Traktörlerde yakıtı düşürmek için ?


Daha basitiyle motor yukte 300 devir kaybettigi nokta ideal noktadir.
Her motor yük altında çok devir kaybetmez ki.
Same Silver 130 , 1600 rpm e sabitlenirse motor stabil çalışabiliyor.
JD 6R serisi 1900 rpm e sabitlenirse , ek güç üretimi de devre de olduğundan , tork yedekleri de %40 civarları, devir değiştirmeden yürür.
Sadice ne kadar çekiyorsa o hızla yürüyelim dediğimizde yakıta dokunuyor.
 
Boşuna uğraşmayın zorlayan traktör fazla yakar, hafif işte 130 litre depo 2 günde , ağır işte 10-12 saatte bitiyor, traktör çok sıkıştırılmazsa , bir iki saat fazla çalışır onuda zamandan kaybedersin.hararetli çıkartmadan , verin gazı gitsin, iyi şoförler motorunun hangi viteste hangi devirde gideceğini sesinden bilir.
Sen bu işi biliyon babba [emoji6]
 
Her motor yük altında çok devir kaybetmez ki.
Same Silver 130 , 1600 rpm e sabitlenirse motor stabil çalışabiliyor.
JD 6R serisi 1900 rpm e sabitlenirse , ek güç üretimi de devre de olduğundan , tork yedekleri de %40 civarları, devir değiştirmeden yürür.
Sadice ne kadar çekiyorsa o hızla yürüyelim dediğimizde yakıta dokunuyor.
Hocam peki traktörler neden en fazla 2500-3000 devir görürken arabalar 7000-8000 bin devir görüyo
Yada traktör o devirleri görse şanzımanla yüksek motor devrini dişlilerle güce çevirerek daha fazla tork ve çekiş elde edilemez mi
 
Hocam peki traktörler neden en fazla 2500-3000 devir görürken arabalar 7000-8000 bin devir görüyor
Yada traktör o devirleri görse şanzımanla yüksek motor devrini dişlilerle güce çevirerek daha fazla tork ve çekiş elde edilemez mi
VW Amarok'ta fazla devir çevirmeyen 3500 rpm gibi bir motor bulunuyor , vitesler çift kavrama yarı otomatik özellik taşıyor.
Motor gücü yönetimi tercihleridir.Çeken araçta tork önemlidir,
7310 R traktörde , transmisyon kademesiz , stabil çalışabilen , fazla devir değiştirmeyen motora ihtiyaç olur.
Sabit güç aralığı ve tork aralığı aynı devirler üzerine seçilmiş , 1350-1750 rpm ,
Uzun devir çalışmalı motor kullanılsa vites geçişleri için devir ayar sensörü gerekir.
Motor çalışma devir aralığının uzun olması otomatik transmisyon için uygun olmuyor.
Motor grafiklerinde motor tam güçte iken genelde tork biraz azalmış olur.
Çeki gücünü etkileyen özellikler traktör ağırlığı ve motor ve şanzıman çalışma esnekliğidir.
Kamyon motorları da çok uzun devir çalışmalı motor tercih edilmez.
Yüksek devir çeviren motor daha fazla tork ve güç elde etmez.
 
Silindirleri krank a bağlayan kollar uzun olursa o kadar torklu olur ve alt devirlerden itibaren güç verir.

Otomobillerde motor büyüklüğü istenmediğinden;Kısa kollu küçülmüş motorlar da;
Yeterli torku elde edebilmek için devir yükseltiliyor. Bu konu motosikletlerde de daha bariz anlaşılabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: murat65 ve Hurlema
Her öğrenci sınıfı geçer mi?
7000 devirlik traktör istiyorlar artık vitesi 5000 devre gelmeden değiştiremeyiz, [emoji4]
soruyu soran arkadaş kızmasın bedava hocayı bulduk diye sor baba sor 🤣
Valtra T254 serisinde çift kademe ek güç arttırımı var.
7000 devir çeviren motorun torku düşük olacaktır , traktöre de uymaz ki. :rolleyes:
Silindirleri krank a bağlayan kollar uzun olursa o kadar torklu olur ve alt devirlerden itibaren güç verir.
Otomobillerde motor büyüklüğü istenmediğinden;Kısa kollu küçülmüş motorlar da;
Yeterli torku elde edebilmek için devir yükseltiliyor. Bu konu motosikletlerde de daha bariz anlaşılabiliyor.
Fiat 8066 nın 280 n.m. , MF 285 in 290 n.m. torku var.
Piston kolları uzun olan çok patinaj yapıyor.
 

Hocam 1500 gazlı verelim 1800 mu diye mazot hesabı yaparken 7000 devirli traktör ocağa incir ağacı diker, çoğu traktörde 3000 devir varken 5720 de 2500 devir var , teknik konular ilgi alanıma girmiyor fakat bazı sorular çok komik oluyor, motorsiklette 100 hp, traktörde 100 hp, biri 12 bin devir biri 2500 devir, elma ile armutu ayırmak gerek.
 
Hocam 1500 gazlı verelim 1800 mu diye mazot hesabı yaparken 7000 devirli traktör ocağa incir ağacı diker, çoğu traktörde 3000 devir varken 5720 de 2500 devir var , teknik konular ilgi alanıma girmiyor fakat bazı sorular çok komik oluyor, motorsiklette 100 hp, traktörde 100 hp, biri 12 bin devir biri 2500 devir, elma ile armutu ayırmak gerek.
[emoji23] [emoji23] [emoji23]
 
Hocam 1500 gazlı verelim 1800 mu diye mazot hesabı yaparken 7000 devirli traktör ocağa incir ağacı diker, çoğu traktörde 3000 devir varken 5720 de 2500 devir var , teknik konular ilgi alanıma girmiyor fakat bazı sorular çok komik oluyor, motosiklette 100 hp, traktörde 100 hp, biri 12 bin devir biri 2500 devir, elma ile armutu ayırmak gerek.
Sormadan nasıl öğrenilecek?
Büyük sınıf motorların anma güçleri 1900 rpm civarları.
MF 8S serisi , 1850 rpm e motor anma gücünü konumlandırdı , 7S serisi, TSA serisi 1950 rpm idi.
Puma 1840 rpm dir. Pumaya yaklaşmaya (taklit etmeye) çalışıyorlar. :)
Geyikten iyiyiz havası oluşur mu ki? 😂😂😂
 
Hocam 1500 gazlı verelim 1800 mu diye mazot hesabı yaparken 7000 devirli traktör ocağa incir ağacı diker, çoğu traktörde 3000 devir varken 5720 de 2500 devir var , teknik konular ilgi alanıma girmiyor fakat bazı sorular çok komik oluyor, motorsiklette 100 hp, traktörde 100 hp, biri 12 bin devir biri 2500 devir, elma ile armutu ayırmak gerek.
Çok yakmanın devirle alakası yok her aracın belli bi devir de tam güce ulaşır arabalarda kamyonlara motora göre değişir
Traktörler de genelde 1400-1500 devirlerde maksimum torka ulaşır kardeşim sen neyini tartışıyon 15 gazmı verelim 18 gazmi diye
Sen daha traktörün 14-15 gazda maksimum torka ulaştıp en az yaktığını bilemiyon
Bilmediğim bişeydi sordum sen biliyosun diye başkası sorunca neden komik geliyor buradaki her insan aynı bilgi seviyesinde değil Bu site bilmediğimiz şeyleri soralım bildiklerimizi aktaralim diye var
Bişey biliyosan sorulanlar hakkında yaz yada yazma
 
Çok yakmanın devirle alakası yok her aracın belli bi devir de tam güce ulaşır arabalarda kamyonlara motora göre değişir
Traktörler de genelde 1400-1500 devirlerde maksimum torka ulaşır kardeşim sen neyini tartışıyon 15 gazmı verelim 18 gazmi diye
Sen daha traktörün 14-15 gazda maksimum torka ulaştıp en az yaktığını bilemiyon
Bilmediğim bişeydi sordum sen biliyosun diye başkası sorunca neden komik geliyor buradaki her insan aynı bilgi seviyesinde değil Bu site bilmediğimiz şeyleri soralım bildiklerimizi aktaralim diye var
Bişey biliyosan sorulanlar hakkında yaz yada yazma
Soruyu soran arkadaş kızmasın demiştim.
 
Çok yakmanın devirle alakası yok her aracın belli bi devir de tam güce ulaşır arabalarda kamyonlara motora göre değişir
Traktörler de genelde 1400-1500 devirlerde maksimum torka ulaşır kardeşim sen neyini tartışıyon 15 gazmı verelim 18 gazmi diye
Sen daha traktörün 14-15 gazda maksimum torka ulaştıp en az yaktığını bilemiyon
Bilmediğim bişeydi sordum sen biliyosun diye başkası sorunca neden komik geliyor buradaki her insan aynı bilgi seviyesinde değil Bu site bilmediğimiz şeyleri soralım bildiklerimizi aktaralim diye var
Bişey biliyosan sorulanlar hakkında yaz yada yazma
Max tork devirlerinin yerleri çok değişkendir.
Motorun yük altında, yük dengeleme devri nedir? Buna bakmak gerekiyor.
Max tork noktası 2600 rpm olan traktör motorları da bulunuyor.
Tork eğrilerinin şekilleri motor yük dengeleme devirlerini kısmen etkiliyor.
 
Max tork devirlerinin yerleri çok değişkendir.
Motorun yük altında, yük dengeleme devri nedir? Buna bakmak gerekiyor.
Max tork noktası 2600 rpm olan traktör motorları da bulunuyor.
Tork eğrilerinin şekilleri motor yük dengeleme devirlerini kısmen etkiliyor.
O devirlerde tam torka ulaşıyosa baya verimsiz o zaman en iyisi Perkins abi 14 gaz ver tamam 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular