TD 110 pulluk sürüm vitesi?


Selamlar. 22 model NH ,TD110 38 jant, 700 saat traktörümüz var.
5 li 120 şase. 12-14-16 inç , 91 ara genişliği yaylı ünlü marka pulluğumuz var.
Pulluk derinlik tekeri 4 veya 5 delikte sürüm yapıyoruz. Tarla toprak yapısı ağır. Pulluk 14 inç ayarında 3-1 viteste bayılıyor gitmiyordu bizde 2-3 sürüm yapıyoruz. Nasıl olsa 2-3 sürüm yapıyoruz diye,pulluk ayarını 16 inç e aldık. Sizce vites dişlileri ve motor sağlığı açısından ideal sürüm vitesu hangi seçenek olmalı?
 
Selamlar. 22 model NH ,TD110 38 jant, 700 saat traktörümüz var.
5 li 120 şase. 12-14-16 inç , 91 ara genişliği yaylı ünlü marka pulluğumuz var.
Pulluk derinlik tekeri 4 veya 5 delikte sürüm yapıyoruz. Tarla toprak yapısı ağır. Pulluk 14 inç ayarında 3-1 viteste bayılıyor gitmiyordu bizde 2-3 sürüm yapıyoruz. Nasıl olsa 2-3 sürüm yapıyoruz diye,pulluk ayarını 16 inç e aldık. Sizce vites dişlileri ve motor sağlığı açısından ideal sürüm vitesu hangi seçenek olmalı?
3un birinle sürüm yaparsan zamanla aşınır 2nin 3u ile sürüm yaparsan zamanla o aşınır ağır islerde çalışan traktörun dişlileri ortalama 7binsaatte aşınır
 
Aleyküm selam.
Sürüm vitesi olarak eski traktörlerde Fiat, MF, yol 1. vites tercih edilirdi ve ideal pulluk sürüm hızı 5,5 km/h kabul görürdü.
Yeni nesil traktörlerde tarla kademesinin son vitesleri pulluk sürüm vitesi olarak konuyor ve ek güç üretimini devreye alabiliyorlar.
Steyr traktörün pulluk vitesi tarla 4. vitestir. Daha iyi güç aktarımı sağlar.
Teşekkürler. 2-4 bayılıyor. 3-1 de pulluk tekeri 3. Delikte, 15 cm derinlik olduğu söyleniyor. Rampa yukarı hariç gidiyor.
2-3 ise dediğiniz gibi 5-6 km arası hızda gidiyor.(38 jant)
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2023-12-04-19-14-51-135_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_2023-12-04-19-14-51-135_com.google.android.apps.docs.jpg
    65.4 KB · Görüntüleme: 36

Aleyküm selam.
Sürüm vitesi olarak eski traktörlerde Fiat, MF, yol 1. vites tercih edilirdi ve ideal pulluk sürüm hızı 5,5 km/h kabul görürdü.
Yeni nesil traktörlerde tarla kademesinin son vitesleri pulluk sürüm vitesi olarak konuyor ve ek güç üretimini devreye alabiliyorlar.
Steyr traktörün pulluk vitesi tarla 4. vitestir. Daha iyi güç aktarımı sağlar.
Cevap ta cevap gizli yine :) 2 nin 4 üne TD dayansa bile pulluk dayanmaz. Çekerse düz 1 16 gaz, çekmezse 2 nin üçü ideal vites TD için. Massey de 1 tavşan hızlı gelir 1 kaplumbağa devam. Köstü çukuruna felan gelince motor kiiii diye bayılmayacak, hırrr diye devam edip gidecek kısacası. ( bu da 5_6 km hız ile rahat gidecek vites demek)
 
Cevap ta cevap gizli yine :) 2 nin 4 üne TD dayansa bile pulluk dayanmaz. Çekerse düz 1 16 gaz, çekmezse 2 nin üçü ideal vites TD için. Massey de 1 tavşan hızlı gelir 1 kaplumbağa devam. Köstü çukuruna felan gelince motor kiiii diye bayılmayacak, hırrr diye devam edip gidecek kısacası. ( bu da 5_6 km hız ile rahat gidecek vites demek)
Motor sağlığı için sürüm hızı sorulmuş.
Çekerse 16 gaz tercih etmeyiz ki.
Çekerse 23 gaz tercih ederiz.
Max tork devri üstü her traktörde uygun çalışma devri olmuyor.
 
Öyle sonuna kadar basıp çift sürsem rahmetli dedem mezardan kalkar kovalar, gavur malı mı bu diye. Alışkanlık işte motor hidrolik ile oynamadan bayılmasın yeter bana 1800 devri de geçmem haa. Sonuçta çiftçimiz mühendis değil. Alınteri makinayı zorlamak, gazına çok basmak içimizi acıtır.
 
Fabrika lastikleri %45 seviyesinde olan 5083E'de 1650 ve 1850 motor devrinde patinaj kaybını ölçmek için bir deneme yapmıştım. Hassasiyet ayarları iyi yapılmıştı hiç dokunmamıştım.

1650 devirde çizi içinde %10 patinaj kaybı,1850 devirdeki %14 patinaj kaybı vardı. Her iki devirdeki g/kWh yakıt tüketimini aynı varsaysak dahi, 1850 devirdeyken çizi içinde patinaj kaybı %4 daha fazla oluyordu.

Perkins motorlu, lastikleri sıfır Erkunt Kudret 105E+'da bu farkı net olarak ölçmedim ama daha fazla hissediliyordu. Bu yüzden artık 1650 deviri (traktör rahat hissettiriyorsa) geçmiyorum.
 
Öyle sonuna kadar basıp çift sürsem rahmetli dedem mezardan kalkar kovalar, gavur malı mı bu diye. Alışkanlık işte motor hidrolik ile oynamadan bayılmasın yeter bana 1800 devri de geçmem haa. Sonuçta çiftçimiz mühendis değil. Alınteri makinayı zorlamak, gazına çok basmak içimizi acıtır.
Kumsal, kayran yerde çalışıyorsanız, fikriniz makul kabul edilebilir.
Çok gaz veya tam gaz vermek makineyi zorlamak değildir.
Max tork devri civarları motor gücü %60 civarında oluyor.
Mısır ve pancar yeri sürümünde, 3 soklu 12" pullukla , Başak 2073S traktörü devir kapatarak sürebiliriz.
Fiat 65 46 traktörü 2200 devirleri sürebiliriz.
Tarlaya tiller veya tırmık çekeceğimiz zaman rampa yukarı motoru doldurabilmek için yine devir kapatmak gerekiyor.
Rampa tarla deneyiminiz sanırız yok.
Max tork devri ile rölanti devri arası motoru zorlamak motor sağlığı için gazlamaktan daha kusurlu sürüştür.
Bu durum Nh motor için geçerli, Mf 3105 için geçerli değildir.
Motor çalışma tipine özel yorum yazıyoruz, foruma td100 çok gazlıyor konusu açmıştık, gayet yerinde devir tercihi var, motora göre traktörü doğru kullanıyordu.
T5 115 rampa yerde 1600, 1750, 1900 rpm devirleri kullanabiliyor.
Tr5 110 ec, 1500 rpm max tork tepesi, 2300 rpm max güç devri var,
800 rpm zamanlama kaybı var.
Motor şanzıman uyumu için beklentimiz, Fiat 66s serisindeki uyum gibi olmasıdır.
Motorun zamanlama kaybı 500 rpm ise 500 rpm vites devir boyu olmasıdır ki akışkan bir sürüş elde edelim.
Düz arazi şoförleri bu ayrımı önemsemeyebilir, çünkü bayır görmemişler.
Td serisine ön kepçe de takılabilir ve motor sürüş olarak 1500 2300 rpm devir arasını kullanır.
Bu motor 1400 1800 rpm devir arasını kullanan perkins motor değil ki.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt