Tümosanı 8175 gönderdik FARMALL 115C Geldi :D

Hayırlı olsun bizim civar köylerden biride gecen Ekim ayında massey 3.075 i verip case farmall 115 c aldı.Yakit olarak çok memnun tohum zamanı römork gezdirirken 3.075 e göre çok az yaktı diyor.Pulluktada 5 li inc ayarlı pullugu 16 incte 2 nin 3 tavsanla çekmis.Bizimde niyetimiz var 115 c ye pancar parasını bekliyoruz ona gore belki bizde 115 c sahibi olabiliriz.
 
Z

Ziyaretçi İpek

Öncelikle hayırlı olsun.Allah(c.c.) kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Önce bir nazar boncuğu alın, kaputun önüne asınız.
Motor özelliklerine gelince;
Motorun başlangıç torku 457 tork yedeği % 32 ile 146 eklenirse toplamda 600 N.m 1400-1800 devir arası
1840 devir maksimum güç noktası 1900-2300 tam güç devir bandı,2300 Çekişten Çıkma 2550 son devir.
Comman Rail %25 civarı yakıt tasarrufu sağlar.En az arpa yiyen atlarınız var. :)
Motor testlerinde
1000 devir 65 hp,1400 devir 120 hp,sabit tork bandı,1800 devir 150 hp,1900-2300 devir 150 hp.
Turbo 1900 devir sonrası kanatları açar,tam sıkıştırma yapar. 1900-2300 devir arası.
Motorda radyatör,klima,hidrolikler ve şanzıman kayıplarından 20 hp civarı kayıp olur.
Motor 100 130 beygir arası kullanım sunar.
Motor ısıtması iyi bir şekilde yapılmalıdır.İşe başlamadan göstergeler yerine oturmalıdır.
1400-1800 devir sabit tork bandında motora gaz bastıkça sabit ve yüksek bir çekiş göreceksiniz.
1840 - 2300 devir arası sürekli tam güç devir bandı var.Tork 600 den 457 ye yumuşak bir şekilde azalır.
1400 den 1900 e yumuşak gaz vererek yükselin.Hızlı gaz verirseniz turbo yüksek basınç altında kalır,ömrü kısa olur.Pullukta,kaz ayağı,patlatma gibi aletlerde 1900 devir kullanınız.
Tork bandında motoru çalıştırmak turboya yük bindirir. Motorun çekmesi için güç devir bandı kullanılır.
Motor açıldıktan sonra 75 C için 2000 devir 11 ayak kazayağı 2 lt/dk gördük.
İyi çalışmalar dilerim.
 
Z

Ziyaretçi İpek

Rodaj süresinde dizel motorlar yüksek devirlerde kullanılması gerekiyormu
Serviste ustada öyle söylemişti

Motor yağına çapak karıştığı için yüksek devir önerilmez.
Düşük devirde turbo fazla basınç altında kalacağından sıkıntı olur.
Ağır işte 1400 - 1900 devir arası yumuşak gaz verilir.1900 devir gibi kullanılır.
 
Öncelikle hayırlı olsun.Allah(c.c.) kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Önce bir nazar boncuğu alın, kaputun önüne asınız.
Motor özelliklerine gelince;
Motorun başlangıç torku 457 tork yedeği % 32 ile 146 eklenirse toplamda 600 N.m 1400-1800 devir arası
1840 devir maksimum güç noktası 1900-2300 tam güç devir bandı,2300 Çekişten Çıkma 2550 son devir.
Comman Rail %25 civarı yakıt tasarrufu sağlar.En az arpa yiyen atlarınız var. :)
Motor testlerinde
1000 devir 65 hp,1400 devir 120 hp,sabit tork bandı,1800 devir 150 hp,1900-2300 devir 150 hp.
Turbo 1900 devir sonrası kanatları açar,tam sıkıştırma yapar. 1900-2300 devir arası.
Motorda radyatör,klima,hidrolikler ve şanzıman kayıplarından 20 hp civarı kayıp olur.
Motor 100 130 beygir arası kullanım sunar.
Motor ısıtması iyi bir şekilde yapılmalıdır.İşe başlamadan göstergeler yerine oturmalıdır.
1400-1800 devir sabit tork bandında motora gaz bastıkça sabit ve yüksek bir çekiş göreceksiniz.
1840 - 2300 devir arası sürekli tam güç devir bandı var.Tork 600 den 457 ye yumuşak bir şekilde azalır.
1400 den 1900 e yumuşak gaz vererek yükselin.Hızlı gaz verirseniz turbo yüksek basınç altında kalır,ömrü kısa olur.Pullukta,kaz ayağı,patlatma gibi aletlerde 1900 devir kullanınız.
Tork bandında motoru çalıştırmak turboya yük bindirir. Motorun çekmesi için güç devir bandı kullanılır.
Motor açıldıktan sonra 75 C için 2000 devir 11 ayak kazayağı 2 lt/dk gördük.
İyi çalışmalar dilerim.
Ayrintili bilgileri hangi kaynaktan aliyorsunuz, Her traktörün ayrintili bilgisi var mı? Linki bizimle paylaşabilir misin?
 
Z

Ziyaretçi İpek

Bizde case kullanıcısıyız.Motoru en etkin nasıl kullanabiliriz diye bir yıldır araştırma yapıyorum.Eski traktörden indik,caseye binince şaşırdık.Eskiyle 1000 devirle rahat yolda giderken bununla gidemedik.İnternet üzerinden motor tedarikçileri,motor testleri,motor karakteristikleri,markaların broşürlerinin %90 ını inceledim.Fizik öğretmeniyim.Motor tepkilerinin,özgül yakıt tüketim değerlerinin, motor tork eğrilerinin ve çap/strok oranlarının (eski ve yeni) ne olduğunun çoğunu biliyorum.
Baktımki elimizdeki FPT motor en iyilerinden biri çıktı.
Motor karma testlerde yakıtı fazla diye yerden yere vurdular.Çekmez dediler.Kullanınca diğer motorlara göre tork(çekiş) yüksek yakıt biraz fazla gibi göründü.Ama piyasada 250 300 çeker 200 yiyen motorlar var.Bunda 400 çeker 260 yiyen motor var.Genele kıyaslarsan diğerleri 400 çekse 300 yer.
Motor yorumlarım bu bilgiler ışığında doğruya yakın oluyor.Sadece case kullanıcılarının sorunlarını gidermeye çalışırım.Teşekkür ederim.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt