motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???


Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???

erkunt 65 lüks 280 tork, new holland 65 56 ise 260 tork beygir güçleri aynı dır.
 
Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???

bu mevzular çok derin mevzular :) ama en özü traktör gibi yavaş iş yapan makinalar için torkun yüksek olması oldukça önemlidir.ihtiyaç ola beygir gücü sınıfında en düşük devirde en yüksek yüksek tork hangisinde ise king odur:D torku birçok yönüyle değiştirilebilir ama optimumu bulmak yada optimum olarak bi seviyeyi kabul etmek gerektirir günümüz yeni traktörlerinde comman rail olmayanlar arasında ucuk motor farkları yok.otomobil ağır vasıta kamyonlarda daha farklar net görülür halde. ceterus paribus iken 100 hplik 4000 devirde 100 nm tork üreten kısa piston kollu makine ile 100 hplik 2000 devirde 200 nm üreten motorun tek farkı kullanım alanıdır istenilirse motordan çıkıştaki tork farkı yine dişliler yardımı ile eşitlenebilir. en etkin tork üreten motor kranka uygulanan gücü olabildiğince paya bölmek en gelişmiş olanı w18 tipi motordur v değil w tipi neyse iyi geceler herkese .okumaya sıkılanlar için bi turda aynı suyu ceken kısa kollu tulumpa ile uzun kollu tulumpa yı aklınıza getirin ikisininde farklı avantajları vardır suyu yukarı basmak istersen uzun kollu önüne dökmek istersen kısa kollu :))tratörede bol tork lazımki günümüz 300 hp otomobillerindeki tork 100 hp traktörlerinki kadar.
https://www.youtube.com/watch?v=_STaG6Tu_Oo
 
Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???

umut71 link=topic=24464.msg839463#msg839463 date=1391374756' Alıntı:
doksanlık 10-15 tonla cıkmış veya çekmiş seksenlikte 8 -10 tonla çıkar veya çeker ....

Merak ettiğiniz için biraz ayrıntılandırayım..

Zetor 80/90 ' lık gramına, civatasına kadar AYNI! Sadece 11 bg fark ve POMPA farkı var.. bu durumda 80 ile 90 arasında yerine göre yarım bilemedin 1 vites anca oynar yoksa aynı yükü çekerler derim..

*Mesela defalarca denendi.. 90 ' lık boşta kelle 37-38 km yapıyo.. 15 ton civarı yüklede nerdeyse aynı hızı 36-37 km görüyo.. (motorda ibre var çok net ölçüm bunlar) bunlar tüm teknik verilerden değerli gerçek testler derim..

Zetorda üretim mantığı biraz farklı..60-100 arası hep standart.. 4200 cc 4 silinidir.. en boy yükseklik kilo dizayn.. ama işin güzel yanı 60 ' lıktada 100 ' lüğün dökümünü-hidrolik kolunu-kabinini kullanması..

Kısaca şöyle diyim.. kabaca 60 bg-100 bg arası ülkemize giriş bedeli her 10 bg aralıkta sadece 1250 avro fark var.. çünkü bg ve pompa hariç aynı motorlar!
 
Tarımsal motorda tork tepesinin yüksek olması, revizyon zamanları turbo bakımı olarak karşımıza çıkacaktır.
Aynı tork , beygir sayısı fazla olan motorlar son yol hızı daha fazla olabilir.
 
Ynt: motor gücü düşük torku yüksek ve motor gücü yüksek torku düşük traktörler ???

bu mevzular çok derin mevzular :) ama en özü traktör gibi yavaş iş yapan makinalar için torkun yüksek olması oldukça önemlidir.ihtiyaç ola beygir gücü sınıfında en düşük devirde en yüksek yüksek tork hangisinde ise king odur:D torku birçok yönüyle değiştirilebilir ama optimumu bulmak yada optimum olarak bi seviyeyi kabul etmek gerektirir günümüz yeni traktörlerinde common rail olmayanlar arasında ucuk motor farkları yok.otomobil ağır vasıta kamyonlarda daha farklar net görülür halde. ceterus paribus iken 100 hplik 4000 devirde 100 nm tork üreten kısa piston kollu makine ile 100 hplik 2000 devirde 200 nm üreten motorun tek farkı kullanım alanıdır istenilirse motordan çıkıştaki tork farkı yine dişliler yardımı ile eşitlenebilir. en etkin tork üreten motor kranka uygulanan gücü olabildiğince paya bölmek en gelişmiş olanı w18 tipi motordur v değil w tipi neyse iyi geceler herkese .okumaya sıkılanlar için bi turda aynı suyu ceken kısa kollu tulumpa ile uzun kollu tulumpa yı aklınıza getirin ikisinin de farklı avantajları vardır suyu yukarı basmak istersen uzun kollu önüne dökmek istersen kısa kollu :))tratörede bol tork lazımki günümüz 300 hp otomobillerindeki tork 100 hp traktörlerinki kadar.
Motor kataloglarında operating rpm (operatörlük sürüş devirleri) genelde belirtilir.
Traktör bu devirler içinde kullanılırsa fazladan yakıt harcamaz.
Traktör motorunda minimum motor devrinde maksimum çekiş beklentimiz bulunmuyor.
MF 5445 gibi 2000-2500 rpm aralığında çekiş beklentimiz bulunadabilir.
 
Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???

Explorer 3 85teki Deutz BF 4M 2012 serisi motorun torku, her nekadar explorer 85T ' den düşük de olsa, bu maksimum tork değerini verebildiği aralık çok geniş. Motor, 298 Nm torku 1250 devir ile 1800 devir arasında sağlayabiliyor, dolayısıyla diğer motora göre yük altında çok daha az vites değişimi gerektiriyor. Bu da traktörün çeki performansını önemli derecede etkileyecek bir özellik.

Sonuç olarak traktör motorlarında motor gücünden ziyade tork değeri daha önemlidir. Düşük devirlerde yüksek tork üretebilen ve bu torku geniş devir aralığında sabit tutabilen motor, ideal motordur.
Ersan Akyay bir çok diger değerli arkadaş gibi forum için önemli bir kişi idi.
Traktör olarak babasının traktörünü bilen,traktör deyince çekiştirmeden başka şeyden anlamayan bir kaç ergenin , kendisini hedef alan ipe sapa gelmez laflarına alınarak küsüp gitti.Gidiş o gidiş..
 

Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???

[size=10pt]şimdi arkadaslar mesela
same explorer 85t nin 85bg torku 328nm %33 max güç 2000dd
same explorer 3 85t nin 82bg torku 298nm %29 max guç 2300dd
şimdi explorer 3 daha sonra cıktı ve bayiler explorer 3 u daha cok met ediyor.. same neden bi sonraki seride torku böyle düşük traktör üretmiş olabilir...??? önce traktörun degerleri cok daha iyi... biraz daha devirli ama torku düşük traktör üretmiş..
burda traktörde her seyi torka bagladık cekiş yakıt.. peki traktörun devirli olmasının ne gibi yararları var ???

[/size]
Same Explorer 70, 75T, 80 modellerini kullandıktan sonra NH T5.115 modele geçiş yaptık ama neden diyeceksiniz.
Same motor grafiği 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı veriyordu.
En az yakıt bölgesi , 1200-1600 rpm aralığında bulunuyor.
Yeni nesil motorlarda tork eğrisi şekil değiştirdi.
Tork eğrisi başlangıç torku daha az verilip hafif yükselerek 1600-1800 rpm sabit tork aralığı verecek şekle getirildi.
Motor ayarları, yağlama ve soğutma, powershift vites geçişlerinin sağlıklı yapılabilmesi için şanzıman yağ basıncının sabit tutulup vites geçişi görevini yapabilmesi içindir.
Sürücüler eski nesil motordaki gibi 1200-1600 rpm devir aralığında çekişli bölgeyi göremedi ve motor dumana boğuldu.
Başlangıç torku ile max tork arasında %120 gibi farklar oluştu.
Rölanti gazda traktör yükle kalkamaz oldu.
Debriyaj kavramaları bile 1600 rpm devirler civarında yumuşak şekilde yapılabilir hale geldi.
Traktörün operating rpm , 1000-2300 rpm olan kullanımı 1500-2300 rpm devirlere çekildi.
NH T5 115 , yazılımlı halde 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı devirleri sunabilmektedir.
Deuthz 5120C , yazılımla 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı verebiliyor.
1200-1400 rpm aralığını Same Explorer 80 gibi T5 seride kullanabiliriz.
Köhler motor , 1300-1800 rpm sabit tork , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı sunar.
Motor güç yönetimi dizayn tercihleridir, hiç bir motorun tork ve güç aralıkları devirleri ve konumları birbiriyle aynı olmaz.
-traktörün devirli olmasının ne gibi yararları var ???
Manuel şanzımanlı traktörde güç kesintisi az hissedilir.
Same Explorer 70 traktör 2200 rpm devirden 1000 rpm devire kadar sıkıştırılıp vites düşülürken
Case 75C modelde 2600 rpm devirden 1500 rpm devire kadar traktörü sıkıştırıp vites düşeriz.
Rampa aşağı yük indirmede de etkili olur.
Fazla kompresyonda tekerler köstekler.
Yeni nesil motorlarda stroku kısa kullanıp 2000-2500 rpm aralığında az yakıt harcayacak modeller bulunmuyor.
Fendth 1050 motor dizaynında bile Explorer serinin motor dizayn esintisi var.
Motor sabit güç aralığı içinde kullanılamaz.
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı veriyor.
Optimum yakıt noktası 1300-1400 rpm aralığı olmuş.
Powermix i ıcık iyi diye tırtıla bakmayacak mıyız.🌎
-Düşük devirlerde yüksek tork üretebilen ve bu torku geniş devir aralığında sabit tutabilen motor, ideal motordur.
Otomatik şanzımanlı modellerde 1800 rpm devirde motorun stabil çalışmasını tercih ederdik.
Perkins , Same, Steyr yük dengeleme devir konumudur.
 

Benzer Konular


Son Gönderiler

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt