Hayatımda İlk Defa Traktör Alacağım, Tavsiyelerinizi Bekliyorum


1- 54C , mekanik aksam olarak gayet iyi tercih, toprak işleme de 3 10" pullukla düz arazide çalışır, yol yakıtı olarak biraz fazla
2- TT55b ve TT55 tarla kullandık, rampa tırmanış ve serilik, pratiklik olarak gayet güzel.
3- 6056 , 3 10" pullukla çalışır, toprak işleme yakıtı bir tık daha iyidir
4- 5556S , kırmızı kaporta kullandık, sallı traktör, levye eksiği var.
5- 255T ve 255EP kullandık , yol yakıtı 240S modelden fazladır, toprak işleme de 54C gibidir.
6- 265S , bağımsız kuyruk mili , çift damper çıkışı kullanışlı , yol yakıtı küçük arazilerde sizi yorabilir.
2002 Başak 2073S , tutulan bir modeldir, yol yakıtı TT55 e göre 5/4 gibi %20 farklıdır, 3 12" pullukla düz arazide çalışır, rampa %40 meyil üzeri çalışmak için MF 285S gerekir, işleyeceğiniz arazi miktarı az olduğundan MF 285 in yol yakıtı içinden çıkılmaz.
Tümosan 5155 de seçenek olarak düşünülebilir.
Same Explorer 70, yolda MF240 kadar yakar, servis maliyetleri yüksek.
Kioti LX500L , bi speed özelliği var, donatı olarak gayet iyi , servis olanakları kısıtlı oluyor.
Erkunt 58E , frenleri zayıf, yol hızı az, tarla yakıtları normal düzeyde.
Seçeneklerinizde levyeli traktör olmadığı için tercih yapmadık.
Emisyon olarakta düşük modeller bulunuyor.
Motor verimlilik değerleri %31 dolaylarında, bu yüzden sorun görünmüyor.
Pullukta MF, toprak kalınlığına göre sürüm yaptığından bir tık daha iyi olabilir.
Yaş tav sürümlerde diferansiyel kilitli çalışmak gerekiyor, Fiat' larda dif. kilidi fazla kullanmak gerekmez, çamurculuk konusunda iyidir.
Steyr fazla tutunabilen bir traktör modeli olduğu için arıza çıkarma durumu yüksek olabiliyor,
4. vites dişlisi , diferansiyel , ayna mahruti sorunları çıkabilir,
Motorların zamanlama kayıpları ve aktif çalışma devir aralıkları da farklıdır, MF de 1400-1800 rpm, Fiat'da 1500-2200 rpm, Same 1600-2200 rpm ,
Kioti , 1200-1400 rpm sabit tork aralığı , 2600 rpm max güç , 3000 rpm max çalışma devri , 1700-2300 rpm motor yük dengeleme devirleri, motorun zamanlama kayıpları çok yüksek ve fazla esnek yapıda, çamurculuk konusunda zayıf , çabuk sinen bir motor yapısı var, kuru tarıma gelebilir.
Sonalika 3100 FLT motor , 1300 rpm max tork , 2300 rpm max güç , 2500 rpm max çalışma devri , 1700-2300 rpm motor yük dengeleme devirleri var.
Her modeli öne çıkaran farklı özellikler veriliyor, beğeniler değişiyor. Kolay gelsin.

Gerçekten bir üniversite hocası gibi cevap vermişsiniz. Çok teşekkür ediyorum bu harika bilgiler için, aslında yine yorumlarınızla beraber TT55 ve 54C liderliğini korudu bence (benim şartlarıma göre) levyeli ne anlama geliyor bilmiyorum 😊 araştıracağım. Tekrar teşekkürler.

Edit: Araştırdım, ileri geri işlerini kolaylaştırmak için bir vites aracı gibi bir şey sanırım. O kadar seri işler yapamayacağımdan eksikliğini en az 1-2 sene hiç hissetmem gibi 😊
 
Tümosan notunuz da gözümden kaçmadı, bunların fiyatları neden bu kadar uygun diğerlerine göre acaba? Tipleri çok hoşuma gitmese de bütçeme daha uygunlar aslında. TT55 ve 54C’den çok geride bir araç mıdır sevgili @The_Hoca ?

Misal şu araçlar:


2013 MODEL 6155 TÜMOSANİlan No: 920310024
https://www.sahibinden.com/ilan/is-...aktor-2013-model-6155-tumosan-920310024/detay


TÜMOSAN 2012 MODEL 2700 SAATE 12+12 KABİNLİ 2WD 5155İlan No: 918798348
https://www.sahibinden.com/ilan/is-...te-12-plus12-kabinli-2wd-5155-918798348/detay
 
Tümosan notunuz da gözümden kaçmadı, bunların fiyatları neden bu kadar uygun diğerlerine göre acaba? Tipleri çok hoşuma gitmese de bütçeme daha uygunlar aslında. TT55 ve 54C’den çok geride bir araç mıdır sevgili @The_Hoca ?
Misal şu araçlar:
2013 MODEL 6155 TÜMOSANİlan No: 920310024
https://www.sahibinden.com/ilan/is-...aktor-2013-model-6155-tumosan-920310024/detay
TÜMOSAN 2012 MODEL 2700 SAATE 12+12 KABİNLİ 2WD 5155İlan No: 918798348
https://www.sahibinden.com/ilan/is-...te-12-plus12-kabinli-2wd-5155-918798348/detay
5155 modelden bizde kullandık.
Direksiyon hortumu patladı, tam iş zamanı , servisin iş yoğunluğu fazla olduğundan 1 gün traktör yattı.
Debriyaj boşluk ayarı, konumu zor yerde ve debriyaj sertliği fazladır. 3000 saatlerde balata değişimi yapıldı.
Tek devir kuyruk mili var , hafif ot, yonca biçme, havalı mibzer ile ayçiçek ekiminde yüksek devir kullanımı var.
Hafif işlerde 1600 rpm de kullanmak gerekiyor, 540E devir bulunmuyor.
Levye, ileri-geri vitesi hor kullanılırsa dişli kırma ihtimali var, değiştirilir.
Traktör bölmesi , 1000 TL civarları oluyor.
Fiat traktörler, soğukta zor çalışan modeller olarak bilinir, çabuk akü isteyebilir.
Akülerin dayanma ömürleri eskisi gibi değil 3 yılda bitiverebiliyor, kullanılan iç malzeme geri dönüşümlü olduğundan dayanma ömürleri kısaldı, eskiden 10 yıl gibi dayanan aküler olurdu.
Euro 3 motorlar, rektefelik gibi çalışan ,segmanları kaliteli olarak yapılmış dizayna sahipler, 3-5 saniyede çalışmaya başlıyorlar ve aküleri fazla yoruyorlar, soğuklarda destek akü gerekiyor, motor ömürleri uzundur,
Usta ile galeriye gitsek, motor ömrünün sonuna yaklaşmış bir Fiat ile motoru belki 1000 saat çalışmış bir tt serisi traktörü , ikisini de motor yarı ömrünü geçmiş olarak değerlendirebilir, çalışma şekilleri birbirine yakındır.
Motorun en az yaktığı devirler 1600-1700 rpm dir , 2200 üstü devir çevirmelerde yakıtı katlıyor, sakin kullanım istiyor.
2000-2500 rpm aralığında çoğu model traktör yakıt arttırma eğilimi var. Yol vitesleri bulunmuyor.
Bu modelleri seçtiğimizde eski bir araca masraf yaptık ama aynı fiyata sattık gibi bir durum oluyor.
Bu zamanda siz alırmısınız derseniz , 3 yıl önce 58000 TL ye Ercan abimizin gazıyla 2016 model, Erkunt 58E aldık, daha 2 taksidi bekliyor.
2012 yılında bu modelin 38 000 TL fiyatı vardı.
Traktörü yürüten servistir, malzeme kalitesi eleştirisi yapmayı doğru bulmuyorum.
 
Bence bu topic oldukça faydalı ve öğretici oldu. An itibariyle 50-80 bin TL aralığında traktör almak isteyenler için bir çok seçeneğin farklı farklı değerlendirildiği güzel paylaşımlar yaptınız hepiniz çok sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper3050
Cafer hocam kendimi tam NH TT55'e iyice motive etmiştim ki, Başak 2073 SH ile kafamı ciddi manada karıştırdınız. Hem çok daha güçlü hem de fiyatları uygun. Acaba TT55'e göre ciddi bir yakıt sarfiyatı olur mu? Sadece ikisini kıyaslarsak neler dersiniz arkadaşlar? TT55 ve 2073SH?
Ben alalı fazla olmadı 3-4 aydır kullanıyorum ama benim bi akrabamda 2005 model 2073sh aynı marka traktör kullanıyor 3-4 seneyi devirdi ciddi bi arıza hiç vermedi traktörden baya memnunlar mutlaka beygiri yüksek olduğu için tt 55 den fazla yakar ama birde yaptığı işe bakmak lazım yedek parça sıkıntın olmaz yolda kalmasaın satmak istediğindede mutlaka satarsın her işe uygun olduğu için kolayca satılır
 
  • Beğen
Tepkiler: mucoti
Cafer hocam kendimi tam NH TT55'e iyice motive etmiştim ki, Başak 2073 SH ile kafamı ciddi manada karıştırdınız. Hem çok daha güçlü hem de fiyatları uygun. Acaba TT55'e göre ciddi bir yakıt sarfiyatı olur mu? Sadece ikisini kıyaslarsak neler dersiniz arkadaşlar? TT55 ve 2073S
Amcamda başagın 2004 modeli var. 2012de aldı şu an 7000 satte şimdiye kadar ciddi bir sorun yaşamadı. Yakıt olarak 7050dan az yakıyor çekişi çok iyi. Tek sorunu diger traktörlere göre harareti biraz daha çabuk yükseliyor. Yazın çalışırken ara ara dinlendirirseniz bir sorun yaşayacagınızı düşünmüyorum.
 
Arkadaşlar merhaba, tanışma bölümünde de yazdığım gibi daha önce ne bir traktörüm oldu ne de kullandım ama yıllardır çok ciddi bir şekilde heves ve heyecan duyuyorum.

Aslına bakacak olursak kayda değer bir arazim de yok ama planlarım var.

Ben bir yazılım mühendisiyim ve normal zamandaki işim yazılımcılık ama hobi olarak da 8-10 tane keçi bir inek falan bakıyorum, işim uzaktan çalışma şeklinde çünkü.

2.5 dönüm bir arazimiz var, etraftaki köylülerden de bir kaç tane 4-5 dönümlük arazi kiralayabilirim.

Esas amacım, kendi hayvanlarımın en azından ot ihtiyacını karşılayabilmek için yonca vb. ekip biçmek. Belki ileride yulaf, korunga vs gibi çeşitlendirebilirim de.

Bu işleri gerçekleştirebilmek için, pulluk, tırmık, tambur gibi araç gereçler de lazım olacak biliyorum ama önce bir traktörümü alayım da 😊

Bir yandan da elimdeki parayı harcamıyayım traktörde dursun zamanla o da bir yatırım olur diyorum.

Traktör için şu an 75.000 TL’ye kadar bir bütçe ayırabilirim.

Piyasayı biraz araştırdım, öne çıkan seçenekler MF 240, TT50, 54C, Deutz 3045 gibi traktörler var.

Siz deneyimli çiftçilerin çok değerli yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum. Burada bir sürü profesyonel insan var, siz olsanız 75.000TL de paranız olsa en mantıklı traktör ne olurdu?

Hangi traktörü alırdınız?

Hobi olarak ya da amatör olarak yapanların da değerlendirmelerini beklerim 😊

Not: Arazimiz Şile bölgesinde, genelde alt suyu yüksek. Sulak yerler oluyor, özellikle sonbahar ve kış aylarında.

Şimdiden teşekkürler.
Selam abi hayırlı işlerin olsun MF 240 54 C
 
  • Beğen
Tepkiler: mucoti

Uzunca bir aradan sonra merhabalar 😊 TT50, 240S, 54C derken, o ara traktör alamadım. Burada çok sevdiğim bir yaşlı amca var onun emektar MF135’ini satın aldım. Gayet de derli toplu. Hatta bir de pulluğu var, 2’li 12 numara.

@cemal ÖZTÜRK abinin dediğine geldik, bir MF135 al daha bunun pulluğu romörkü vs’si var demişti :)

Hayatımda ilk defa çift sürmeyi de denedim ama bazı hatalarımız var. Ayar konusunda ciddi bir yardıma ihtiyacım var. Şöyle ki ya çok batıyor ya çok yüzeysel gidiyor. Hidrolik kollarının tam olarak kullanımını beceremedik. Kendisi de 90 yaşında olduğundan sanırım unutmuş artık ki yılların çiftçisi 😊

Koltuğa oturduğunuzda ki kol var biliyorsunuz, onun dediği şu, dıştaki kol ile indir kaldır yapılır, yani motor sıkışınca hafif kaldır devam et sonra yine indir, içteki kol da bi ayarda hep durması lazım. Lakin öyle olmuyor şöyle ki:

1- O içteki kolu sona getirmeden, sadece dıştaki kol ile pulluk toprağa batmıyor.
2- Dıştaki kolu en son getirdiğimde de bu defa dıştaki kol indir kaldır kabiliyetini kaybediyor, kaldırsam da işe yaramıyor. Bu sefer ben içteki kol ile indir kaldır yapıyorum, onun bir ayara getir ve elleme dediği kol ile yani. Tam tersi olmuş oluyor.

Yarın bir iki fotoğraf çeksem bana yardımcı olur musunuz?

Birdi de yan gergi zincirleri kolların en yukarı kalkmasına izin vermiyor, kopacak gibi geriliyor, bu zincirler kısa mı acaba?

İzlediğim bazı videolarda pulluk takılınca 10 cm sağa sola esnemeli diyor, biz taktımızda max 5 cm esniyor. Yani buradaki mekanik ayarlarda da bir sorun var galiba.

Son sorum ise, debriyaja basınca kollar iniyor, bu normak midir?

Traktör de bu:


@The_Hoca @Osman86 @darende44
 
Son düzenleme:
Pulluk için ilk yapılacak iş arka lastiklere su doldurulmasıdır.
İç gergi zincirleri mevcut ama dış gergi zincirleri görünmüyor.
Boru tulumba yivli gergi kolları yapılabilir.
Traktör stop edikken, çalışmazken kollar tık tık aşağı salar ve ekipman yere iner.
Aslında güvenlik için iyi bir şeydir.
Ekipman havada kaldı, kolla biri oynadı , altında kedi, köpek, tavuk v.s. kalırsa iyi olmaz.
Akü bitti, traktörün salma çalışması gerekiyor, arkada ekipman varsa haydi sökmeye çalış, kullanım zorlaşıyor.
Bu yüzden salan hidrolik kolları sevilmez.
Traktör çalışırken hidrolik kolları inmez, iniyorsa bir sorun olabilir.
 
Uzunca bir aradan sonra merhabalar 😊 TT50, 240S, 54C derken, o ara traktör alamadım. Burada çok sevdiğim bir yaşlı amca var onun emektar MF135’ini satın aldım. Gayet de derli toplu. Hatta bir de pulluğu var, 2’li 12 numara.

@cemal ÖZTÜRK abinin dediğine geldik, bir MF135 al daha bunun pulluğu romörkü vs’si var demişti :)

Hayatımda ilk defa çift sürmeyi de denedim ama bazı hatalarımız var. Ayar konusunda ciddi bir yardıma ihtiyacım var. Şöyle ki ya çok batıyor ya çok yüzeysel gidiyor. Hidrolik kollarının tam olarak kullanımını beceremedik. Kendisi de 90 yaşında olduğundan sanırım unutmuş artık ki yılların çiftçisi 😊

Koltuğa oturduğunuzda ki kol var biliyorsunuz, onun dediği şu, dıştaki kol ile indir kaldır yapılır, yani motor sıkışınca hafif kaldır devam et sonra yine indir, içteki kol da bi ayarda hep durması lazım. Lakin öyle olmuyor şöyle ki:

1- O içteki kolu sona getirmeden, sadece dıştaki kol ile pulluk toprağa batmıyor.
2- Dıştaki kolu en son getirdiğimde de bu defa dıştaki kol indir kaldır kabiliyetini kaybediyor, kaldırsam da işe yaramıyor. Bu sefer ben içteki kol ile indir kaldır yapıyorum, onun bir ayara getir ve elleme dediği kol ile yani. Tam tersi olmuş oluyor.

Yarın bir iki fotoğraf çeksem bana yardımcı olur musunuz?

Birdi de yan gergi zincirleri kolların en yukarı kalkmasına izin vermiyor, kopacak gibi geriliyor, bu zincirler kısa mı acaba?

İzlediğim bazı videolarda pulluk takılınca 10 cm sağa sola esnemeli diyor, biz taktımızda max 5 cm esniyor. Yani buradaki mekanik ayarlarda da bir sorun var galiba.

Son sorum ise, debriyaja basınca kollar iniyor, bu normak midir?

Traktör de bu:


@The_Hoca @Osman86 @darende44
Hayırlı olsun hidrolik ler bakım isteye bilir kolun biri baskı diğeri derinlik olur onlarda kullanmadığım bir makina olduğu için içteki mi dıştakimi tam bilmiyorum
Depriyaja basınca da kollar inmez gaz kesince inse pompa ölüdür desek .
Depriyaj da ne olabilir ki tahmin bile edemedim şuan.
 
Maşallah, hayırlı olsun süper traktörmüş gerçekten güzel..

Şanzıman ve hidrolik yağını birlikte kullanıyor, ilk iş yağ seviyesini kontrol edin, yağ eskimiş yada eksik olabilir, uzun zamandır bakılmamış olması kuvvetle muhtemeldir çünkü amca yaşlı, bakım yapamamış olabilir.

1-)Yağ eskimemişse tamamlayın gerekli seviyeye kadar yağ koyun, seviye çubuğu vardır bu traktörde yağ seviyesini kontrol çubuğu nerede bilmiyorum.


2-) Yağ eskimişse komple yenisiyle değişim yapın, eski yağ pütür pütür olur, haliyle fitreyide tıkar hidrolik sistemin çalışmasını aksatır, kol yavaş inip kalkar vs...

Normalde yağ değişiyorsa filtreyide değiştirmek gerekir, yağ eskimemişse 1. adım uygulanır,

2. adım uygulanacaksa yani yağ eskimişse mutlaka filtreyide yenilemeli, fakat filtre yenilemek kolay iş değil bu traktörde, filtre rahatça sökülüp takılabilir şekilde dışarıda değil, koltuğun altındaki şanzıman kovanının içinde, bu modeller böyleymiş.


Sorun şanzıman ve hidrolik filtresinde olmalı, traktörün yağları eskimiş ve filtre tıkanmış, hidrolik indirip kaldırmada sorun oluyor, amca zaten yaşlanmış muhtemelen uzun zamandır bakılmamıştır yağları eskimiş filtreyi tıkamıştır.

Birde traktörlerde hidrolik beyni işgörmez olduğunda çift sürme sizin dediğiniz gibi pulluk dalıp dalıp gider,, bu traktörde nasıl bişey var bilmiyorum ama sonuçta filtreyi ve yağları dahi şimdilik siz değiştiremezsiniz, hİç görmediğiniz bilmediğiniz bir şey olduğundan bu işi yapacak bir ustaya götürmelisiniz, filtre değişip yağlar değişince aynı sorun oluyorsa usta zaten anlar başka sorunu varsa onuda halleder, hidrolik basınç kontrol valfi çapak gelmiş tıkalı olabilir yada işgörmez olabilir değişebilir, debriyaja basınca hidrolik kol inmesi diye bişey hiç duymamıştım, yağın azlığından yapıyor olabilir işte bu yüzden duymamışta olabilirim, tarktörde bütün yağ seviyelerini her zaman kontrol edeceksiniz, komple hidrolik pompası değişse ithal pompası 3570 TL yazıyor internette sorguladığımda, ithal basınç kontrol valfide 510 TL,

benim görüşüm hidrolik filtresi şanzıman filtresi değişecek sorun kalmayacak,

değilse basınç kontrol valfi çapak tıkamış veya işgörmüyor artık ki değişecek,

en son komple hidrolik pompa değişimi,

bir ustaya götürün, götüremem diyorsanız filtreyi yenisiyle değiştirmeyi deneyin diycem siz yapamazsınız muhtemelen, internette aradım buldum şanzıman ve hidrolik filtresi için sırasıyla koltuğu sökeceksiniz ve üst kapağı sökeceksiniz içinde size bakıyor olacak, filteryi değiştirip kovanın içini komple mazotla temizleyeceksiniz ve kapağı tak yeni yağ koy çalıştır traktörü hidroliğin düzenli çalışıp çalışmadığına bakacaksınız, yada bir ustayı çağırın servis arabasıyla gelsin, gelirkende filtre ve yağ getirsin mutlaka, trakörü yerinizde baksın filtreyi değiştirsin yağları değiştirsin çalıştırıp baksın.

Ha ben bu kadar uzun yazdım ama ilk adımda sizin sorunuzu hallolacak belkide, yağı eksikse tamamladığınızda düzenli çalışacaktır kimbilir.

Traktör aldıysan kulanacağın zaman marşa basmadan önce işe başlamadan önce ilk iş motor yağına radyötör suyuna bakmayı ihmal etmiyceksin , şanzıman yağı diferansiyel yağı, hidrolik frense yağını hidrolik direksiyon ise yağını seviyelerini kontrol edeceksin ve yağ bozulmadan belirli zaman aralıklarında yenisiyle değiştireceksin, hava filtresini temizleyeceksin, rot başlarına ve neresinde gresörlük varsa yerini öğreneceksin ara ara gres pompasını dayayacaksın gres basacaksınki şıkır şıkır çalışsın, çalışırken seni üzmesin.Tekrar hayırlı olsun işlerinde Allah kolaylık versin.
 
Maşallah, hayırlı olsun süper traktörmüş gerçekten güzel..

Şanzıman ve hidrolik yağını birlikte kullanıyor, ilk iş yağ seviyesini kontrol edin, yağ eskimiş yada eksik olabilir, uzun zamandır bakılmamış olması kuvvetle muhtemeldir çünkü amca yaşlı, bakım yapamamış olabilir.

1-)Yağ eskimemişse tamamlayın gerekli seviyeye kadar yağ koyun, seviye çubuğu vardır bu traktörde yağ seviyesini kontrol çubuğu nerede bilmiyorum.


2-) Yağ eskimişse komple yenisiyle değişim yapın, eski yağ pütür pütür olur, haliyle fitreyide tıkar hidrolik sistemin çalışmasını aksatır, kol yavaş inip kalkar vs...

Normalde yağ değişiyorsa filtreyide değiştirmek gerekir, yağ eskimemişse 1. adım uygulanır,

2. adım uygulanacaksa yani yağ eskimişse mutlaka filtreyide yenilemeli, fakat filtre yenilemek kolay iş değil bu traktörde, filtre rahatça sökülüp takılabilir şekilde dışarıda değil, koltuğun altındaki şanzıman kovanının içinde, bu modeller böyleymiş.


Sorun şanzıman ve hidrolik filtresinde olmalı, traktörün yağları eskimiş ve filtre tıkanmış, hidrolik indirip kaldırmada sorun oluyor, amca zaten yaşlanmış muhtemelen uzun zamandır bakılmamıştır yağları eskimiş filtreyi tıkamıştır.

Birde traktörlerde hidrolik beyni işgörmez olduğunda çift sürme sizin dediğiniz gibi pulluk dalıp dalıp gider,, bu traktörde nasıl bişey var bilmiyorum ama sonuçta filtreyi ve yağları dahi şimdilik siz değiştiremezsiniz, hİç görmediğiniz bilmediğiniz bir şey olduğundan bu işi yapacak bir ustaya götürmelisiniz, filtre değişip yağlar değişince aynı sorun oluyorsa usta zaten anlar başka sorunu varsa onuda halleder, hidrolik basınç kontrol valfi çapak gelmiş tıkalı olabilir yada işgörmez olabilir değişebilir, debriyaja basınca hidrolik kol inmesi diye bişey hiç duymamıştım, yağın azlığından yapıyor olabilir işte bu yüzden duymamışta olabilirim, tarktörde bütün yağ seviyelerini her zaman kontrol edeceksiniz, komple hidrolik pompası değişse ithal pompası 3570 TL yazıyor internette sorguladığımda, ithal basınç kontrol valfide 510 TL,

benim görüşüm hidrolik filtresi şanzıman filtresi değişecek sorun kalmayacak,

değilse basınç kontrol valfi çapak tıkamış veya işgörmüyor artık ki değişecek,

en son komple hidrolik pompa değişimi,

bir ustaya götürün, götüremem diyorsanız filtreyi yenisiyle değiştirmeyi deneyin diycem siz yapamazsınız muhtemelen, internette aradım buldum şanzıman ve hidrolik filtresi için sırasıyla koltuğu sökeceksiniz ve üst kapağı sökeceksiniz içinde size bakıyor olacak, filteryi değiştirip kovanın içini komple mazotla temizleyeceksiniz ve kapağı tak yeni yağ koy çalıştır traktörü hidroliğin düzenli çalışıp çalışmadığına bakacaksınız, yada bir ustayı çağırın servis arabasıyla gelsin, gelirkende filtre ve yağ getirsin mutlaka, trakörü yerinizde baksın filtreyi değiştirsin yağları değiştirsin çalıştırıp baksın.

Ha ben bu kadar uzun yazdım ama ilk adımda sizin sorunuzu hallolacak belkide, yağı eksikse tamamladığınızda düzenli çalışacaktır kimbilir.

Traktör aldıysan kulanacağın zaman marşa basmadan önce işe başlamadan önce ilk iş motor yağına radyötör suyuna bakmayı ihmal etmiyceksin , şanzıman yağı diferansiyel yağı, hidrolik frense yağını hidrolik direksiyon ise yağını seviyelerini kontrol edeceksin ve yağ bozulmadan belirli zaman aralıklarında yenisiyle değiştireceksin, hava filtresini temizleyeceksin, rot başlarına ve neresinde gresörlük varsa yerini öğreneceksin ara ara gres pompasını dayayacaksın gres basacaksınki şıkır şıkır çalışsın, çalışırken seni üzmesin.Tekrar hayırlı olsun işlerinde Allah kolaylık versin.
Amin çok teşekkür ederim bu kıymetli bilgiler için. Aslında bakacak olursanız şöyle bir durum var, bu bahsettiğim amcamız bu traktörü eski çocukluk traktörü olduğu için gitmiş aramış bulmuş, 5 yıl önce Tekirdağ’dan almış. Aldığı an, motor yağını, şanzıman yağını filtrelerini vs ne var ne yok ise değiştirmiş. O günden bu güne de ayda 1-2 kez çalıştırıp kendi bahçesinden1-2 tur atıp geri garaja kapatmış. Fakat periyodik olarak çalıştırmayı ihmal etmemiş.

Ben aldığımda eve gelirken (sürerek) yarı yolda stop etti, hava yaptı vs derken sorunu buldum. Deponun içinde yosunlar oluşmuş, ve mazot depo musluğunun içinde serçe parmak kalınlığında bir süzgeç var o tamamen tıkanmıştı. Onu temizledim havasını aldım ve çalıştı. Daha sonra depoyu da elimden geldiğince temizledim ve yosunlardan arındırdım şu an bir sorun yok.

Sizin dediğiniz hidrolik konusuna gelince bazı sorularım var:

1- Aslında hidrolik kolları indir kaldır yapabiliyor. Yani o pulluğu en yukarı da kaldırıyor, en aşağı da indiriyor. Ben kolların nasıl kullanılması gerektiğini bilmiyor olabilir miyim?

2- 5 yıl önce değişen yağlar vs. ayda 2-3 saatlik çalıştırma olmasına rağmen değişmeli mi? Seviyeler tamam, hatta bana şanzıman yağını gösterdi bak yeni diye böyle açık kahve rengi (sarı gibi)

Bir de @The_Hoca dış gergi zincirlerini göremedim dedi. Evet gittim foto çektim, iç zincirler var ama dış zincirler yok. Bunlar da bu sorunu etkiler mi?

Ayrıca bu iç gergi zincirleri olması gerekenden kısa sanırım kolu en yukarı kaldırdığımda o zincirler müsade etmiyor kollar geriliyor, zincirler kopacak kadar geriliyor. Onları da değiştirmeliyim değil mi?

Traktörün arkasının ve pullukların fotoğraflarını ekliyorum, yorumlarınızı beklerim.

Şimdiden teşekkürler.
 

Resimler ve ekler

  • 6921C3EA-ABB0-4D56-A891-9B036D341D77.jpeg
    6921C3EA-ABB0-4D56-A891-9B036D341D77.jpeg
    204.7 KB · Görüntüleme: 35
  • 8E63631C-DCF1-44C2-B1CB-8A3E45BACB54.jpeg
    8E63631C-DCF1-44C2-B1CB-8A3E45BACB54.jpeg
    256.5 KB · Görüntüleme: 33
  • 5AABCC06-6703-4C9A-A11F-CE5E32CEBA38.jpeg
    5AABCC06-6703-4C9A-A11F-CE5E32CEBA38.jpeg
    410.6 KB · Görüntüleme: 35
  • BB05C1F6-DFD3-46B2-90EE-38E63D5C33A4.jpeg
    BB05C1F6-DFD3-46B2-90EE-38E63D5C33A4.jpeg
    419.6 KB · Görüntüleme: 27
  • 9BF63E5F-E4FF-443B-9D8E-EBBD6A9B4EAF.jpeg
    9BF63E5F-E4FF-443B-9D8E-EBBD6A9B4EAF.jpeg
    421.5 KB · Görüntüleme: 31
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
evet senin dışta gergi kolların yok, ortasında gergi için sıktıkça kolu gerdiren gevşettikçede kolu gevşeten adaptörlü ayarlı kolların olmalı yanlarda, bunları takmalısın.

İçerdekiler sizin modelde var olsa gerek onlara elleme orjinal öyle sanırım.

o dıştaki gergi kolları biyerlerde unutulmuş kalmış olabilir amcaya sor baksın,

ama şu çelik halatmıdır nedir yani bu tip şeylere ne gerek var anlamadım söküp atmalısın, yan gergi kollarını taktınmı böyle tehlikeli duran tellere vs gerek yok zaten.

Önemli olan hidroliği kullanmayı öğrenmen bencede, her işin bir acemiliği olur, kullananlarda kullana kullana öğreniyor sonuçta.

Fakat sen tarif ederken öyle bişey diyorsunki, debriyaja basınca hidrolik kolları aşağıya iniyor diyorsun, bence bu büyük bir sorun, hidrolik sisteminde bir sorun var demek, ama filtre, ama sistemde bir çapak geldi tıkadı biyerleri, ama pompa ama başka bişey, bir sorun var ve o sorun bulunmalı, hiçbir traktörde debriyaja basınca kollar aşağıya inmez, inmemelidirde ben duymadım böyle bişey, yoksa inerse nasıl kontrol sağlayacaksın debriyaja hiç basmıycakmısın, öyle bişey yok.
 
Şu meşhur arkadaş youtube’da (4:20’de) debriyaja basınca bu modelde hidrolik kollarının devre dışı kaldığından bahsetmiş. Benim sorunum bu mu acaba? Ama debriyaja basınca gergi aşağı iner demiyor hidrolik kolları devre dışı kalır diyor.

 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Şu meşhur arkadaş youtube’da (4:20’de) debriyaja basınca bu modelde hidrolik kollarının devre dışı kaldığından bahsetmiş. Benim sorunum bu mu acaba? Ama debriyaja basınca gergi aşağı iner demiyor hidrolik kolları devre dışı kalır diyor.

Pedalların ortası deliklimi yoksa düzmü delikliyse cift baskı değilse tek baskı tek baskıda debriyaja basınca hidrolikler kaldirmaz
 
Şöyle de bir kaldır indir yaptım ama çok fazla yağmur yağıyor yerler göle dönmüş bir çizgi çizeyim dedim ama patinaj yapıyor vazgeçtim.

Videoda oynadığım kol indir kaldır yapıyor burda bir sorunum yok sanırım. Diğer kol ise max ne kadar kalkacak, max ne kadar derine inecek kontrolü yapıyor sanırım. Mesela onu en yukarı seçince diğer kolun max yukarı seviyesi artıyor, aynı şekilde de eğer onu en aşağı yaparsam, o sürekli oynadığım kol artık pulluğu toprağın dibine saplıyor.

Tek sorun o max ayarı yapıyorum dediğim kol en aşağıda ise, bu videoda oynadığım kol yukarı kaldırma yapmıyor. Bu da ciddi bir sorun oluyor benim için çünkü çok dibe batıp traktör gidemediğinde ya da patinaj çektiğinde diğer kolu en aşağı yaptığımdan artık bu videoda oynadığım kol kaldırma yapamıyor. Onu en dibe getirmezsem de pulluk batmıyor. Ayarını bulmak anlamak zor olacak sanırım 😊 hele bir de bir bozukluk varsa.


 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular