Kubota m8540 - Turbo buyutme veya pompa enjektor ayari -Guc artirimi hk


Her tarafı ayar olsa ne olur sanki ,
Erkunt 85 Lüx, 86 hp , 368 n.m. tork.
M8540 , 88 hp , 280 n.m. tork.
2003 model TD85 gibi motor gücü var.
M9540 bile 85 Lüx yanında ağır tavda zor yürüyor.
Doğrudur, katılıyorum..

Kubota hem hafif traktör, hem de tork olarak sınıfına göre ciddi manada düşük kalıyor.. Kubota ağır tavda çiftçilik yapan kendimden ziyade hem manevra, hem ufak yapıda oluşu, hem de yakıt tüketimi olarak daha kompakt kullanım için uygun gibi bence.

2003 civarında, TD 85 lerin siyah kuşak turbosuz olanı, 250 nm tork üretiyor, sonra çıkan sarı kuşak turbolu TD 85 ler 280 nm civarında tork üretiyor, yani yaklaşık olarak kubota 8540 kadar, yine TD 95 ler sarı kuşak siyah kuşak fark etmeden hepsi turbolu, 320 nm tork üretiyor, yani kubota 9540 kadar..
 
Merhabalar tekrar , yorumlarınız için teşekkür ederim.

Ben dun gentrak turbo uygulaması yaptım. Kendim taktim turboyu. Dahadetayli bilgi vereceğim.simdilik traktörün alt devirlerde torkunun çok arttığını bariz.. yuk altında çok deneyemwdik tarlalar tutulmuş bir türlü bıçaklar batmadi 10cm den fazla.. onun için Ekim zamanı artık deneyeceğiz.

Pompa ayari ilede oynamadık el sürmedim..
Yakıtinin düşük devirde iş yapabilme kabiliyeti arttığı için düşeceğini düşünüyorum.

Aslolan aslında tork tan ziyade iş yaptığınız devir aralığında aldığınız güçtür.. ancak tork ağır işte ciddi şekilde konfor sağlıyor sürücüye.. örneğin 1200dd de maksimum torku veren traktoru siz 1500dd kullanmak zorunda iseniz ozaman 350nm olan torku 1500dd belki 290nm ye düşmüş oluyor yani vitesler ekipman ve devir aralığı çok hassas konular.. verimlilik için.
Traktörü en az yakıt bölgesi devirleri içinde kullanırsak yakıtı ideal yararlanma seviyesinde kullanmış oluruz.
Spesifik yakıt tüketimi 210 gr.kw/h tüketim bu aralıkta sağlanır, yakıt diyagramlarında diğer devir tercihlerimizde ideale yakın yanma sağlanamadığından spesifik yakıt tüketimi 240-250 gr.kw/h gibi değerlerde oluyor.
Sabit tork aralığı içindeki devirleri kullandığımızda motorun torku düşmez.

Ins . Gaz verip çektiğim videolar var ekleyeceğim. Montaj asamalarinida anlatacağım. 2.5bar lik turbo +powercare filtre uyguladım.
Deuthz 6160 TTV , 1800 rpm motor devrinde turbo basıncı 2 bar olabiliyor.
Turbo basınç tercihi motora has nitelik gösterir, ideal değerler yakalamak için.
Bu dediğinizi servise bi sotun pompada mutlaka bi ayar vardır ali gençsoya sorun bi ama turbo basıncını arttırsanızda pompadan yakıtı gene açmanız lazımki farkı görmeniz lazım td75in pompasını açınca td95 den bile performanslı hale geldiğini gördüm
TD 75 , sadece pompa ve enjektör ayarlı olan ve egzantrikli olanı da yakınımızda kullanılıyor.
TD75 , 298 n.m. tork , stok olarak mevcut zaten,
4 tonluk traktörde bir vites fark oluşması için +40 n.m. fark alması gerek.
TD95 , eski serinin 320 n.m. torku bulunur.
Performans olarak ayardan sonra öne geçer.
Doğrudur, katılıyorum..

Kubota hem hafif traktör, hem de tork olarak sınıfına göre ciddi manada düşük kalıyor.. Kubota ağır tavda çiftçilik yapan kendimden ziyade hem manevra, hem ufak yapıda oluşu, hem de yakıt tüketimi olarak daha kompakt kullanım için uygun gibi bence.

2003 civarında, TD 85 lerin siyah kuşak turbosuz olanı, 250 nm tork üretiyor, sonra çıkan sarı kuşak turbolu TD 85 ler 280 nm civarında tork üretiyor, yani yaklaşık olarak kubota 8540 kadar, yine TD 95 ler sarı kuşak siyah kuşak fark etmeden hepsi turbolu, 320 nm tork üretiyor, yani kubota 9540 kadar..
Nebraska test verilerinde 2003 model TD75 , 208 n.m. tork ölçüm sonuçları çıkıyor.
Muhtemelen TD85 , turbosuz 230 n.m. tork civarları ölçümü olabilir.
Euro 2 modellerin emisyon için kısılmış yakıt-hava karışımı var.
O yıllarda bu motorlara zaten fazla çekişi yok deniliyordu,
 
Traktörü en az yakıt bölgesi devirleri içinde kullanırsak yakıtı ideal yararlanma seviyesinde kullanmış oluruz.
Spesifik yakıt tüketimi 210 gr.kw/h tüketim bu aralıkta sağlanır, yakıt diyagramlarında diğer devir tercihlerimizde ideale yakın yanma sağlanamadığından spesifik yakıt tüketimi 240-250 gr.kw/h gibi değerlerde oluyor.
Sabit tork aralığı içindeki devirleri kullandığımızda motorun torku düşmez.


Deuthz 6160 TTV , 1800 rpm motor devrinde turbo basıncı 2 bar olabiliyor.
Turbo basınç tercihi motora has nitelik gösterir, ideal değerler yakalamak için.

TD 75 , sadece pompa ve enjektör ayarlı olan ve egzantrikli olanı da yakınımızda kullanılıyor.
TD75 , 298 n.m. tork , stok olarak mevcut zaten,
4 tonluk traktörde bir vites fark oluşması için +40 n.m. fark alması gerek.
TD95 , eski serinin 320 n.m. torku bulunur.
Performans olarak ayardan sonra öne geçer.

Nebraska test verilerinde 2003 model TD75 , 208 n.m. tork ölçüm sonuçları çıkıyor.
Muhtemelen TD85 , turbosuz 230 n.m. tork civarları ölçümü olabilir.
Euro 2 modellerin emisyon için kısılmış yakıt-hava karışımı var.
O yıllarda bu motorlara zaten fazla çekişi yok deniliyordu,
Benim kastettiğim td75 2012 model plus intercolarlı olanlardan
 
Traktörü en az yakıt bölgesi devirleri içinde kullanırsak yakıtı ideal yararlanma seviyesinde kullanmış oluruz.
Spesifik yakıt tüketimi 210 gr.kw/h tüketim bu aralıkta sağlanır, yakıt diyagramlarında diğer devir tercihlerimizde ideale yakın yanma sağlanamadığından spesifik yakıt tüketimi 240-250 gr.kw/h gibi değerlerde oluyor.
Sabit tork aralığı içindeki devirleri kullandığımızda motorun torku düşmez.


Deuthz 6160 TTV , 1800 rpm motor devrinde turbo basıncı 2 bar olabiliyor.
Turbo basınç tercihi motora has nitelik gösterir, ideal değerler yakalamak için.

TD 75 , sadece pompa ve enjektör ayarlı olan ve egzantrikli olanı da yakınımızda kullanılıyor.
TD75 , 298 n.m. tork , stok olarak mevcut zaten,
4 tonluk traktörde bir vites fark oluşması için +40 n.m. fark alması gerek.
TD95 , eski serinin 320 n.m. torku bulunur.
Performans olarak ayardan sonra öne geçer.

Nebraska test verilerinde 2003 model TD75 , 208 n.m. tork ölçüm sonuçları çıkıyor.
Muhtemelen TD85 , turbosuz 230 n.m. tork civarları ölçümü olabilir.
Euro 2 modellerin emisyon için kısılmış yakıt-hava karışımı var.
O yıllarda bu motorlara zaten fazla çekişi yok deniliyordu,

Sabit tork aralığında tork gerisine bakarsan tepe noktası vardır tamamen sabit bir tork veren motor zaten ideale yakın olur ama yok. Maksimum torku çok kısa bir aralıkta sağlar. Sonrasında düşüş eğrisi mecburen dik olur yüksek torklu traktorlerde ve maksimum Güç daha alt devirde 2000dd örneğin verir .. makum Güç aslolandir .. Buda devir sayisi x tork un sonucudur.. onu kast ediyorum. Burada 1500-1800 devir arasında sürekli maksimum tork almazsın sadece en yüksek tork araligin olur.. ya yüksek beygirli traktör yada düşük çalışma devir aralikli traktör tercihini birinden yapacaksin kullanacagin ise göre.. 2000dd maksimum Güç veren yüksek bg li traktörler var bunlar ağır iş için ideal.. ama 2000dd ustunde yüklü kullanımda yakıtı içecektir... verdiği kw başına harcadığı yakıt cok fazla olacaktır..
 
Sabit tork aralığında tork gerisine bakarsan tepe noktası vardır tamamen sabit bir tork veren motor zaten ideale yakın olur ama yok. Maksimum torku çok kısa bir aralıkta sağlar. Sonrasında düşüş eğrisi mecburen dik olur yüksek torklu traktorlerde ve maksimum Güç daha alt devirde 2000dd örneğin verir .. malum Güç aslolandır .. Buda devir sayısı x tork un sonucudur.. onu kast ediyorum. Burada 1500-1800 devir arasında sürekli maksimum tork almazsın sadece en yüksek tork araligin olur.. ya yüksek beygirli traktör yada düşük çalışma devir aralikli traktör tercihini birinden yapacaksin kullanacagin ise göre.. 2000dd maksimum Güç veren yüksek bg li traktörler var bunlar ağır iş için ideal.. ama 2000dd ustunde yüklü kullanımda yakıtı içecektir... verdiği kw başına harcadığı yakıt cok fazla olacaktır..
Bir motordan bütün çalışma devir aralıklarında sabit bir tork vermesi zaten beklenmez.
Traktör motorlarında ise devir boyu değişmekle birlikte sabit tork aralığı bölgesi olan motorlar var.
Deuthz 9340 TTV , 1100-1900 rpm , 800 rpm aralıkta sabit tork çizgisi bulunuyor.
Gayet beklenildiği gibi motor haritası yapılmıştır.
Küçük hacimli motorlara dizayn utulity traktör olmaları için yapılmış olduğundan üst sınıftaki motor haritalarını alt serilerde göremiyoruz.
Ülkemiz şartlarında belki de motor tercihi sunmaları iyi olabilirdi.
 
Bir motordan bütün çalışma devir aralıklarında sabit bir tork vermesi zaten beklenmez.
Traktör motorlarında ise devir boyu değişmekle birlikte sabit tork aralığı bölgesi olan motorlar var.
Deuthz 9340 TTV , 1100-1900 rpm , 800 rpm aralıkta sabit tork çizgisi bulunuyor.
Gayet beklenildiği gibi motor haritası yapılmıştır.
Küçük hacimli motorlara dizayn utulity traktör olmaları için yapılmış olduğundan üst sınıftaki motor haritalarını alt serilerde göremiyoruz.
Ülkemiz şartlarında belki de motor tercihi sunmaları iyi olabilirdi.
Ülkemizde modele özgü bir motor 70-120bg arasında yok yani yakıt ve hava besleme faktörleri ile gücü yukseltilip azaltilarak bir sürü modelde ayni motor blogunu kullaniyorlar. Bundan dolayı sanırım bir seride en uygun tork gerisine sahip makinayi almak lazim.. Tamtest merkezi test verilerini Nebraska test merkezi gibinpaylasmis olsaydı. Traktorlerin motor değerleri dışında sanziman ve dizaynı ile maksimum ceki kuvvetlerini optimum güçte ilerleme hızlarını görebilirdik. Geçmişte bazı test verilerini üreticilerden almistim ancak.. oradaki değerler bazen motor verileri ile uyuşmuyor tekerden alınan tork farklı oluyor..
 
M8540 ve M9540'ı aynı tarlada aynı ekipmanlar ile kullanmış biri olarak şöyle anlatayım. M8540'a sadece pompa ayarı yapılarak M9540 tan hem daha iyi çektiği hemde yakıtının daha az olduğunu söyleyebilirim. Pulluk çizel vs. ağır işlerde emsallerine göre torku düşük olduğu için çekişi biraz zayıf kalıyor kullanım alışkanlığı da önemli misal perkinste 1400-1600 devirde çalışmaya alışmış biri kubotayı da aynı devirde kullandığı zaman çekişinin çok düşük olduğunu söyleyebilir. 1700-1800 devirde kullanmak daha iyi sonuçlar veriyor.
 
Kubota M serisi alıp Torkundan ve arka kol hassasiyetinden muzdarip olup pişman olanını da gördüm satıp başka marka alanını da gördüm manevra olarak bitirim traktör kesinlikle ekim dikim işleri gübre tırmık gibi hafif işlerde üstüne yok denebilir ama tek traktör olarak kullanımda pulluk benzeri ağır işlerde yürümüyor genelde ikinci traktör olarak yardımcı işler için üretilmiş bir seri ve anlamadığım nokta koskoca japon mühendisler yıl 2022 olmuş halen bu seride bir intercooler yada aftercooler niye kullanmazlar çözemedim gerçi yakın zamana kadar lift otomatik bile yoktu sonradan eklendi hem M serisine hemde 108 e. Benim anladığım bu seriler çiftlik işleri için üretilmiş yem karma tarzı yada ön kepçe yükleme gibi işler için hazırlanan traktörler 2015 ve 2020 de çok niyetlenerek düşündüğüm ama sırf 2015 de lift otomatik ve intercooler ile Torkundan 2020 de de sadece Torkundan alamadığım marka koşanlar memnun olanda çok memnun olmayan da her marka gibi çok normal bir durum tek memnun olunmayacak marka fendt gibi :) sadede gelirsek fabrika verilerinde Perkins motor ülkeye egzoz emisyonu için Bosch yada Delphi pompa kısılarak geliyor ve duman atması fazla olduğundan açtırıp kullanılıyor bizde McCormick de açtırdık duman azaldı çekiş bir nebze arttı ama standart üstünde bir ayar pompanın yanında enjektör turbo belki de eksantrik mili krank gibi birçok elemanın değişmesi demek olur görüşündeyim The Hoca m bu konun piri olarak ansiklopedi gibi her bilgiyi veriyor umarım traktörünüz istediğiniz formda olup zarar vermeden kullanırsınız daha önce paylaşma durumum oldu John Deere 105 m traktöre chip uygulayıp bir süre süper çekiş dediler ama bir yerden sonra traktör egzozdan hava alıp hava filtresinden egzoz gazı verince ufak bir toplama yapılıp Bulgaristan yolcusu oldu bu yüzden eldeki kuş daldaki kuştan her zaman iyidir hayırlı forumlar
 

Pancar su motoru çalıştırırken, elle kolu çevirdim ve bıraktım, mandalı indirdik, havada hafiften sıcaktı , motor tersten çalışmaya başladı. Hava filtresinden duman çıkmıştı. Fazla çalışmadan hemen stop ettik.
 
Kubota M serisi alıp Torkundan ve arka kol hassasiyetinden muzdarip olup pişman olanını da gördüm satıp başka marka alanını da gördüm manevra olarak bitirim traktör kesinlikle ekim dikim işleri gübre tırmık gibi hafif işlerde üstüne yok denebilir ama tek traktör olarak kullanımda pulluk benzeri ağır işlerde yürümüyor genelde ikinci traktör olarak yardımcı işler için üretilmiş bir seri ve anlamadığım nokta koskoca japon mühendisler yıl 2022 olmuş halen bu seride bir intercooler yada aftercooler niye kullanmazlar çözemedim gerçi yakın zamana kadar lift otomatik bile yoktu sonradan eklendi hem M serisine hemde 108 e. Benim anladığım bu seriler çiftlik işleri için üretilmiş yem karma tarzı yada ön kepçe yükleme gibi işler için hazırlanan traktörler 2015 ve 2020 de çok niyetlenerek düşündüğüm ama sırf 2015 de lift otomatik ve intercooler ile Torkundan 2020 de de sadece Torkundan alamadığım marka koşanlar memnun olanda çok memnun olmayan da her marka gibi çok normal bir durum tek memnun olunmayacak marka fendt gibi :) sadede gelirsek fabrika verilerinde Perkins motor ülkeye egzoz emisyonu için Bosch yada Delphi pompa kısılarak geliyor ve duman atması fazla olduğundan açtırıp kullanılıyor bizde McCormick de açtırdık duman azaldı çekiş bir nebze arttı ama standart üstünde bir ayar pompanın yanında enjektör turbo belki de eksantrik mili krank gibi birçok elemanın değişmesi demek olur görüşündeyim The Hoca m bu konun piri olarak ansiklopedi gibi her bilgiyi veriyor umarım traktörünüz istediğiniz formda olup zarar vermeden kullanırsınız daha önce paylaşma durumum oldu John Deere 105 m traktöre chip uygulayıp bir süre süper çekiş dediler ama bir yerden sonra traktör egzozdan hava alıp hava filtresinden egzoz gazı verince ufak bir toplama yapılıp Bulgaristan yolcusu oldu bu yüzden eldeki kuş daldaki kuştan her zaman iyidir hayırlı forumlar
Kubotanın tork olayı hariç diğer istekler için farklı modelleri mevcut bu istekleri zamanında ziyaretime gelen japon mühendislere söylediğimde verdikleri cevap farklı serilerimizde modellerde bunlar mevcut fakat ülkemize gelen M40 serisi bu özellikler ile üretilmektedir denildi 2013 te hi-lo şanzımanı opsiyon olarak getirmelerini istedim hatta M40 serisi yerine M60 serisinin daha uygun olacağını konuştuk ama ülkemiz traktör araba vs konularda hep 2. sınıf olarak görüldüğü için ve yeni modellerin satış oranlarına bakıldığında piyasada rekabet için M40 serisini getirdiler. 2017 yılında M7 serisini getirdiler istedikleri talebi bulamadılar haliyle devamı gelmedi. Kısaca-arz talep meselesi diyelim. Donanımlı traktör isterseniz MGX serisinde istediğiniz özellikler mevcut demişti japon mühendisler.
Kubotada ağır iş performansı diğer markalara göre zayıf kalıyor o konuda yapacak birşey yok fakat kullanım amacına göre tercih yapıldığında mesela yılda 10 gün tarla süreceksin kalan zamanda diğer işleri yapacaksan tercihim kubota olur. 2013ten beri M8540 kullandım her yıl 2 ay pancar hasatında çalıştı tek traktör olduğu için ekim sürüm vs bütün işlerde kullandım geçen sezon sonu 5500 saatte sattım yerine M110GX ve jd5083e aldım. İmkan olsaydı 8540 ı yine vermezdim kullanmaya devam ederdim. Hidrolik hassasiyet sıkıntısı sebebi ise tamamen servisler ve satış öncesi son kontrolün hatası onu ayarlamak çok basit ama ilgilenen anlayan servis bulmak zor.
 
Kubotanın tork olayı hariç diğer istekler için farklı modelleri mevcut bu istekleri zamanında ziyaretime gelen japon mühendislere söylediğimde verdikleri cevap farklı serilerimizde modellerde bunlar mevcut fakat ülkemize gelen M40 serisi bu özellikler ile üretilmektedir denildi 2013 te hi-lo şanzımanı opsiyon olarak getirmelerini istedim hatta M40 serisi yerine M60 serisinin daha uygun olacağını konuştuk ama ülkemiz traktör araba vs konularda hep 2. sınıf olarak görüldüğü için ve yeni modellerin satış oranlarına bakıldığında piyasada rekabet için M40 serisini getirdiler. 2017 yılında M7 serisini getirdiler istedikleri talebi bulamadılar haliyle devamı gelmedi. Kısaca-arz talep meselesi diyelim. Donanımlı traktör isterseniz MGX serisinde istediğiniz özellikler mevcut demişti japon mühendisler.
Kubotada ağır iş performansı diğer markalara göre zayıf kalıyor o konuda yapacak birşey yok fakat kullanım amacına göre tercih yapıldığında mesela yılda 10 gün tarla süreceksin kalan zamanda diğer işleri yapacaksan tercihim kubota olur. 2013ten beri M8540 kullandım her yıl 2 ay pancar hasatında çalıştı tek traktör olduğu için ekim sürüm vs bütün işlerde kullandım geçen sezon sonu 5500 saatte sattım yerine M110GX ve jd5083e aldım. İmkan olsaydı 8540 ı yine vermezdim kullanmaya devam ederdim. Hidrolik hassasiyet sıkıntısı sebebi ise tamamen servisler ve satış öncesi son kontrolün hatası onu ayarlamak çok basit ama ilgilenen anlayan servis bulmak zor.
Ülkemiz traktör pazarı, dış pazarlara hiç benzemiyor.
120 binaya kadar alışverişleri görebiliyoruz.
250 hp sınıfındaki traktörler 110-120 bina seviyesinden alınabiliyordu.
Kubota M7 KVT serisine 135 bina fiyat yazılmıştı.
Fayda / maliyet olarak yüksek olduğundan talep oluşmamış olabilir.
Dip patlatan kullanımında NH T6080 , stok motor , 69 kg. m. , yazılımlı 75 kg.m tork civarlarıydı.
M7.171 , 71 kg.m torkla mısır ve pancar arazisine girecek olsa zayıf kalmaz mı.
150-170 hp sınıfı traktör çoğu markada 6 sınıfı olarak isimlendiriliyor.
 
Dediğiniz gibi hocam fiyat politikası yüzünden istenilen talep oluşmadı. M7 serisini 6 sınıfı orta segment olarak değerlendirmek daha doğru olur. M110gx ve TS110a ile beraber aynı mısır tarlasını sürdük. Tork ve silindir hacminden dolayı Ts110 çok daha rahat iş yapıyordu ikisinde de 5 14'' ünlü otomatik pulluk vardı tek fark kubotada düz ayna takılı ts110da taraklı ayna var. Hız olarak m110gx 5.5km hızla iş yapıyordu ts110 6km civari gidiyordu ama çamur yerde kubota zorlanırken ts110 rahat iş yaptı. Kubota kullanıcısı olarak her zaman söylüyorum alışması zaman alır motor karakteristiği diğer traktörler gibi değil yüksek çekiş gücü olsun tuttuğunu koparsın diye büyük beklentide olmamak lazım. Zamanla motor tepkisine alıştıkça kullanımı daha rahat oluyor mesela hala jd ye alışamadım tamamen farklı karakterde bi traktör
 
Motor haritalarına göre motor güçlendirme yapmanın + ve - lerini analiz yapalım.
Güçlendirme yaparak kullandığımız modeller başında
Same Explorer 80 , hava soğutmalı modeli geliyor.
Regülatör ayarı yaparak torkunu arttırdığımızda motorun en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığında ve tork eğrisi hafif yumuşak yay şeklinde 1000 rpm den 1600 rpm e yükselen şekilde olduğundan kullanıma olumlu yansıyor.
Mc Cormick C 95 Max , 1400-1800 rpm en az yakıt bölgesi , güçlendirmeden ( sadice mazot pompası ve enjektör ayarı) , pulluk sürümünde 1800 rpm deviri rahat kullanabiliyor.
TD serinin tamamında hem egzantrik hemde mazot pompası ve enjektör ayarı yaptığımızda tork eğrisinin yumuşak şeklinden dolayı 1500-2300 rpm aralıktaki aktif devirleri patinaj ortalaması fazla değişmeden kullanabiliyor.
Mısır yeri sürümünde TD110 modelin yakıtı TD100 modele göre bir tık fazlaydı.
Erkunt 110 Lüx, güçlendirmeden sonra 1600 rpm üstü devirlerde patinaj ortalaması yükseliyor, traktör 1800 rpm devirle kullanılmaz hale geliyor.
En az yakıt bölgesi 1400-1800 rpm aralığı olduğundan ve 1800 rpm de sürüş yapılamadığından bu tür güçlendirme yapmak mantık dışıdır, kullanımı olumsuz etkiliyor, powershift viteslerin arıza yapmasına neden olabilir.
Case Puma seride güçlendirmede ise
Motor 1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1600-2200 rpm sabit güç aralığı veriyor.
1500-1840 rpm aralığı aktif kullanılır devirleri mevcuttur, motor haritasının şekli değişmeden güçlendirme olduğu için kullanıma olumlu yansır.
NH T5 modele de yazılımla güçlendirme yapıldı.
Sabit tork aralığının boyu 1400-1800 rpm den 1200-1800 rpm devire açılmış oldu.
Traktör, 1500-1600 rpm devirle daha rahat yürür hale geldi.
En az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm ve 1600-1900 rpm aktif devirler olduğu için yazılım olumlu sonuçlanır, sürüşe katkısı olur.
Yapılacak güçlendirmelerde , en az yakıt bölgesi devirleri içinden çıkma söz konusu olursa tavsiye etmeyiz.
Traktörü zemine tutundurmayıp yere yeter güç aktarılamıyorsa güçlendirme yapmanın faydadan çok zararı olur.
 
" İmkan olsaydı 8540 ı yine vermezdim kullanmaya devam ederdim. Hidrolik hassasiyet sıkıntısı sebebi ise tamamen servisler ve satış öncesi son kontrolün hatası onu ayarlamak çok basit ama ilgilenen anlayan servis bulmak zor."

Barış Bey, Aslında m40 serisinin hassasiyet olayınıda Adana servisi çözmüş arka baglantı noktasını yeniden dizayn etmiş döküm yaptırmıs ve taktıgı traktörlerde ayarın bozulması ve hassasiyetle oynama gereksinimi ortadan kalkıyormuş. Bunu Japonlara da sunmuşlar ancak JAponlar dünyaya biz böyle satıyoruz hiç bişeyini değiştiremeyiz diye farklı bir kafalar mış. Hatta vites geçişleri için kola parça ekleyerek uzatma nın nekadar faydalı oldugunu biliyoruz onu bile kabul etmemişler ama her alana bayi veya servis takıyor artık sorun dönmesin diye.
 
Turbo basınıcını artırdıgınız takdirde silindirler içine daha fazla hava basıyorsunuz dogal olarak daha iyi bir yanma gercekleşiyor. Ve aslında hep duydugumuz bu traktör 1500dd de turbo acıyor şu devirde turbo acıyor sözleri aslında traktörün turbosunun yeterli basınc oluşturması için belirlenen minimum devirler oluyor. Düşük devirde turbonun fazla hava basması daha kuvetli yanma gerçekleştirdiğinden daha alt devirlerde torkun arttıgını hissedebiliyorsunuz. Şuan biz bu farkı hissediyoruz ve yakıtında düştüğünü söyleyebiliriz çok agır iş yapmadık ancak rötavatör de yakıtımız düştü. Ve traktörün çekişinin artıgını hissediyoruz agır işte daha net ortaya cıkacak bu durum. Henuz yakıt ayarına dokunmadık buradaki ayar aslında yakıtı açmak olmuyor bu pompalarda 2 ayar vidası var biri tork biri yakıt. Torku actıgınız zaman traktör yük altına girdiğide sadece krank devri azaldıgında yakıtı artırarak daha iyi bir çekiş elde etmeyi saglıyor . Yakıtı açarsanız ozamanda daha hassas bir yakıt püskürtme oluyor haliyle yakıt bir miktar artar. Pompa sını baya arastırdım çok net bilgiler yok ancak tasarımını inceleyince bu bilgileri elde ettim.
 
Turbo basınıcını artırdıgınız takdirde silindirler içine daha fazla hava basıyorsunuz dogal olarak daha iyi bir yanma gercekleşiyor. Ve aslında hep duydugumuz bu traktör 1500dd de turbo acıyor şu devirde turbo acıyor sözleri aslında traktörün turbosunun yeterli basınc oluşturması için belirlenen minimum devirler oluyor. Düşük devirde turbonun fazla hava basması daha kuvetli yanma gerçekleştirdiğinden daha alt devirlerde torkun arttıgını hissedebiliyorsunuz. Şuan biz bu farkı hissediyoruz ve yakıtında düştüğünü söyleyebiliriz çok agır iş yapmadık ancak rötavatör de yakıtımız düştü. Ve traktörün çekişinin artıgını hissediyoruz agır işte daha net ortaya cıkacak bu durum. Henuz yakıt ayarına dokunmadık buradaki ayar aslında yakıtı açmak olmuyor bu pompalarda 2 ayar vidası var biri tork biri yakıt. Torku actıgınız zaman traktör yük altına girdiğide sadece krank devri azaldıgında yakıtı artırarak daha iyi bir çekiş elde etmeyi saglıyor . Yakıtı açarsanız ozamanda daha hassas bir yakıt püskürtme oluyor haliyle yakıt bir miktar artar. Pompa sını baya arastırdım çok net bilgiler yok ancak tasarımını inceleyince bu bilgileri elde ettim.

Motorun torkunu yükselttik kabul edelim , katkı +40 n.m. olsun.
Sabit tork aralığı devirleri 1200-1400 rpm de bulunuyor, en az yakıt bölgesi devirleri ise 1600-1900 rpm test verileri , katalog verilerinde ise 1400-2000 rpm aralığında görülüyor.
1500 rpm devirle sürmeye kalktığımızda en az yakıt bölgesinin başlangıç devrini bulursunuz.
Traktör videodaki gibi ekipmanla yüklenirse ideal güç kullanımı için 2000 rpm devir daha iyi olabilir.
Traktörün çekişli devirleri sabit tork aralığı olmasına rağmen utulity motor olduğundan en az yakıt bölgesi devirleri ortanca devirlere konumlanmıştır.
Motorda 4 valf sübap bulunuyor, 4 valfin çalışması içinde en az yakıt bölgesi devir aralığını kullanır.
Motorun 2 valfine yük vermiş olursunuz, çalışması değişir, çokta uygun olmayacağı fikrindeyiz.
 

Motorun torkunu yükselttik kabul edelim , katkı +40 n.m. olsun.
Sabit tork aralığı devirleri 1200-1400 rpm de bulunuyor, en az yakıt bölgesi devirleri ise 1600-1900 rpm test verileri , katalog verilerinde ise 1400-2000 rpm aralığında görülüyor.
1500 rpm devirle sürmeye kalktığımızda en az yakıt bölgesinin başlangıç devrini bulursunuz.
Traktör videodaki gibi ekipmanla yüklenirse ideal güç kullanımı için 2000 rpm devir daha iyi olabilir.
Traktörün çekişli devirleri sabit tork aralığı olmasına rağmen utulity motor olduğundan en az yakıt bölgesi devirleri ortanca devirlere konumlanmıştır.
Motorda 4 valf sübap bulunuyor, 4 valfin çalışması içinde en az yakıt bölgesi devir aralığını kullanır.
Motorun 2 valfine yük vermiş olursunuz, çalışması değişir, çokta uygun olmayacağı fikrindeyiz.
Burada kaçırdıgınız bişey var , traktörün tork ve güç egriside degişmiş oluyor. Yani daha alt devirlerden yuksek tork vermeye başlıyor ve haliyle en az yakıt bölgeside daha alt devirleri kapsıyor bu durumda. Düz mantık az yakıt düşük devir yüksek güç.
Basit olarak söyle desek pompa ayarı ile oynamadan düz pompa bir traktörde:

1600dd 13birim yakıt 15birim oksijen =50birim Güç
alınırken bu durumda oksijen miktarını artırarak daha yi bir yanma ile
1300dd 10birim yakıt 20birim oksijen = 50birim güç

Elde ettiğinizde hem yakıtı düşürmüş olursunuz hemde alt devirde alınan torku artırmış olursunuz.

Düzpompa motor devrine göre krank mili haretine baglı olarak yakıt püskürtür pompa da bir ayar yapmadıgınız sürece her devir yuklu ve yuksüz bir yakıt puskurtme basıncı aralıgı olur. Eger motor yuke biner ise yay geriliminden aynı devirde daha fazla yakıt püskürtür ve devri sabit tutmaya çalışır aynı seyi gaz pedalıyla bizde yaparız manuel.


Sizin demek istediğiniz Hp basına yakıt tüketimi1600-1900 dd aralıgında ancak bu aralıkta ihtiyac duyulan güçü 1300dd den itibaren aldıgınız zaman daha az yakıt ile bir üst viteste aynı hızlarda aynı işi yapabilme kabiliyeti ile ekonomik olur. Aynı devir aralıgında alınan güç te değişmiş artmış olacak hp basına tüketimde gene düşmüş olacaktır. Bu kubota gibi motorlarda saglıklı olur düşüncesindeyim ancak farklı tork ve güç egrilerine sahp traktörlerde bazı devirlerde sıkıntı yaşatabilir.

Diğer bir konu ise 4valf i alt devirlerde aktif olmadıgına emin misiniz ? 4 valf ın sürekli çalıştıgını düşünüyorum, bir kontrol mekanizması yok sanırım.

Burada sadece traktörde güç artışı oldugu için tutunmayı artırmanız gerekli aksi halde patinaj degerleri artacaktır buda bir miktar kayba sebep olacak.

2500saat bir Barış Canlı 2bar turbo kullanıyor site uyelerinden ve şuana kadar bir sorunla karsılaşmamış. Bakalım bizde deneyip göreceğiz.

V3800 kubota motoru 130hp ye kadar emisyon standartlarınıda karsılayarak güç alınabilen bir motor sadece commonrail sistemi eklenerek bu güçlere ulaşıyor. Motor ömrüne gelince japonlar 15 yıl minimum motor ömrü oldugunu söylemişti saat olarak net rakam vermeyip 15000 saatlerin üzerinde motora dokunmadan çalıştırabilirsiniz bu kalitede üretiyoruz demişlerdi. Yüksek devirli bir dizel için çok iyi değerler.çalışma aralıgı devri alt devirlere çekildikce motor ömrününde artması beklenir.
 

Burada kaçırdıgınız bişey var , traktörün tork ve güç egriside degişmiş oluyor. Yani daha alt devirlerden yuksek tork vermeye başlıyor ve haliyle en az yakıt bölgeside daha alt devirleri kapsıyor bu durumda. Düz mantık az yakıt düşük devir yüksek güç.
Basit olarak söyle desek pompa ayarı ile oynamadan düz pompa bir traktörde:

1600dd 13birim yakıt 15birim oksijen =50birim Güç
alınırken bu durumda oksijen miktarını artırarak daha yi bir yanma ile
1300dd 10birim yakıt 20birim oksijen = 50birim güç

Elde ettiğinizde hem yakıtı düşürmüş olursunuz hemde alt devirde alınan torku artırmış olursunuz.

Düzpompa motor devrine göre krank mili haretine baglı olarak yakıt püskürtür pompa da bir ayar yapmadıgınız sürece her devir yuklu ve yuksüz bir yakıt puskurtme basıncı aralıgı olur. Eger motor yuke biner ise yay geriliminden aynı devirde daha fazla yakıt püskürtür ve devri sabit tutmaya çalışır aynı seyi gaz pedalıyla bizde yaparız manuel.


Sizin demek istediğiniz Hp basına yakıt tüketimi1600-1900 dd aralıgında ancak bu aralıkta ihtiyac duyulan güçü 1300dd den itibaren aldıgınız zaman daha az yakıt ile bir üst viteste aynı hızlarda aynı işi yapabilme kabiliyeti ile ekonomik olur. Aynı devir aralıgında alınan güç te değişmiş artmış olacak hp basına tüketimde gene düşmüş olacaktır. Bu kubota gibi motorlarda saglıklı olur düşüncesindeyim ancak farklı tork ve güç egrilerine sahp traktörlerde bazı devirlerde sıkıntı yaşatabilir.

Diğer bir konu ise 4valf i alt devirlerde aktif olmadıgına emin misiniz ? 4 valf ın sürekli çalıştıgını düşünüyorum, bir kontrol mekanizması yok sanırım.

Burada sadece traktörde güç artışı oldugu için tutunmayı artırmanız gerekli aksi halde patinaj degerleri artacaktır buda bir miktar kayba sebep olacak.

2500saat bir Barış Canlı 2bar turbo kullanıyor site uyelerinden ve şuana kadar bir sorunla karsılaşmamış. Bakalım bizde deneyip göreceğiz.

V3800 kubota motoru 130hp ye kadar emisyon standartlarınıda karsılayarak güç alınabilen bir motor sadece commonrail sistemi eklenerek bu güçlere ulaşıyor. Motor ömrüne gelince japonlar 15 yıl minimum motor ömrü oldugunu söylemişti saat olarak net rakam vermeyip 15000 saatlerin üzerinde motora dokunmadan çalıştırabilirsiniz bu kalitede üretiyoruz demişlerdi. Yüksek devirli bir dizel için çok iyi değerler.çalışma aralıgı devri alt devirlere çekildikce motor ömrününde artması beklenir.
Tucano 320 biçerdöver motorunda yazılım kullanıyoruz.
Stok motor olarak 1800-2300 rpm sabit tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı bulunuyordu.
Sabit tork aralığının boyu 200 rpm kısa kalmıştı.
Yazılım, sabit tork aralığını 2300 rpm den 2500 rpm devire açtı.
Motor torku da +50 n.m. yükseltildi.
Motoru 2500 rpm devirde rahat kullanır hale geldik.
2500 rpm de çalışan motorun ömrü kısa olamaz herhalde.
Mercedes motor bulunuyor.
Motorun turbosunun basınç nitelikleri, şanzımanın yağ basıncı, soğutma sistemi, v.s. motor anma gücünde çalışacak şekilde dizayn veriliyor.
Kubota' da kullanılan motorda şanzıman yağ basınçları , soğutma sistemi , turbo aktifliği , 1600-2000 rpm arası devirlerde çalışacak niteliktedir, torku yükseltip 1200-1600 rpm arasında motoru çalışmaya zorlamak, şanzıman yağ basıncı yetersizliği görülürse powershift viteslerin senchromenchlerini bozabilir, soğutma sistemi yetersizliği oluşturabilir.
Traktörle haşpaylı saman bağlayacak olsak 1200-1600 rpm devirleri aktif kullandığımızda powershift geçişleri sarsıntılı olabilir.
Çok düşük devirlerde motorun krankı üzerindeki yükler fazla olur, krank kesme olayı olabilir.
80 hp lik motorun volan ağırlığı ile 100 hp lik motorun volan ağırlığı aynı olamaz.
Traktörü ilk çalıştırdığımızda yeterli yağ basıncı oluşup, krank yataklarına ve sübap kafalarına yağın ulaşması için yaklaşık 1 dakika gibi süre gerekiyor.
Kara ve ağır toprak yapısında çalıştığımızdan rektefelik tarzda çalışıp kompresörü düşük motorlar ilgimizi çekmiyor.
İmkanınız varsa Fiat 80 66S , 80 hp , 280 n.m. tork (DIN normu) traktörle Kubota 8540 modelin kıyaslamasını bekleriz.
 
Barış Bey, Aslında m40 serisinin hassasiyet olayınıda Adana servisi çözmüş arka baglantı noktasını yeniden dizayn etmiş döküm yaptırmıs ve taktıgı traktörlerde ayarın bozulması ve hassasiyetle oynama gereksinimi ortadan kalkıyormuş. Bunu Japonlara da sunmuşlar ancak JAponlar dünyaya biz böyle satıyoruz hiç bişeyini değiştiremeyiz diye farklı bir kafalar mış. Hatta vites geçişleri için kola parça ekleyerek uzatma nın nekadar faydalı oldugunu biliyoruz onu bile kabul etmemişler ama her alana bayi veya servis takıyor artık sorun dönmesin diye.
Fabrikanın yapmadığını sonradan deneyerek yapmak biraz can sıkıcı kimse yeni aldığı traktörün böyle sorunlu olmasını istemez. Malesef bu konuda çok farklı düşünüyorlar. Tüketici aldığı ürünün iyi yönlerini internette yazmaya uğraşmaz ama en ufak sorunda hemen araştırmaya sesini duyurmaya çalışır 1 kilo meyve aldık diyelim içerisinden 1 tane çürük çıksa o göze batar bunlar kötü deriz ama çürük yoksa satan kişiye hepsi sağlam demeyiz. Firmanın bunları göz önüne alıp değerlendirmesi lazım
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt