MASSEY FERGUSON 4709 ALINIR MI ?

2015 2016 ve 2017 yılının temmuz ağustos aylarına kadar üretilen 4700 serisi power Satıllı serilerin hepsinde debriyaj hatası çıktı. Ve çok kişi durumdan şikayetciydi. Fabrika arızanın ücretsiz sekilde onarılması için talimat verdi satan bayi ve servislere. 2017 sonu ve 2018 yılinda üretilen mf 4700 serisinde ariza yok fabrika tekrar bi gözden gecirerek seriyi düzeltti arıza vrrmiyor. Ancak 4700 serisinin tenteli modelini üretmeme kararı aldı. Artik gelen modeller tamamen orjinal kabinli yada sonradan koyulan kabinlerden olacakmış. Massey ferguson un yerel sitesinde mf 4709 54 bin EURO olarak gözüküyor.. yani kısacası 2015 ve 2016 model traktörler dha 0 traktör debriyaj okumuyor ve ilk zamanlar da yakıtı biraz fazlaydı kullananlar korktu büyük bi arıza vermeden satalım takas edelim zararın neresinden dönersek kardır diyip ellerinden çıkardılar. Ama 2018 yılında türkiyeye gelecek mf 4700 serileri liste fiyatlarıyla satılacak. Sanıyoruz ki 150 lira verdik ucuz aldık kesinlikle hayır o motorun ya modeli 2015 2016 dır ya bi noksani vardır yada bayi satamadı elinden çikarmak için ucuza kakalıyor. Zaten bu bi gercektir Bayiler her zaman kurnazlık yapar eğer senin elindeli 20 liralıktraktöre 30 lira veriyorsa bilki takasa girdigin traktörde sana yaslayacak. Ve 4700 serisi kullanan arkadaşlar traktörüz en ful modelu degilse yani elift hidrolik hassasiyet tuşları bulunmuyorsa mf Fransa fabrikası türkiyeye sattıği traktör sayısı kadar arka hidroliklerin kontrol panelini yolladı. Bayi ücretsiz takıyor yani traktorün üzerindeki kontrol panelini söküp e liftli tuş kontrollü panel takıyo.. Bu demek oluyor ki mf urettiği traktörlerin arkasında duruyor.
 
4700 serisi için chip tuning uygulamaları mevcut, +25 hp, +65 n.m. ile 4709 %8 yakıt tasarrufu sağlanıyor.Ayrıca bu seri Fransa,İsviçre,Hindistan ve Çin üretimleri bulunuyor.Donatı farklılıkları da var.
 
Açıkçası bu traktörü almayı bende düşünüyorum tek problem dyna şanzıman traktörün kabin içi çok kaliteli neredeyse fendt 200 kadar güzel vites geçişleri gayet başarılı özellikle farmall c ile kıyaslarsak resmen çağ atlamış gibi oluyor bence orta halli 85-100 hp traktörler içinden fiyat performans olarak alınabilir bir traktör.
 
Açıkçası bu traktörü almayı bende düşünüyorum tek problem dyna şanzıman traktörün kabin içi çok kaliteli neredeyse fendt 200 kadar güzel vites geçişleri gayet başarılı özellikle farmall c ile kıyaslarsak resmen çağ atlamış gibi oluyor bence orta halli 85-100 hp traktörler içinden fiyat performans olarak alınabilir bir traktör.

Image1529384881.249507.jpg
Image1529384913.728461.jpgImage1529384966.003336.jpg

Tereddüt etmene gerek yok çok kullanışlı
5.li 12 li pullukta 8 km hız yapıyor
Kepçede jcb kadar iş yapıyorum
Yüktede bayılma olmuyor
 
Açıkçası bu traktörü almayı bende düşünüyorum tek problem dyna şanzıman traktörün kabin içi çok kaliteli neredeyse fendt 200 kadar güzel vites geçişleri gayet başarılı özellikle farmall c ile kıyaslarsak resmen çağ atlamış gibi oluyor bence orta halli 85-100 hp traktörler içinden fiyat performans olarak alınabilir bir traktör.

4700 serisinin Farmall C den ne fazlalığı var o kadar ki çağ atlamış kadar merak ettim ?
 
Bu videodaki kabin ile bizimkisi aynı değil. Bu bence eski kasa .

4700 serisi hafif kepçede, büyük çiftlik içi kullanım için uygun duruyor, toprak işlemede 5400 serisi öneririm, 5430 ve üzeri olabilir.5400 serisinin toprak tutunma kabiliyetleri iyi görünüyor.
Kepçeli traktörler genelde tam güç 2200 devir gibi kullanılıp, hidrolik pompaların tam verimle çalışması isteniyor, motor esneklikleri fazla olduğu için tam güçte debriyaj yapıldığında iyi ayırma ve kavrama yapar, şanzımana fazla yük bindirmez, düşük devirlerde debriyaj kullanıldığında ayırma sıkıntısı yapabiliyor, hidrolik pompalar düşük verimde çalışıyor.
Agco motorlarda 1300-1800 devir tork bandı,1600-2100 devir güç bandı bulunuyor.12*12 tam senkronize şanzıman 400 devir vites aralarıyla motorla uyumludur.500 devir tork bandı, 500 devir güç bandı bulunuyor.Tork yedekleri %30 civarlarıdır, kuru zeminde çalışmaya uygundur.
Yaş zeminlerde çalışmak için tork eğrisi hafif yumuşayan ve tork yedekleri yüksek motor tercih edilir.Stabil çalışmalı olanlarda ise patinaj kontrol düğmesi gerekir.Aynı traktör ağırlığında tutunma farkı %8 değişebilir, traktör toprak işlemede %10 patinaj ortalamasına sahip olmalıdır, sert, orta sert ve stabil çalışmalı motorlar yaş zeminlerde %10 dan daha fazla patinaj isteği olur.
Kuru zeminde aynı çeki kuvvetini alabilmemiz için biraz daha ağırlığı fazla olan ve motor gücü biraz daha yüksek traktörle çalışılabilir.Traktör ağırlığına göre motor gücü biraz düşük tutulup düşük devirle motor ezilerek tutunma sağlanırken, esnek ve tork yedeği yüksek, diferansiyel (ayna-mahruti oranları) ve vites boyları oranları ayarlanarak,traktör ağırlığının %90 olacak şekilde tutunma kabiliyeti veriliyor.Bu durum yaş zeminde patinaj kontrol ayarı olmadan rahat çalışma imkanı sunar, kuru zeminde ise aynı traktör ağırlığında daha fazla çeki kuvveti olduğundan zor zeminlerde işçilik farkı ortaya çıkar.
Dünya kupasındaki oyuncular gibi hangi motorda ne kadar tork ve yedek bulunuyor, tork-güç eğrileri, kuyruk mili güçleri, aktarım değerleri, motor, şanzıman ve hidrolik verimlilik değerleri, hidrolik pompa güçleri, CRD ve emisyon donatıları ürendik.
 
Geçenlerde gittiğim Sivas ozyilmazlarin önünde 2 tane vardı. 3 silindir olduğu ve rampada baygınlık geçirdiği için takaslamislar hep. 70 beygir üstünde 4 silindir kesinlikle büyük rahatlık. 90 beygir traktöre de 3 silindir ne bileyim az gibi. Zaten bu MF ciftcinin cebindeki paraya sağlam göz dikmiş durumda bana kalırsa. Muadili diğer markalar 100bin daha ucuz.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt