Kubota m8540 - Turbo buyutme veya pompa enjektor ayari -Guc artirimi hk


Tucano 320 biçerdöver motorunda yazılım kullanıyoruz.
Stok motor olarak 1800-2300 rpm sabit tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı bulunuyordu.
Sabit tork aralığının boyu 200 rpm kısa kalmıştı.
Yazılım, sabit tork aralığını 2300 rpm den 2500 rpm devire açtı.
Motor torku da +50 n.m. yükseltildi.
Motoru 2500 rpm devirde rahat kullanır hale geldik.
2500 rpm de çalışan motorun ömrü kısa olamaz herhalde.
Mercedes motor bulunuyor.
Motorun turbosunun basınç nitelikleri, şanzımanın yağ basıncı, soğutma sistemi, v.s. motor anma gücünde çalışacak şekilde dizayn veriliyor.
Kubota' da kullanılan motorda şanzıman yağ basınçları , soğutma sistemi , turbo aktifliği , 1600-2000 rpm arası devirlerde çalışacak niteliktedir, torku yükseltip 1200-1600 rpm arasında motoru çalışmaya zorlamak, şanzıman yağ basıncı yetersizliği görülürse powershift viteslerin senchromenchlerini bozabilir, soğutma sistemi yetersizliği oluşturabilir.
Traktörle haşpaylı saman bağlayacak olsak 1200-1600 rpm devirleri aktif kullandığımızda powershift geçişleri sarsıntılı olabilir.
Çok düşük devirlerde motorun krankı üzerindeki yükler fazla olur, krank kesme olayı olabilir.
80 hp lik motorun volan ağırlığı ile 100 hp lik motorun volan ağırlığı aynı olamaz.
Traktörü ilk çalıştırdığımızda yeterli yağ basıncı oluşup, krank yataklarına ve sübap kafalarına yağın ulaşması için yaklaşık 1 dakika gibi süre gerekiyor.
Kara ve ağır toprak yapısında çalıştığımızdan rektefelik tarzda çalışıp kompresörü düşük motorlar ilgimizi çekmiyor.
İmkanınız varsa Fiat 80 66S , 80 hp , 280 n.m. tork (DIN normu) traktörle Kubota 8540 modelin kıyaslamasını bekleriz.
Peki hocam traktörlerde tuningbox uygulamasını nasıl değerlendirebiliriz? Misal Flychip marka kubota M110GX için 135hp/460nm tork artışı ön görüyor ama hangi devir aralıklarında ne kadar güç/tork verdiği vs bilgi yok bu uygulama ne kadar sağlıklı olur acaba?
 
Peki hocam traktörlerde tuningbox uygulamasını nasıl değerlendirebiliriz? Misal Flychip marka kubota M110GX için 135hp/460nm tork artışı ön görüyor ama hangi devir aralıklarında ne kadar güç/tork verdiği vs bilgi yok bu uygulama ne kadar sağlıklı olur acaba?
Traktörü toprak işlemede kullanırız , gübre, ilaç v.s. işlerde az kullanırız, diyerek model tavsiyesi sorduklarından MGX2 modelde direkt olarak M 135 GX2 model tavsiyesi vermiştik. M110 GX2 alın demedik.
Tuning box uygulamalarında sinyal güçlendirme yapılarak motor haritasındaki pürüzlü kısım düzeltilmeye çalışılıyor.
Yazılım kadar etkili olacağını sanmam , hiç kullanmadık.
Kullanıma ve yakıta katkı verebilir, fikrindeyiz.
M110 GX2 modelin 500 n.m. motor torku bulunuyor.
Avrupa'da bu seriler işletmeler büyük olduğundan ve fiyat avantajı olduğundan çiftliğin yardımcı traktörü gibi çalışıyorlar.
M7.152 ekim işlemlerinde kullanılıyor, sürüm işlemleri kolay arazi yapısı olduğunda tercih edilebiliyor.
 
Traktörü toprak işlemede kullanırız , gübre, ilaç v.s. işlerde az kullanırız, diyerek model tavsiyesi sorduklarından MGX2 modelde direkt olarak M 135 GX2 model tavsiyesi vermiştik. M110 GX2 alın demedik.
Tuning box uygulamalarında sinyal güçlendirme yapılarak motor haritasındaki pürüzlü kısım düzeltilmeye çalışılıyor.
Yazılım kadar etkili olacağını sanmam , hiç kullanmadık.
Kullanıma ve yakıta katkı verebilir, fikrindeyiz.
M110 GX2 modelin 500 n.m. motor torku bulunuyor.
Avrupa'da bu seriler işletmeler büyük olduğundan ve fiyat avantajı olduğundan çiftliğin yardımcı traktörü gibi çalışıyorlar.
M7.152 ekim işlemlerinde kullanılıyor, sürüm işlemleri kolay arazi yapısı olduğunda tercih edilebiliyor.
M110GX2 nin broşürde yazan torku 370nm olması lazım hocam motor hacmi 3800cc. M115GX te hacim 6100cc ve tork 496nm diye biliyorum. Tuningbox dediğiniz gibi yazılım kadar etkili değil öyle söylendiği gibi güç artışı olmuyor ama traktör daha rahat çalışıyor şu anki gözlemim bu yönde. M110gx ile aynı tarlada tuning olmadan 5.14 pullukla 6.3km ortalama hız ile sürüm yapıyorum. Tuning cihazı takılıyken vites yükselttiğimde çekmiyor ama aynı viteste 5.16'' pulluğu aynı hızda çekiyor. Yakıt konusunda pek fark göremedim. Pancar hasatında birer gün deneme yapacağım hafif işlerde ne gibi farklar olacak acaba? motora uzun vade de etkileri ne olur onun hakkında gerçek bilgiye malesef ulaşamadım
 
M110GX2 nin broşürde yazan torku 370nm olması lazım hocam motor hacmi 3800cc. M115GX te hacim 6100cc ve tork 496nm diye biliyorum. Tuningbox dediğiniz gibi yazılım kadar etkili değil öyle söylendiği gibi güç artışı olmuyor ama traktör daha rahat çalışıyor şu anki gözlemim bu yönde. M110gx ile aynı tarlada tuning olmadan 5.14 pullukla 6.3km ortalama hız ile sürüm yapıyorum. Tuning cihazı takılıyken vites yükselttiğimde çekmiyor ama aynı viteste 5.16'' pulluğu aynı hızda çekiyor. Yakıt konusunda pek fark göremedim. Pancar hasatında birer gün deneme yapacağım hafif işlerde ne gibi farklar olacak acaba? motora uzun vade de etkileri ne olur onun hakkında gerçek bilgiye malesef ulaşamadım
M135GX modelin motor haritasında ,
Başlangıç torku , 1000 rpm de 540 n.m. , 1300 rpm 560 n.m. (max tork devri) , 2200 rpm 440 n.m. (bize göre fazla düşüyor.)
Motor gücü , 1000 rpm de 80 hp , 2200 rpm de 135 hp , yumuşak artan nitelik gösteriyor, max devir 2600 rpm.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1700 rpm de bulunuyor.
M108 S modelde max tork devri 1500 rpm de bulunuyor.
V3800 Tier4B motor 86 kw , eski nesilleri , SAE net power , 81,7 kw , 109,5 hp , max 116 hp , PTO gücü 96 hp.
En az yakıt bölgesi 1200-2000 rpm altında 220 gr.kw/h , 1400-1800 rpm aralığında 215 gr.kw/h.
Traktörün yüklü rampa tırmanma performansı nasıldır?
Arkasına 10 tonluk katı gübre serpme römorku taksak verim alabilir miyiz?
M108S ve M110GX modelin Nebraska test verilerinde 1600 rpm de 320 n.m. ölçülmüş sonuçları var.
Tork rezervi 1600 rpm de %20 , 2082 rpm de %14 ,
Bebek motor kullanıyor desek yerinde olur.
NH TL100 A , 380 n.m. tork , 1900-2300 rpm aralığında sabit güç aralığı sunuyor.
NH T5070, 96 hp PTO kuyruk mili gücü var.
Emsal sınıftaki modellere baktığımızda motor verileri bize uyacak gibi durmuyor.
 
Kubota nın karakteristiği farklı bir traktör emsal güçte ki ve agır traktörlere göre güçsüzmüş gibi duruyor. Kubota traktöre alışma süreçi daha uzun sürüyor genellikle bu zaman içinde çoğu kişi ilk fırsatta memnun kalmayıp elinden çıkarıyor. "çekmiyor" denilerek hocanın teknik bilgiler haklı oluyor. Ama iş uzun süre kullanlarda ve karakterine alışan ellerde kubota emsal modellerden söylenildiği kadar geri kalmıyor. Evet konfor yok, basit tasarım minimal anlayış her yerinden akıyor ama arıza
yapmıyor. Çalışana gönül rahatlığıyla verebilirsiniz yanlış kullanımda oluşabilecek bir arıza söz konusu olmaz.hidrolik şatıl yağ eskimesi, karışma vb. durumlarda herhangi bir hassasiyet kalibrasyon gibi durumlardan etkilenmez. Yani hor kullanıma son derece uygun. Yakıt seçiçiliği yok işletme içerisinde 4 sınıfı ve 5 sınıfı traktör tarzında kullanıma uygun. Paylaşılan teknik veriler doğru ama her şeyi açıklamaya yetmez. Marka yarıştırmak o ondan üstün bu bundan alçak gibi şeylerle Bi yere varılmaz. Tüketici Burada ihtiyaçlarını iyi belirlenmeli ona göre karar vermeli ama malesef ülke çiftçimizin çoğu bunu pek düşünmüyor daha çok çevresel faktörler ve traktör piyasası kararlarında daha belirleyici oluyor.
 
Tucano 320 biçerdöver motorunda yazılım kullanıyoruz.
Stok motor olarak 1800-2300 rpm sabit tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı bulunuyordu.
Sabit tork aralığının boyu 200 rpm kısa kalmıştı.
Yazılım, sabit tork aralığını 2300 rpm den 2500 rpm devire açtı.
Motor torku da +50 n.m. yükseltildi.
Motoru 2500 rpm devirde rahat kullanır hale geldik.
2500 rpm de çalışan motorun ömrü kısa olamaz herhalde.
Mercedes motor bulunuyor.
Motorun turbosunun basınç nitelikleri, şanzımanın yağ basıncı, soğutma sistemi, v.s. motor anma gücünde çalışacak şekilde dizayn veriliyor.
Kubota' da kullanılan motorda şanzıman yağ basınçları , soğutma sistemi , turbo aktifliği , 1600-2000 rpm arası devirlerde çalışacak niteliktedir, torku yükseltip 1200-1600 rpm arasında motoru çalışmaya zorlamak, şanzıman yağ basıncı yetersizliği görülürse powershift viteslerin senchromenchlerini bozabilir, soğutma sistemi yetersizliği oluşturabilir.
Traktörle haşpaylı saman bağlayacak olsak 1200-1600 rpm devirleri aktif kullandığımızda powershift geçişleri sarsıntılı olabilir.
Çok düşük devirlerde motorun krankı üzerindeki yükler fazla olur, krank kesme olayı olabilir.
80 hp lik motorun volan ağırlığı ile 100 hp lik motorun volan ağırlığı aynı olamaz.
Traktörü ilk çalıştırdığımızda yeterli yağ basıncı oluşup, krank yataklarına ve sübap kafalarına yağın ulaşması için yaklaşık 1 dakika gibi süre gerekiyor.
Kara ve ağır toprak yapısında çalıştığımızdan rektefelik tarzda çalışıp kompresörü düşük motorlar ilgimizi çekmiyor.
İmkanınız varsa Fiat 80 66S , 80 hp , 280 n.m. tork (DIN normu) traktörle Kubota 8540 modelin kıyaslamasını bekleriz.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Burada 8540 motoru 9540 motoru ile tamamen aynı sadece yakıt açılarak motor 95hp güçe çıkıyor torku burada yani traktörün tölaras değerleri içinde güçü artırılıyor burada yanlız yag basınc devirleri çok büyük problem olmayacaktır diye tahmin ediyorum çünkü bu traktörler zaten kepçe içleri için uretilmiş ve yuksek yag debi değerleri var. trktörü tabi dediğiniz gibi çekiyor diye cok düşük devirde kullanmamakta lazım. 2500saat traktörü kullanıp hiç bir sıkıntı yaşamayan kullanıcıda mevcut. Bakalım şuan performans artısından memnunuz MF 5400 serisi traktörlerde de bu turbo uygulaması cok fazla.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Burada 8540 motoru 9540 motoru ile tamamen aynı sadece yakıt açılarak motor 95hp güçe çıkıyor torku burada yani traktörün tölaras değerleri içinde güçü artırılıyor burada yanlız yag basınc devirleri çok büyük problem olmayacaktır diye tahmin ediyorum çünkü bu traktörler zaten kepçe içleri için uretilmiş ve yuksek yag debi değerleri var. trktörü tabi dediğiniz gibi çekiyor diye cok düşük devirde kullanmamakta lazım. 2500saat traktörü kullanıp hiç bir sıkıntı yaşamayan kullanıcıda mevcut. Bakalım şuan performans artısından memnunuz MF 5400 serisi traktörlerde de bu turbo uygulaması cok fazla.
İşimizi tahminlere bırakamayız.
Fiat 8066S model ile ön yükleme yaptığımızda pistonlar 2000-2200 rpm devirlerde yeterli hızda çalışıyor.
Case 75C model ile ön yükleme yaptığımızda pistonlar 1500-1600 rpm devirlerde yeterli hızda çalışıyor.
Traktör hassasiyeti 1300 rpm devirden sonra aktif görebiliyor.
1200 rpm devir altında piston kullanmak traktör için sakıncalı olabilir.(yeni nesil modeller için)
1000 rpm motor devrinde traktör az yaksın diye traktörü yoracak sürücüde çıkabilir.
 
M135GX modelin motor haritasında ,
Başlangıç torku , 1000 rpm de 540 n.m. , 1300 rpm 560 n.m. (max tork devri) , 2200 rpm 440 n.m. (bize göre fazla düşüyor.)
Motor gücü , 1000 rpm de 80 hp , 2200 rpm de 135 hp , yumuşak artan nitelik gösteriyor, max devir 2600 rpm.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1700 rpm de bulunuyor.
M108 S modelde max tork devri 1500 rpm de bulunuyor.
V3800 Tier4B motor 86 kw , eski nesilleri , SAE net power , 81,7 kw , 109,5 hp , max 116 hp , PTO gücü 96 hp.
En az yakıt bölgesi 1200-2000 rpm altında 220 gr.kw/h , 1400-1800 rpm aralığında 215 gr.kw/h.
Traktörün yüklü rampa tırmanma performansı nasıldır?
Arkasına 10 tonluk katı gübre serpme römorku taksak verim alabilir miyiz?
M108S ve M110GX modelin Nebraska test verilerinde 1600 rpm de 320 n.m. ölçülmüş sonuçları var.
Tork rezervi 1600 rpm de %20 , 2082 rpm de %14 ,
Bebek motor kullanıyor desek yerinde olur.
NH TL100 A , 380 n.m. tork , 1900-2300 rpm aralığında sabit güç aralığı sunuyor.
NH T5070, 96 hp PTO kuyruk mili gücü var.
Emsal sınıftaki modellere baktığımızda motor verileri bize uyacak gibi durmuyor.
uygun vitesteki ceki performansına bakmanız lazım . size katılmıyorum vites secenekleri ve vites aralıkları önemli bunun yanında traktör dizaynı da önemli iki traktör arasında 1 ton dan fazla agırlık farkı var..kaldıki kimse limitlerde traktörü sürekli kullanmıyor .. Limitlerin altındaki kullanımda nh de çok fazla yakıt tüketimi olacaktır aynı hızda yapılan işlerde. Yani Aslında sadece limitlerde kullanırken avantaj yaratabilir ancak limitlerin altına inince dezavantaj olarak yakıt karsınıza çıkacaktır. Kubota alışılmısın dısında bir traktör sorunsuz bir makina şanzımanı özellikle vites aralıkları dogru kulanıldıkca tatmin eder.. TL100 ile 2300dd aldıgınız maksimum güçü 2600dd sunar ve devirlenme sürecinde kesintiye ugramaz tork rezervi nekadar cok olursa devirlenmesi okadar zor olur tork düşüsü devir artıkca daha fazla olacagından. Ancak limit altı kullanımda kubota da devirlenme daha rahat olmakta vites değişim ihtiyacı olmadan. Bence buda önemli bir kriter..
 
Kubota m8540 traktor malumunuz ara bir traktor m9540 ile vidasina kadar herseyi birebir aynıdır.. ancak 99bg lik motor pompa ayari ile güç azaltımi yapılıp 86bg düşürülmüştür ve satacak 1 model daha traktor üretici uretmis oluyor.

Şimdi asıl konu m8540 daha performanslı olma fırsatı olan bir model.. direk 9540 a upgrade olabilir parca değişimi olmadan..

M8540 ta güç artırımı için iki yontem var :

1.yontem : pompası ve enjektöre m9540 ayari çekmek.
-Bu çok kolay bisey degil Japonlar bu konuda hiç bir doküman paylaşmiyorlar ve yaptığım arastirmalarda da kaynak bulamadım. Japonlar pompamiz ömürlük ayara gerek yok bozulunca yenisini gondeririz diyolar.

Çok yetenekli pompacilara ihtiyaç var bi m9540 pompası alıp değerlerini kaydedip m8540 pompasina islemesi gerekli sanirim. Ama bazı pompacilar belirli düzeyde ayar veriyor, yaptiranlardan bilgi alalim tekrar.

2.Yontem : Turbo yu değişik daha yüksek basınçlı turbo kullanmak. Bu yöntemin eksi ve artıları nedir ? Uzun dönem 1000 saat ustu kullanan var mı? Motora zararı olur mu bunlar net değil.. ayrıca net getirisi de ölçülmemis hiç dinamo testi ile gücün hangi devirde nereye geldiğini görmek isterdim. Ama yüzde 15 güç artışından bahsediliyor Buda tahmini bir şey..

Değerli dostlar yukarıdaki 2 yöntem içinde tecrübe deneyim ve bilgilerinizi paylasir misiniz. Burada satıcı yorumu veya reklami beklemiyorum kullanıcı yorumları çok önemli.. Degerli yorumlarınızı bekliyorum..
Merhaba ,biz 8195 tümosana pompa yaptırmıştık pompa içi değişmişti ve en son seviyeye yükseltildi ve turbo daha fazla kanatlı turbo ile değişmişti çok farketti çekişi yükseldi yakıtı düştü
 

Merhaba ,biz 8195 tümosana pompa yaptırmıştık pompa içi değişmişti ve en son seviyeye yükseltildi ve turbo daha fazla kanatlı turbo ile değişmişti çok farketti çekişi yükseldi yakıtı düştü
2019 model 8085 , mazot pompası ayarıyla 100 lük traktör gibi kumsal tarlada yürüyebiliyor, 5 12" pulluk kullanıyor.
Tümosan modellerinde çeki ve yakıttan çoğu kullanıcının şikayeti olmuyor ama sağlamlık konusu için aynı şeyleri söyleyemiyoruz.
Servis, motor güçlü , şanzıman ve diferansiyel zayıf geliyor, diyor.
 
uygun vitesteki ceki performansına bakmanız lazım . size katılmıyorum vites secenekleri ve vites aralıkları önemli bunun yanında traktör dizaynı da önemli iki traktör arasında 1 ton dan fazla agırlık farkı var..kaldıki kimse limitlerde traktörü sürekli kullanmıyor .. Limitlerin altındaki kullanımda nh de çok fazla yakıt tüketimi olacaktır aynı hızda yapılan işlerde. Yani Aslında sadece limitlerde kullanırken avantaj yaratabilir ancak limitlerin altına inince dezavantaj olarak yakıt karsınıza çıkacaktır. Kubota alışılmısın dısında bir traktör sorunsuz bir makina şanzımanı özellikle vites aralıkları dogru kulanıldıkca tatmin eder.. TL100 ile 2300dd aldıgınız maksimum güçü 2600dd sunar ve devirlenme sürecinde kesintiye ugramaz tork rezervi nekadar cok olursa devirlenmesi okadar zor olur tork düşüsü devir artıkca daha fazla olacagından. Ancak limit altı kullanımda kubota da devirlenme daha rahat olmakta vites değişim ihtiyacı olmadan. Bence buda önemli bir kriter..
Önemli kriter , Fiat 80 66 S modelin 1500 rpm motor devriyle pulluk sürümünde çekmemeye başladığında 2000-2200 rpm motor devrine yükselebilip zor alandan iyi kaçabiliyor, olmasıdır.
MF 3095 Phantom modelin , 1000-1600 rpm arasındaki gaz yiyebilme tepkilerini alabilmemizdir.
Deuthz modellerinde bu tepkileri 6165 TTV, 6185 TTV, 6215 TTV modellerinde ve 9340 TTV modellerinde görebiliyoruz.
Ara modellerin motor haritaları farklıdır.
 
2019 model 8085 , mazot pompası ayarıyla 100 lük traktör gibi kumsal tarlada yürüyebiliyor, 5 12" pulluk kullanıyor.
Tümosan modellerinde çeki ve yakıttan çoğu kullanıcının şikayeti olmuyor ama sağlamlık konusu için aynı şeyleri söyleyemiyoruz.
Servis, motor güçlü , şanzıman ve diferansiyel zayıf geliyor, diyor.
Çekiş ve yakıt olayı güzel ama sağlamlık olayı da çektiği için fazla yükleniyorlar en zayıf yeri kopartıyo, parçalıyo
 
Turbo yu degiştirdikten sonra tohum yatagı hazırlamak için kazayagı çekmi yaptık. Kesinlikle traktörde fark var ve güçü artmış cok rahat çalışıyor ve kalkışları yuksek viteslerde bile cok rahat yapıyor. yakıt olarak net ölçüm yapmadık henüz . Şuan memnunuz . Kubotanın sanzımanı zaten 110bg e kadar aynı yani dayanım konusunda herhangi bir sıkıntısı yok sağlam sorunsuz.
 
Erkunt 110 Lüx , 1000 rpm kuyruk mili devriyle mısır silaj biçimine girmiş, motoru 1300-1400 rpm devirle silaj biçimine zorlamışlar.
Netice, 500 saat olmadan motor krank kesmiş, kafadan 40 000 TL rektefiye masrafı çıktı.
Düşük devir sempatisinden vaz geçmenizi öneririz.
Same Explorer 70 , 1000 rpm kuyruk mili devriyle 1200-1300 rpm motor devriyle ot bağlayabiliyordu ama krank kesme nedir bilmedik.
Malzeme kalitesi buradan belli oluyor.
 
Erkunt 110 Lüx , 1000 rpm kuyruk mili devriyle mısır silaj biçimine girmiş, motoru 1300-1400 rpm devirle silaj biçimine zorlamışlar.
Netice, 500 saat olmadan motor krank kesmiş, kafadan 40 000 TL rektefiye masrafı çıktı.
Düşük devir sempatisinden vaz geçmenizi öneririz.
Same Explorer 70 , 1000 rpm kuyruk mili devriyle 1200-1300 rpm motor devriyle ot bağlayabiliyordu ama krank kesme nedir bilmedik.
Malzeme kalitesi buradan belli oluyor.
Hocam 100-110 beygir traktor 1000-1000e kuyruk milini kaç ekipmanda kullanilir ihtiyaç varmidir ?
 
Hocam 100-110 beygir traktor 1000-1000e kuyruk milini kaç ekipmanda kullanılır ihtiyaç var mıdır ?
Eskiden 1000 rpm kuyruk mili devri , Steyr 768 , Same Explorer gibi modellerde mevcuttu.
Avrupa'da ot biçme, dağıtma , çevirme ve toplama yapan ekipmanlara uygundu.
Gübre serpme , su pompası, ilaçlama holderleri gibi ekipmanlar ile de kullanılabiliyordu.
MF 285 , 1687 rpm , Fiat 70 56 , 2190 rpm devirde normal 540 kuyruk mili devri vardı.
Mısır silaj makineleri 540 rpm devire uygundu sonradan 1000 rpm devire uygun makineler yapıldı.
Dik rotovatörlerde şanzıman seçenekleri azdı ve 1000 rpm devir kullanılıyordu.
Ağır kuyruk mili gücü isteyen rotovatör ve mısır silaj makinesinde 1000 Eco kuyruk milini kullanmak sakıncalıdır.
Yük altındaki motorun malzeme mukavemetlerini sınar, dener.
Motor devir almadığı için ani yüklenmelerde malzeme üstüne fazla yük binmesi söz konusu olur.
Fiat 95 66S modele 1500 rpm motor devrinde 540 kuyruk mili devir hızı seçenek koysak ve haşpaylı saman balye makinesi ile çalışmaya kalksak hem motor vites uyumu bozulur , vites değişimleri motor max tork devri 1500 rpm ile sabit güç aralığı 1900-2300 rpm , 2200 rpm devir arasında çalışmaya ayarlıdır.
Eco kuyruk milinde 1000-1500 rpm devir arasını aktif kullanmaya kalkamayız.
MF 200 S serisi 1400-1800 rpm en az yakıt bölgesi olduğundan
Erkunt 110 Lüx sürücüsü acaba 1400 rpm motor devrinde en az yakıtla traktörü sürebilir miyiz hevesine kapılıyor.
Yalçın Sertel bey efendi motoru 1500 rpm devire çekiniz, 1400 rpm devirde az yakar telkininde bulunduğu için ,
Tav durumunda pullukla sürüm için geçerli olabilir.
Ağır tav durumunda ise 1800 rpm motor devri kullanılması gerekir.
Bununda kullanım kılavuzunda belirtilmesi gerekir.
1000 E kuyruk mili devri yem karma makinesi , yem ezme makinesi , süpürge çırpma makinesi , odun kesme makinesi gibi çok hafif kuyruk mili gücü isteyen ekipmanlarda kullanılabilir.
Yerine göre ihtiyaç vardır.
 
Erkunt 110 Lüx , 1000 rpm kuyruk mili devriyle mısır silaj biçimine girmiş, motoru 1300-1400 rpm devirle silaj biçimine zorlamışlar.
Netice, 500 saat olmadan motor krank kesmiş, kafadan 40 000 TL rektefiye masrafı çıktı.
Düşük devir sempatisinden vaz geçmenizi öneririz.
Same Explorer 70 , 1000 rpm kuyruk mili devriyle 1200-1300 rpm motor devriyle ot bağlayabiliyordu ama krank kesme nedir bilmedik.
Malzeme kalitesi buradan belli oluyor.
Ustad krank kesme olayi malumunuz yetersiz yağlama durumunda olur.. Eğer motor 1400rpm de 1600rpm e göre anormal az yağlama gösteriyorsa ozaman bu dediğiniz olabilir.. ama 1400 rpm de devir az olduğundan sürtünme az olacak yağlama oranı da o oranda az olacağı için çok bir fark olmaması lazım.. diceksinizki o devirdeki sıkıştırma basıncı artti güç artti bundan dolayı malzemeye fazla basınç olacak bu limitinin üstüne çıkarılmış bir makina için doğru olabilir.. ama kubota v3800 9540 ve 108s e kadar değişik gucteki traktorlwrde kullanılıyor.
Örneğin: 8540 in turbo ile gücüne 40nm ek katkı sağlamış olalım yani 1400dd de +40nm olsun.. ozaman zaten ayni motor 9540 ta 1400dd deki torka denk gelecektir yani stok halde 9540 in 1400dd de kullanılması da aynı riski içeriyor, ve şuana kadar kubota da krank kesmesi diye bir arızayı bırakın motor arızası daha duymadım illaki olmuş olabilir ama duyacağımız göreceğimiz adette olmamistir en azından.. krank kesme bana göre daha çok bakım zamanı geçmiş kalitesiz yağlar ve tıkanmış yağ filtreleri nedeniyle olması çok daha yüksek ihtimal..

Burada motoru 1100dd de çalıştırmak uzun saatler sabit kuyruk mili işlerinde kullanmak falan olsa bu sıkı ti çıkarır ama ben açıkçası 200dd alt devirde çalışmanın çok etki edeceğini sanmiyorum..

Traktörün düşük devirde canlamasinin bize faydası yüksek vitesle kalkislarda rahat kalkma kalkış hantalligini önleme sonrasında motorun boğulma durumunun zorlasmasi böylece sabit 1600dd mesela rahat iş yapması . Bundan dolayı yakıtın bir miktar düşmesi..

Ben şahsen sınırlarda kullanılan bir motora ekstra güç artırıcı güncellemeler yapılmasını uygun görmem.. serisinin en guclu modeli 3silindir 75bg bir traktore bu tür uygulama yaparsanız zaten sınırda olan sistemin aşırı zorlanması sebep olabilirsiniz..
 
Ustad krank kesme olayi malumunuz yetersiz yağlama durumunda olur.. Eğer motor 1400rpm de 1600rpm e göre anormal az yağlama gösteriyorsa ozaman bu dediğiniz olabilir.. ama 1400 rpm de devir az olduğundan sürtünme az olacak yağlama oranı da o oranda az olacağı için çok bir fark olmaması lazım.. diceksinizki o devirdeki sıkıştırma basıncı artti güç artti bundan dolayı malzemeye fazla basınç olacak bu limitinin üstüne çıkarılmış bir makina için doğru olabilir.. ama kubota v3800 9540 ve 108s e kadar değişik gucteki traktörlerde kullanılıyor.
Örneğin: 8540 in turbo ile gücüne 40nm ek katkı sağlamış olalım yani 1400dd de +40nm olsun.. o zaman zaten ayni motor 9540 ta 1400dd deki torka denk gelecektir yani stok halde 9540 in 1400dd de kullanılması da aynı riski içeriyor, ve şuana kadar kubota da krank kesmesi diye bir arızayı bırakın motor arızası daha duymadım illaki olmuş olabilir ama duyacağımız göreceğimiz adette olmamistir en azından.. krank kesme bana göre daha çok bakım zamanı geçmiş kalitesiz yağlar ve tıkanmış yağ filtreleri nedeniyle olması çok daha yüksek ihtimal..
- BMC Nüffield , MF 65X, Ford 3000 gibi 40+ yaştaki traktörlerde krank kestirdik, malzeme yorgunluğu diyebiliriz.
Steyr 8053 S modelde de krank kestirdik ama yep yeni traktördü , sürücü MF traktör gibi sürmeye çalışıyordu, devirsiz kullanımdan krank kesiyor.

Burada motoru 1100dd de çalıştırmak uzun saatler sabit kuyruk mili işlerinde kullanmak falan olsa bu sıkıntı çıkarır ama ben açıkçası 200dd alt devirde çalışmanın çok etki edeceğini sanmıyorum.
Steyr 768 , 3. vites kuyruk mili devriyle 1000 rpm motor devrinde su pompasında çalışırdı, krank kesmezdi.
Haşpaylı saman bağlarken ani yüklenmelerde düşük devir kullanımı krank kestirebiliyor.
Kubota motoru soğuk çalıştırmada gayet başarılı , 1000 rpm devire sabit tork aralığı başlangıcı dizayn edilse aynı başarı olmaz.
.

Traktörün düşük devirde canlanmasının bize faydası yüksek vitesle kalkışlarda rahat kalkma kalkış hantallığını önleme sonrasında motorun boğulma durumunun zorlaşması böylece sabit 1600dd mesela rahat iş yapması . Bundan dolayı yakıtın bir miktar düşmesi..
MF 3095 ve 5450 modeli tarif etmişsiniz.
Kubota' da güçlendirilmiş 5072 modelde benzer motor tepkisi verebiliyor.
Tork rezervinin yüksek olması her koşulda beğenilen bir durum değildir.
Örneğin NH TS135A motorda tork, güç eğrisi kesişim devri 1950 rpm devirde , optimum çalışma devridir.
Motora yazılım uygulanıp +100 n.m. tork artsa , sürekli 1600 rpm motor devriyle kullanmaya kalktığımızda çok çok ideal yakıt tüketimi olmayabilir, yakıt diyagramlarından durum görülebilir.

Ben şahsen sınırlarda kullanılan bir motora ekstra güç artırıcı güncellemeler yapılmasını uygun görmem.. serisinin en güçlü modeli 3silindir 75bg bir traktöre bu tür uygulama yaparsanız zaten sınırda olan sistemin aşırı zorlanması sebep olabilirsiniz..
Erkunt 70 , üç silindirli ve LDA sı olmayan bir modeldi , LDA takılıp mazot pompası ayarı yapılınca gayette güzel çekişi oluyor.
SDF grubu traktörler regülatör ayarı görmeden pek düzen tutmuyor.
 

Grank kesmesi, volantın yetersiz olduğu gibi bi fikir getirdi aklima
 

2015 model JX75C ye hibrit turbo uygulaması sorulmuş.
Gazlayacağız kardeş.
Güç = Tork*Devir .
Nasıl ki Steyr 768 , 2500 rpm le kuyruk mili çeviriyorsa ,
Pullukta Tarla 4. vites , 2600 rpm devire kapatarak sürünüz.
Yok biz bu kadar gazlayamayız çok yakar derseniz, traktör size uymuyorsa değiştiriniz.


MF 5712SL , pulluk sürümünde 2000 rpm motur devri kullanmalısınız.
2-D vitesle sürüm yapılabilir, tarla uygun görünüyor.
JD 6430 , pulluk sürümünde 1900 rpm devire sabitleme yapılabilir.
Ön ağırlık eksiğiniz var, bir ton ağırlık gerekiyor.
JD ye çektiği kadar %90 motor yüküyle çalışırsanız az yakabilir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt