Gerçek/Özgül Yakıt Tüketimi Nedir?


Newholland şimdi t480s yi ECE R24 normunda 48hp yazıyor ama Benim td65b ECE R120 65hp yazıyor. Sonra araştırınca t480s nin aslında benim td65b standardında olsa 50 hp olması gerektiğini anladım
 
Arkadaslar yorumları okudum kafam karıştı din iso bunlar nedir benim bildiğim 1kw gücü üretmek için yaktigi yakit 1 motor 1 saatte ürettiği güç diyelim 60 kwh 60 x1.36=81.6 hp ben böyle biliyorum yanlış mı acaba
 
Arkadaslar yorumları okudum kafam karıştı din iso bunlar nedir benim bildiğim 1kw gücü üretmek için yaktigi yakit 1 motor 1 saatte ürettiği güç diyelim 60 kwh 60 x1.36=81.6 hp ben böyle biliyorum yanlış mı acaba
Bunda sıkıntı yok.esas mesele güç ölçülürken hangi normda ölçüldüğü. Mesela eski 240 da DINa göre 47, SAEye göre 49 hp. Başak 2050de DIN a göre 46hp SAEye göre 50 hp yazıyordu
 
Arkadaslar yorumları okudum kafam karıştı din iso bunlar nedir benim bildiğim 1kw gücü üretmek için yaktigi yakit 1 motor 1 saatte ürettiği güç diyelim 60 kwh 60 x1.36=81.6 hp ben böyle biliyorum yanlış mı acaba

DIN ve ISO motor gücü ölçüm standartları. 1kw gücü üretmek için harcanan yakıta özgül yakıt tüketimi denir birimi gr/kwh tir.
 
Mesela Ankara daki newholland fabrikasında gezi sırasında td nin tarla versiyonunda kompresör vardı. Bizi gezdiren mühendis sizce bu kompresör traktörden kaç hp güç harcar dedi, bizde 2 3 hp belki dedik mühendis ise 8 10 hp güç harcar dedi. Yani güç ölçülürken kompresör üzerinde olsa 8 hp eksik çıkacaktı. Onun için newholland kompresörü sadece hava azalınca çalışması için ayarlamış
 
Motoru alirlar jeneratör e bağlarlar en yüksek torku ürettiği devirde çalıştırırlar 1kw gucu harcadığı yakıt yani 1 kw elektrik gücünu üretmek için harcadığı yakıt beygir gücünu bulmak içinde 1saatde nekadar elektrik üretti yani kac kw
 
Belki eskiden öyle olculuyodu iso din diye ama şimdi kwh normunda olculuyo tüm motorlar ha şunu diye bilirsiniz 1 kw din normunda 1.60 iso normunda 1.36 belki sizin dediğimiz boyledir
 
Screenshot_20161218-215959.pngScreenshot_20161218-215905.png
 
Z

Ziyaretçi İpek

Arkadaslar yorumları okudum kafam karıştı din iso bunlar nedir benim bildiğim 1kw gücü üretmek için yaktigi yakit 1 motor 1 saatte ürettiği güç diyelim 60 kwh 60 x1.36=81.6 hp ben böyle biliyorum yanlış mı acaba

Güç çevirmelerinde;
Kw * 1,34 = HP İngiliz standartları
Kw * 1,36 = PS İtalyan standartlarıdır.
Fark var.
 
Z

Ziyaretçi İpek

2016-Class Axion 850 (250 Bg) tanitimdan yakit/tork kisminin alintisidir;

---

Diğer verilerde de olumlu rakamlarla karşılaşıyoruz: Yalnızca %35’lik devir düşüşüyle gelen %44’lük tork rezervi oranı (azami tork ile nominal devir torku arasındaki oransal fark) ve %120 kalkış torku oranı (kalkış sırasındaki tork değerinin, nominal devirdeki torka oranı) mükemmel sayılabilir. Yakıt tüketimi bakımından çok iştahsız bir motorla karşı karşıya olmamız ise daha da fazla hoşa gidecek bir özellik: Nominal devirde 226 g/kWh dizel yakıt ve 20,6 g/kWh AdBlue; azami güçte ise 216 g/kWh yakıt ve 19,3 g/kWh AdBlue tüketimi ile bu değerlendirmede zirveye oynayan bir traktörden söz ediyoruz. Tüketim değerleri, yeni traktörün yerini aldığı önceki Axion modeline göre %6 daha düşük ve aynı zamanda piyasadaki rakiplerinden çoğuna kıyasla daha iyi. Powermix test sonuçları da aynı iyimser tabloyu çizmekte. Burada elde edilen 248 g/kWh yakıt ve 22 g/kWh AdBlue tüketimi, önceki modelde ölçtüğümüz değerlerin %10 altında kalıyor ve örneğin, daha önce test ettiğimiz Fendt 828 traktörüyle aynı düzeye işaret ediyor. Axion 850, ağır tarım makinelerini çekerken de yüksek performansını sürdürüyor ve çeki demirinde 162 kW/217 kW güç ölçülüyor. Bu değer, eski seride yer alan Axion 850 Hexashift ile çok benzer. Ancak, aynı miktarda güç uygulayabilmek için, yeni traktör, 239 g/kWh ile %7 daha az yakıta ihtiyaç duyuyor. Testlerimizin bir sonraki aşamasında, Axion 850’nin karayolu performansını görmeye çalıştık. Powermix karayolu testlerinde bu traktör ile daha önce test ettiğimiz modelleri karşılaştırdığımızda, 40 km/sa hareket hızı için, Powermix ortalamasının yaklaşık %10 altında bir yakıt tüketimi elde ettik.
Biz ne söylüyoruz.Aynı motor FPT. Davul çalıp tellal mı yollayalım :)
Sadece Vario veya otomatik transmisyonumuz(şanzıman) yok.Yağ basıncıyla yağlanan sekromench şanzıman var.
 
Z

Ziyaretçi İpek

Gücü ölçerken kimi markalar motorun devir daim pompası radyatörü pervanesi belki şarj dinamosuda üzerindeyken ölçüm yapıyor, bazıları ise motorun sadece kendisini ölçüyor. Ayrıca güç motorun maksimum devrinde ölçülür.

Eskiden öyleydi,şimdi değil.
Perkins max güç 2000 devir motor 2200 devir
Same max güç 2200 devir
Kıotı max güç 2600 devir motor 3000 devir
Case max güç 1900-2200 devir bandı motor 2750 devir
Küçük motor sınıfında FPT motorları Fendht 200 serisi Claas Case New holland Bir kaç marka daha kullanıyor.
Özgül yakıt tüketiminde Fenht Vario şanzıman olduğu için önde Güç aktarımı düşük hızlarda Hidrostatik yağ basınçlı aktarım yüksek hızlarda mekanik aktarıma dönüyor.Kayıp çok azdır.CVT,Tam otomatik,çift kavrama yarı otomatik şanzımanlar onu izliyor.
 
Belki eskiden öyle olculuyodu iso din diye ama şimdi kwh normunda olculuyo tüm motorlar ha şunu diye bilirsiniz 1 kw din normunda 1.60 iso normunda 1.36 belki sizin dediğimiz boyledir

Kwh diye bir norm yok. Gerçek hayata en uygun norm DIN normu ne yazıyorsa o gücü üretir motor. 1kw x 1.35 = HP/DIN . Standartlara göre ölçüm metodları farklı. Adam sana 90hp diye motor satar fakat bu gücü motor çıplak ölçmüşlerdir. Bazı firmalarda var motoru full aksesuarlı ölçer. O yüzden 100bg diye satılan bir traktör 3 lirayada var 5 lirayada.
 

burda sahitli ispatli..

74 zetorun işini 75 Deutz yapamadı.. kuyruk mili rotatiller işi..

74 zetorun hararet ibresini yerinden oynatmayan büyük yem karma 74 tumosanin ibreyi tavan yapıyor..


ama olay sadece bg-hp-kw değil.. buz dağının gorunmeyen kısmı var..

---

50 bg motor tir kurtarır mi?
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt