Zetor 140 / Edirne'ye Hayırlı Olsun :)


hiç balya bağlamadım ama arkadaşın anlatmak istediği teker devri kuyruk miline seri yada ağır gelebilir.Yani ağır gider kuyruk mili hızlı döner yada hızlı gider kuyruk mili ağır kalır.Yanlız bol vitesli bir motorda en az 12+12 vitesli bir motorda böyle birşey olabileceğini sanmam.Açıklık getirilse bizde birşey öğreniriz umarm.
Hayır tekerlekten alması ile alakası yok gaz ile devir alıyor zaten balya makinası traktör tutuyor demek istiyorum 3085 phantom da sönmezler çift pozisyonlu makina var td85 ten ağır kalıyor onu demek istiyorum

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Edirne zetorcuymus meğersem adam aldığından beri bir tek debriyaj pedalı için ustaya gitmiş 😊😁😁
284af1cecede02bc46d4a3071d534c47.jpg

acbad302b3c5642dacba9853cfd86654.jpg

2f532ce4e8428cb748313bf75d663a4f.jpg


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Hayırlı uğurlu olsun emre abi Allah utandırmasın.
Teşekkürler sağolun arkadaşlar
Hayırlı olsun

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

Ustadim hayirli olsun . Ancak anlayamadigim konu balya makinesi standart 540 dd kuyruk mili istemiyormu ? Yani motor hp si ile bir alakasi var mi ? Sonucta hp gucu kac olursa olsun kuyruk mili pto yavas donemez mi ?

Yani 140 degil 240 bile olsa dusuk guc isteyen isi yapamaz mi ?

hiç balya bağlamadım ama arkadaşın anlatmak istediği teker devri kuyruk miline seri yada ağır gelebilir.Yani ağır gider kuyruk mili hızlı döner yada hızlı gider kuyruk mili ağır kalır.Yanlız bol vitesli bir motorda en az 12+12 vitesli bir motorda böyle birşey olabileceğini sanmam.Açıklık getirilse bizde birşey öğreniriz umarm.

Hayirli ugurlu olsun emre gule gule kullan:)

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

kardeşim benım anlayamadıgım konu neden devır tutmasın abimde 5455 var paksan super yunus makına ila günde 1200 balye civarı basıyor devir tutması nasıl bısey köyümüzde daha buyuk john dereler var adam 1000 devirde rolantide balya basıyor

hiç balya bağlamadım ama arkadaşın anlatmak istediği teker devri kuyruk miline seri yada ağır gelebilir.Yani ağır gider kuyruk mili hızlı döner yada hızlı gider kuyruk mili ağır kalır.Yanlız bol vitesli bir motorda en az 12+12 vitesli bir motorda böyle birşey olabileceğini sanmam.Açıklık getirilse bizde birşey öğreniriz umarm.

6460 ta eski gallignani var bende paksan s8002 var o günde 1000 basıyorsa ben 1600 basıyorum

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

Ustadim hayirli olsun . Ancak anlayamadigim konu balya makinesi standart 540 dd kuyruk mili istemiyormu ? Yani motor hp si ile bir alakasi var mi ? Sonucta hp gucu kac olursa olsun kuyruk mili pto yavas donemez mi ?

Yani 140 degil 240 bile olsa dusuk guc isteyen isi yapamaz mi ?

Kuyruk mili esnekliği ve balye makinesi güç istekleri
Fiat motorlarda 540 devir 2200 motor devri civarıdır.Motor devri 2500 devire çıktığı zaman kuyruk mili devri 600 devri bulur.Gür sapta genelde 600 devir civarı çalışılır,sırada sap azalırsa 2200 devir civarına düşülür, Makine performansı düşmeden 300 devir değişimi yapılarak balye makinesinin dolu gitmesi sağlanır, paket gibi balye basar.
Diğer markalarda bu kadar devir esnekliği yok, 100-200 arasında değişiyor.Hızlı gitmek gerekirse vites yükseltmek gerekiyor, makinenin ağzı fazla doluyor, yavaş gitmek gerekirse vites hızı az geliyor, balye az saptan dolayı yamuk çıkıyor, 100 devirden fazla devir değişimi yapılırsa makinenin yabalar hızlanıyor, makine çıldırıyor, daha fazla buçuk vites aratıyor.
Balye makinelerinin güç istekleri 45 kw ile 55 kw arası değişir, daha geniş toplayıcılı makinelerin güç istekleri biraz daha fazla olur.
Traktörlerde motor gücü ile kuyruk mili gücü değerleri farklıdır.
5190 gibi balye makinesinde 70-56 100 litre yakıtla 1500-1800 arası balye basabilir.300 balyelik fark şoför farkıdır.Operatör dönüşlerde seri olursa ve ileri geri yapmadan namluyu ıskalamazsa 300 balyelik fark atar.Direksiyon çok rahatttır, sağdan sola çeyrek tur çevirerek yön değişir.
Tarlada denersiniz.
 
Kuyruk mili esnekliği ve balye makinesi güç istekleri
Fiat motorlarda 540 devir 2200 motor devri civarıdır.Motor devri 2500 devire çıktığı zaman kuyruk mili devri 600 devri bulur.Gür sapta genelde 600 devir civarı çalışılır,sırada sap azalırsa 2200 devir civarına düşülür, Makine performansı düşmeden 300 devir değişimi yapılarak balye makinesinin dolu gitmesi sağlanır, paket gibi balye basar.
Diğer markalarda bu kadar devir esnekliği yok, 100-200 arasında değişiyor.Hızlı gitmek gerekirse vites yükseltmek gerekiyor, makinenin ağzı fazla doluyor, yavaş gitmek gerekirse vites hızı az geliyor, balye az saptan dolayı yamuk çıkıyor, 100 devirden fazla devir değişimi yapılırsa makinenin yabalar hızlanıyor, makine çıldırıyor, daha fazla buçuk vites aratıyor.
Balye makinelerinin güç istekleri 45 kw ile 55 kw arası değişir, daha geniş toplayıcılı makinelerin güç istekleri biraz daha fazla olur.
Traktörlerde motor gücü ile kuyruk mili gücü değerleri farklıdır.
5190 gibi balye makinesinde 70-56 100 litre yakıtla 1500-1800 arası balye basabilir.300 balyelik fark şoför farkıdır.Operatör dönüşlerde seri olursa ve ileri geri yapmadan namluyu ıskalamazsa 300 balyelik fark atar.Direksiyon çok rahatttır, sağdan sola çeyrek tur çevirerek yön değişir.
Tarlada denersiniz.

Detayli aciklamaniz icin tesekkur ederim . Ancak ben sunu sormak istedim , vitesi cok olan A marka traktorde 540 dd yi yakalayip misal 10 km hizla gidiyoruz . 1800 devir de gidiyoruz .

Baska bir B marka traktorde 540 dd yi yakalayip 10 km hizda 2000 devirde gitsek . Mazot tuketimi haric bir fark var mi ?

Not ; A marka pto da 540 dd yi motor 1800 dd iken , B marka pto da 540 dd yi motor 2000 dd iken ceviyor.
 
Detayli aciklamaniz icin tesekkur ederim . Ancak ben sunu sormak istedim , vitesi cok olan A marka traktorde 540 dd yi yakalayip misal 10 km hizla gidiyoruz . 1800 devir de gidiyoruz .

Baska bir B marka traktorde 540 dd yi yakalayip 10 km hizda 2000 devirde gitsek . Mazot tuketimi haric bir fark var mi ?

Not ; A marka pto da 540 dd yi motor 1800 dd iken , B marka pto da 540 dd yi motor 2000 dd iken ceviyor.

Motorların en az yakıt bölgesi devir aralıkları farklıdır.Fiat 1900-2300, perkins 1400-1800 , jd 1400-1900, sdf 1800-2200 yaklaşık aralıklarındadır.540 devir genelde en az yakıt bölgesi içinde bir noktaya veya motor tam güç bölgesine yakın bir noktaya konur.
Fiat motorda 1900-2300 tam güç bölgesi ve aynı zamanda en az yakıt bölgesidir. 300 devir esneklik
Perkins motorda 1600, 1950 devirlerde 540 var. 1950 devir tam güç noktasına yakın fakat en az yakıt bölgesi içinde değil, napcaz 90 lık motor alıp 1600 devirle çalışacaz, 100 devir esneklik var, makineyi dolu götürmede vites azsa gene sıkıntı var.
JD ve Deuthz balye makinesine uyumlu sayılır.
Makineyi dolu götürebilmek için ya devir esnekliği olacak yada vites çok olacak, vites çok değiştirmekte şoförü yorar.En iyisi devir esnekliğidir.
150 beygir motorda takılır ama motor yüküde az olduğu zaman yakıt yine fazla olur, yaklaşık %50 motor yüküyle hareket edersek motor özgül yakıt tüketimi azalır.
 
Kuyruk mili esnekliği ve balye makinesi güç istekleri
Fiat motorlarda 540 devir 2200 motor devri civarıdır.Motor devri 2500 devire çıktığı zaman kuyruk mili devri 600 devri bulur.Gür sapta genelde 600 devir civarı çalışılır,sırada sap azalırsa 2200 devir civarına düşülür, Makine performansı düşmeden 300 devir değişimi yapılarak balye makinesinin dolu gitmesi sağlanır, paket gibi balye basar.
Diğer markalarda bu kadar devir esnekliği yok, 100-200 arasında değişiyor.Hızlı gitmek gerekirse vites yükseltmek gerekiyor, makinenin ağzı fazla doluyor, yavaş gitmek gerekirse vites hızı az geliyor, balye az saptan dolayı yamuk çıkıyor, 100 devirden fazla devir değişimi yapılırsa makinenin yabalar hızlanıyor, makine çıldırıyor, daha fazla buçuk vites aratıyor.
Balye makinelerinin güç istekleri 45 kw ile 55 kw arası değişir, daha geniş toplayıcılı makinelerin güç istekleri biraz daha fazla olur.
Traktörlerde motor gücü ile kuyruk mili gücü değerleri farklıdır.
5190 gibi balye makinesinde 70-56 100 litre yakıtla 1500-1800 arası balye basabilir.300 balyelik fark şoför farkıdır.Operatör dönüşlerde seri olursa ve ileri geri yapmadan namluyu ıskalamazsa 300 balyelik fark atar.Direksiyon çok rahatttır, sağdan sola çeyrek tur çevirerek yön değişir.
Tarlada denersiniz.

Fiat motorların 56,tt,46 serısınde 540 devri 1900 devirde yakalar 70-56 bu yüzden balyada iyidir
 
İlk bakimimizi yaptık bölge servisi Selahattin usta sağolsun tüm ayrıntısına kadar ilgilendi parça servis sıkıntısı hiç yok mazot samandirasi arızalı dedim yenisini getirmiş meğersem fiş gecirmiyormus 😊 on silecek çalışmıyor dedim silecek motorunun yenisini almış gelmiş ona aynı fiş çıkmış anahtardan
5d9754808db1020e0f2138c2e6d38a22.jpg

9a788eab1b489377909a2d0ace507330.jpg

a61819caef50c8d9fceb0e59643d1b5e.jpg

6e1e6fd8ce3f0e3423b86db310e949cf.jpg

Yanliz arkadaşlar gösterge panelinde ara sıra 22 numaralı ışık yaniyor çözemedim nedir
0b8f617312add07bc87bd5042e11017f.jpg


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt