1-) ekipman ayarının doğru yapılması
Bu konuda hem fikiriz ama
Katalog verilerinde kuyruk mili güçleri bazen gösterilmiyor, ne yapalım.
2-)traktörü güncel tutmak. Yani eski model traktör yerine yeni güncel motorlu traktör almak. Taşıt motorları güncellenirken yakıt tüketimleri emisyon üretilen güç vs göz önüne alınır. Traktörün ne kadar güncel ise yakıt tüketimin düşer.(tabiki güncel traktör olması lazım ama şunu unutmayin traktörde HP ye takılmamaniz lazım önemli olan tork. 90 HP bir traktörün ürettiği torku kubota gibi bir marka traktörünüz var ise 100+ HP gibi güçlerde traktörünüz olması lazım detaylı bilgi isterseniz formda önceleri bu konu hakkında çok konuşulmuş konu var)
Yeni traktörün rodaj süresinde biraz devirli kullanılması gerektiği açıktır ve öyle de yapılması gerekir.
Yakıt tüketimi aksine özellikle ilk 500 saatte öyle düşük seyretmez, tecrübe ile sabittir.
Eski nesil motorlarda da spesifik yakıt tüketimleri iyi olan modeller var.
Euro 2 motorlara mekanik ayarlar verildiğinde tarla vitesleri 2 vites fark edebiliyordu.
ECU 'lu modellerin çoğunda bir vites tarla vitesi değişebiliyor.
Aynı tork daha yüksek hp li motor , daha yüksek hızda nakliye yapabileceğinden HP ye biraz takıntımız var.
NH T5 115 ve Kubota 9540 Hi Lo , 4 11" pullukla ağır tava girdiğinde NH sürülmemiş daha az alan bırakabiliyor.
3-) traktör seçimi. kullanılan ekipmanların bir tık üstü olması. örnek vermek gerekirse 4 lu 14 no' lu pulluğu 75 HP bir traktör ile kullanıyor isen 80-85 HP bir traktör alman lazım ki ne kullandığın alet ekipmana zarar vermesin nede motoru zorlayıp mazot yakmasın.
4 14" pulluk iş genişliği 140 cm dersek kumsalda 300 n.m. 75-80 hp traktörle kullanılabildiği gibi kara toprak balçıkımsı tarlada 600-700 n.m. tork , 120 -130 kw traktörle de kullanılabilir.
Toprak ve iklim şartları değişkenliği bizde yüksek olduğundan böyle ihtiyaç olabiliyor.
Ağır zemin pulluk sürüşlerde TD110 yerine TM190 modeli de bir çözüm olabilir.