Turbo 480 fiat traktörde tork gücünü artırabilirmiyiz

30.01.2008
254
242

arkadaşlar geçmiş senelerde birtakım motor güçlendirme durumuna girdik kullanıyoruzda traktörü. 48 beygirden 60 ile 70 beygir bir güç yaptık motoru. lakin 480 lerin torku ise 152nm/1600 idir. yanı 1600 devirde 152 nm tork veriyor. biz 70 beygire yakın traktörün torkunu nasıl attırabiliriz. olay iç aktarma difransiyel ve vites sanjumanından yapmak gerekirse nasıl bir dişililer kullanmalıyız. bunu dememin sebebi 2 gün öce 3 defa sağ teker kovan civata sıyırdı. yeniden diş açtırdık ve son hakkımızı kullandık. 50 yıllık motorun kovan aks giriş yerinden baktığımızda difransiyel dişleri aşınma oluşmuş ömrü tükeniyor. ayrıca birkezdaha kovan sıyırma yaparsa yeniden diş açmak imkanı yok ayrıca arkadan somon kaynat sıkma durumuda olumsuz çünkü içerde balata var. bu durum olursa dfransiyel gövdesi tamamen değişmek zorunda olacak. bu duruma gelirsek bende farklı bir şekilde torku attırayım diyorum. ne bileyim şöyle tümosanlardaki gibi 12+12 vites gibi bucuklu vites gibi farklı güçlü kalın dişler ile yapılabiliyormu. biraz uçuk durum oldu arkadaşlar kusura bakmayın özürdilerim
 
arkadaşlar geçmiş senelerde birtakım motor güçlendirme durumuna girdik kullanıyoruzda traktörü. 48 beygirden 60 ile 70 beygir bir güç yaptık motoru. lakin 480 lerin torku ise 152nm/1600 idir. yanı 1600 devirde 152 nm tork veriyor. biz 70 beygire yakın traktörün torkunu nasıl attırabiliriz. olay iç aktarma difransiyel ve vites sanjumanından yapmak gerekirse nasıl bir dişililer kullanmalıyız. bunu dememin sebebi 2 gün öce 3 defa sağ teker kovan civata sıyırdı. yeniden diş açtırdık ve son hakkımızı kullandık. 50 yıllık motorun kovan aks giriş yerinden baktığımızda difransiyel dişleri aşınma oluşmuş ömrü tükeniyor. ayrıca birkezdaha kovan sıyırma yaparsa yeniden diş açmak imkanı yok ayrıca arkadan somon kaynat sıkma durumuda olumsuz çünkü içerde balata var. bu durum olursa dfransiyel gövdesi tamamen değişmek zorunda olacak. bu duruma gelirsek bende farklı bir şekilde torku attırayım diyorum. ne bileyim şöyle tümosanlardaki gibi 12+12 vites gibi bucuklu vites gibi farklı güçlü kalın dişler ile yapılabiliyormu. biraz uçuk durum oldu arkadaşlar kusura bakmayın özürdilerim
Sen traktörle çok oynamışsın. Bundan sonra ne yaparsan yap hem masraf olcak hem de randıman vermeyecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilyas35

gücü artırmışsın ama torku artırman için piston kolunu uzatman gerekir, oda imkansız. birde planet dişliyi değiştirebilsen tork artar, onuda nasıl yapılır araştırman taraştırman gerekir, dişli arası dahamı kısa olacak yoksa açık olacak ben anlamıyorum mesela, zor işler, sen en iyisi traktörü hurdaya çıkarmadan sat güçlü bişeyler al, ne uğraşıyonki, neyi ispatlıycaksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil
arkadaşlar geçmiş senelerde birtakım motor güçlendirme durumuna girdik kullanıyoruzda traktörü. 48 beygirden 60 ile 70 beygir bir güç yaptık motoru. lakin 480 lerin torku ise 152nm/1600 idir. yanı 1600 devirde 152 nm tork veriyor. biz 70 beygire yakın traktörün torkunu nasıl attırabiliriz. olay iç aktarma difransiyel ve vites sanjumanından yapmak gerekirse nasıl bir dişililer kullanmalıyız. bunu dememin sebebi 2 gün öce 3 defa sağ teker kovan civata sıyırdı. yeniden diş açtırdık ve son hakkımızı kullandık. 50 yıllık motorun kovan aks giriş yerinden baktığımızda difransiyel dişleri aşınma oluşmuş ömrü tükeniyor. ayrıca birkezdaha kovan sıyırma yaparsa yeniden diş açmak imkanı yok ayrıca arkadan somon kaynat sıkma durumuda olumsuz çünkü içerde balata var. bu durum olursa dfransiyel gövdesi tamamen değişmek zorunda olacak. bu duruma gelirsek bende farklı bir şekilde torku attırayım diyorum. ne bileyim şöyle tümosanlardaki gibi 12+12 vites gibi bucuklu vites gibi farklı güçlü kalın dişler ile yapılabiliyormu. biraz uçuk durum oldu arkadaşlar kusura bakmayın özürdilerim
Motorda yapılacak işlemler tıkandı ise vites ile arttırabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil
gücü artırmışsın ama torku artırman için piston kolunu uzatman gerekir, oda imkansız. birde planet dişliyi değiştirebilsen tork artar, onuda nasıl yapılır araştırman taraştırman gerekir, dişli arası dahamı kısa olacak yoksa açık olacak ben anlamıyorum mesela, zor işler, sen en iyisi traktörü hurdaya çıkarmadan sat güçlü bişeyler al, ne uğraşıyonki, neyi ispatlıycaksın.
Motor içinde maksimum zamanında yapmıştık. Piston kolları 480 640 780 34 mm kolları taktık ama 480 krank bu kollara göre zayıf kaldı. Beygir yönünden tork artısi var ama bu artısi traktörün iç organlara vermek daha iyi randıman almak için değişmesi lazım. Difransiyel ve vites dişliler vede buçuk koymak gibi araya.
 

Benzer Konular