Gerçek/Özgül Yakıt Tüketimi Nedir?

Z

Ziyaretçi İpek


burda sahitli ispatli..

74 zetorun işini 75 Deutz yapamadı.. kuyruk mili rotatiller işi..

74 zetorun hararet ibresini yerinden oynatmayan büyük yem karma 74 tumosanin ibreyi tavan yapıyor..


ama olay sadece bg-hp-kw değil.. buz dağının gorunmeyen kısmı var..

---

50 bg motor tir kurtarır mi?
Deuthz 75 Tork=265 Tork yedeği=%20 Civarları Max Tork 318 1600 2200 devir arası sonra düşer.
Zetor 7441 Tork=323 Tork yedeği=32 Max tork 426 1400 devir max tork noktası.
Deuthz torku (çekiş) düşük kaldığı için motor yürümez.
Case 75c Tork=310 Tork yedeği=%43 1500 %22 1900 devir Max Tork=440 1500 devir.
1000 devir Zetor 1400 devir Case 1600 devir Deuthz kalkarsa Case zetor kafa kafaya Deuthz arkada kalır.Kuyruk milinde case zetor aynı performans Deuthz malesef yürümez.
Hepsi 1000 devir kalkarsa Zetor alır başını gider. :)
 
Z

Ziyaretçi İpek

kağıda bakarsan bizim yerlilerden düşük.. begenmessin:)

nasi oluyor bu iş..

suan zetor da EN düşük kol klasik kasa major 60-80'de.. 2,3 ton.. o bile kombine mubzeri kaldiriyor..

2300 kilo desen alacak adam da azmis der vazgecer:)

Arkadaşlar basınç birim yüzeye etkiyen kuvvettir.
1 bar= 0,1 Newton / 1 mili metrekare 1 Kg=9,81 Newton
200 bar= 20 N / 1 milimetrekare
1 santimetrekare = 100 milimetrekaredir.
195 bar = 19,5 N * 100 / 1 = 1950 N / 1 santimetrekare = 190 kg / 1 santimetrekare
Bu günkü sistemler yaklaşık bu basınçla çalışmaktadır.Malzeme kalitesi iyileşmiştir.Eskiler 170 kg/cm kare idi.
P basınç S yüzey alanı olsun.
Bir büyük kantar düşünelim.
Dükkanda küçük piston ve terazisi, dışarıda kantarın altında büyük pistonlar.
Basınç * Yüzey alanı A = Basınç * Yüzey alanı B
40 tonluk tır kantara çıktı.
Dükkandaki teraziye 40 kg koyup teraziyi dengelediğimiz de tırı tartarız. 1 Gram teraziye koyarsak 10 kg hassaslıkla ölçeriz.
Hidroliklerde eskiden 30 litre / dakika debili 170 basınçlı pompalar vardı.Hidrolik kapasiteler 1000 kg civarıydı.Basıncı arttırdığımız zaman 200 bar çıkarsak 1150 kg kaldırabilirdi.Pompa aşınır ve hortumlar patlardı.
170 * A yüzeyi = 170 * 5,88 santimetrekare = 1000 kg
196 * A yüzeyi = 196 * 5,88 santimetrekare = 1152 kg
Dışarıya destek pistonlar koysak bu sefer akış az olduğundan yavaş indirip yavaş kaldırırdı.
Günümüzde debiler 50 litre/dakika civarında basınç 195 bar civarında.Debi yağ akışı arttığı için pistonlar
hızlı inip kalkıyor.Aynı zamanda çift tesirli emme basma pompalar var.
Motor içindeki pistonun yüzey alanı daha geniştir.
190 * 12 santimetrekare =2280 kg
Dışarıya 5 cm kalınlığında piston ekleyelim.
Pistonun yüzey alanı = 3,14 * yarıçapın karesi= 3,14 *(2,5*2,5)=19,62 santimetrekare
190 * 19,62 = 3728 kg
Bu etki üstteki kolların ucunda yarıya kaldırma kolu ucunda çeyreğe düşer.Kaldırma kapasitesini yaklaşık kol bağlantılarına göre 900 - 1000 kg etkiler.Çift piston olursa yaklaşık 2000 kg etkiler.Kalın pistonlar takılırsa etki artar ama inme kalkma süreleri uzar.Bunu engellemek için bu seferde büyük çıkış ve borulu hatlar gerekir.Büyük boru daha fazla akış sağlar.
Basınç 190 dan 170 azalırsa 4000 kg sistem 3400 kg kapasiteye düşer.
Basınç dahada arttırılırsa pompa çarkı zarar görür.Rekorlar ve hortumlar patlar.
***** Sistemde basınçla aşırı oynanmaz. *****
Yavaşlama varsa filtrelere bakılır.Kullanma süresi biten filtre atılır.Değiştirmezseniz filtre şiserse pompayı zorlar,yakıt artar.
Çare ek piston taktırmaktır.
 
Z

Ziyaretçi İpek

0d5e85f6cf17af0acfca4e25a6d3146d.jpg

Şimdi bu2003 model 3.105 kaç hp???
Kafam çok karıştı[emoji28]

Gerçekte Kw Hp çevrimi şöyledir.
KW * 1,341 = HP cinsinden gücü verir.
81 * 1,341 = 108.621 HP dir.
Bu gücü Deuthz motor yaklaşık 2200 devirde verir.
Motorun 1600 2200 devir bandında 350 N.m ile çeken atlarınız vardır.
 
Z

Ziyaretçi İpek

Mühendiste sorun yok. Yazan motor gücü, zaten hiçbir traktör motordaki gücünü kayıpsız yere aktaramaz. Valtraya özgü bir durum yok aksine Valtra gücünü doğru yazar. Verilen değer İso normunda ve boost edilmiş vaziyetteki güç. Güce takılmayın tork işi yapan. Sizin kullandığınız devir aralığındaki tork önemli.
Max tork tepesinde turbonun ne kadar basınç altında kaldığını,yıprandığını bilsen motoru bizim gibi güç devir bandına çekersin.Motorun dilinden anlayacaksın sadece çektiğine bakmayacaksın. :)
 
Z

Ziyaretçi İpek

Mermer ocağındayken bir keresinde tir yolda kaldı bizim patronda dacia dusterla tırı çekti. Ama tır orada patinaj yaptığı yeri gecebilse zaten yolun geri kalanını kendi gidecekti duster sadece patinaj yaptığı yerden geçmesine yardımcı oldu.

Dacia tork=200 n.m Güç=110 hp olması lazım.Araçta 50 hp traktörün çekişi var.Yalnız ağırlık 1300 kg civarlarındadır.Dacia nın ağırlığı azdır, arabayı tutundurabiliyorsa tırı çeker.
Dacia araç 1750-4000 devir arası bu sabit torku verir.
Beygir Gücü=Tork*Devir/7121=200*4000/7121=112 hp
Araç 2000 devir kullanılırsa yaklaşık 55 hp güç verir.Tıra bağlanırsa küçük bir traktör gibi iş yapar.
Fakat traktörler çekici özellikte olması istendiğinden dolayı traktör motorları daha kısa devir bantlı yapılır
Genelde 2200 2500 3000 devir çevirirler,fakat çekiş için tork ve tork yedekleri önemlidir.Sadece beygir gücüne bakılmaz.Arz ederim.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt