Düşük devirlerde tork yakalayan motorun (Perkins, 1400 rpm) ısıl kayıpları azdır amma ve lakin
Fiat motorda iyi ısındı mı 2200 rpm devirde daha ciğerli çekiyor beya.
Yüklü rampaya tırmanışlarda motor orta esnek, 500 rpm vites aralığı , 1500-2300 rpm motor çalışma devir aralığı ile gayet uyumludur.
MF 285 te 4 vitesli modelde 1400-1900 rpm devir aralığı aktif kullanılır, vites hız boyları 500 rpm , motor tepkileri ile biraz orantısız durur , güç kesilmesi hissettirir.
MF 285 S modelde , 1-2 vites arası 700 rpm, 2-3 vites arası 600 rpm , buçuk bölücü yarıya düşürür.
Rampa tırmanışta 3 ün kaplumbağası ağır yükte çabuk susar , hafif yükte biraz dirençlidir.
3 ün kaplumbağası da bitince 2 nin kaplumbağası aşırı yavaş gelir, motoru küstürür.
400 rpm aralıklı sıralı vites olsa işler biraz daha düzelirdi.
Same Explorer 70, yüklü tırmanışta motor devri 1000 rpm e , motor stop etme noktasına kadar sıkıştırıp vites atarız.
Dip gazla tekrar yükleniriz, orta uzun devir çalışmalı olduğu için güç kesintisini fazla hissettirmez.
Case JX 75 C de vites araları , 800-700-600 rpm , 1500-2600 rpm motor çalışma aralığı,
1500 rpm e kadar sıkıştırıp vites atarız, 1100 rpm motor çalışma aralığı yeterli oluyor fakat akıcı bir sürüş fazla sağlamıyor.
600 rpm aralıklı 5 vites olsa dadından yinmez.
Vites hız aralıkları , motor çalışma devir aralıkları ile uyumlu olmalıdır,
Kısa devir çalışmalı motorda 400 rpm ve bölücüler gerekirken,
Uzun devir çalışmalı motorda 600 rpm ve bölücüler kullanılabilir.
Standart traktör için takviye , vites ve levye tam senchromench olmalıdır.