Siteme dahil ve harekete etki eden herhangi bir hidrostatik pompa ya da değişken kasnaklı kayış olmazsa bu sistem sürekli değişken(cvt) değildir.marka kendi insiyatifiyle ürününü cvt adıyla pazarlıyor olabilir.Bu dediğiniz sistem Fendt ve Massey in dyna vt lerinde geçerli CNH sadece biçerdöverlerde bu sistemi kullanıyor traktörlerde şanzıman ile istediğiniz hızda aktarma mümkün pompalı sistem değil kullanıpta memnun olmayaninada denk gelmedimEkli dosyayı görüntüle 74379
Yukardaki videoda normal gezegen dişlili modern bir otomatik vites kutusu görüyoruz.
Belki çok fazla kademe koymuşlardır,(yani 50-60 kademe koyulduysa kullanıcının kademe geçişlerini hissetmesi çok mümkün değil, aynı cvt gibi olur)
Bu şanzıman dişlilerden oluşuyor, sıkıntı görünmüyor.işin içine pompa kayış girerse sıkıntı var demektir.çünkü bakım maliyeti girer işin içine.ve işin içinde pompa ya da kayış yoksa o şanzıman cvt değildir.
Türkiye'de Otosan fabrikasında da çekiciler için 60 kademeli bir şanzıman üretiliyor mesela.ama pazarlarken otomatik vites diye pazarlayıp geçiyorlar.kademeli mi kademesiz mi konusu gündeme gelmiyor.