Gerçek/Özgül Yakıt Tüketimi Nedir?

110 sinifi 7 marka yakit test.

5246047-tractor-test.jpg


Zetor Forterra 110 (21,1 litre/saat) 94 hp

Kubota M110GX (22,5 l/h) 89 hp

JD 115M (24,1 litre/saat) 106 hp

Valtra N113 (25,3 litre/h) 113 hp

Same Virtus 120 (23,9 l/h) 108 hp

Belarus MTS 1025.4 (24 l/h) 97 hp

McCormick X60.50 (23,3 l/h) 106 hp



KAYNAK: Farmers Weekly-2013





Maksimum güçte LİTRE/SAAT olarak EN az yakanlar: ZETOR-Kubota-MC-Same-Blerus-JD-Valtra


Maksimum güçte g/kWh olarak EN az yakanlar: Same-McCormick-ZETOR-Valtra-JD-Blerus-Kubota
 
Valtranın bu huyunu çok seviyorum tek doğru beygir gücünü yazan firma. Diğer firmaların atmasyon yazdıkları rakam. Aynı tarlada Fendt 312 vario test etme şansım oldu. Bizim 6400 den yakıt yönünden çok ta fark yapamadı. Valtralar gerçekten ekonomik hem yolda hemde tarlada.
 
110 sinifi 7 marka yakit test.

Ekli dosyayı görüntüle 15789


Zetor Forterra 110 (21,1 litre/saat) 94 hp

Kubota M110GX (22,5 l/h) 89 hp

JD 115M (24,1 litre/saat) 106 hp

Valtra N113 (25,3 litre/h) 113 hp

Same Virtus 120 (23,9 l/h) 108 hp

Belarus MTS 1025.4 (24 l/h) 97 hp

McCormick X60.50 (23,3 l/h) 106 hp



KAYNAK: Farmers Weekly-2013





Maksimum güçte LİTRE/SAAT olarak EN az yakanlar: ZETOR-Kubota-MC-Same-Blerus-JD-Valtra


Maksimum güçte g/kWh olarak EN az yakanlar: Same-McCormick-ZETOR-Valtra-JD-Blerus-Kubota

Bu guclerin kuyruk mili gucleri oldugunu dusunuyorum.cunku markalarin hepsi 10 beygir alti soylenmis
 
Mustafa bilirsin zaten..

Fendt-mf-valtra suan ayni bunyede ayni agcopower motor kullaniyo..

Agcopower de eski valtra nin motoru zaten..

Benim test ettiğim 2012 model Deutz TCD serisi motora sahip olanıydı. Bizim 6400 ün takımlarını taktık. Fendt in vario şanzımanı çok güzel yanlız. Benim sevmediğim nokta hidrolikler. Traktör seri bir traktör fakat hidrolik aynı atiklikte değil. Hassasiyet kaldırana kadar traktör oturuyor. Sıra sonlarında da takımı yavaş kaldırıyor. Bizim 6400 ün hidrolik çok daha atik karşılaşabileceğin senaryoya göre önceden programlanmış hidrolik beyin var. Sonra 312 nin tutunması daha zayıf Valtradan. Valtra daha ağır işler için dizayn edilmiş, 312 daha ara işler için. İlaç gübre tohum ekme işleri 312 ile çok çok basittir.
 

Valtranın bu huyunu çok seviyorum tek doğru beygir gücünü yazan firma. Diğer firmaların atmasyon yazdıkları rakam. Aynı tarlada Fendt 312 vario test etme şansım oldu. Bizim 6400 den yakıt yönünden çok ta fark yapamadı. Valtralar gerçekten ekonomik hem yolda hemde tarlada.

Valtra n113 guc arttirimiyla 130 hp.bu yazanlar kuyruk mili güçleri
 
Neden 110 gözüyle bakiyorsunuz

Çünkü nominal gücü aşağı yukarı bu kadardır. Kaldı ki güç değerleri İso normuyla verilmiş. O güç yere aktarılana kadar muhakkak kayıplara uğrayacaktır. Sonra ben tarlada 1700rpm geçmem genelde maksimum tork kaç devirde veriyorsa o devirde kullanırım. Motorun tork güç eğrisinden kullacağım devir aralığında istediğim gücü sağlayıp sağlamadığına bakarım. Tarlada 130 hp almak bence mümkün değil.
 
Çünkü nominal gücü aşağı yukarı bu kadardır. Kaldı ki güç değerleri İso normuyla verilmiş. O güç yere aktarılana kadar muhakkak kayıplara uğrayacaktır. Sonra ben tarlada 1700rpm geçmem genelde maksimum tork kaç devirde veriyorsa o devirde kullanırım. Motorun tork güç eğrisinden kullacağım devir aralığında istediğim gücü sağlayıp sağlamadığına bakarım. Tarlada 130 hp almak bence mümkün değil.

Ozaman ona 130 hp gucu veren muhendiste bir sorun var.ozaman her markayi 20 hp eksik gormek gerekir.sadece valtraya özgü olmamali.Birde şöyle düşünmek lzm.130 hp i tarlaya aktaramiyorsa motor degil ozaman
 
Ozaman ona 130 hp gucu veren muhendiste bir sorun var.ozaman her markayi 20 hp eksik gormek gerekir.sadece valtraya özgü olmamali.Birde şöyle düşünmek lzm.130 hp i tarlaya aktaramiyorsa motor degil ozaman

Mühendiste sorun yok. Yazan motor gücü, zaten hiçbir traktör motordaki gücünü kayıpsız yere aktaramaz. Valtraya özgü bir durum yok aksine Valtra gücünü doğru yazar. Verilen değer İso normunda ve boost edilmiş vaziyetteki güç. Güce takılmayın tork işi yapan. Sizin kullandığınız devir aralığındaki tork önemli.
 
Mühendiste sorun yok. Yazan motor gücü, zaten hiçbir traktör motordaki gücünü kayıpsız yere aktaramaz. Valtraya özgü bir durum yok aksine Valtra gücünü doğru yazar. Verilen değer İso normunda ve boost edilmiş vaziyetteki güç. Güce takılmayın tork işi yapan. Sizin kullandığınız devir aralığındaki tork önemli.

Çoğu konuda hemfikiriz zaten.illaki topraga ulasana kadar guc kaybi olacak.bikac marka var böyle gücünü net yazan.Bazi marklari bende alamiyorum.4 farkli guc seklinde vermiş.güç tek olur varsa güç arttiriminida yazarsin olur biter
 
Gücü ölçerken kimi markalar motorun devir daim pompası radyatörü pervanesi belki şarj dinamosuda üzerindeyken ölçüm yapıyor, bazıları ise motorun sadece kendisini ölçüyor. Ayrıca güç motorun maksimum devrinde ölçülür.
 
Çoğu konuda hemfikiriz zaten.illaki topraga ulasana kadar guc kaybi olacak.bikac marka var böyle gücünü net yazan.Bazi marklari bende alamiyorum.4 farkli guc seklinde vermiş.güç tek olur varsa güç arttiriminida yazarsin olur biter

Şimdikilerde bir sürü standart var. Çoğu da euro 4 motora geçti. En doğru rakamı DIN normu verir. İso normu bundan %8 daha fazla çıkartır gücü. 4 türlü versinler gücü her ibarenin anlamı var. En geçerlisi DIN normu ve nominal güç. Bunların yanında traktörün aks genişliği ve mesafesi, ağırlığı, vites sayısı, hidrolik yapısı, ağırlık dağılımı, lastik çeşidi vb. hususlarda çekiyi etkiler. Tek başına motor hiçbirşey yapamaz traktörü bir bütün olarak ele almak gerekir.
 

Bence de en doğru ölçü DIN. Td65b yi 65 hp diye aldım ama sonradan aslında eski fiatlar gibi DIN olsa 60 olacağını öğrenince kandırıldığımı hissettim😣
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt