Traktörlerde yakıtı düşürmek için ?


Toprak işleme zamanı ve ekipman tercihi yakıt tasarrufunda çok etkili. Kuru tarım arpa buğday yetiştiriciliğinde nadaslı çalışıyoruz. Anızları bahar sürümü değil de, güz yağmurlarından sonra çizel ile işleyip ilkbaharda disk tiller çekiyoruz. Pullukla baharda tek seferde yanan mazotla bu iki işlemi yapabilirsiniz. Otlanan yerlere mevsime göre temmuz ağustos eylül ayları ilave kazayağı yada ot gelmemişse direk tırmıkla ekime geçiyoruz. Toprak tavı konusunda sıkıntı yaşayanlara tavsiyemdir. Toprak yüzeyi küllendiğinden en kurak mevsimde toprağın 4 parmak altında tav bulabilirsiniz. Bölgenizde zabrus ssp vb. Zararlılar varsa tavsiye etmem. üremesine uygun ortam hazırlamış olunuyor. Ayrıca diskli toprak işleme ekipmanınız yoksa ve ilkbahar yağışlı geçip toprak işleme geçe kalırsa otlarla başedebilmek te zor olacağından ekonomik olmaz bahar sürümünü tavsiye ederim.
Sağol abi
 
Temiz radyatörler temiz hava filtresi küçükte olsa etkileyici unsur bence
Sonrası 16 17 gaz aralığını geçmemek
Birde pulluk gibi aletlerde bıçakların sürekli yenilenmesi gerekir en önemli konu kesinlikle o
 
Tüp taktırmak
Screenshot_2020-08-26-22-27-42-1.png
Screenshot_2020-08-26-22-27-32-1.png
 
Temiz radyatörler temiz hava filtresi küçükte olsa etkileyici unsur bence
Sonrası 16 17 gaz aralığını geçmemek
Birde pulluk gibi aletlerde bıçakların sürekli yenilenmesi gerekir en önemli konu kesinlikle o
Bizim emektar Toros ' ta , hava filtresinde yaz/kış ayarı vardı.
Kulağı ters tarafa çekince egzos tarafından sıcak hava emilir.
Nemli bölgede kuru havanın alınması yakıtı etkiler.
Araçlar kışın nemden dolayı fazla yakıt tüketir.
Traktöre de yapsak faydası olur mu ki?
 

Benim bu konuda görüşüm; illa torku şu devirde yakalıyorsa o devirde gitmemeli. Yük dengelenen devir bariz kendini belli ediyor zaten. Yakıtta uygun ekipman ayarı ve viteste gidince motora kalmış. Normalden %20 fazlaya kadar tolere ederim. Eğer başka bir çok kullanıcı ne yaptıysa da ağır işte yakıtından sikayetçiyse sanayide çözüm yoktur bence. Böyle bir durumda eğer imkan olursa değiştirilebilir.

Örneğin 640, ağır işte yakmıyor, sömürüyor!
 
Bizim emektar Toros ' ta , hava filtresinde yaz/kış ayarı vardı.
Kulağı ters tarafa çekince egzos tarafından sıcak hava emilir.
Nemli bölgede kuru havanın alınması yakıtı etkiler.
Araçlar kışın nemden dolayı fazla yakıt tüketir.
Traktöre de yapsak faydası olur mu ki?
Hocam selamlar :))) verdiğiniz bilgilerle aydınlandım desem yeridir. 1104 kodlu perkins motorlarda( erkunt110, masse 5400 serisi vb) pulluk vb işlerde kullanacağımız motor devri nedir?

Bir de diğer başka traktörler de
katalog değerlerini nasıl yorumluyorsunuz? biraz eğitim verseniz nasıl olur?
 
Bizim emektar Toros ' ta , hava filtresinde yaz/kış ayarı vardı.
Kulağı ters tarafa çekince egzos tarafından sıcak hava emilir.
Nemli bölgede kuru havanın alınması yakıtı etkiler.
Araçlar kışın nemden dolayı fazla yakıt tüketir.
Traktöre de yapsak faydası olur mu ki?

soğuk hava iyidir her zaman
sıcak hava patlama kalitesi düşük olur moleküller gevşek olur
 
  • Beğen
Tepkiler: karaduman
Hocam selamlar :))) verdiğiniz bilgilerle aydınlandım desem yeridir. 1104 kodlu perkins motorlarda( erkunt110, masse 5400 serisi vb) pulluk vb işlerde kullanacağımız motor devri nedir?
Bir de diğer başka traktörler de
katalog değerlerini nasıl yorumluyorsunuz? biraz eğitim verseniz nasıl olur?
1104 serisi endüstriyel jeneratör motorlarında kullanılıyor , bakmayın Doğan Bey'in tarımsal motor dediğine , 1800 rpm devirde en az yakıt tüketirler.
Her serinin motor grafiği farklı olduğu için motor yük dengeleme devirleri de değişken oluyor, model ismi söylemelisiniz.
Biçerlerde de stabil çalışmalı motorun yakıt tüketimleri iyi oluyor muş. Tork koluna her dokunduğumuzda motor ani yüke kalıyor , stabil çalışmalı motor daha az yakıt tüketebiliyor.
Üst serilerde neredeyse yazılım yapılmaması gereken model sayısı oldukça azdır. (Ödüllü modellerin genelde ihtiyacı yoktur.)
Perkins motor , Landini Globus serisinde tam yükle çalışan düşük torklu motor tercih etmiş , Legend 125 TDi seride motor kasaya küçük gelmiş , hafif ön kepçe traktörü yapmış, 3.4 lt CRDi motor FPT motorla aynı nitelikleri taşıyor ama sabit tork aralığı başlangıcı 1200 rpm devire ayar istiyor.
Köhler motor daha uzun çap/strok:98/118 mm , 1300-1800 rpm sabit tork aralığı var.
Motor düşük devirde tork yakalayınca daha az yakmaz , en az yakıt bölgesi içinde uygun yükle kullanılırsa yakıt azaltabilir.
Deuthz 9340 TTV ye 10 soklu pulluk takıp çamur tarla sürülemez , 4 veya 5 li ızgara kulak pulluk takıp tarlaya girmek gerekiyor.
Fendth 828 , 8 soklu pullukla yaş sürüm yapabiliyor , ne kadar yere güç aktarımı becerileri var , bunlara da bakmak gerekiyor.
 

Benzer Konular