Traktörde italyanmı mı Alman mı Amerikan mı Japonmu Yoksa Yerli mi[emoji16]


Italyan ve alman farketmez hepsinin de iyi ve kötü modelleri var fend alamayacağıma göre italyan daha makul sağlamlık olarak da iyi
 
Yaşınızı bilmediğim için nasıl hitap edeceğimi bilmiyorum peki traktör kullanıyosunuz Ne balya makinası kullanıyosunuz?
Galigani en iyi balya makinasi.

Traktör olarak şuan mf x65, Nh L95, Valtra 6400, Fendt 413 kullanıyoruz. Balya makinesi olarak paksan yunus kullanıyorum. Gallignaninin havalı ekim makinesini kullandık daha önce şase aksamları yırtıldı hep ama atışı güzeldi. Gallignani balya makinelerinin tablası haznesi ufak oluyor bizde ot sap çok çıkar zorlanıyor makineler. Paksanın bari haznesi büyük yiyor makine.
 
Türkiye piyasası da rus ürünleri neden yok, yada biz bilmiyoruz. Klasik rus mantığı basit ve sağlam türk çiftçisi için ne iyi olurdu değil mi?
 
13 yıldır 9250 saat yapmış same var elimde,debriyaj balatası orjinal hala başka bişey dememe gerek yok

98 model Valtra 6400 var 12000 saatte şuan debriyajı ve birçok aksamı orjinal. 2012 senesinde 3700 saatte L95 aldık. Aldık alalı Valtradan çok daha fazla masraf yapıldı şuan 6800 saatte ama eksiği bitmiyor. Hidrolikleri gecen sene yaptırdık ilaç makinesini yine kaldırmamaya basladı. Durum böyle olunca insanın canı sıkılıyor.
 
98 model Valtra 6400 var 12000 saatte şuan debriyajı ve birçok aksamı orjinal. 2012 senesinde 3700 saatte L95 aldık. Aldık alalı Valtradan çok daha fazla masraf yapıldı şuan 6800 saatte ama eksiği bitmiyor. Hidrolikleri gecen sene yaptırdık ilaç makinesini yine kaldırmamaya basladı. Durum böyle olunca insanın canı sıkılıyor.
Demekki şans işi ama nh yi hiç ısınamadım avrupada olsa demek iyi değil o kadarda.
Ben ilk landinimi 1997 de aldım 19100 saat kullandım hemde o kadar ağır işlerde kullandımki sanarsınız ki iş makinası.99 depreminde 3500 4000 mark kazanıyordum onunla günlük
Ikinci landinimi 12000 saat kullandım onu kepçesiz kullandım cift sıralı slaj, fındık harmanı,hafriyat nakliyesi, ormanda makara sürgü işleri tesviye vs suanki landinim 11000 saatte kepçe var. ben ilk landinimi sadece kepçe taktırmak için sanayiye götürdüm frenlerine dahi dokunmadım. Ve kullandığım hiç bi landinime fren ayarı dahi yaptırmadım rektefede attırmadım. Suan kullandiğım landinide istavroz ufak bi problem oldu sadece.
Galiganiye gelicek olursak 1998 de bi tane galigani aldık 40bin mark ozaman lar mark 270 kr ydi yanlış hatırlamiyosam eski parayla 8 milyar a aldik ilk landiniyide 11 milyara almıstik 3 bin liraya özkan makina kepcesi taktırdım ozamanlar.
Ozamandır galigani kullanıyoruz Daha ne kırıldığını gördüm ne çatladığını ama duydum arıcını orasını burasıni koparanı.
Ağzı Dar dediğiniz makinalar model model ayrılıyor eğer sık sapta iyi makinam olsun çok iş yapayim diyosanız 5690 gold çok geniş sağlamda. Saatte 550 600 balya bağlayabilen makinaları var galiganinin.
Türk çifcisindeki tek hata malının kıymetini bilmiyor. Herkez için söylemiyorum yanlış anlaşılmasın. Ekim makinaları balya makinaları vs hassas makinalar dikkatli kullanılması gerekiyor. Romork gibi kullanamazsın heryere sokamazsın romorkla girip çıktığın yerlere giremezsin. Çoğu insan bu işin püf noktalarını bile bilmiyor ve gidip makina alıyorlar sonra pişman olup satıyor zarar ediyorlar.
 
Fiat 780 olmasaydı tümosanda olmazdı.perkins olmasa bile iveco,deutz sisu var.zaten tümo yeni serilere carraronun dişlilerini koyuyor.yenileri 3000 saatte mutlaka sanayiye uğrar.
L95 arıza açabilir 80 66 kullananlara sorun bir de.td serisiyle aynı altyapıya sahip ama düz motor yeni tdlerden çok para ediyor.
Masseyi savunanlar 5400 serisi uçmuş durumda.phantom serisi de şanzıman kullanıma bağlı arıza açıyor.
Erkunt bölünüyor diyenler nerden duydu veya gördü bilmiyorum ama yerlide en kaliteli döküm nerdeyse.motor bloğunu hattat döküyor bildiğim kadarıyla o ayrı.
Gallignani 5190 kullandık.2002 modeldi.aldığımızda şaside çatlak vardı.traktörü zorlamazdı.güzel makinaydı ama yıpranmıştı.bir de geniş ağız makina alın diyordu herkes bizde aldık.ama gallignanideki kibarlığı hala ararım.
 
Fiat 780 olmasaydı tümosanda olmazdı.perkins olmasa bile iveco,deutz sisu var.zaten tümo yeni serilere carraronun dişlilerini koyuyor.yenileri 3000 saatte mutlaka sanayiye uğrar.
L95 arıza açabilir 80 66 kullananlara sorun bir de.td serisiyle aynı altyapıya sahip ama düz motor yeni tdlerden çok para ediyor.
Masseyi savunanlar 5400 serisi uçmuş durumda.phantom serisi de şanzıman kullanıma bağlı arıza açıyor.
Erkunt bölünüyor diyenler nerden duydu veya gördü bilmiyorum ama yerlide en kaliteli döküm nerdeyse.motor bloğunu hattat döküyor bildiğim kadarıyla o ayrı.
Çok gördük abi forumdada illaki gören olmuştur. Bloktan bölünen bi dünya erkunt var yerlilerin hepsi sorunlu beceremiyolar traktör yapmayı. Motora ingiltereden şanzımanı italyadan orasını ordan bürasını burdan getirtip birleştirmekle olmuyor bide utanmadan yıllarca insanlara yüzde yüz yerli traktör diye dayadılar senelerce
 
Fiat 780 olmasaydı tümosanda olmazdı.perkins olmasa bile iveco,deutz sisu var.zaten tümo yeni serilere carraronun dişlilerini koyuyor.yenileri 3000 saatte mutlaka sanayiye uğrar.
L95 arıza açabilir 80 66 kullananlara sorun bir de.td serisiyle aynı altyapıya sahip ama düz motor yeni tdlerden çok para ediyor.
Masseyi savunanlar 5400 serisi uçmuş durumda.phantom serisi de şanzıman kullanıma bağlı arıza açıyor.
Erkunt bölünüyor diyenler nerden duydu veya gördü bilmiyorum ama yerlide en kaliteli döküm nerdeyse.motor bloğunu hattat döküyor bildiğim kadarıyla o ayrı.
Gallignani 5190 kullandık.2002 modeldi.aldığımızda şaside çatlak vardı.traktörü zorlamazdı.güzel makinaydı ama yıpranmıştı.bir de geniş ağız makina alın diyordu herkes bizde aldık.ama gallignanideki kibarlığı hala ararım.

Italyanlar mı Kötü[emoji1] [emoji1]
Demiri Çeliği Dökümü ve İşçiliğiyle ünlüdür İtalya. En iyi dökme demiri yaparlar çeliği en son kalitede üretirler ve işlerler. Demir döküm denildiğinde akla italyanlar gelir.
Arabada Alman Traktörde İtalyan Demişler[emoji609] [emoji3]
İkıye bölünen bi italyan landini Lamborghini Same göremedik daha Yerlide Her Gün bi motor Kendiliğinden bölünüyor Özellikle Erkunt[emoji2]

Çok gördük abi forumdada illaki gören olmuştur. Bloktan bölünen bi dünya erkunt var yerlilerin hepsi sorunlu beceremiyolar traktör yapmayı. Motora ingiltereden şanzımanı italyadan orasını ordan bürasını burdan getirtip birleştirmekle olmuyor bide utanmadan yıllarca insanlara yüzde yüz yerli traktör diye dayadılar senelerce
[MENTION=80552]OnurrrCa[/MENTION] sallanmışın kusura bakma da saydığın o kalite avrupa makinalara başta pekins ZF senin o italyan Carraro'ya dökümü erkunt yapıyor onlar salak mı erkunttan yıllardır döküm alıyor o zaman. Erkunt döküme gir neler var müşterileri mercedez-benzden VW AGCO kadar bir çok firma var hadi onlar yazı de ben en az 10 kez gittim gördüm erkuntun bütün kapılarını iyi bilirim resimleri de sık sık atıyorum hadi ikna olmadın gel seni erkuntta gezdireyim.

Erkunt slagonunda kaçırdığın şey şu Erkunt %100 yerli tasarım diye söylendi ve milletimiz bunu %100 yerli sandı ve üretim ve telif hakları bizim bi gavurdan izin almadan sök tak tasarımda revizyona git bunlar tamamen bizim kararımız bu haklara sahibiz.
Erkunt perkins zf deutza döküm veriyordu karşılığında motor alıyordu ve de transmisyon üretim hakkı aldı ve de bu sene içinde tamamen kendi şanzımanını da üretcek şuan testte bende bindim gördüm zaten zf veya carraro değil erkuntun kendi şanzımanı.

Kaza ile bölünmüş ne marka traktör istiyorsun ve senin sözün ""Yerlide Her Gün bi motor Kendiliğinden bölünüyor Özellikle Erkunt"" demişin bana 5 tane resim atar mısın farklı farklı buraya herkes görsün kazalı istersen ben atim. Kendi kendine bölünen erkuntları bekliyorum

Hadi burdayım.
 

Ben ingiliz üretimi olup dandik bi ürününü görmedim almanda dahil japonlarda bu konuda iyiler
 
[MENTION=80552]OnurrrCa[/MENTION] sallanmışın kusura bakma da saydığın o kalite avrupa makinalara başta pekins ZF senin o italyan Carraro'ya dökümü erkunt yapıyor onlar salak mı erkunttan yıllardır döküm alıyor o zaman. Erkunt döküme gir neler var müşterileri mercedez-benzden VW AGCO kadar bir çok firma var hadi onlar yazı de ben en az 10 kez gittim gördüm erkuntun bütün kapılarını iyi bilirim resimleri de sık sık atıyorum hadi ikna olmadın gel seni erkuntta gezdireyim.

Erkunt slagonunda kaçırdığın şey şu Erkunt %100 yerli tasarım diye söylendi ve milletimiz bunu %100 yerli sandı ve üretim ve telif hakları bizim bi gavurdan izin almadan sök tak tasarımda revizyona git bunlar tamamen bizim kararımız bu haklara sahibiz.
Erkunt perkins zf deutza döküm veriyordu karşılığında motor alıyordu ve de transmisyon üretim hakkı aldı ve de bu sene içinde tamamen kendi şanzımanını da üretcek şuan testte bende bindim gördüm zaten zf veya carraro değil erkuntun kendi şanzımanı.

Kaza ile bölünmüş ne marka traktör istiyorsun ve senin sözün ""Yerlide Her Gün bi motor Kendiliğinden bölünüyor Özellikle Erkunt"" demişin bana 5 tane resim atar mısın farklı farklı buraya herkes görsün kazalı istersen ben atim. Kendi kendine bölünen erkuntları bekliyorum

Hadi burdayım.
İşte bilgisizliğin sonucu Ercan.
Benim i italyan carraro dediğin benim kullandığım sansıman ön dingil vs carraro değil DANA marka.
Carraro massey ferguson kullanıyor daha çok yerlilerinde coğunda carraro var. Yerli traktör denildiğinde;
Kendiliğinden ikiye bölünen, bloktan ayrılan bloktan yağ veren ön keçeleri patlatan ve yağ veren Hidroliklerinden arıza veren her Allahın günü şanzıman arızası yapan traktörler. Çok yakan ama cekişi kötü olan new holland erkunt başak başkent hattat vs.
Ben yerli malı kötülemiyorum konuşunca yanlış anlaşılıyor.
Yine senin bilgisizliğinin bi sonucu Erkunt kendini Daha yeni yeni geliştirmeye Başladı nedeni Mahindra yla ortak oldu mahindrayla ortak olduktan sonra gelişmeye başladı.
Ondan once erkunt kendini geliştirememişti. Hertarafı carraro olsa ne olur insan binmeye korkar olduktan sonra
 
[MENTION=80552]OnurrrCa[/MENTION] sallanmışın kusura bakma da saydığın o kalite avrupa makinalara başta pekins ZF senin o italyan Carraro'ya dökümü erkunt yapıyor onlar salak mı erkunttan yıllardır döküm alıyor o zaman. Erkunt döküme gir neler var müşterileri mercedez-benzden VW AGCO kadar bir çok firma var hadi onlar yazı de ben en az 10 kez gittim gördüm erkuntun bütün kapılarını iyi bilirim resimleri de sık sık atıyorum hadi ikna olmadın gel seni erkuntta gezdireyim.

Erkunt slagonunda kaçırdığın şey şu Erkunt %100 yerli tasarım diye söylendi ve milletimiz bunu %100 yerli sandı ve üretim ve telif hakları bizim bi gavurdan izin almadan sök tak tasarımda revizyona git bunlar tamamen bizim kararımız bu haklara sahibiz.
Erkunt perkins zf deutza döküm veriyordu karşılığında motor alıyordu ve de transmisyon üretim hakkı aldı ve de bu sene içinde tamamen kendi şanzımanını da üretcek şuan testte bende bindim gördüm zaten zf veya carraro değil erkuntun kendi şanzımanı.

Kaza ile bölünmüş ne marka traktör istiyorsun ve senin sözün ""Yerlide Her Gün bi motor Kendiliğinden bölünüyor Özellikle Erkunt"" demişin bana 5 tane resim atar mısın farklı farklı buraya herkes görsün kazalı istersen ben atim. Kendi kendine bölünen erkuntları bekliyorum

Hadi burdayım.
Benim o saydığım markaların dökümünü adamlar kendi ülkelerinde üretiyorlar. İtalyan bi firma gelip türkiyeden demir döküm almaz biliyor adamlar çünkü onlarla eşit kalitede mal üretemediğimizi. Biz gidip ingilizin almanin motorunu sanzımanını getirip yerli traktore koyuyoruz.
Yerli traktöre nh case başak vs parça üreten fabrika sakarya adapazarında. Yine case başak new hollandin da fabrikası burda. Erkunt case nh den basaktan bi tık daha olabilir ama hiç bi zaman avrupa traktörler gibi kaliteli üretim yapamadık. Bana anlatma yerli malı kullanıpta dili yananlardanız biz.
 
Erkunttan traktör olsa ne olur burda 1-2 fanatiğin şişirmesiyle balon yaptınız motoru. Sadece kudret 90 mıdır nedir onu kullandım hayatımda öyle rezil bir traktör sürmüşlüğüm yoktur. 1den 2ye geçişte motoru durdurmadan geçiremedim o kadar hantal bi rezil.

Bide fendtin döküm işlerinide erkunt yapıyordu heralde [emoji1][emoji1][emoji1]
 
İşte bilgisizliğin sonucu Ercan.
Benim i italyan carraro dediğin benim kullandığım sansıman ön dingil vs carraro değil DANA marka.
Carraro massey ferguson kullanıyor daha çok yerlilerinde coğunda carraro var. Yerli traktör denildiğinde;
Kendiliğinden ikiye bölünen, bloktan ayrılan bloktan yağ veren ön keçeleri patlatan ve yağ veren Hidroliklerinden arıza veren her Allahın günü şanzıman arızası yapan traktörler. Çok yakan ama cekişi kötü olan new holland erkunt başak başkent hattat vs.
Ben yerli malı kötülemiyorum konuşunca yanlış anlaşılıyor.
Yine senin bilgisizliğinin bi sonucu Erkunt kendini Daha yeni yeni geliştirmeye Başladı nedeni Mahindra yla ortak oldu mahindrayla ortak olduktan sonra gelişmeye başladı.
Ondan once erkunt kendini geliştirememişti. Hertarafı carraro olsa ne olur insan binmeye korkar olduktan sonra

Benim o saydığım markaların dökümünü adamlar kendi ülkelerinde üretiyorlar. İtalyan bi firma gelip türkiyeden demir döküm almaz biliyor adamlar çünkü onlarla eşit kalitede mal üretemediğimizi. Biz gidip ingilizin almanin motorunu sanzımanını getirip yerli traktore koyuyoruz.
Yerli traktöre nh case başak vs parça üreten fabrika sakarya adapazarında. Yine case başak new hollandin da fabrikası burda. Erkunt case nh den basaktan bi tık daha olabilir ama hiç bi zaman avrupa traktörler gibi kaliteli üretim yapamadık. Bana anlatma yerli malı kullanıpta dili yananlardanız biz.

Çok cahilmişim kusura bakma birader.
Erkunt diye gezdiğim yerler Ostim hurdalığımış öğrenmiş oldum.

Biz yerli hatasız demedik yağ kaçırmaz hortum patlatmaz demedik zaten iddamız bu değildi.
Erkuntta ilk zamanlar zf carraro ve dana ön dingil kullanıldı 2014 veya 2015 sonra ön dinigili erkunt üretiyor.
Sen doğru düşündüğünü yazdın da biz yalan mı dedik doğru her zaman üstte kalır, desen ki erkunt vs yerliler biraz daha ekmek yemeli ufak defek sorunları çözmeli adam doğru diyor derim.
Mahindra işine gelince onlar henüz kendilerince bişey getiremedi erkunt planladığı ve değişim aşamalarını devam ettiriyor bu seneden sonra belki etkileri gelir o erkunt bugüne kadar yerli traktörde donanım denen özellikleri tek tek getirdi de diğer markalarda mecbur yapmak zorunda 15 yılda bunu tek başına yaptı 50 yıldır traktör satanlar ne yaptı peki.

Hadi kendiliğinden bölünmüş 3-5 erkunt paylaş şura hepimiz görelim.
 
Çok cahilmişim kusura bakma birader.
Erkunt diye gezdiğim yerler Ostim hurdalığımış öğrenmiş oldum.

Biz yerli hatasız demedik yağ kaçırmaz hortum patlatmaz demedik zaten iddamız bu değildi.
Erkuntta ilk zamanlar zf carraro ve dana ön dingil kullanıldı 2014 veya 2015 sonra ön dinigili erkunt üretiyor.
Sen doğru düşündüğünü yazdın da biz yalan mı dedik doğru her zaman üstte kalır, desen ki erkunt vs yerliler biraz daha ekmek yemeli ufak defek sorunları çözmeli adam doğru diyor derim.
Mahindra işine gelince onlar henüz kendilerince bişey getiremedi erkunt planladığı ve değişim aşamalarını devam ettiriyor bu seneden sonra belki etkileri gelir o erkunt bugüne kadar yerli traktörde donanım denen özellikleri tek tek getirdi de diğer markalarda mecbur yapmak zorunda 15 yılda bunu tek başına yaptı 50 yıldır traktör satanlar ne yaptı peki.

Hadi kendiliğinden bölünmüş 3-5 erkunt paylaş şura hepimiz görelim.

Ercan bey bende afyonluyum hemşeriyiz, hatırlarsan benimde 100 lüks erkuntum vardı,isteyerek aldım ama 2 yıl zor dayandım arızalarına...madem erkunt firmasıyla bu kadar içli dışlısın, senden ricam oradaki üst yetkili birine söyle de o kalite kontrolde kim varsa kovsun, çiftçiye yazık günah, o kadar kibar bindiğim halde bu kadar devamlı arıza veren traktör yoktur herhalde, demek ki benim 285s nin yaptıklarını ona yapsam erkunt paramparça giderdi galiba, bak uzele 21 yaşında traktör hala saaat gibi, arıza yapınca servisler ayrı bir rezalet, bir zahmet servislere de el atsın, şimdi case aldım, dünya varmış be, servisi adam gibi adam, zaten traktör şu ana kadar arıza vermedi, valla kusura bakma Ercan kardeş ama erkunt benim gözümde Demir yığınından başka bişey değil....!
 

Ercan bey bende afyonluyum hemşeriyiz, hatırlarsan benimde 100 lüks erkuntum vardı,isteyerek aldım ama 2 yıl zor dayandım arızalarına...madem erkunt firmasıyla bu kadar içli dışlısın, senden ricam oradaki üst yetkili birine söyle de o kalite kontrolde kim varsa kovsun, çiftçiye yazık günah, o kadar kibar bindiğim halde bu kadar devamlı arıza veren traktör yoktur herhalde, demek ki benim 285s nin yaptıklarını ona yapsam erkunt paramparça giderdi galiba, bak uzele 21 yaşında traktör hala saaat gibi, arıza yapınca servisler ayrı bir rezalet, bir zahmet servislere de el atsın, şimdi case aldım, dünya varmış be, servisi adam gibi adam, zaten traktör şu ana kadar arıza vermedi, valla kusura bakma Ercan kardeş ama erkunt benim gözümde Demir yığınından başka bişey değil....!

Tamamdır hemşerim senin o konuları biliyorum yazışmıştık hem özelden hem konuda.
Bu yazığını ekran alıntısı olarak göndereceğimden emin olabilirsin.
Yazdıklarının arkasındayım doğru olsun başka gerek yok.
:)
 
98 model Valtra 6400 var 12000 saatte şuan debriyajı ve birçok aksamı orjinal. 2012 senesinde 3700 saatte L95 aldık. Aldık alalı Valtradan çok daha fazla masraf yapıldı şuan 6800 saatte ama eksiği bitmiyor. Hidrolikleri gecen sene yaptırdık ilaç makinesini yine kaldırmamaya basladı. Durum böyle olunca insanın canı sıkılıyor.
Bende erkunttan önce l95 vardı 97 model biktim uğraşmaktan ayna mahruti kırıldı 4 sefer pompaları değiştim enjektörler değişti en sonunda verdim kurtuldum çok masraflı makina 3 yıl önce 36000 e sattım
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt