Günün İşinden Bir Fotoğraf ve Yorum

Her çıkışın
Ekli dosyayı görüntüle 50207
Bir inişi varmış. Sanayinin gülünden anlık.
Ekli dosyayı görüntüle 50208
Geçmiş olsun.
Başak 2075 Plus, 2019 model , yeni kasa , damperli römorkun hortumunu patlattı , basıncı 180 bara ayarlayınız diyoruz , biz dinliyoruz , vay efendim ek yerleri metal kaplamaymışta 200 bar basınca dayanırmış , hortum 180 bar basınca dayanıyor , sürtünmeden dolayı biraz aşındı mı hortumun kendi patlıyor , gitti 1 teneke yağ. :(
 
640 şanzımandan almaz yağı boşver. Sen birde erkunta bak. Şanzuman yağı bitmeden farkettik yoksa sorun büyüktü.
Eski her zaman iyidir. Yolda bırakmaz.
 
Gecmis olsun yine ne oldu buna sat artik sende kurtul bizde
Akifim gene netti turuncu [emoji15] geçmiş olsun
@Akifİnanç68 geçmiş olsun tümocana yükle işleri rahat çalış
Geçmiş olsun akif 640 hep arıza açıyor fiatlar yapmazdı böyle [emoji846]
akif geçmiş olsun. segman kırmış. veya ön keçeden altmış yağı.
[emoji4] emektara bu kadar yüklenmeyin
Alttarafi dreksiyon hortumu patlamış zaten dreksiyon hidroligi orjinal değildir
Bende şitayir den gıcık alırdım hep bozmak için sürerdim usanıp satsınlar diye sende mi öyle yapiyon ne yapiyon [emoji4]
yağ simsiyah motor yağı diye düşündüm. direksiyon yağı demekki 10 yıl yenilenmemiş.
Geçmiş olsun.
Başak 2075 Plus, 2019 model , yeni kasa , damperli römorkun hortumunu patlattı , basıncı 180 bara ayarlayınız diyoruz , biz dinliyoruz , vay efendim ek yerleri metal kaplamaymışta 200 bar basınca dayanırmış , hortum 180 bar basınca dayanıyor , sürtünmeden dolayı biraz aşındı mı hortumun kendi patlıyor , gitti 1 teneke yağ. :(
Akif yalnız bu sefer bokunu çıkarttı yeter gayrı tak etti
Akif 640 dan soğuttun beni, kullanasım gelmiyor
Ben olsam bu kadar arızadan sonra kibriti çakar seyrederdim geçmiş olsun
Akif az daha zorlasan 640 ın piyasasını düşüreceksin ha gayret [emoji1] [emoji1]
Yalnız Akif fiata derlerdi ya kırar ya çeker dıye Massey in patinaj düşmesinden dolayı anladık ki Fiat çekiyormuş kırıyormuş [emoji1][emoji1] takılıyoruz aman alınma
Sağolun abiler. Her gün arıza yapmaya başladı tarlaya korka korka gidiyorum artık. 4 teker remorkla geri geri yanaşırken çok hafif manevralar yapmama rağmen hortumu patlattı. Aslında buna gıkım bile çıkmazdı, normal karşılardım ama yeter artık bu nedir yahu? Fabrikan seni milleti arıza yap diye mi üretti? 1 haftadır kahrını çekiyorum. Milletin motoru cayır cayır çalışıyor bizimki her gün bi tarafı dağıtıyor.

Direksiyon kutundaki yağı 2 -3 sene önce değiştirmiştik. Sene içinde çok bi çalışmadığı icin totalde 500-600 saat çalışmış oluyor ki bence fazla bir saat değil bu.

Cemal abi, motor amcamın olduğu için değişim ona bağlı. Geçende bahsetmiştim 2 sezon önce heveslenmiştik amcamla olmadı. Babam ilk arıza yapmaya başladığı gün sattırmak istemişti. Hatta o gün foruma olanları yazmıştım, ekleyebilirsem mesajı bu mesajın altına koyarım.Babam üst üste arızaya ve tek bir büyük arızaya tahammül edemez. Zamanında 768 balyada arkayı dağıttığı için tek kalemde şuanki tümoyu almıştı.

Babam 640 a biraz küfür etti [emoji3]. Babamın dediği bir laf aynen şu " Bak motur seni sattırırım , gideceğini yerde böyle rahatlıkta bulaman "

@beyfendi01 abi, 640 alınana kadar tümonun kronik sorunu olan hidroliğini yaptıra yaptıra hidrolikle olan işleri görürdük. Amcam 640 alınca işler rahatladı, babam tümonun hidroliği tekrardan yaptırmaya gerek duymadı. İlk alındığı zamanlar motorsikletim arızalı olduğu için 640ı tarlaya gidip gelmek için kullanırdım , problemsizdi. Senede 300 saat çalışmaya başlayınca arıza fabrikası oldu mübarek. Tümo şuan balya bağlıyor. Hidroliğe gerek olmayan işlerde eğer tümo boş ise 640 çilesiyle hiç uğraşımıyorum.

@darande44 abi, 640ı hiç o amaçla kullanmadım, amcam fikirlerime saygi duyar, imkanı varsa yapar hatta ama durumu malum.

Fakat tümosanı kırmak için uğraşmışlığım var [emoji16]. 2018 sezonunda babam balya makinasiyla beni tarlaya terk etti, tek başına tarlayı bitirecen dedi. Rüzgarın ters esmesi, toz, konfordan dolayı her tarafımın ağrıması ; bir zamanlar fanatiği olduğum tümosandan soğutmuştu. Babama " yeni motor almazsan kendi balyanı kendin bas, bu iş bu motorla insan iş değil" dedim. Babam motor alamayız dedi. O günden sonra kırmak, bozmak, dağıtmak için elimden geleni yaptım. Hararet önceki sahibin hatası yüzünden ister istemez yüksekti. Haşpaylı balya basmakta güç gerektiren bir iş olduğu için ve benim kırma isteğimde olunca 2 vites hızlı gittigimden hararet hep sondaydı ama kıramadım. Dolap tıkanınca motoru bozmak için kuyruk mili debriyajını 5 metre öteden koku alacak şekilde yaktığım olmuştu.Sonra babamı motoru değiştirmeye ikna edince macera aramayı bıraktım.

Yunus abi; sevdiğim 2 özelliğinden birisi hararete töbeli olması, biri 2.eli. 5 sene önce 12ye aldık. Şimdi nerdeyse iki katı ediyor mübarek [emoji846]. Fanatik CNH'ciler oldukça 80-66'ya 150bin verenler tükenmez bu ülkede.

Ufuk abi, keşke çeksede kırsa. 640 daha kendini çekemeyip, pulluğu götüremediğinden dolayı tarla sürümümüzü 2 senedir Td110 yapıyor, babamın arkadaşı. Geçen 265 sürdüm 1984 model. 40 dakika civarı araba tattırmak için yolda kullandım. Biz bunca sene takoz kullanmışız yahu. Tek eksiği hidroliği direksiyon. Serilik, ergonomi, konfor her sey vardı. Ben tercihimi yaptım, CNH grubu benden uzak, MF yakın olsun.
 
Tamam inşAllah olumlu sonuç alırsam dönerim. Çevremdeki yonca tarlalarında da vardı geçen sene. Küsküt ün oldugu bölgeyi 3-4 kere tırpanla biçtiler bitti öyle yonca büyüdükten sonra çok etkilenmiyor
Küsküt

Bazı yörelerde cin saçı, şeytan sakalı, sülük, verem otu ve kızıl ot adlarıyla bilinen küsküt (Cuscuta spp.) sarılıca yapıda Cuscutaceae familyasından tek yıllık tam parazit bit bitkidir. Cuscutaceae familyasının tek cinsi olan Cuscuta cinsinin dünyada 200 kadar türü bulunmaktadır. Küsküt türleri dünyanın değişik yerlerinde yonca ve üçgül gibi baklagil yem bitkilerinde, keten, pancar, tütün ve patates gibi endüstri bitkilerinde soğan, havuç, krizantem, yıldız çiçeği gibi sebze ve süs bitkilerinde ve bunların yanı sıra asma gibi bazı odunsu bitkiler de dâhil olmak üzere 170 kadar bitki türünde ciddi zararlara sebep olmaktadır (Çizelge 9.1). Yurdumuzdaki zararı daha çok yoncalar ve asmalarda görülmektedir. Ülkemizde yoncalarda Cuscuta pentagona (C. Campestris) ve C. Approximata asmalarda ise C. Monogyna türü zararlı olmaktadır.

Küskütün Oluşturduğu Zararlar

Küskütün zararı bitki gelişimini orta veya şiddetli derecede engellemesi şeklindedir. Bazen bitki küskütten dolayı ölebilir. Zararın şiddeti küskütün bitkiye bulaştığı zamandaki konukçu bitkinin gelişme dönemine bağlıdır. En büyük zarar konukçu fide dönemindeyken görülmektedir. Küskütten dolayı %90’a varan ürün kayıpları olmaktadır. Ayrıca küskütün beslenmesi sonucu bitki zayıfladığı için bitki diğer hastalık ve zararlıların saldırısına da uygun hale gelmektedir. Küsküt ile yoğun bulaşık (yaklaşık %50) yem bitkilerini birkaç hafta sürekli tüketen özellikle sığır ve atlarda karın ağrısı, ishal ve kilo kaybı görülmektedir, bazen de karaciğer ve beyin hasarı ile kanamalar ortaya çıkabilmektedir.

Mücadele

  • Küsküt tohumu içermeyen sertifikalı tohumluk kullanılmalı
  • Yoğun bulaşmalarda küsküt konukçusuyla birlikte yok edilmeli
  • Küsküt bulunmayan alanlarda ekim, dikim yapılmalı
  • Küsküt ile bulaşık olmayan temiz tarım alet ve ekipmanları kullanılmalı
  • Bulaşık yerlerde küskütün konukçusu olmayan tahıllar ve diğer dar yapraklı bitkiler yetiştirilmeli
  • Küskütle bulaşık Yoncalıklara hayvan sokulup otlatılmamalı ve küskütlü bitki yiyen hayvanların gübreleri kullanılmamalı
  • Çevrede bulunan küskütlü yabancı otlar sökülüp yakılmalı
  • Eğer toprakta küsküt çimleri görülürse bunlar hemen toprağa karıştırılmalı veya elle toplanmalıdır
  • Bitkilere henüz bulaşmışsa küskütün bitkiye bağlandığı yerin yaklaşık 0.5 cm altından budanmalıdır. Küskütü elle yolma, emeçler bitkide kaldığından ve bu emeçlerden yeni sürgünler çıkacağından uygun bir yol değildir.
  • Küskütler ocak halindeyse bu ocaklar alev makinası ile yakılmalıdır.
  • Ruhsatlı herbisitler kullanılmadır.
 
Küsküt

Bazı yörelerde cin saçı, şeytan sakalı, sülük, verem otu ve kızıl ot adlarıyla bilinen küsküt (Cuscuta spp.) sarılıca yapıda Cuscutaceae familyasından tek yıllık tam parazit bit bitkidir. Cuscutaceae familyasının tek cinsi olan Cuscuta cinsinin dünyada 200 kadar türü bulunmaktadır. Küsküt türleri dünyanın değişik yerlerinde yonca ve üçgül gibi baklagil yem bitkilerinde, keten, pancar, tütün ve patates gibi endüstri bitkilerinde soğan, havuç, krizantem, yıldız çiçeği gibi sebze ve süs bitkilerinde ve bunların yanı sıra asma gibi bazı odunsu bitkiler de dâhil olmak üzere 170 kadar bitki türünde ciddi zararlara sebep olmaktadır (Çizelge 9.1). Yurdumuzdaki zararı daha çok yoncalar ve asmalarda görülmektedir. Ülkemizde yoncalarda Cuscuta pentagona (C. Campestris) ve C. Approximata asmalarda ise C. Monogyna türü zararlı olmaktadır.

Küskütün Oluşturduğu Zararlar

Küskütün zararı bitki gelişimini orta veya şiddetli derecede engellemesi şeklindedir. Bazen bitki küskütten dolayı ölebilir. Zararın şiddeti küskütün bitkiye bulaştığı zamandaki konukçu bitkinin gelişme dönemine bağlıdır. En büyük zarar konukçu fide dönemindeyken görülmektedir. Küskütten dolayı %90’a varan ürün kayıpları olmaktadır. Ayrıca küskütün beslenmesi sonucu bitki zayıfladığı için bitki diğer hastalık ve zararlıların saldırısına da uygun hale gelmektedir. Küsküt ile yoğun bulaşık (yaklaşık %50) yem bitkilerini birkaç hafta sürekli tüketen özellikle sığır ve atlarda karın ağrısı, ishal ve kilo kaybı görülmektedir, bazen de karaciğer ve beyin hasarı ile kanamalar ortaya çıkabilmektedir.

Mücadele

  • Küsküt tohumu içermeyen sertifikalı tohumluk kullanılmalı
  • Yoğun bulaşmalarda küsküt konukçusuyla birlikte yok edilmeli
  • Küsküt bulunmayan alanlarda ekim, dikim yapılmalı
  • Küsküt ile bulaşık olmayan temiz tarım alet ve ekipmanları kullanılmalı
  • Bulaşık yerlerde küskütün konukçusu olmayan tahıllar ve diğer dar yapraklı bitkiler yetiştirilmeli
  • Küskütle bulaşık Yoncalıklara hayvan sokulup otlatılmamalı ve küskütlü bitki yiyen hayvanların gübreleri kullanılmamalı
  • Çevrede bulunan küskütlü yabancı otlar sökülüp yakılmalı
  • Eğer toprakta küsküt çimleri görülürse bunlar hemen toprağa karıştırılmalı veya elle toplanmalıdır
  • Bitkilere henüz bulaşmışsa küskütün bitkiye bağlandığı yerin yaklaşık 0.5 cm altından budanmalıdır. Küskütü elle yolma, emeçler bitkide kaldığından ve bu emeçlerden yeni sürgünler çıkacağından uygun bir yol değildir.
  • Küskütler ocak halindeyse bu ocaklar alev makinası ile yakılmalıdır.
  • Ruhsatlı herbisitler kullanılmadır.
Osm nin kayseri cinsi yonca tohumunu kullandım. Baya sıkıntılı bir bitki dn biçtirdim bitkinin oldugu yerleri ilaç atmayı planlıyorum
 
Fordun silindir kapak contasını değiştiriyoruz bakalım toplayabilecek miyiz 😊
Screenshot_2020-06-16-18-57-51.png
Screenshot_2020-06-16-18-56-28.png
Screenshot_2020-06-16-18-56-21.png
Screenshot_2020-06-16-18-56-34.png
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt