Traktör ön ağırlık uzatma


Merhaba herkese iyi akşamlar.
Traktörünün ön ağırlıklarını uzatan var mı?
Faydası oluyor mu bilgisi olan daha önce yaptıran arkadaşlar yardımcı olabilir mi
Bende case jx90 var 2012 model çok silkeleme yapıyor faydası olur mu acaba diye düşünüyorum.
 
Traktörün ön ağırlıklarını uzatmak, ön kaldırmayı azaltır ve ön lastiklere daha fazla ağırlık bineceği için ön lastiklerin tutuşunu arttırır.

Kısaca çekişe olumlu etki eder, ağır ekipman ile daha rahat çalışılır.

Silkeleme veya zıplamaya fayda eder mi emin değilim.
 
Ön ağırlık uzatmak, ağırlık merkezini öne kaydırır.Tutunmaya yada silkelemeye faydası olur mu bilmiyorum.Td85 te hafif işlerde ön ağırlık sökerek silkelemenin azaldığını görmüştük.Deneye bilirsiniz.
 
Silkelenmenin sebebi ne olabilir?
Kuru sürümlerde , hassasiyet açık ise sert yerlerde traktörü silkeleyebiliyor.
Kısa şaseli traktörlerde ;
Ön lastiklere antifrizli su basılabilir.
Ön tampon yaptırılabilir, kenarlara malzeme dolabı koyulabilir,
Yakıt veya su bidonu koyulabilir, açılır tamponda çuval taşıdığımız olurdu.
Çamur zemin yürüyüşlerde bu silkelenme genelde görülmez, traktör tarlayı yararak geçebiliyor.
Traktör zıpladığında ön ve arka aynı salınımda silkelenmesi gerekir.
4 teker yerden kesilip 4 teker yere basacak, önü arkası ayrı oynamaması gerekir.
Td serisi orta ağırlıkta kasa yapısı var, alt şase geçirilmesi gereken bir traktör değil gibi görünüyor, ağırlık merkezini dengeleyici çözümler yeterli sanırız.
 
Silkelenmenin sebebi ne olabilir?
Kuru sürümlerde , hassasiyet açık ise sert yerlerde traktörü silkeleyebiliyor.
Kısa şaseli traktörlerde ;
Ön lastiklere antifrizli su basılabilir.
Ön tampon yaptırılabilir, kenarlara malzeme dolabı koyulabilir,
Yakıt veya su bidonu koyulabilir, açılır tamponda çuval taşıdığımız olurdu.
Çamur zemin yürüyüşlerde bu silkelenme genelde görülmez, traktör tarlayı yararak geçebiliyor.
Traktör zıpladığında ön ve arka aynı salınımda silkelenmesi gerekir.
4 teker yerden kesilip 4 teker yere basacak, önü arkası ayrı oynamaması gerekir.
Td serisi orta ağırlıkta kasa yapısı var, alt şase geçirilmesi gereken bir traktör değil gibi görünüyor, ağırlık merkezini dengeleyici çözümler yeterli sanırız.
Bu sene ekin ekerken, zıplamayan traktör yoktu. Siz de değindiniz yer kuru tutunamadı, hafif nemli olsa zıplama olmazdı. Çift çekeri devre dışı bırakıp devirli gitmek bi nebze çözüm olabilir tabi hidrolik kollarına birkaç çuval gübre bağlayarak.
 
Bu sene ekin ekerken, zıplamayan traktör yoktu. Siz de değindiniz yer kuru tutunamadı, hafif nemli olsa zıplama olmazdı. Çift çekeri devre dışı bırakıp devirli gitmek bi nebze çözüm olabilir tabi hidrolik kollarına birkaç çuval gübre bağlayarak.
Bu sene biçerken, biçerin ön biniş merdiveni koptu.Ustaya çıkarıp kaynak attırdık, 2000 liraya yaptı, aradan bir hafta sonra ikinciye koptu tuttuk yenisini 5000 liraya aldık.
Ekipmana göre parçalı ön ağırlık kullanmak iyi olur gibi.
Nh'da tn75 traktör bile 500 kg ön ağırlık kullanıyor, ön hidrolik kullanıp 300 kg ağırlık bile yetersiz kalabileceğinden direk 2 sıra 300 + 300 kg ağırlık tavsiyesi vermiştik.Motorların tork rezervleri çamur alana uygun olduğundan salınıma, silkelenmeye neden oluyor.
220 cm dingil mesafesi kısa kalıyor.
Kompakt tasarım istemeyen de var, kompakt dizaynın kullanıma yansımaları.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt