Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Hangisi ve neden


  • Kullanılan toplam oy
    252

Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Traktörlerde ki güç artırımı 10 km/s ' den sonra gerçekleşiyor oda genellikle nakliye ve PTO çalışmalarında iş yapar onun için ECE-24 normuna göre maksimum gücün (kağıtta yazan 97/68 EC normu çıplak gücün maksimumuna güç artırımı olmadan) -10 HP si bir traktörün gerçek gücüdür (tabi +,- %3 sapma ile). Nh ' ların genelde sıkışmasın nedeni dingil aralarının kısa olması ve bazı modellerinde gücünün üstünde tekerlek takılması, onun amacıda heybetli olsun diye pazalama stratejisi işte. Mesela almayada passat highline modelinin jantı standart olarak 17 inç ama aynı araba bizim burada standart 18 inç jantla satılıyor vb. örnekler bizi bizden iyi tanıyor adamlar.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

tarım makine müh. link=topic=87049.msg1048589#msg1048589 date=1450900871' Alıntı:
Traktörlerde ki güç artırımı 10 km/s ' den sonra gerçekleşiyor oda genellikle nakliye ve PTO çalışmalarında iş yapar onun için ECE-24 normuna göre maksimum gücün (kağıtta yazan 97/68 EC normu çıplak gücün maksimumuna güç artırımı olmadan) -10 HP si bir traktörün gerçek gücüdür (tabi +,- %3 sapma ile). Nh ' ların genelde sıkışmasın nedeni dingil aralarının kısa olması ve bazı modellerinde gücünün üstünde tekerlek takılması, onun amacıda heybetli olsun diye pazalama stratejisi işte. Mesela almayada passat highline modelinin jantı standart olarak 17 inç ama aynı araba bizim burada standart 18 inç jantla satılıyor vb. örnekler bizi bizden iyi tanıyor adamlar.

Ne ilgisi var ?
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Kağıt üzerinde dyna-4 ile tr6 16 ileri yarı otomatik aynı şanzıman gibi yani ikiside 1 vitesi 4 dörde bölüyor. Ancak vites geçisi rahatlığı, hassasiyeti ve traktör şanzıman uyumu denildiği zaman dyna-4 kullanıcılar nezlinde daha üstün bir şanzıman olarak görülüyor. T6000 traktöre gelirsek onda 16 ileri vitese ek olarak 17 ci eco mod (yol vitesi ) vitesi var. Bu şu demek oluyor: örneğin tr6 40 km hıza 2300 d/d ulaşırken t6000 40 km hıza 1800 d/d ulaşıyor. Böyle olanca ne oluyor traktör daha az güçle daha hızlı gidiyor ve nakliye işleride %15-20 civarı daha az yakıt kullanılmış oluyor. T6000 serisinde bulunan şanzımanın daha üstü verisyonuda MF dyna-6 eco mod 24 ileri vitesdir.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

tarım makine müh. link=topic=87049.msg1048686#msg1048686 date=1450910600' Alıntı:
Kağıt üzerinde dyna-4 ile tr6 16 ileri yarı otomatik aynı şanzıman gibi yani ikiside 1 vitesi 4 dörde bölüyor. Ancak vites geçisi rahatlığı, hassasiyeti ve traktör şanzıman uyumu denildiği zaman dyna-4 kullanıcılar nezlinde daha üstün bir şanzıman olarak görülüyor. T6000 traktöre gelirsek onda 16 ileri vitese ek olarak 17 ci eco mod (yol vitesi ) vitesi var. Bu şu demek oluyor: örneğin tr6 40 km hıza 2300 d/d ulaşırken t6000 40 km hıza 1800 d/d ulaşıyor. Böyle olanca ne oluyor traktör daha az güçle daha hızlı gidiyor ve nakliye işleride %15-20 civarı daha az yakıt kullanılmış oluyor. T6000 serisinde bulunan şanzımanın daha üstü verisyonuda MF dyna-6 eco mod 24 ileri vitesdir.

Güç artırımını minimum 10 km/h hıza ya da pto & taşımaya nasıl bağlayabiliyorsun anlamadım ? Bu adam 3C ile disk tiller ya da kültivatör çekiyor değilim güç artırımına mağruz kalmıyormu ? Tezin yanlış. Ayrıca 97/68 EC normunu iyi araştır derim çıplak motor dediğin ahanda 97/68 EC dir bu yüzden John Deere teknik verileri dinamometreyle bir çıkmaz dinamometrede kağıt üstündeki verilerden daha düşük çıkar. Eco vites olayı ise konu ile alakalı değil. Motor tekniklerini ve normlarını biraz daha araştırman gerekiyor kaldıki TD 110 un yere aktardığı gücü belirlemek insan dudağına özgü birşey değil.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

tarım makine müh. link=topic=87049.msg1048589#msg1048589 date=1450900871' Alıntı:
Traktörlerde ki güç artırımı 10 km/s ' den sonra gerçekleşiyor oda genellikle nakliye ve PTO çalışmalarında iş yapar onun için ECE-24 normuna göre maksimum gücün (kağıtta yazan 97/68 EC normu çıplak gücün maksimumuna güç artırımı olmadan) -10 HP si bir traktörün gerçek gücüdür (tabi +,- %3 sapma ile). Nh ' ların genelde sıkışmasın nedeni dingil aralarının kısa olması ve bazı modellerinde gücünün üstünde tekerlek takılması, onun amacıda heybetli olsun diye pazalama stratejisi işte. Mesela almayada passat highline modelinin jantı standart olarak 17 inç ama aynı araba bizim burada standart 18 inç jantla satılıyor vb. örnekler bizi bizden iyi tanıyor adamlar.

Bi konu hakkinda yeterince bilgiye sahip degilseniz, bukadar kesin hukumlere varmamanizi oneririm. Insanlari yanlis bilgilendirmemis olursunuz bari.

Massey Ferguson 5455, 3A vitesi yani 1400 devirde 6 km hızdan itibaren güç arttırımı gerçekleştirir. Yani tarla sürümü dahil neredeyse tüm işlerinizde bu güç artirimini kullanabiliyosunuz. Anladigim kadariyla google araciligiyla bukonular uzerinde hakim olmaya calisiyorsunuz ozaman size bir ipucu vereyim ' Power Boost ' :)
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

5400 serisi ile kiyaslanicak nh marka traktorlerde t5.105 ve t5.115 modelidir. Ayrica sanzuman konusunda dyna-4 daha agir basar cunku ana vites gecisleride kademesiz. Buda kesintisiz guc seklinde bi ozellik sunuyor.Mf 5612 modelini dusunmeni tavsiye ederim cok farkli bir makinadir.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

tarım makine müh. link=topic=87049.msg1048589#msg1048589 date=1450900871' Alıntı:
Traktörlerde ki güç artırımı 10 km/s ' den sonra gerçekleşiyor oda genellikle nakliye ve PTO çalışmalarında iş yapar onun için ECE-24 normuna göre maksimum gücün (kağıtta yazan 97/68 EC normu çıplak gücün maksimumuna güç artırımı olmadan) -10 HP si bir traktörün gerçek gücüdür (tabi +,- %3 sapma ile). Nh ' ların genelde sıkışmasın nedeni dingil aralarının kısa olması ve bazı modellerinde gücünün üstünde tekerlek takılması, onun amacıda heybetli olsun diye pazalama stratejisi işte. Mesela almayada passat highline modelinin jantı standart olarak 17 inç ama aynı araba bizim burada standart 18 inç jantla satılıyor vb. örnekler bizi bizden iyi tanıyor adamlar.
4 km hız ile rotovatör çekerkende güç arttırımına giriyor, 0,5 km hızla taş kırarkende , 10 km olayın doğru değil
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Simdi ikisindede 16 vites var ama masseyde 4 ana vitesi 4e bölerek ulasıyor bu sayıya.. Mesela atıyorum tarla sürerken yükteyken 2. Vitesin a b c d kademeleri arasında rahatça geçiş yapılabiliyor ama 2d den 3a ye gecerken el debriyajına basıp geçtiği için durmak gerekiyor... yanlısım varsa düzeltin :)

Peki t6 ve tr6 da vetesler sırayla dizilmiş durumdamı yoksa aynı bu sekilde ana vitesler kademeler seklindemi
 

Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

volkanuzel link=topic=87049.msg1048744#msg1048744 date=1450950384' Alıntı:
Simdi ikisindede 16 vites var ama masseyde 4 ana vitesi 4e bölerek ulasıyor bu sayıya.. Mesela atıyorum tarla sürerken yükteyken 2. Vitesin a b c d kademeleri arasında rahatça geçiş yapılabiliyor ama 2d den 3a ye gecerken el debriyajına basıp geçtiği için durmak gerekiyor... yanlısım varsa düzeltin :)

Peki t6 ve tr6 da vetesler sırayla dizilmiş durumdamı yoksa aynı bu sekilde ana vitesler kademeler seklindemi

Volkan vites yukseltirken dedigin dogru ama vites dusururken durmaya gerek yok . Daha net aciklamak gerekirse mesala 3A dan 2D ye debriyaj kullanman gerekmiyor. Ki tarlada kolay kolay vites yukseltmiyosun zaten. Mesala ben kultivator cekerken 3C ile cekiyorum Zorlaninca 3B ye dusuyorum en fazla .veya tarla surerken pullukla 3A ile suruyorum cok dik yokuslarda 2D ye cekiyorum ama yukseltme geregi duydugunda debriyaj kullanman gerekiyor.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Burdan tam sürüngen değil sonucunu çıkarabilirmiyiz :) Benim anlamadığım neden durmak gerekiyor powershift gibi olmasada yeterli hızda ana kademelerde geçiyor 2D den 3A ya engel taşıdığını görmedim aynı şekil dyna 6 şanzımanda da ana geçişlerde sıkıntı yaratır aynı mantıkla.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Pazartesi mf ile salı Nh ile kısaca iki firmanın bayisi ilede pazarlık yaptım ciddi şekilde
İlk olarak
5455 elendi çünkü bayidede makina satılmış yeni makinayada çok fazla fiyat istedi (190000)
Bende 5612 Dyna 6 için pazarlık yaptım oda çok pahalıydı (en donanımsızı 215000)
Ayrıca en erken Şubat sonu hatta Mart ayına sarkabilir teslimat dedi bayidede arkadaş
buda benim aklıma bol miktarda soru işareti gelmesine neden oldu
Birgün sonra
Tr6 120 için Nh bayisine gittim
Gördügüm traktör oradaydı inceledim 5 dk falan kullandım
Pazarlığa başladık 170 bine anlaşır gibi olduk
Fakat traktörün 2014 model olması ayrıca uzun zamandır bayide bekleyip her önüne gelenin kullanması sonucu 11 saate ulaşması ayrıca ön kaputunda birtane küçük çizik olması ayrıca kabin süspansiyonu ve yol vitesi olmaması kafamı çok karıştırdı
Yeni sipariş tr6 120 içinde 10 bin civarı fiyat farkı istedi bayi
Ayrıca 6020 ninde fiyatını ögrendim oda epey pahalı (200000 civarı)

Sonuç olarak henüz hangi marka ve model için karar vermediğim için traktör almadım bu hafta karar verebilirsem tekrar bayileri gezeceğim

Nezor iş miş bilmediğin birşeyi almak yada almaya çalışmak
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

YAVUZ_13 link=topic=87049.msg1048937#msg1048937 date=1450983584' Alıntı:
Pazartesi mf ile salı Nh ile kısaca iki firmanın bayisi ilede pazarlık yaptım ciddi şekilde
İlk olarak
5455 elendi çünkü bayidede makina satılmış yeni makinayada çok fazla fiyat istedi (190000)
Bende 5612 Dyna 6 için pazarlık yaptım oda çok pahalıydı (en donanımsızı 215000)
Ayrıca en erken Şubat sonu hatta Mart ayına sarkabilir teslimat dedi bayidede arkadaş
buda benim aklıma bol miktarda soru işareti gelmesine neden oldu
Birgün sonra
Tr6 120 için Nh bayisine gittim
Gördügüm traktör oradaydı inceledim 5 dk falan kullandım
Pazarlığa başladık 170 bine anlaşır gibi olduk
Fakat traktörün 2014 model olması ayrıca uzun zamandır bayide bekleyip her önüne gelenin kullanması sonucu 11 saate ulaşması ayrıca ön kaputunda birtane küçük çizik olması ayrıca kabin süspansiyonu ve yol vitesi olmaması kafamı çok karıştırdı
Yeni sipariş tr6 120 içinde 10 bin civarı fiyat farkı istedi bayi
Ayrıca 6020 ninde fiyatını ögrendim oda epey pahalı (200000 civarı)

Sonuç olarak henüz hangi marka ve model için karar vermediğim için traktör almadım bu hafta karar verebilirsem tekrar bayileri gezeceğim

Nezor iş miş bilmediğin birşeyi almak yada almaya çalışmak
Harbiden zor bi dönemeçtesiniz :) inşallah hayırlı bir seçim yaparsınız. Fiyatlar çok tuzluymus. Hazır bi 5455 başka bayiden bi sorsanız uygun veren olabilir. Ama 5455 e 190 verilecegine 6020 alinir. Ama 170 e de tr120 iyi görünüyor :) gel de çık işin içinden
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

YAVUZ_13 link=topic=87049.msg1048937#msg1048937 date=1450983584' Alıntı:
Pazartesi mf ile salı Nh ile kısaca iki firmanın bayisi ilede pazarlık yaptım ciddi şekilde
İlk olarak
5455 elendi çünkü bayidede makina satılmış yeni makinayada çok fazla fiyat istedi (190000)
Bende 5612 Dyna 6 için pazarlık yaptım oda çok pahalıydı (en donanımsızı 215000)
Ayrıca en erken Şubat sonu hatta Mart ayına sarkabilir teslimat dedi bayidede arkadaş
buda benim aklıma bol miktarda soru işareti gelmesine neden oldu
Birgün sonra
Tr6 120 için Nh bayisine gittim
Gördügüm traktör oradaydı inceledim 5 dk falan kullandım
Pazarlığa başladık 170 bine anlaşır gibi olduk
Fakat traktörün 2014 model olması ayrıca uzun zamandır bayide bekleyip her önüne gelenin kullanması sonucu 11 saate ulaşması ayrıca ön kaputunda birtane küçük çizik olması ayrıca kabin süspansiyonu ve yol vitesi olmaması kafamı çok karıştırdı
Yeni sipariş tr6 120 içinde 10 bin civarı fiyat farkı istedi bayi
Ayrıca 6020 ninde fiyatını ögrendim oda epey pahalı (200000 civarı)

Sonuç olarak henüz hangi marka ve model için karar vermediğim için traktör almadım bu hafta karar verebilirsem tekrar bayileri gezeceğim

Nezor iş miş bilmediğin birşeyi almak yada almaya çalışmak

Allah kolaylık versin. Bizim burada 2 gün önce 200 bin tık ödeme ile 5612 satıldı pazarlıkta bizzat bende vardım, sizin bayinin işleri iyi demekki 215 bin çektiğine göre parayada pek ihtiyacı yok. Bu arada T6020 ' nin yakın zamanda yeni kasaları geliyor, 4-5 aydır amerikada şatışta zaten. Traktör bu:
t6-tier-4b-gallery-01.jpg

t6-tier-4b-gallery-20.jpg

t6-tier-4b-gallery-07.jpg

Unutmadan ek bilgi aks aralığı 2.65 olmuş en iyi yaptıkları iş bu olmuş 2.38 ara bu traktörü kısıtlıyordu.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Aha yemek masası koymuşlar tam benim motorum şu t140 la 6020 valla çok hoşuma gidiyor insallah konya fuarına gelir de yakından görürüz
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

ademin link=topic=87049.msg1048975#msg1048975 date=1450990683' Alıntı:
Harbiden zor bi dönemeçtesiniz :) inşallah hayırlı bir seçim yaparsınız. Fiyatlar çok tuzluymus. Hazır bi 5455 başka bayiden bi sorsanız uygun veren olabilir. Ama 5455 e 190 verilecegine 6020 alinir. Ama 170 e de tr120 iyi görünüyor :) gel de çık işin içinden
Aynen iki bayininde bahanesi hazır
Abi bu traktör euro ile geliyor diyorlar ithaller için
tarım makine müh. link=topic=87049.msg1048985#msg1048985 date=1450992528' Alıntı:
Allah kolaylık versin. Bizim burada 2 gün önce 200 bin tık ödeme ile 5612 satıldı pazarlıkta bizzat bende vardım, sizin bayinin işleri iyi demekki 215 bin çektiğine göre parayada pek ihtiyacı yok. Bu arada T6020 ' nin yakın zamanda yeni kasaları geliyor, 4-5 aydır amerikada şatışta zaten. Traktör bu:
t6-tier-4b-gallery-01.jpg

t6-tier-4b-gallery-20.jpg

t6-tier-4b-gallery-07.jpg

Unutmadan ek bilgi aks aralığı 2.65 olmuş en iyi yaptıkları iş bu olmuş 2.38 ara bu traktörü kısıtlıyordu.
Saolasın peki 200 e verdikleri Dyna 4 mü yoksa Dyna 6 mı
Benim sorduğum Dyna 6 olanıydı
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Tumosan66 link=topic=87049.msg1048745#msg1048745 date=1450951274' Alıntı:
Volkan vites yukseltirken dedigin dogru ama vites dusururken durmaya gerek yok . Daha net aciklamak gerekirse mesala 3A dan 2D ye debriyaj kullanman gerekmiyor. Ki tarlada kolay kolay vites yukseltmiyosun zaten. Mesala ben kultivator cekerken 3C ile cekiyorum Zorlaninca 3B ye dusuyorum en fazla .veya tarla surerken pullukla 3A ile suruyorum cok dik yokuslarda 2D ye cekiyorum ama yukseltme geregi duydugunda debriyaj kullanman gerekiyor.
Düşüşlerde debriyaj kullanmak gerekmiyor yani o güzelmiş
Ama bu motorun Nadas vitesi okadar kritik noktadaki şurada hangi kullanıcıya sorsan ya 2d ile sürüyordur yada 3a ile sürüyordur o yüzden ister istemez bu iki vites sürüm esnasında ençok geçiş olacak vitesler fakat durmadan yükseltemeyince tüm ivmelenme boşa gidiyor..
Bende bunu traktörmetre programı çekimlerinde 5430u sürerken farkettim normalde yolda filan farkedilmiyo zaten :)
dustero link=topic=87049.msg1048815#msg1048815 date=1450970038' Alıntı:
Burdan tam sürüngen değil sonucunu çıkarabilirmiyiz :) Benim anlamadığım neden durmak gerekiyor powershift gibi olmasada yeterli hızda ana kademelerde geçiyor 2D den 3A ya engel taşıdığını görmedim aynı şekil dyna 6 şanzımanda da ana geçişlerde sıkıntı yaratır aynı mantıkla.
Bende merak ettim şimdi :)
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

Egzos borusu sağ üst çalışma lambalarına resmen tecavüz etmiş kör nokta doğurmaya birebir 2 si iptal bu nasıl bir dizayndır ....
 

Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

volkanuzel link=topic=87049.msg1048999#msg1048999 date=1450995723' Alıntı:
Düşüşlerde debriyaj kullanmak gerekmiyor yani o güzelmiş
Ama bu motorun Nadas vitesi okadar kritik noktadaki şurada hangi kullanıcıya sorsan ya 2d ile sürüyordur yada 3a ile sürüyordur o yüzden ister istemez bu iki vites sürüm esnasında ençok geçiş olacak vitesler fakat durmadan yükseltemeyince tüm ivmelenme boşa gidiyor..
Bende bunu traktörmetre programı çekimlerinde 5430u sürerken farkettim normalde yolda filan farkedilmiyo zaten :) Bende merak ettim şimdi :)
kademe atlatırken yükteyse traktör mesela tarla sürerken düşürsende çıkarsanda duraklıyor çünkü yarı otomatik transmisyon bu traktörler. yolda kullanırken hissedilmemesi yük binmediğinden dolayı. tr6 serisi böyle . arkadaşın dediği gibi yani tarla sürerken ana kademe geçişi yapmaya kalkarsan kafayı cama toslarsın:) hız kesilir yani.
 
Ynt: Mf 5455 mi yoksa Nh tr6 120 mi ?

YAVUZ_13 link=topic=87049.msg1048937#msg1048937 date=1450983584' Alıntı:
Pazartesi mf ile salı Nh ile kısaca iki firmanın bayisi ilede pazarlık yaptım ciddi şekilde
İlk olarak
5455 elendi çünkü bayidede makina satılmış yeni makinayada çok fazla fiyat istedi (190000)
Bende 5612 Dyna 6 için pazarlık yaptım oda çok pahalıydı (en donanımsızı 215000)
Ayrıca en erken Şubat sonu hatta Mart ayına sarkabilir teslimat dedi bayidede arkadaş
buda benim aklıma bol miktarda soru işareti gelmesine neden oldu
Birgün sonra
Tr6 120 için Nh bayisine gittim
Gördügüm traktör oradaydı inceledim 5 dk falan kullandım
Pazarlığa başladık 170 bine anlaşır gibi olduk
Fakat traktörün 2014 model olması ayrıca uzun zamandır bayide bekleyip her önüne gelenin kullanması sonucu 11 saate ulaşması ayrıca ön kaputunda birtane küçük çizik olması ayrıca kabin süspansiyonu ve yol vitesi olmaması kafamı çok karıştırdı
Yeni sipariş tr6 120 içinde 10 bin civarı fiyat farkı istedi bayi
Ayrıca 6020 ninde fiyatını ögrendim oda epey pahalı (200000 civarı)

Sonuç olarak henüz hangi marka ve model için karar vermediğim için traktör almadım bu hafta karar verebilirsem tekrar bayileri gezeceğim

Nezor iş miş bilmediğin birşeyi almak yada almaya çalışmak
:)) yavuz abi ben bi sene traktör baktım 20 kere pazarlığa oturdum daha dur ilk başta pes etmek yok.bi keresinde herşey oldu kredi için kefil istediler ondan kaldı :)) .. Traktör gelip krediylemi alıcaksın bilmiyorumda kredi onaylanana kadar traktör aldım deme :))
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt