Burada kaçırdıgınız bişey var , traktörün tork ve güç egriside degişmiş oluyor. Yani daha alt devirlerden yuksek tork vermeye başlıyor ve haliyle en az yakıt bölgeside daha alt devirleri kapsıyor bu durumda. Düz mantık az yakıt düşük devir yüksek güç.
Basit olarak söyle desek pompa ayarı ile oynamadan düz pompa bir traktörde:
1600dd 13birim yakıt 15birim oksijen =50birim Güç
alınırken bu durumda oksijen miktarını artırarak daha yi bir yanma ile
1300dd 10birim yakıt 20birim oksijen = 50birim güç
Elde ettiğinizde hem yakıtı düşürmüş olursunuz hemde alt devirde alınan torku artırmış olursunuz.
Düzpompa motor devrine göre krank mili haretine baglı olarak yakıt püskürtür pompa da bir ayar yapmadıgınız sürece her devir yuklu ve yuksüz bir yakıt puskurtme basıncı aralıgı olur. Eger motor yuke biner ise yay geriliminden aynı devirde daha fazla yakıt püskürtür ve devri sabit tutmaya çalışır aynı seyi gaz pedalıyla bizde yaparız manuel.
Sizin demek istediğiniz Hp basına yakıt tüketimi1600-1900 dd aralıgında ancak bu aralıkta ihtiyac duyulan güçü 1300dd den itibaren aldıgınız zaman daha az yakıt ile bir üst viteste aynı hızlarda aynı işi yapabilme kabiliyeti ile ekonomik olur. Aynı devir aralıgında alınan güç te değişmiş artmış olacak hp basına tüketimde gene düşmüş olacaktır. Bu kubota gibi motorlarda saglıklı olur düşüncesindeyim ancak farklı tork ve güç egrilerine sahp traktörlerde bazı devirlerde sıkıntı yaşatabilir.
Diğer bir konu ise 4valf i alt devirlerde aktif olmadıgına emin misiniz ? 4 valf ın sürekli çalıştıgını düşünüyorum, bir kontrol mekanizması yok sanırım.
Burada sadece traktörde güç artışı oldugu için tutunmayı artırmanız gerekli aksi halde patinaj degerleri artacaktır buda bir miktar kayba sebep olacak.
2500saat bir Barış Canlı 2bar turbo kullanıyor site uyelerinden ve şuana kadar bir sorunla karsılaşmamış. Bakalım bizde deneyip göreceğiz.
V3800 kubota motoru 130hp ye kadar emisyon standartlarınıda karsılayarak güç alınabilen bir motor sadece commonrail sistemi eklenerek bu güçlere ulaşıyor. Motor ömrüne gelince japonlar 15 yıl minimum motor ömrü oldugunu söylemişti saat olarak net rakam vermeyip 15000 saatlerin üzerinde motora dokunmadan çalıştırabilirsiniz bu kalitede üretiyoruz demişlerdi. Yüksek devirli bir dizel için çok iyi değerler.çalışma aralıgı devri alt devirlere çekildikce motor ömrününde artması beklenir.
Tucano 320 biçerdöver motorunda yazılım kullanıyoruz.
Stok motor olarak 1800-2300 rpm sabit tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı bulunuyordu.
Sabit tork aralığının boyu 200 rpm kısa kalmıştı.
Yazılım, sabit tork aralığını 2300 rpm den 2500 rpm devire açtı.
Motor torku da +50 n.m. yükseltildi.
Motoru 2500 rpm devirde rahat kullanır hale geldik.
2500 rpm de çalışan motorun ömrü kısa olamaz herhalde.
Mercedes motor bulunuyor.
Motorun turbosunun basınç nitelikleri, şanzımanın yağ basıncı, soğutma sistemi, v.s. motor anma gücünde çalışacak şekilde dizayn veriliyor.
Kubota' da kullanılan motorda şanzıman yağ basınçları , soğutma sistemi , turbo aktifliği , 1600-2000 rpm arası devirlerde çalışacak niteliktedir, torku yükseltip 1200-1600 rpm arasında motoru çalışmaya zorlamak, şanzıman yağ basıncı yetersizliği görülürse powershift viteslerin senchromenchlerini bozabilir, soğutma sistemi yetersizliği oluşturabilir.
Traktörle haşpaylı saman bağlayacak olsak 1200-1600 rpm devirleri aktif kullandığımızda powershift geçişleri sarsıntılı olabilir.
Çok düşük devirlerde motorun krankı üzerindeki yükler fazla olur, krank kesme olayı olabilir.
80 hp lik motorun volan ağırlığı ile 100 hp lik motorun volan ağırlığı aynı olamaz.
Traktörü ilk çalıştırdığımızda yeterli yağ basıncı oluşup, krank yataklarına ve sübap kafalarına yağın ulaşması için yaklaşık 1 dakika gibi süre gerekiyor.
Kara ve ağır toprak yapısında çalıştığımızdan rektefelik tarzda çalışıp kompresörü düşük motorlar ilgimizi çekmiyor.
İmkanınız varsa Fiat 80 66S , 80 hp , 280 n.m. tork (DIN normu) traktörle Kubota 8540 modelin kıyaslamasını bekleriz.