Traktörde italyanmı mı Alman mı Amerikan mı Japonmu Yoksa Yerli mi[emoji16]

Tamamdır hemşerim senin o konuları biliyorum yazışmıştık hem özelden hem konuda.
Bu yazığını ekran alıntısı olarak göndereceğimden emin olabilirsin.
Yazdıklarının arkasındayım doğru olsun başka gerek yok.
:)

Neden yalan yanlış konuşup buradaki onca çiftçiyi yanıltayım ki Ercan bey! Hadi diyelim ki fren müşürü, devir daim ve yağ rekoru patlatma, kabin kapı vidalarının dökülmesi bizim hatamız ama 1.700 saatte baskı Balat’a mı biter,bir sezonda 2 defa vites Hilal’i mi kırar bir traktör, hele en önemlisi hararet, kaç paramın gittiğinin haddi hesabı Yok hararet yüzünden, benim bir kaç tanıdığım da hararetten sıkıntılıydı... servis bu arızalarda bir kez hararet olayına baktı mazot filitresi şişmiş dedi ve değiştirdi ama durum yine aynıydı, birkez de vites Hilal’i takılırken kabin kaldırmaya yardımcı oldu, o işi de yandaki case servisine yaptırdı kendi de yapmadı...koca traktörle çift süremiyorsun yazın hararetten, case yarıya bile gelmiyor, ha ben caseyi övmüyorum, o da normal bir traktör, erkuntun freni kadar iyi değil case, zf şanzıman ve perkins gücü Yok mesela bunda, yüksek viteslerde hantal traktör ağır işte canavarlaşıyordu... İnan servis iyi olsaydı ve traktör biraz sağlam olsaydı kırmızı jant crdi motor erkunt alacaktım, ha son olarak başlıkla alakalı söyleyeceğim tek şey, sadece vidası bile Türkiye de yapılan traktörü hayatta almayacağım bir daha...
 
Yerlilerin problemlerini şöyle sıralayalım. biz bu motorlara dunya kadar para ödeyip arıza yaptığında yetkililere güzel dille izah etsekte artık yeter..
New holland da fren berbat Çekiş berbat Yakıt fazla. 100 saate gelmeden ön keçelerden yağ veriyorlar. Kronik problemdir.
Frenlerin tutmama gibi problemi var malesef.
Kuyruk milinde kötünün iyisi.
Bu sorunları casedede yaşıyoruz.
Çamurlukların kopması kapı kollarindaki arızalar hidroliklerdeki problemler gibi ufak tefek şeylere de sık rastlıyoruz.
1000 saatte gelmeden çift sıralı çelikelde td 110 debriyaj ve motor yedi. Hemde işlerin en yoğun zamaninda.
Başak şuan en büyük problemi cekiş.
Traktör pompa ayarı yüzünden kendini soğuttu. Arkayi çabuk dağıtıyor.
Erkunt un arızası bitmiyor ben sakarya hendekliyim Adapazari tarım sanayinde erkunt bayisi gırtlagına kadar erkunt dolmuş çoğuda sıfır ayarında ikinci eller adam ödeyemedidemi satıyor hayır madem o kadar borca girecek gidip avrupa traktor alır kullaniyor Ercan gibi leri veriyor ayarı sonra adam ocağina incir ağacı dikiyor. Biz piyasaya çalışıyoruz. Coğu kişi bilmez işlerin en yogun olduğu zamanda traktörü sanayiye cekip ustalarla uğraşmayı parca beklemeyi ayriyeten yattığin hergun sana zarar. 100 kisiden 95 i şikayetci erkunttan Bi umitle alıyoruz etimizden tırnağimızdan biriktirerek.
Ve gülerek sormak istediğim bi soru var Italyanı Almanı fark etmez ne zaman bizden demir döküm motor dingil şanzıman dişli vs almış? Carraroyu danayı fendt te kullandı kullandiği modeller de var fendtede mi parça yolluyor erkunt
Milletin Beynini yıkamaya gerek yok Ercan Bey. 1 kişi iyi diyorsa 1000 kişi kötü diyor.
 
Neden yalan yanlış konuşup buradaki onca çiftçiyi yanıltayım ki Ercan bey! Hadi diyelim ki fren müşürü, devir daim ve yağ rekoru patlatma, kabin kapı vidalarının dökülmesi bizim hatamız ama 1.700 saatte baskı Balat’a mı biter,bir sezonda 2 defa vites Hilal’i mi kırar bir traktör, hele en önemlisi hararet, kaç paramın gittiğinin haddi hesabı Yok hararet yüzünden, benim bir kaç tanıdığım da hararetten sıkıntılıydı... servis bu arızalarda bir kez hararet olayına baktı mazot filitresi şişmiş dedi ve değiştirdi ama durum yine aynıydı, birkez de vites Hilal’i takılırken kabin kaldırmaya yardımcı oldu, o işi de yandaki case servisine yaptırdı kendi de yapmadı...koca traktörle çift süremiyorsun yazın hararetten, case yarıya bile gelmiyor, ha ben caseyi övmüyorum, o da normal bir traktör, erkuntun freni kadar iyi değil case, zf şanzıman ve perkins gücü Yok mesela bunda, yüksek viteslerde hantal traktör ağır işte canavarlaşıyordu... İnan servis iyi olsaydı ve traktör biraz sağlam olsaydı kırmızı jant crdi motor erkunt alacaktım, ha son olarak başlıkla alakalı söyleyeceğim tek şey, sadece vidası bile Türkiye de yapılan traktörü hayatta almayacağım bir daha...

Hemşerim katılıyorum dediğim gibi doğruya doğru bunları diğer konularnda okuduk şahit olduk ve tercihini de yaptın zaten.

Yerlilerin problemlerini şöyle sıralayalım. biz bu motorlara dunya kadar para ödeyip arıza yaptığında yetkililere güzel dille izah etsekte artık yeter..
New holland da fren berbat Çekiş berbat Yakıt fazla. 100 saate gelmeden ön keçelerden yağ veriyorlar. Kronik problemdir.
Frenlerin tutmama gibi problemi var malesef.
Kuyruk milinde kötünün iyisi.
Bu sorunları casedede yaşıyoruz.
Çamurlukların kopması kapı kollarindaki arızalar hidroliklerdeki problemler gibi ufak tefek şeylere de sık rastlıyoruz.
1000 saatte gelmeden çift sıralı çelikelde td 110 debriyaj ve motor yedi. Hemde işlerin en yoğun zamaninda.
Başak şuan en büyük problemi cekiş.
Traktör pompa ayarı yüzünden kendini soğuttu. Arkayi çabuk dağıtıyor.
Erkunt un arızası bitmiyor ben sakarya hendekliyim Adapazari tarım sanayinde erkunt bayisi gırtlagına kadar erkunt dolmuş çoğuda sıfır ayarında ikinci eller adam ödeyemedidemi satıyor hayır madem o kadar borca girecek gidip avrupa traktor alır kullaniyor Ercan gibi leri veriyor ayarı sonra adam ocağina incir ağacı dikiyor. Biz piyasaya çalışıyoruz. Coğu kişi bilmez işlerin en yogun olduğu zamanda traktörü sanayiye cekip ustalarla uğraşmayı parca beklemeyi ayriyeten yattığin hergun sana zarar. 100 kisiden 95 i şikayetci erkunttan Bi umitle alıyoruz etimizden tırnağimızdan biriktirerek.
Ve gülerek sormak istediğim bi soru var Italyanı Almanı fark etmez ne zaman bizden demir döküm motor dingil şanzıman dişli vs almış? Carraroyu danayı fendt te kullandı kullandiği modeller de var fendtede mi parça yolluyor erkunt
Milletin Beynini yıkamaya gerek yok Ercan Bey. 1 kişi iyi diyorsa 1000 kişi kötü diyor.

Beni ne kadar tanıyorsun bilemem sorunda değil zaten.
Ercan gibiler derken ne yani ? başka kimler var ?
örnek: burada çok konu açıldı 2 tane x marka hangisini alayım konusuna şu erkuntu al demedim bu 1. ikinicisi ise erkunt ile x marka arasında kaldım denilen konuya bile erkuntun şunu şunu al demedim forum buna şahittir geçmiş konular sitemizde mevcuttur oradan da görebilirsin kime erkunt satmışım ki hani bütün problemler benden kaynaklanıyor gibi algı yaratmana üzüldüm doğrusu.
Burası tarım forum sitesi işimiz toprak traktör hayvancılık vs vs. ve bunun paylaşımları ve takipleri.
Trakkulüp buluşmamıza sponsor aradık hiçbiri bize bakmadı bile o beğenmediğiniz erkunta akşam 5 gibi mail attım sabah saat 10 gibi kabul edildi ve 10. yıl içinde aynı şekilde bizim yanımızda yer aldı erkunt firması. Birde john deere ankara bayisii sponsor olmuştu.
Böyle firmalardan paylaşımlar ve bilgiler yazan çokca arkadaş var bizde ilgi ile takip ediyoruz.

Güldüğün konulara gelince erkunt sadece döküm aksam ihrcaat ediyor ben fendte dişli yolluyor demedim :)
Fent vario şanzımanı kendi yapıyor 30 yıl gibi sürede 4 farklı vario ile bugüne geldi Agco bünyesinde ABD'li şirketin mf valtra cat gibi ortakları ile üretimi var.
Milletin beynini yıkayan senin gibiler kusura bakma. Sağdan soldan okuduğu gerçeklik niteliği taşımayan bilgileri lansa etmek sizin gibilerin asıl işidir. Yukarı da dedim gel erkuntu gezdireyim o sorunları da foto çek fabrikada müdürlere beraber gösterelim kardeşim ben burdayım.
 
Konu nerelere gelmiş..herkes istediğini alıyor freni çekişi yakıtı beğenilmiyor ama millet alıyor yinede, zaten her new holland da sıkıntı çıkmıyor bu durum erkunt tada böyle her markanın başına arıza gelebilir..avrupa motorlar bile.ariza veriyorken yerli traktörler normaldir ufak tefek arızalar
 
Bir hafta önce Erkunt'un sitesine bir bilgi danıştım.Artık iki-üç güne e-postayla kuru bir cevap verirler derken yarım saat içinde telefonla arandım.İstediğim bilgiyi aldım.Arkadaş 'bu telefon şirket telefonu diyerek kendi telefonunu verdi istediğiniz zaman arayabilirsiniz' dedi.Ben de cumartesi günü aradım yine cevap verdi.
Erkunt veya Hattat'ın avrupa markalarına döküm ve hidrolik yapması çok doğal çünkü adamlar istediği kaliteyi uygun fiyata bulursa niye almasın?Döküm gibi çevreyi çok kirleten sanayilerle niye uğraşsın?Çorlu'da bir yer biliyorum.Mercedes'e yaptıkları parçayı gösterdi.'Bunu üçte bir fiyatına almanyada kendi markamızla satıyoruz,satışımız istediğimiz gibi değil' dediler.Mercedes ve bizim marka iki kutuyu da,içindeki parçaları da gözümle gördüm.Markanın gücü budur.Mercedes ve Wolksvagen'e yapılan yağ,hava filtrelerini göreli de iki gün oldu.

Onur kardeşim kusura bakmasın ama bahsettiği markalardan biri Fiat'ın İtalyada'ki parçalarının toplanmasından yapılmış gibi duruyor.Gear tipi dingil aktarmaları vs .Sadece kaporta çizdirmişler teknik ressama.Ayrıca orta kolun zorlanmayla geri ittiği kısma konulmuş bükülmüş demirleri bu devirde koca koca motorlara koymalarına (fuarlarda görünce)çok şaşırıyorum.Bu bahsettiğim demirler çocukluğumuzdaki 480 580 Fiat'larda olurdu.Motoruda zaten Perkins.Biraz perkins,biraz carraro biraz da Fiat (şimdi NH) toplaması gibi duruyor.

Ben Dilovası,Gebze,İmes'te öyle teknolojik üretim yapan yerler gördüm ki herbiri bir parçasını yapsa Türkiye uçak yapar,traktör ne ki? Size şaka gibi geliyor değil mi?

Yabancılar dövizle traktör satıyor.Cuma günü TL olarak yine geriledik.85-90 BG bir motor 300-350 lira.Buyrun alın,güle güle kullanın.Yerlilerin yeni fiyatları için de 1.Nisan'ı bekleyin.

Böyle konuları özlemiştik.Konuyu açtığı için Onur kardeşime teşekkür ederim.
 
Konu nerelere gelmiş..herkes istediğini alıyor freni çekişi yakıtı beğenilmiyor ama millet alıyor yinede, zaten her new holland da sıkıntı çıkmıyor bu durum erkunt tada böyle her markanın başına arıza gelebilir..avrupa motorlar bile.ariza veriyorken yerli traktörler normaldir ufak tefek arızalar

Alınmasının sebebi kafa yapısı sadece.Reşat altını diyip alınıyor.zaten bilinçli olunsa kaliteyi teknolojiyi araştırsalar nh piyasası böyle olmaz.Birde Mahmut ne demek normal arıza vermesi,milyarlarca para veriyor insanlar bunlara bozulamaz öyle kolayca bozulmamalı
 

Bu forumda ithal motordan ağzı yananlarda var.landiniye deutza bir traktör masrafı yapanlar var , Bu markaların kötü olduğunu göstermez. Ama en kötüsü bozulduğu zaman muhatab bulamamak birde garantisi olduğu halde. 3-5 erkuntun bölünmesi hepsinin bölündüğünüde göstermez.
https://youtu.be/q8DZOSBbVxM
 
Merhaba, konuya pek dahil omak istemedim çünkü, üslup kırıcı olunca hoş olmuyor. Sadece çok iyi bildiğim bir bilgiyi aktarmak istedim. Döküm ve demir çelik işinde İtalya dünyada birincidir. Bu sadece makina ve motorlu araçlarda da sınırlı değil. Bu sebeple; Dünyaca ünlü yerli-yabancı silah markalarıda şarjörlerini italya’ya yaptırırlar. Sebebide Silahlar tutukluk yapıpda marka adı kötüye çıkmasını riske etmezler.
 
Benim o saydığım markaların dökümünü adamlar kendi ülkelerinde üretiyorlar. İtalyan bi firma gelip türkiyeden demir döküm almaz biliyor adamlar çünkü onlarla eşit kalitede mal üretemediğimizi. Biz gidip ingilizin almanin motorunu sanzımanını getirip yerli traktore koyuyoruz.
Yerli traktöre nh case başak vs parça üreten fabrika sakarya adapazarında. Yine case başak new hollandin da fabrikası burda. Erkunt case nh den basaktan bi tık daha olabilir ama hiç bi zaman avrupa traktörler gibi kaliteli üretim yapamadık. Bana anlatma yerli malı kullanıpta dili yananlardanız biz.

İlk gelen Landini'ler yanlışım yoksa Mercedes şanzıman grubu kullanıyordu, 1997 de ilk alınan modele İtalya'dan mühendisler bakıma geldi, üzerindeki İngiliz Perkins motor çok uzun ömürlü bir motordur, fakat MF 200 serisindeki motordan farklıdır.
Erkunt'un ilk çıkan 2010 öncesi eski kasa üretimleri kaliteli makinedir,
2000 yıllarındaki Same ve Fiat traktörlerde gayet kalitelidir,
Motor firmalarının değişik standartlarda üretimleri mevcuttur.
 
98 model Valtra 6400 var 12000 saatte şuan debriyajı ve birçok aksamı orjinal. 2012 senesinde 3700 saatte L95 aldık. Aldık alalı Valtradan çok daha fazla masraf yapıldı şuan 6800 saatte ama eksiği bitmiyor. Hidrolikleri gecen sene yaptırdık ilaç makinesini yine kaldırmamaya basladı. Durum böyle olunca insanın canı sıkılıyor.
L95 nereden çıkma ben satmistim bir tane 2011 de takasta gitmişti 9300 saatteki traktörü galerici 3300 saate çekip satmıştı o olmasın sakin
 
Ithal traktörün bakım masrafları maalesef fazla dolayısı ile ithal traktör tercih edildiğinde ortalama traktör ile 600 saat işçilik yapan bir arkadaş 5000 TL yi gözden çıkarmalı bu fiyat yerlilerde 2000 TL civarında. Oluşabilecek arızalar yerlinin 2 katı tabi ithalde Ariza oranı yerliye gore biraz daha az olabilir. Ayrıca kullanıcı faktörü çok fazla birazda şans işi.
 
Beyler konu gayet guzel makina bu ariza yapar onemli olan ariza yapinca usta bulabilmek garantide ise servisin o arkadasa en kisa surede ulaşmasi ve isini kesintiye ugratmamasidir avrupada ariza yapar yerlide bnce bizi yerlinin servisleri ustalari bezdiriyor dogal olarakta soguyoruz markalardan şunu da ekliyeyim avrupadaki bir suru imalatci bizden hammadde makina veya yari mamul urun aliyor Turkiyeyi sanai konusunda o kadar geri gormeyin beyler
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt