TD 110 pulluk sürüm vitesi?


Selamlar. 22 model NH ,TD110 38 jant, 700 saat traktörümüz var.
5 li 120 şase. 12-14-16 inç , 91 ara genişliği yaylı ünlü marka pulluğumuz var.
Pulluk derinlik tekeri 4 veya 5 delikte sürüm yapıyoruz. Tarla toprak yapısı ağır. Pulluk 14 inç ayarında 3-1 viteste bayılıyor gitmiyordu bizde 2-3 sürüm yapıyoruz. Nasıl olsa 2-3 sürüm yapıyoruz diye,pulluk ayarını 16 inç e aldık. Sizce vites dişlileri ve motor sağlığı açısından ideal sürüm vitesu hangi seçenek olmalı?
 
Selamlar. 22 model NH ,TD110 38 jant, 700 saat traktörümüz var.
5 li 120 şase. 12-14-16 inç , 91 ara genişliği yaylı ünlü marka pulluğumuz var.
Pulluk derinlik tekeri 4 veya 5 delikte sürüm yapıyoruz. Tarla toprak yapısı ağır. Pulluk 14 inç ayarında 3-1 viteste bayılıyor gitmiyordu bizde 2-3 sürüm yapıyoruz. Nasıl olsa 2-3 sürüm yapıyoruz diye,pulluk ayarını 16 inç e aldık. Sizce vites dişlileri ve motor sağlığı açısından ideal sürüm vitesu hangi seçenek olmalı?
3un birinle sürüm yaparsan zamanla aşınır 2nin 3u ile sürüm yaparsan zamanla o aşınır ağır islerde çalışan traktörun dişlileri ortalama 7binsaatte aşınır
 
Aleyküm selam.
Sürüm vitesi olarak eski traktörlerde Fiat, MF, yol 1. vites tercih edilirdi ve ideal pulluk sürüm hızı 5,5 km/h kabul görürdü.
Yeni nesil traktörlerde tarla kademesinin son vitesleri pulluk sürüm vitesi olarak konuyor ve ek güç üretimini devreye alabiliyorlar.
Steyr traktörün pulluk vitesi tarla 4. vitestir. Daha iyi güç aktarımı sağlar.
Teşekkürler. 2-4 bayılıyor. 3-1 de pulluk tekeri 3. Delikte, 15 cm derinlik olduğu söyleniyor. Rampa yukarı hariç gidiyor.
2-3 ise dediğiniz gibi 5-6 km arası hızda gidiyor.(38 jant)
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2023-12-04-19-14-51-135_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_2023-12-04-19-14-51-135_com.google.android.apps.docs.jpg
    65.4 KB · Görüntüleme: 32

Aleyküm selam.
Sürüm vitesi olarak eski traktörlerde Fiat, MF, yol 1. vites tercih edilirdi ve ideal pulluk sürüm hızı 5,5 km/h kabul görürdü.
Yeni nesil traktörlerde tarla kademesinin son vitesleri pulluk sürüm vitesi olarak konuyor ve ek güç üretimini devreye alabiliyorlar.
Steyr traktörün pulluk vitesi tarla 4. vitestir. Daha iyi güç aktarımı sağlar.
Cevap ta cevap gizli yine :) 2 nin 4 üne TD dayansa bile pulluk dayanmaz. Çekerse düz 1 16 gaz, çekmezse 2 nin üçü ideal vites TD için. Massey de 1 tavşan hızlı gelir 1 kaplumbağa devam. Köstü çukuruna felan gelince motor kiiii diye bayılmayacak, hırrr diye devam edip gidecek kısacası. ( bu da 5_6 km hız ile rahat gidecek vites demek)
 
Cevap ta cevap gizli yine :) 2 nin 4 üne TD dayansa bile pulluk dayanmaz. Çekerse düz 1 16 gaz, çekmezse 2 nin üçü ideal vites TD için. Massey de 1 tavşan hızlı gelir 1 kaplumbağa devam. Köstü çukuruna felan gelince motor kiiii diye bayılmayacak, hırrr diye devam edip gidecek kısacası. ( bu da 5_6 km hız ile rahat gidecek vites demek)
Motor sağlığı için sürüm hızı sorulmuş.
Çekerse 16 gaz tercih etmeyiz ki.
Çekerse 23 gaz tercih ederiz.
Max tork devri üstü her traktörde uygun çalışma devri olmuyor.
 
Öyle sonuna kadar basıp çift sürsem rahmetli dedem mezardan kalkar kovalar, gavur malı mı bu diye. Alışkanlık işte motor hidrolik ile oynamadan bayılmasın yeter bana 1800 devri de geçmem haa. Sonuçta çiftçimiz mühendis değil. Alınteri makinayı zorlamak, gazına çok basmak içimizi acıtır.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt