TD İLE TL Arasındaki Fark Nedir


Ynt: TD İLE TL Arasındaki Fark Nedir

Ercan AYKUŞ link=topic=77495.msg917232#msg917232 date=1410112812' Alıntı:
Ömer tek kelime süpersin :)

Nh ' nin kendi mühendisleri bilmiyordur bu kadar kendi traktörlerini :)
 
Ynt: TD İLE TL Arasındaki Fark Nedir

karabb38 link=topic=77495.msg916442#msg916442 date=1409833786' Alıntı:
Geçen günlerde Aklıma takıldı TD100D İLE TL100A ARASINDAKİ FARK NEDİR BİLEN VARMI
hayatla hayal arasındaki farkı sorsan 'tl' derdim ama sorduğun sorunun cevabı 1 sayfa çıkar arkadaşlar açıklamış zaten :)
 
Ynt: TD İLE TL Arasındaki Fark Nedir

Arkadaşlar bizim dere kenarında 40 kadar kavak agacini sattik.Dağ köylerinden bir ekip geldi.Traktörlerinin üzeri örtülüydü .Zor gördüm, TLA 60 ;nasil bir traktör öyle pratik öyle güçlü, her yere girip cikiyor bizim uçurum dediğimiz yerlere girip cikiyor ,dereye giriyor batmadan cikiyor.Velhasil hayran kaldim.TL A 60 .
 
Ynt: TD İLE TL Arasındaki Fark Nedir

ORION link=topic=77495.msg964660#msg964660 date=1422683632' Alıntı:
Olmaz mı ömer herşeyi hazır ya :) shuttle sistemini new holland keşfetmedi ki yenilik yapamadıkları için shuttle ' ı yenilikmiş gibi gösteriyorlar önce shuttlesız sonra shuttleı üretiyorlar shuttle sanki yenilikmiş gibi satıyorlar.5e serisi plus olmuş shuttle eklenmiş :D şaka gibi ilk başta shuttle lı yapsa adam bunu shuttle-lı da alacak arada taş çatlasa 15 bin tl oynar fendt i bu yüzden seviyorum adamlar deli kanlı gibi full donanım yapıyorlar ön hidroliği süspansiyonu opsiyon olarak sunuyorlar bitti alabilen alsın abi :) ötekileri yaptığı ister kapitalizm de ister adam kandırma :D

Tl 100 4*4 debriyajsız difransiyel kilidi debriyajsız sonra debriyajsız hi lo da var demekki debriyajsız birşeyler yapabiliyor bu makine orda yeride var shuttle eklemek için açık duruyo :D bari oraya kapatta insanları uyandırma demi :D baya uzun olmuş yazı be :D eyvallah ömer araştırdığın için çok sağ ol new holland bayisi getirir mi acaba?
TL/TL-A/T5000 Serilerinin Shuttle+Hi-Lo+Elektronik Hidrolik Kontrollü Olanlarının Hepsi Mevcut Avrupada... Ama Adamlar Teknolojiyi Yavaştan Sürerek Karlarını Max Nasıl Alabildiklerini Düşündükleri İçin Böyle Yapıyorlar... Ülkemize Gelenlerden Konuşayım Birinde Shuttle Yok Bucuk Var Birinde Dual Command Sanzıman Var Elektronik Hidrolik Kontrolü Yok...vs vs :) TD-D De Uygulananan, Sırayla Piyasaya Yaygınlastırılan/Yaygınlastırılmaya Çalışılan NH-CASE-STEYR Markalarının Piyasaya Sürülmesi İle Aynı Bu Olay da :)

Hacı Biz Bi Uzun Arka Çamurluk Sipariş Ettik Bayinin Kendi Servisinden TürkTraktöre Oradan da Jesi İtalya ' ya Sipariş Ettik... 6 Ayda Anca Geldi :) Açıkçası Bu Shuttle Kitini İstesen Kaç Ayda Gelir Bilmiyorum... Ya Arada Tanıdıkların Olacak, Bölge Sorumlusu, TTF ' den Rütbeli Biri...vs
Yoksa Zor Diye Düşünüyorum :)

ismailozmen74 link=topic=77495.msg964670#msg964670 date=1422691254' Alıntı:
ömer arkadaş teşekkurler bılgıler için
Eyvallah Abi...
 
Nh ' nin kendi mühendisleri bilmiyordur bu kadar kendi traktörlerini :)

Bayiler beygirin, torkun ne olduğunu bilmiyor, üstünde ne yazıyorsa onu kabul ediyor.
TD 110 430 n.m. , T5.105 440 n.m., Maxxum 110, 520-590 n.m. (110+20), ithaller kaliteli, çok çekiyor diyor.Motor torku arttıkça krank milini döndüren kuvvet artar.
Ek güç üretimi kuyruk mili çalışmalarında devreye girer.
Patinaj kontrolü %10 olarak ayarlanır,
TD serisi, yurt dışına da satılıyor, yorum yaparken dikkat edelim, yakıt mevzuları ayrı, servis ihtiyaçları konuları ayrı olmalıdır.
Bir traktörün motor ömrü 25000 saatte olabilir, 15000 saatte olabilir, revizyon masrafları değişecektir.Motor ömrü iki kat olan motor yapılsa bunun maliyetleri vardır.Ortalama motoru yıllık 500-1000 saat arası kullandığımızı düşünürsek işletilebilirlik niteliklerinin dışına da çıkabilir.
 
Bayiler beygirin, torkun ne olduğunu bilmiyor, üstünde ne yazıyorsa onu kabul ediyor.
TD 110 430 n.m. , T5.105 440 n.m., Maxxum 110, 520-590 n.m. (110+20), ithaller kaliteli, çok çekiyor diyor.Motor torku arttıkça krank milini döndüren kuvvet artar.
Ek güç üretimi kuyruk mili çalışmalarında devreye girer.
Patinaj kontrolü %10 olarak ayarlanır,
TD serisi, yurt dışına da satılıyor, yorum yaparken dikkat edelim, yakıt mevzuları ayrı, servis ihtiyaçları konuları ayrı olmalıdır.
Bir traktörün motor ömrü 25000 saatte olabilir, 15000 saatte olabilir, revizyon masrafları değişecektir.Motor ömrü iki kat olan motor yapılsa bunun maliyetleri vardır.Ortalama motoru yıllık 500-1000 saat arası kullandığımızı düşünürsek işletilebilirlik niteliklerinin dışına da çıkabilir.

Hoca, yurt dışına giden TD serisinin üzerinde kullanılan motor bloğu farklı.
Youtube de izledim yerli türk traktörün kullandığı motor değil.
Hatta türk traktör gezisinde sakaryadan yurt dışına giden farmal 55 65 75 serilerinde bile EURO 4 motor kullanılıyor.
 
TD-D Serisi Ankara ' da Üretime Devam Etmektedir, TL Ve TL-A Serileri İtalya ' da Üretilmiştir...

TD-D Serisinde Eski Kırmızı Fiatlarda Kullanılan IVECO 8000 Serisi Motorların Geliştirilmiş Versiyonu Olan Ve Ülkemizde Üretilen TTF S8000 Serisi Motorlar Kullanılmaktadır...
TL Serisinde İtalyada Üretilen IVECO 8000 Serisi Motor Kullanılmıştır, TL-A Serisinde İse CNH Şirketinin Motor İhtiyacını Karşılamak Üzere IVECO Şirketi CNH Bünyesine Katılarak Oluşturulan Yeni FPT(Fiat Power Train) Şirketinin NEF F4C Serisi Motorları Kullanılmıştır...

TD-D Serisi 12+12 Powershuttle Şanzımana Sahiptir, TL Ve TL-A Serilerinin 12+12 Levye, 20+12 Powershuttle Ve 24+24(Hİ-LO) Dual Command Şanzıman Seçenekleri Mevcuttur...

TD-D Serisindeki İleri Geri Mekanizması Yani Shuttle Halatlı Sistemdir, TL Ve TL-A Serilerinin Shuttle ' ları Elektroniktir, TL Ve TL-A Serilerinde Debriyajsız Kullanılabilen Buçuk Mekanizması, Yani Hİ-LO Bulunur...

TL Serisi 1998-2004 Yılları Arasında, TL-A Serisi 2004-2008 Yılları Arasında Üretilmiştir, TL Gri Gövde, TL-A Siyah Gövdedir...

TD-D Serisinde 540-750 PTO Devri Bulunur, TL Ve TL-A Serilerinde 540-750-1000 PTO Devirleri Bulunmaktadır...

TD-D Serisinin Kabin Gürültü Oranı 80 DB, TL Serisinin 79 DB, TL-A Serisininki İse 75 DB ' dir...

TD-D Serisinde CER Dişlileri Tekerlek Tarafında, TL Ve TL-A Serilerinde İse Diferansiyel Tarafında Bulunur...

2012 Yılında TD-D Serisi Tasarım Değiştirerek Yurtdışına Giden Traktörlerin Yeni Adı TD5 Olmuştur... Yurtdışına Gönderilen TD-D Serilerinin 65 Ve 75 HP Olan Modellerinde Yine TTF S8000 Motor Kullanılmakta, Geriye Kalan 85-95-105 Ve 115 Hp Olan Modellerinde İse FPT NEF F5C Serisi Motorlar Kullanılmaktadır...

TL-A Serisinin Yerine 2008 Den 2012 Yılına Kadar TL-A Serisinin İntercooler, El Debriyajı Ve Elektronik Hidrolik Kontrollü Modeli Olan T5000 Serisi Üretilmiştir, Yine 2012 Yılında T5000 Serisi Kasa Değiştirmiş Ve Yeni Adı T5 Serisi Olmuştur... T5000 ' e Göre Fark Olarak Eski TS-A Plus Serilerinde Kullanılmış Olan 16+16 ELECTRO-COMMAND Şanzıman Opsiyonu Getirilmiştir...

bilgiler için teşekkürler tla serisi için çok yakıyor diyorlar yakıt nasıl td den çok mu fark lı
 

Hoca, yurt dışına giden TD serisinin üzerinde kullanılan motor bloğu farklı.
Youtube de izledim yerli türk traktörün kullandığı motor değil.
Hatta türk traktör gezisinde sakaryadan yurt dışına giden farmal 55 65 75 serilerinde bile EURO 4 motor kullanılıyor.

Yakıt odaklı düşünürsek, Euro 3B motor yeterlidir.CRD , turbo , intercooler, elektronik kontrollü olanlar 1600 bar, CRD olanlar 2000-2500 bar yakıt basınçları var.EGR %30 azotoksit temizliyor, mekanik enjeksiyon 900 bar olursa egr ile beraber Euro 3B normlarını sağlıyor.İşletilebilirlik olarak masrafı az, SCR ye nazaran.Euro 4 olmasının yakıta katkısı yok.
6 vitesli modellerde tork-güç eğrisini şanzımana göre ayarlayıp küçük bir miktar iyileştirme yapmışlar.Şanzıman motor uyumu üzerinde çalışıyorlar.
Euro4 emisyona geçmek için SCR,DOC,DPF ekleniyor, yakıtı etkilemez, egzoz temizleyen sistemlerdir.DPF Amerika'da kullanılmıyor.Avrupa'da kullanılıyor.Avrupa'da kişi başı milli gelir 35000 Avro, Türkiye 10000 dollars,Euro 4 normlarını ülkemiz için lüx buluyorum.150 kw ve üstü motorlarda kullanmalıyız.
Yurt dışına giden küçük seriler fiyatı 50 000 euro civarlarında, Avrupadaki gibi alım gücümüz malesef yok.75 hp motora 220 000 TL veremeyiz.
İşletme maliyetleri olarak düşünürsek 100 hp ve üzerinde CRD motor kullanmak uygun düşer.CRD maliyeti 5000 avro, yakıtlar kaliteli olursa avantajı var.CRD olmayıp az yakanlar da var.Motorun yapacağı işe göre şanzımanı olanlarda var.
Piyasada hepsinden var,ağır(iş)-hafif sıklet,orman,yardımcı,meyveci v.s.
 
Hoca, yurt dışına giden TD serisinin üzerinde kullanılan motor bloğu farklı.
Youtube de izledim yerli türk traktörün kullandığı motor değil.
Hatta türk traktör gezisinde sakaryadan yurt dışına giden farmal 55 65 75 serilerinde bile EURO 4 motor kullanılıyor.

Bahsettiğiniz Case jx-c ve muadili Nh T4 serilerinde ve de İthal edilecek td-d serisinde İtalya'dan getirilen Fpt F5C motor atılıyor. Hoca nickli üyemizin bahsettiği malum emisyon standartlarından dolayı abi.

bilgiler için teşekkürler tla serisi için çok yakıyor diyorlar yakıt nasıl td den çok mu fark lı
Rica ederm. Pullukta 1.4 - 2.2 arası çizelde 1 - 1.6 arası değişiyor yakıtı tlanın. Bende TL100A nın yanında bir de Td75 ve Jd 5720 var yakıtları aşağı yukarı aynı. Aynı işi yaparlarken üçü de depoları eşit bitiriyorlar. Örneğin td de 4-12 Jd de 5-11 tla da 5-14 pulluk var. Td nin depo 90 lt tla ve Jd nin 120 litre. Yapılan iş ve birim alan bazında Tla ile td nin yakıtları aşağı yukarı aynı. Ama Jd nin fazla. Bu durum çizel ve Rotovatör gibi diğer işler için de aynı.

TD100D ile TL100A nın yakıtlarının çok farklı olması düşünülemez. Çünkü motor ve pompalarının temelleri aynı ikisi de 8000 seriden upgrade edilen motorlarve bosch pompaya sahipler. Sadece şunu söyleyebiliriz; td nin motor hacmi 3.9 tlanın 4.5 bu yüzden orta ve küçük derecede işlerde td ağır işlerde tla az yakabilir.
 
Ömer faruk koç kardeşim gayet güzel açıklamış.ek olarak;TL serisi gri gövde ile başlamıştır. 2003 yarısından sonra
2004 ekadar Siyah gövde olmuştur.TL serisinin hepsi gri gövde değildir.
 
Ömer kardeş verdiğin bilgiler için çok teşekkürler , benim bir sorum var Facebook gruplarda vs New holland çok yakar mazot tankı da al vs diye iletiler yazmışlar. Kendi Td 90 nım pullukta 1.4 ile 1.8 arasında yakıyor 1000 metrekare de. Diğer ekipmanlarda da uygun yakıyor yakıtı bana gayet iyi geliyor. Sorum şu ki yakıtı çok diyen insanların motorları pullukta 1 litrenin altında mı yakıyor yada diğer işlerde yakmadan mı iş görüyor ? yada algı operasyonu ve karalama kampanyası mı yapıyorlar sizce ?
 
Ömer kardeş verdiğin bilgiler için çok teşekkürler , benim bir sorum var Facebook gruplarda vs New holland çok yakar mazot tankı da al vs diye iletiler yazmışlar. Kendi Td 90 nım pullukta 1.4 ile 1.8 arasında yakıyor 1000 metrekare de. Diğer ekipmanlarda da uygun yakıyor yakıtı bana gayet iyi geliyor. Sorum şu ki yakıtı çok diyen insanların motorları pullukta 1 litrenin altında mı yakıyor yada diğer işlerde yakmadan mı iş görüyor ? yada algı operasyonu ve karalama kampanyası mı yapıyorlar sizce ?
Rica ederim. Sizde 90 hp motor varmıs bende de 70 hp var benim neden yok deyip 100 hp motor alıyorum.
Bu dediklerinizden bahseden kişilerle aynı düşünce yapısına sahip kişileriz biz😉
Bu kadar absürt bir durum yani.
Bir defa bu mazot tankı mevzusu hangi marka olursa olsun traktörün çalışma prensibine aykırı. Tahmini söylüyorum 10-12 saatte bir motor 150 lt den fazla yakıtı zaten yakamaz, 5 kasalar içinde.
 
Ya abicim zaten millet yurt dışında en iyilerini kullanıyor orda zamanı doluyor bize yeni kasa diye gonderiyolar ama birçok özellik gelmiyor türk çiftçisi hamal gibi görünüyor onlar icin adamlarda traktörler harika bize bak TD serisi hele nefret ediyorum ya o seriden hantal yüksek debriyaj sert vitesler beton gibi yurt dışında adamlar taksi gibi traktöre biniyolar bize gelince ver eskiyi yeni diye hadi buyur en basiti hidrolik yurt dışında elektironik bizde hala eski düzen bı camurlukta kaldırma indirme var bızde daha gelmedi bu gidişle de gelmez zaten millet traktörünü överken kendini koyuluyor farkında değil benimde 300 bin lira veriyoruz aldığımiz özelliklere bak yazık bize gerçekten halimiz kötü yurt dışında en kalitelisi bulunuyor bizde dandikler eskiyi yeni diye pazarliyolarlar bu söylediklerim bütün traktörler için geçerli
 
Ynt: TD İLE TL Arasındaki Fark Nedir

TD-D Serisi Ankara ' da Üretime Devam Etmektedir, TL Ve TL-A Serileri İtalya ' da Üretilmiştir...

TD-D Serisinde Eski Kırmızı Fiatlarda Kullanılan IVECO 8000 Serisi Motorların Geliştirilmiş Versiyonu Olan Ve Ülkemizde Üretilen TTF S8000 Serisi Motorlar Kullanılmaktadır...
TL Serisinde İtalyada Üretilen IVECO 8000 Serisi Motor Kullanılmıştır, TL-A Serisinde İse CNH Şirketinin Motor İhtiyacını Karşılamak Üzere IVECO Şirketi CNH Bünyesine Katılarak Oluşturulan Yeni FPT(Fiat Power Train) Şirketinin NEF F4C Serisi Motorları Kullanılmıştır...

TD-D Serisi 12+12 Powershuttle Şanzımana Sahiptir, TL Ve TL-A Serilerinin 12+12 Levye, 20+12 Powershuttle Ve 24+24(Hİ-LO) Dual Command Şanzıman Seçenekleri Mevcuttur...

TD-D Serisindeki İleri Geri Mekanizması Yani Shuttle Halatlı Sistemdir, TL Ve TL-A Serilerinin Shuttle ' ları Elektroniktir, TL Ve TL-A Serilerinde Debriyajsız Kullanılabilen Buçuk Mekanizması, Yani Hİ-LO Bulunur...

TL Serisi 1998-2004 Yılları Arasında, TL-A Serisi 2004-2008 Yılları Arasında Üretilmiştir, TL Gri Gövde, TL-A Siyah Gövdedir...

TD-D Serisinde 540-750 PTO Devri Bulunur, TL Ve TL-A Serilerinde 540-750-1000 PTO Devirleri Bulunmaktadır...

TD-D Serisinin Kabin Gürültü Oranı 80 DB, TL Serisinin 79 DB, TL-A Serisininki İse 75 DB ' dir...

TD-D Serisinde CER Dişlileri Tekerlek Tarafında, TL Ve TL-A Serilerinde İse Diferansiyel Tarafında Bulunur...

2012 Yılında TD-D Serisi Tasarım Değiştirerek Yurtdışına Giden Traktörlerin Yeni Adı TD5 Olmuştur... Yurtdışına Gönderilen TD-D Serilerinin 65 Ve 75 HP Olan Modellerinde Yine TTF S8000 Motor Kullanılmakta, Geriye Kalan 85-95-105 Ve 115 Hp Olan Modellerinde İse FPT NEF F5C Serisi Motorlar Kullanılmaktadır...

TL-A Serisinin Yerine 2008 Den 2012 Yılına Kadar TL-A Serisinin İntercooler, El Debriyajı Ve Elektronik Hidrolik Kontrollü Modeli Olan T5000 Serisi Üretilmiştir, Yine 2012 Yılında T5000 Serisi Kasa Değiştirmiş Ve Yeni Adı T5 Serisi Olmuştur... T5000 ' e Göre Fark Olarak Eski TS-A Plus Serilerinde Kullanılmış Olan 16+16 ELECTRO-COMMAND Şanzıman Opsiyonu Getirilmiştir...
Kardeşim verdiğin bilgiler için teşekkürler..anladığım kadarıyla TL modellerine daha sıcak bakıyorsun ..benim sorum 2005 TL100A mı yoksa 2015 TD 100 mü alınır fiyat olarak birbirlerine yakın ama çok model farkı var kafam karıştı ..TL nin değer kaybetmediginden iyi bir motor olduğu aşikar ama sence hangisi alınır
 
Son düzenleme:
Ya abicim zaten millet yurt dışında en iyilerini kullanıyor orda zamanı doluyor bize yeni kasa diye gonderiyolar ama birçok özellik gelmiyor türk çiftçisi hamal gibi görünüyor onlar icin adamlarda traktörler harika bize bak TD serisi hele nefret ediyorum ya o seriden hantal yüksek debriyaj sert vitesler beton gibi yurt dışında adamlar taksi gibi traktöre biniyolar bize gelince ver eskiyi yeni diye hadi buyur en basiti hidrolik yurt dışında elektironik bizde hala eski düzen bı camurlukta kaldırma indirme var bızde daha gelmedi bu gidişle de gelmez zaten millet traktörünü överken kendini koyuluyor farkında değil benimde 300 bin lira veriyoruz aldığımiz özelliklere bak yazık bize gerçekten halimiz kötü yurt dışında en kalitelisi bulunuyor bizde dandikler eskiyi yeni diye pazarliyolarlar bu söylediklerim bütün traktörler için geçerli
Senin traktorda sıkıntı var yada bazı modellerde sıkıntı var
Bende 2006 model TD65 vardı 6 bin saat kullandım debriyaj levye vitesler çok yumsaktı
Şimdi 2012 TD100 plus var 880 saatte vites olsun debriyaj olsun hele shutlesi bluemasterlardan daha yumşak
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt