kıymetli 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Kolun biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz ikiside yukarıda oldumu kakdırır içerdeki kol sadece damperli remorkta damperi kaldırırken kullan
Burada çok önemli bir sorum var Mustafa Hocam:

Biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz demişsiniz ya, çok doğru fakat, içeridekini aşağı indirmeden pulluk toprağa batmıyor, onu aşağı indirince batıyor, bu defa da traktör zorlandığında dıştaki kol ile pullukları hafif yukarı kaldırmak istediğimde dediğin gibi kollar yukarı kalkmıyor, bu hafif yukarı aşağı ayarını nasıl yapacağım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Çok teşekkür ederim. Bu traktörü çok kullanmış birisiniz sanırım. Bu bilgiler çok kıymetli 😊
Çocukluğum 35li üzerinde geçti ben askere gittiğimde babam sattı 265 almıştı 1998 de sıfır olarak 1971 de almış çok sağlamdır ufak tefek eksikleri var afif suya girdinmi frenler zor tutuyor kuru balata kampanalı ara işçiliği ufak işler de koklar resmen
 
Burada çok önemli bir sorum var Mustafa Hocam:

Biri aşağıda ise diğeri kaldırmaz demişsiniz ya, çok doğru fakat, içeridekini aşağı indirmeden pulluk toprağa batmıyor, onu aşağı indirince batıyor, bu defa da traktör zorlandığında dıştaki kol ile pullukları hafif yukarı kaldırmak istediğimde dediğin gibi kollar yukarı kalkmıyor, bu hafif yukarı aşağı ayarını nasıl yapacağım?
İçerideki sadece damperde kullan yer kuraksa 2li pulluk afif olduğu içğn batma orta kolu topla biraz yastıklama deriz tarla başlarına sür başları sürük yerden pulluğu batır öyle sür 3lü de öyle olmuyor çok kişi 3lü 8 kullanıyor traktörün deposunu motor yağlarını filtrelerini muhakkat değiştir yoksa traktör ölür hava filtresinde bak yağ varmı mazotla yıka işarete kadar motor yağı koy hava filtresi yağlı yağı kurumuşsa pistonlara toz giderse büyük masraf açar rektefe kısaca
 
  • Beğen
Tepkiler: mucoti ve The_Hoca
Pulluğun bıçakları körse belki de ondan batmıyordur.
Pulluğun bıçaklarını yövilettir, keskinlettir.
Yan gergi zincirleri olmasa da olur.
Pulluk arka kısım sert yerde sürülmemiş tarafa dışa açıyorsa ;
Çapraz mile pulluğa önden bakınca sol taraftaki uç geriye gidecek şekilde ayar veriniz.
Alpler pulluk batması için sağına afiften yatırılır.
Bazı modeller ise soluna yatırılıyor.
Markalara göre bıçak şekilleri denişik olabiliyor.
 
Bir tane de video ekledim bakabildin mi? İndir kaldır yaparken, önceki sayfada kaldı :) ben artık o vites cartlatma işini yapmıyorum alıştım. Dediğin gibi debriyajdan sonra biraz zaman vermek lazım ama alışamadığım şey şu:

Normalde biz hep hızlanarak vites atarızya arabalarda, 1 biraz gaza bas 2 biraz gaza bas hızlan 3 ama bekleyince de çok yavaşlıyor traktör, eğer ben 3’e attığımda yavaşlıyor olması sorun değil ise sorun yok. Ama 2’den 3’e atacağım zaman bekliyorum bu defa da 1’in hızına düşüyor traktör. Devrinde, çekişinde bir sorun olmuyor. Bu normal mi?
videolara dalınca gündüz sana yazmayı unutmuşum :) sonrada işim çıktı.

Vites yükseltirken 2 den 3 e attığında yavaşlıyor 1 . vites hızına düşüyor diyorsun, boşta yükte değilken düz yolda sorun yok.

ama arkanda römorkla yük taşırkende olur bu, rampa çıkarkende olur, debriyaja basınca traktörün hızı yavaşlar, bunun için örneğin 2. viteste gaza basıp rahat çalışma devrine gelince debriyaja basacaksın 3. vitese takacaksın ama debriyajı kaldırmadan önce ara gaz vereceksin :) yani gazı kökleyeceksin motor devri hızlanacak gazı tekrar keseceksin, böylece motor devri yükselecek ama sen ara gaz verdiğinde en yüksek devirde değil, motor devri yükselip düşmeye başladığında debriyajı yavaşça kaldırarak kavramaya başlatacaksın ve aynı andada gaza hafif dokunmaya başlayacaksın, bunuda yapa yapa alışırsın, çok fazla farketmeyebilir bu traktörde ama yinede yeri gelir işe yarar.
 
İçerideki sadece damperde kullan yer kuraksa 2li pulluk afif olduğu içğn batma orta kolu topla biraz yastıklama deriz tarla başlarına sür başları sürük yerden pulluğu batır öyle sür 3lü de öyle olmuyor çok kişi 3lü 8 kullanıyor traktörün deposunu motor yağlarını filtrelerini muhakkat değiştir yoksa traktör ölür hava filtresinde bak yağ varmı mazotla yıka işarete kadar motor yağı koy hava filtresi yağlı yağı kurumuşsa pistonlara toz giderse büyük masraf açar rektefe kısaca

Dediğin gibi abi bütün yağları ve filtreleri değiştireyim ben en iyisi kafam rahat etsin. Biraz masraflı olacak çünkü 30 litre yağ alıyormuş şanzıman 😅 hemen hemen 500 liranın üzerinde. Motor da 20-50 7.5 litre alıyormuş. Hemen hemen 1000TL’ye yakın bir para tutacak filtrelerle. Ama olsun, bu emektara iyi davranmak lazım. Bir de ilgilenmeyi seviyorum ben terapi gibi geliyor insana. Devir saati çalışmıyordu yenisini aldım taktım, kilometre telini taktım şimdi çalışıyor. Mazot göstergesi de çalışmıyordu, şamandra aldım saat aldım ama şamandra ile saat uyumsuz olduğundan çalıştıramadım o konuya bakacağım 😊

O zaman ben bu ikili pullukları alacağıma 3’lü 8 numara pulluk alsam daha iyi olacak sanırım değil mi abi?

Batma vs sorunu da en aza inmiş olur. Pullukların fotosunu atmıştım, nasıl pulluklar sizce? 2000 TL vereceğim bunlara. Ama 3’lü de alabilirim.

Ayrıca biraz durumu toparlayınca arkasına bir de çapa makinesi (rotovatör) alayım diyorum. Takımım tamam olmuş olacak. 😊

Pullukların fotosunu buraya da ekliyorum.
 

Resimler ve ekler

  • C7258F40-C94D-44E2-9DF1-8263815D6BD9.jpeg
    C7258F40-C94D-44E2-9DF1-8263815D6BD9.jpeg
    419.6 KB · Görüntüleme: 12
  • A2A9DDCB-E524-43BE-AE1D-834A1F679D70.jpeg
    A2A9DDCB-E524-43BE-AE1D-834A1F679D70.jpeg
    410.6 KB · Görüntüleme: 13
  • A2C1BEAC-7B64-471B-95DD-BD3BA3F2DB38.jpeg
    A2C1BEAC-7B64-471B-95DD-BD3BA3F2DB38.jpeg
    421.5 KB · Görüntüleme: 13
Dediğin gibi abi bütün yağları ve filtreleri değiştireyim ben en iyisi kafam rahat etsin. Biraz masraflı olacak çünkü 30 litre yağ alıyormuş şanzıman 😅 hemen hemen 500 liranın üzerinde. Motor da 20-50 7.5 litre alıyormuş. Hemen hemen 1000TL’ye yakın bir para tutacak filtrelerle. Ama olsun, bu emektara iyi davranmak lazım. Bir de ilgilenmeyi seviyorum ben terapi gibi geliyor insana. Devir saati çalışmıyordu yenisini aldım taktım, kilometre telini taktım şimdi çalışıyor. Mazot göstergesi de çalışmıyordu, şamandra aldım saat aldım ama şamandra ile saat uyumsuz olduğundan çalıştıramadım o konuya bakacağım 😊

O zaman ben bu ikili pullukları alacağıma 3’lü 8 numara pulluk alsam daha iyi olacak sanırım değil mi abi?

Batma vs sorunu da en aza inmiş olur. Pullukların fotosunu atmıştım, nasıl pulluklar sizce? 2000 TL vereceğim bunlara. Ama 3’lü de alabilirim.

Ayrıca biraz durumu toparlayınca arkasına bir de çapa makinesi (rotovatör) alayım diyorum. Takımım tamam olmuş olacak. 😊

Pullukların fotosunu buraya da ekliyorum.
Şanzıman yağı normalde uzun süre deüiştirmeyiz 265 20 yıl sonra değişti yenilerde 1500saatte değişiyoreski sahibi değiştirdiyse hiç elleme sadece motor yağını filitrelerini birde mazotu n depoaunu vesaire temizlet uzun yıllar kullanırsın içteki hidrolik kolu sonuna kadar kaldırısan hidrolikler takırtı sesi yapar hidrolik hızınıda şanzıman yağ çubugu ile aynı yerde firenin arkasında koltuğun altında gövdede köyde 3lü8 li pullugu bir dene ona göre değiştir 3lü daha ağır olduğu için rahat batıyor kuru yere bazen 5li dahi zor batar tavlı zamanda sürülmeli 9lu kazayağı ile karıştırıyorduk yerleri
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca ve mucoti

Hidrolik indirme hızı ayar yeri koltuğun sağ alt tarafında bulunur.
Sağ yandan bakınca ayar kolu traktörün ön taraf kısmından iki parmak mesafesi kadar geride durur.
Sıra başında pulluğu topraktan çıkarmak için debriyaja basıp vites boşa alınınca dıştaki hidrolik kol yukarı çekilir,
Debriyaja bas bırak yaparken kollar yukarı kalkar, tav ağırsa geri vitese takarak pulluk topraktan çıkarılır.
Biraz zahmetli iş anlayacağınız.
Rampa çıkışta vites yükseltirken de motor devrini 1600-1700 rpm de tutmak gerekebiliyor.
 
Bir de traktörü aldığım amca çift sürerken el gazı kullanmam gerektiğini, ayak gazı ile stabil olmayan bir gaz verirsem krank kesme sorunun olabileceğini söyledi. Bu bilgiye katılır mısınız?

@The_Hoca abi o hidrolik indirme hızı tam olarak dediğin ayarda şu an.

Ben en son aldığım bilgileri özetliyeyim:

1- Koltuğa oturduğumda iç taraftaki kol ile işim yok çift sürerken.
2- Çift sürerken dıştaki kolu kullanacağım.
3- Pulluk eğer batmıyor ise, orta kol ile oynayacağım, pulluğun keskinliğine bakacağım ama yine de içteki kol ile batırmaya çalışmayacağım.

Doğru anlamış mıyım? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular