Hocam peki traktörler neden en fazla 2500-3000 devir görürken arabalar 7000-8000 bin devir görüyor
Yada traktör o devirleri görse şanzımanla yüksek motor devrini dişlilerle güce çevirerek daha fazla tork ve çekiş elde edilemez mi
VW Amarok'ta fazla devir çevirmeyen 3500 rpm gibi bir motor bulunuyor , vitesler çift kavrama yarı otomatik özellik taşıyor.
Motor gücü yönetimi tercihleridir.Çeken araçta tork önemlidir,
7310 R traktörde , transmisyon kademesiz , stabil çalışabilen , fazla devir değiştirmeyen motora ihtiyaç olur.
Sabit güç aralığı ve tork aralığı aynı devirler üzerine seçilmiş , 1350-1750 rpm ,
Uzun devir çalışmalı motor kullanılsa vites geçişleri için devir ayar sensörü gerekir.
Motor çalışma devir aralığının uzun olması otomatik transmisyon için uygun olmuyor.
Motor grafiklerinde motor tam güçte iken genelde tork biraz azalmış olur.
Çeki gücünü etkileyen özellikler traktör ağırlığı ve motor ve şanzıman çalışma esnekliğidir.
Kamyon motorları da çok uzun devir çalışmalı motor tercih edilmez.
Yüksek devir çeviren motor daha fazla tork ve güç elde etmez.