Neden Kubota

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ynt: Neden Kubota

zerenler42 link=topic=51650.msg524835#msg524835 date=1327962538' Alıntı:
.bugun itibarı ile türkiyedeki japon arabalarının parcalarında nekadar sıkıntı yasandıgını ve cok pahalı oldugunu herkez bilir.kaldiki bu binek arabalarda.traktorde senin hangi parcanı temin edecekler.


İlk arabam 2000 yılında toyota idi.İkinci arabam 2003 te honda oldu.Üçüncü arabam 2009 da yine honda oldu halende honda.12 yıldır japon arabası kullanan biri olarak rutin servis işlemlerinde hiç parça sıkıntısı yaşamadığım gibi bir parçaya da ihtiyaç duymadım.Hangi dayanağa göre parça sıkıntısı olduğunu bahsediyorsunuz ?
 
Ynt: Neden Kubota

chooyu link=topic=51650.msg524845#msg524845 date=1327963229' Alıntı:
İlk arabam 2000 yılında toyota idi.İkinci arabam 2003 te honda oldu.Üçüncü arabam 2009 da yine honda oldu halende honda.12 yıldır japon arabası kullanan biri olarak rutin servis işlemlerinde hiç parça sıkıntısı yaşamadığım gibi bir parçaya da ihtiyaç duymadım.Hangi dayanağa göre parça sıkıntısı olduğunu bahsediyorsunuz ?
Ben size bir araba söyleyeyim toyota camry 40-45 bin tl civarlarında ikinci elleri imkanınınız varsa bir özelliklerine bakın bir de fiyatla karşılaştırın muadillerinin fiyatlarının neden 100 bin lira civarlarında gezdiğini tahmin etmek çok zor olmasa gerek
 
Ynt: Neden Kubota

Çağrı link=topic=51650.msg524847#msg524847 date=1327963412' Alıntı:
Ben size bir araba söyleyeyim toyota camry 40-45 bin tl civarlarında ikinci elleri imkanınınız varsa bir özelliklerine bakın bir de fiyatla karşılaştırın muadillerinin fiyatlarının neden 100 bin lira civarlarında gezdiğini tahmin etmek çok zor olmasa gerek

Değerli kardeşim toyota camry veya bir başka modeli diğer modeller ile karşılaştırma veya fiyat analizi yapmıyoruz.Arkadaş japon arabalarında parça sıkıntısı ve fiyat yükseliğinden bahsetmiş.
Bende diyorum ki 12 yıldır japon arabası kullanıyorum.Hiç bir şekilde parça sıkıntısı yaşamadım hatta bir parçaya da ihtiyaç duymadım.Parça değişmesi gereken bir durum olmadı bunu yaşayan biri olarak kendi tecrübemi aktarmak istedim.Eger sorun yaşamış olsaydım inanki kılı kırk yaran titiz biri olarak 2009 yılında model yenilemesine gittiğimde honda veya başka bir japon arabasından kesinlikle uzak dururdum.Ve yeniden model yenilemesine gideceğim zaman memnuniyet ölçülerinde ilk tercihim yine honda veya japon arabası olacaktır.Bu düşüncem kubota içinde geçerli.Herkesin görüşüne saygı duyuyorum.Herkesin malı kendine güzel.
 
Ynt: Neden Kubota

1400 devrdeki güçle 1800 devrdeki güç tabiki bir değildir her iki traktöründe 1400 yada 1800 devirdeki torkları referans alınıp hesap yapılmalıdır torkuda momentide çok iyi biliyorum ben fen lisesi öğrencisi fizik olimpiyatcısıım
 
Ynt: Neden Kubota

chooyu link=topic=51650.msg524858#msg524858 date=1327964134' Alıntı:
Değerli kardeşim toyota camry veya bir başka modeli diğer modeller ile karşılaştırma veya fiyat analizi yapmıyoruz.Arkadaş japon arabalarında parça sıkıntısı ve fiyat yükseliğinden bahsetmiş.
Bende diyorum ki 12 yıldır japon arabası kullanıyorum.Hiç bir şekilde parça sıkıntısı yaşamadım hatta bir parçaya da ihtiyaç duymadım.Parça değişmesi gereken bir durum olmadı bunu yaşayan biri olarak kendi tecrübemi aktarmak istedim.Eger sorun yaşamış olsaydım inanki kılı kırk yaran titiz biri olarak 2009 yılında model yenilemesine gittiğimde honda veya başka bir japon arabasından kesinlikle uzak dururdum.Ve yeniden model yenilemesine gideceğim zaman memnuniyet ölçülerinde ilk tercihim yine honda veya japon arabası olacaktır.Bu düşüncem kubota içinde geçerli.Herkesin görüşüne saygı duyuyorum.Herkesin malı kendine güzel.
Zaten fiyatı milletin keyfi öyle istediği için 50 bin değil , dediğiniz faktörlerle alakalı :) ama konu traktör ben sadece yorumu görünce yazayım dedim konuyu dağıtmayalım japon arabalarını ayrı bir konuda tartışırız.
 
Ynt: Neden Kubota

tamam tork herşey değil demişsiniz.peki bu kubotanın torku ne ? m9540 ın torkunu biri yazabilirmi veya tork eğrisini gösteren bir resim atabilirmi.devlet sırrı gibi hiç bir yerde izine rastlayamadım :S
 
Ynt: Neden Kubota

gokhanozkan link=topic=51650.msg524863#msg524863 date=1327965251' Alıntı:
tamam tork herşey değil demişsiniz.peki bu kubotanın torku ne ? m9540 ın torkunu biri yazabilirmi veya tork eğrisini gösteren bir resim atabilirmi.devlet sırrı gibi hiç bir yerde izine rastlayamadım :S
http://www.marubeni-ag.com/

sitesi galiba burası abi ama ne hikmetse ben de rastlayamadım tork kelimesini bile göremedim sitede
 

Ynt: Neden Kubota

gokhanozkan link=topic=51650.msg524863#msg524863 date=1327965251' Alıntı:
tamam tork herşey değil demişsiniz.peki bu kubotanın torku ne ? m9540 ın torkunu biri yazabilirmi veya tork eğrisini gösteren bir resim atabilirmi.devlet sırrı gibi hiç bir yerde izine rastlayamadım :S

8540 max. 265nm tork üretiyo4
 
Ynt: Neden Kubota

qarizmatiqa link=topic=51650.msg524886#msg524886 date=1327967834' Alıntı:
8540 max. 265nm tork üretiyo4
nerede buldun bu bilgiyi.varsa döküman paylaşırmısın.265 tork çok az.td 85 olsun 3085 olsun 340 tork üretiyor.arada 100 nm tork farkı çok fazla. :S
 
Ynt: Neden Kubota

gokhanozkan link=topic=51650.msg524897#msg524897 date=1327969407' Alıntı:
nerede buldun bu bilgiyi.varsa döküman paylaşırmısın.265 tork çok az.td 85 olsun 3085 olsun 340 tork üretiyor.arada 100 nm tork farkı çok fazla. :S
bende onu diyorum işte çok düşük buyrun döküman

notev.jpg


ki fiyatına görede karşılaştırılması gereken modeller td85 3085 değil
nh t5040 366 nm tork
mf 5425 379 nm tork
 
Ynt: Neden Kubota

qarizmatiqa link=topic=51650.msg524901#msg524901 date=1327970645' Alıntı:
bende onu diyorum işte çok düşük buyrun döküman

notev.jpg


ki fiyatına görede karşılaştırılması gereken modeller td85 3085 değil
nh t5040 366 nm tork
mf 5425 379 nm tork

çıktısını alıp sandığa koyacam.bu belge kolay kolay ele geçmez.tekrardan teşekkürler. ok-*-s
anayurtlu 3105d link=topic=51650.msg524902#msg524902 date=1327970854' Alıntı:
walla baya düşükmüş yaw nası becermişler bunu düşürmeyi ;D

japon teknolojisi dedikleri bu olmalı zuha-*-s
hiç tork üretmeseymiş daha iyiydi.en azından herhangi bir kıyaslama yapmazdık zuha-*-s
 
Ynt: Neden Kubota

qarizmatiqa link=topic=51650.msg524860#msg524860 date=1327964199' Alıntı:
1400 devrdeki güçle 1800 devrdeki güç tabiki bir değildir her iki traktöründe 1400 yada 1800 devirdeki torkları referans alınıp hesap yapılmalıdır torkuda momentide çok iyi biliyorum ben fen lisesi öğrencisi fizik olimpiyatcısıım

Ben maksimum tork degerlerini ve o degerlerdeki devirlerini verdigim rakamlar kabul edin dedim.. yani maksimum torku 1400 dd sağlayan traktör ile 1800dd saglayan traktör...umarım anlaşılır olmuştur..

qarizmatiqa link=topic=51650.msg524886#msg524886 date=1327967834' Alıntı:
8540 max. 265nm tork üretiyo4



[size=10pt]hayır verdigin bu bilgi yanlış üzülerek sana bildireyim :)) o karşılaştırmayada yanlış geçmiş olmalı.. torku yanlış hatırlamıyorsam 285-300nm civarlarında ama bu torku çok geniş bi aralıkta ve ust devirlerde sunuyor böle olunca ürettigi güç artıyor ve performansı tatmin ediyor.. yani 16valf lı motorun özelligi budur düşük torklu yuksek devirli motor.. 8valfli motorlar hantaldır alt devirlerde sadece güçlüdür.. 16valfli motorsa her devirde güçlüdür tork egrisi yataya yakındır... umarım torkun performans için cok baglayıcı olmadıgını biliyorsunuzdur.. ve genel olarak torku çok yuksek traktörlerin hafif işlerde yakıtıda aşırıdır.. egerki tork direk performansı ve yakıtı olumlu etkiliyo etkiliyor olsaydı zetorlar dunyanın en iyi traktörü olurdu...

size bir örnek vereyim tumosan 90-80 in 2010 da torkuna bakmıştım 320nm 95bg di.. nh td80d nin 328nm 83bg hadi bakalım hangisinin performansı iyi :) karşılatırın bakalım..

ayrıca kataloglarda okudugunuz tork degerlerinede inanamayın markaların kendi yazmış oldukları degerlerdir.. mesela tumosanın 8185 modelinin motor numarısı
4DT-39T185C katalogunda torku 325 yazarken... tumosanın motor kısmında özelliklerine bakarsanız 300nm görürsünüz herhalde motora takılınca torku artıyor :)))
http://www.tumosan.com.tr/tr/index.php/4-silindirli-motorlar/4dt-39t185c
bunun gibi diger bi çok markada abartı var bunu görüyorum..

mesela oradaki kaynagınızda t5040 ın 345nm torku var diye yazmış.. ama siz 366nm oldugunu iddia etmişsiniz..

parça konusuna gelince kubotanın tum parçaları istanbulda marubeni merkezinde mevcut sadece bi telefon kadar uzak.. yani japonyadan parca kimse beklemicek.. kubota fabrikası direk satış yaptırıyor arada disbiritör falan yok ki parca için sizi bekletsin sık lazım olmayan parcayı getirmesin v.s. japon malı sağlamdır en az iki 1 fransız 1 italyan eskitir hepiniz bilirsiniz... toyota= fiat + pejo :)

[/size]


gokhanozkan link=topic=51650.msg524863#msg524863 date=1327965251' Alıntı:
tamam tork herşey değil demişsiniz.peki bu kubotanın torku ne ? m9540 ın torkunu biri yazabilirmi veya tork eğrisini gösteren bir resim atabilirmi.devlet sırrı gibi hiç bir yerde izine rastlayamadım :S

Bulamaman normal araştırma yapmayı bilmiyorsun internetide kullanamıyorsun demek ki.. onlarca sitede kubotanın motorunun her özelligi var.. kaldıki ögrensen görsen bile ne degişecek ki pek te analiz edebileceğini sanmıyorum.. en iyi yapacagın şey tarlaya sok dene sana tavsiyem...


[size=12pt]bi ekleme daha yapayım rakipleri arasında en yuksek kuyruk mili güçüne sahip traktörlerden biridir kubota m8540 76bg pto ya sahip.. t5040 70bg pto mf5425 65bg pto güçüne sahip... [/size]
 
Ynt: Neden Kubota

abi vaktım yok uzun uzun yazamayacağım kısaca söyleyim ,8 valf 16 valf olayında v-tec motorların çıkış nedenini hatırlatırım sana 16 valf üst devirlerde iyidi ama alt devirlerde hava çift valften girdiği için sirkulasyon sağlayamıyordu ve adeta alt devirlerde motorlar ölüydü bunu çözmek için alt devirlerde 1 valfı kapatan üst devirlerde 2 valfı birden açan motor deliştirildi yani 16 valf ust devirlerde iyidir ama biz rally yapmıyoruz tarla sür-yoruz ve yakıt tüketimi motor devri bizüm için önemli kubotanın bir an önce vtec teknolojisine geçmesi lazım yada 8 valf motor yapsın.

bu teste güveniyorum ben t5045 içşn 345 diyorsa 345 dir. nh sitesinde 366 diyor bence bu test daha inandırıcı neden derseniz yakıt tuketimi verilerine inandım mf 205 diyor burda 329 diyor...

ve tubotanın torkunada ınanıyorum bu rakamlar doğru olmasa bile butun teaktörler aynı makıneye bağlanmıştır buradan karşılaştırma yapabiliriz, yanı nh 366 üretiyorsa 345 göz-küyorsa kubota 285 üretiyor 265 gözüküyorsa bır sıkıntı yok ıkısıde eksik görülüyor karşılaştırma yapılabılır.
nasıl olursa olsun kubotanın torku düşüktür.

td80 ve tümosan karşolaştırmasında ilk olarak td 80 328 değil 321 nm tork üretmektedir ikinci olarak burdaki durumla bır ilgisi yoktur tumosanla td80 in torku qynı tumosanın beygiri yüksektir

td90 ile tümosan 90.80 karşılaptırsanız uygun olabılırdı beygirleri aynı torkları farklı olduğu ıçın.

tumosanın sattığı motorla traktöre taktığı kotorun aynı olduğunu bilemeyiz belkide ayarı farklı.

bugün 2002 model hondalar hangi lagunayı eskitmişde chrysler ' a geçmiş :D
 
Ynt: Neden Kubota

karga kendi yawrusunu sahin zannedermiş...bence herkes kendi traktörünü över yada hangisi ona yakın gelıyorsa.iyi olanı kapının önünde olanıdır kurban oldugum allah onun yoklugunu vermesin cok iş görür 3 saatte degilde 5 saatte görsün ama tek yeterki görsün simdi millette rekabet var ama traktör göt göte baglayıpta çekişme ile belli olmaz tarlada belli olur diyorum allah herkese helalinden nasip etsin iyi aksamlar
 

Ynt: Neden Kubota

qarizmatiqa allahtan kısa yazmışsın sen ama kubota nın motor özelliklerini bilmiyosun sanırım kubotanın 16valf motorunda E-CDIS sistemi var .. madem tarla sürüyosun yakıt tüketimi önemli ozaman kubota nın motorunun daha az yakacagını görebilmen lazım daha düşük hacimli ve devirli motor buda motorun kolay kolay sıkışmasına olanak tanımıyor (özgun yakıt tüketimlerine aldanma hangi devir aralıgında ölçülmüş bilmiyoruz muhtemelen nominal devirlerde ölçülmüştür buda yanıltıcı olur tarlada.. ).. 16 valf motor da bogulma olmaz çünkü tork egrisinde ani düşüş yoktur motoru yıgılma yapmaz.. düşük devrilerdede aşırı bi düşüş olmaz.. 8 valf motor mesela üst devirlerde eşşekleşir gaz yemez tıkanır çabuk bayılır... bu daha mı iyi .. bence degil..
kaldıki td80 ile tumosan 90-80 örnegini neden verdim torkun çok bişey ifade etmedigini göstermek için... yani 90-80 nın performansını herkes iyi bilir kaldıki td100 ilede aynı performansta bi traktör ondanda torku düşük hadi bakalım t100 cok daha çekişlidir cok daha az yakar diyebilirmisin.. aralarında yine50-60nm tork farkı vardır en az.. burada torkun çok işe yaramadıgını ve bg güçünün daha önemli oldugunu vurgulamak istedim..

egerki seri iş görucem sürekli degişken devirlerde traktörü kullanıyorum diyorsan ozaman 16valfın konforunu ve ekonomisini göreceksin.. traktörle sadece sabit gazla pulluk sürme işlemi yapılmıyor.. her işin farklı devir aralıkları var.. asıl olan torkun uzun devir aralıklarında maksimum olmasıdır.. şunuda belirteyim normal kullanımda asla motordan maksimum torku alamassın o torkta çalıştıramassın o sadece labaratuar ortamında tam güç altında ölçülebilen bi deger..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt