2016-Class Axion 850 (250 Bg) tanitimdan yakit/tork kisminin alintisidir;
---
Diğer verilerde de olumlu rakamlarla karşılaşıyoruz: Yalnızca %35âlik devir düşüşüyle gelen %44âlük tork rezervi oranı (azami tork ile nominal devir torku arasındaki oransal fark) ve %120 kalkış torku oranı (kalkış sırasındaki tork değerinin, nominal devirdeki torka oranı) mükemmel sayılabilir. Yakıt tüketimi bakımından çok iştahsız bir motorla karşı karşıya olmamız ise daha da fazla hoşa gidecek bir özellik: Nominal devirde 226 g/kWh dizel yakıt ve 20,6 g/kWh AdBlue; azami güçte ise 216 g/kWh yakıt ve 19,3 g/kWh AdBlue tüketimi ile bu değerlendirmede zirveye oynayan bir traktörden söz ediyoruz. Tüketim değerleri, yeni traktörün yerini aldığı önceki Axion modeline göre %6 daha düşük ve aynı zamanda piyasadaki rakiplerinden çoğuna kıyasla daha iyi. Powermix test sonuçları da aynı iyimser tabloyu çizmekte. Burada elde edilen 248 g/kWh yakıt ve 22 g/kWh AdBlue tüketimi, önceki modelde ölçtüğümüz değerlerin %10 altında kalıyor ve örneğin, daha önce test ettiğimiz Fendt 828 traktörüyle aynı düzeye işaret ediyor. Axion 850, ağır tarım makinelerini çekerken de yüksek performansını sürdürüyor ve çeki demirinde 162 kW/217 kW güç ölçülüyor. Bu değer, eski seride yer alan Axion 850 Hexashift ile çok benzer. Ancak, aynı miktarda güç uygulayabilmek için, yeni traktör, 239 g/kWh ile %7 daha az yakıta ihtiyaç duyuyor. Testlerimizin bir sonraki aşamasında, Axion 850ânin karayolu performansını görmeye çalıştık. Powermix karayolu testlerinde bu traktör ile daha önce test ettiğimiz modelleri karşılaştırdığımızda, 40 km/sa hareket hızı için, Powermix ortalamasının yaklaşık %10 altında bir yakıt tüketimi elde ettik.