Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???
[size=10pt]şimdi arkadaslar mesela
same explorer 85t nin 85bg torku 328nm %33 max güç 2000dd
same explorer 3 85t nin 82bg torku 298nm %29 max guç 2300dd
şimdi explorer 3 daha sonra cıktı ve bayiler explorer 3 u daha cok met ediyor.. same neden bi sonraki seride torku böyle düşük traktör üretmiş olabilir...??? önce traktörun degerleri cok daha iyi... biraz daha devirli ama torku düşük traktör üretmiş..
burda traktörde her seyi torka bagladık cekiş yakıt.. peki traktörun devirli olmasının ne gibi yararları var ???
[/size]
Same Explorer 70, 75T, 80 modellerini kullandıktan sonra NH T5.115 modele geçiş yaptık ama neden diyeceksiniz.
Same motor grafiği 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı veriyordu.
En az yakıt bölgesi , 1200-1600 rpm aralığında bulunuyor.
Yeni nesil motorlarda tork eğrisi şekil değiştirdi.
Tork eğrisi başlangıç torku daha az verilip hafif yükselerek 1600-1800 rpm sabit tork aralığı verecek şekle getirildi.
Motor ayarları, yağlama ve soğutma, powershift vites geçişlerinin sağlıklı yapılabilmesi için şanzıman yağ basıncının sabit tutulup vites geçişi görevini yapabilmesi içindir.
Sürücüler eski nesil motordaki gibi 1200-1600 rpm devir aralığında çekişli bölgeyi göremedi ve motor dumana boğuldu.
Başlangıç torku ile max tork arasında %120 gibi farklar oluştu.
Rölanti gazda traktör yükle kalkamaz oldu.
Debriyaj kavramaları bile 1600 rpm devirler civarında yumuşak şekilde yapılabilir hale geldi.
Traktörün operating rpm , 1000-2300 rpm olan kullanımı 1500-2300 rpm devirlere çekildi.
NH T5 115 , yazılımlı halde 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı devirleri sunabilmektedir.
Deuthz 5120C , yazılımla 1400-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı verebiliyor.
1200-1400 rpm aralığını Same Explorer 80 gibi T5 seride kullanabiliriz.
Köhler motor , 1300-1800 rpm sabit tork , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı sunar.
Motor güç yönetimi dizayn tercihleridir, hiç bir motorun tork ve güç aralıkları devirleri ve konumları birbiriyle aynı olmaz.
-traktörün devirli olmasının ne gibi yararları var ???
Manuel şanzımanlı traktörde güç kesintisi az hissedilir.
Same Explorer 70 traktör 2200 rpm devirden 1000 rpm devire kadar sıkıştırılıp vites düşülürken
Case 75C modelde 2600 rpm devirden 1500 rpm devire kadar traktörü sıkıştırıp vites düşeriz.
Rampa aşağı yük indirmede de etkili olur.
Fazla kompresyonda tekerler köstekler.
Yeni nesil motorlarda stroku kısa kullanıp 2000-2500 rpm aralığında az yakıt harcayacak modeller bulunmuyor.
Fendth 1050 motor dizaynında bile Explorer serinin motor dizayn esintisi var.
Motor sabit güç aralığı içinde kullanılamaz.
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı veriyor.
Optimum yakıt noktası 1300-1400 rpm aralığı olmuş.
Powermix i ıcık iyi diye tırtıla bakmayacak mıyız.
-Düşük devirlerde yüksek tork üretebilen ve bu torku geniş devir aralığında sabit tutabilen motor, ideal motordur.
Otomatik şanzımanlı modellerde 1800 rpm devirde motorun stabil çalışmasını tercih ederdik.
Perkins , Same, Steyr yük dengeleme devir konumudur.