Kubota m8540 - Turbo buyutme veya pompa enjektor ayari -Guc artirimi hk

04.10.2008
4,134
195

Kubota m8540 traktor malumunuz ara bir traktor m9540 ile vidasina kadar herseyi birebir aynıdır.. ancak 99bg lik motor pompa ayari ile güç azaltımi yapılıp 86bg düşürülmüştür ve satacak 1 model daha traktor üretici uretmis oluyor.

Şimdi asıl konu m8540 daha performanslı olma fırsatı olan bir model.. direk 9540 a upgrade olabilir parca değişimi olmadan..

M8540 ta güç artırımı için iki yontem var :

1.yontem : pompası ve enjektöre m9540 ayari çekmek.
-Bu çok kolay bisey degil Japonlar bu konuda hiç bir doküman paylaşmiyorlar ve yaptığım arastirmalarda da kaynak bulamadım. Japonlar pompamiz ömürlük ayara gerek yok bozulunca yenisini gondeririz diyolar.

Çok yetenekli pompacilara ihtiyaç var bi m9540 pompası alıp değerlerini kaydedip m8540 pompasina islemesi gerekli sanirim. Ama bazı pompacilar belirli düzeyde ayar veriyor, yaptiranlardan bilgi alalim tekrar.

2.Yontem : Turbo yu değişik daha yüksek basınçlı turbo kullanmak. Bu yöntemin eksi ve artıları nedir ? Uzun dönem 1000 saat ustu kullanan var mı? Motora zararı olur mu bunlar net değil.. ayrıca net getirisi de ölçülmemis hiç dinamo testi ile gücün hangi devirde nereye geldiğini görmek isterdim. Ama yüzde 15 güç artışından bahsediliyor Buda tahmini bir şey..

Değerli dostlar yukarıdaki 2 yöntem içinde tecrübe deneyim ve bilgilerinizi paylasir misiniz. Burada satıcı yorumu veya reklami beklemiyorum kullanıcı yorumları çok önemli.. Degerli yorumlarınızı bekliyorum..
 
Kubota m8540 traktor malumunuz ara bir traktor m9540 ile vidasina kadar herseyi birebir aynıdır.. ancak 99bg lik motor pompa ayari ile güç azaltımi yapılıp 86bg düşürülmüştür ve satacak 1 model daha traktor üretici uretmis oluyor.

Şimdi asıl konu m8540 daha performanslı olma fırsatı olan bir model.. direk 9540 a upgrade olabilir parca değişimi olmadan..

M8540 ta güç artırımı için iki yontem var :

1.yontem : pompası ve enjektöre m9540 ayari çekmek.
-Bu çok kolay bisey degil Japonlar bu konuda hiç bir doküman paylaşmiyorlar ve yaptığım arastirmalarda da kaynak bulamadım. Japonlar pompamiz ömürlük ayara gerek yok bozulunca yenisini gondeririz diyolar.

Çok yetenekli pompacilara ihtiyaç var bi m9540 pompası alıp değerlerini kaydedip m8540 pompasina islemesi gerekli sanirim. Ama bazı pompacilar belirli düzeyde ayar veriyor, yaptiranlardan bilgi alalim tekrar.

2.Yontem : Turbo yu değişik daha yüksek basınçlı turbo kullanmak. Bu yöntemin eksi ve artıları nedir ? Uzun dönem 1000 saat ustu kullanan var mı? Motora zararı olur mu bunlar net değil.. ayrıca net getirisi de ölçülmemis hiç dinamo testi ile gücün hangi devirde nereye geldiğini görmek isterdim. Ama yüzde 15 güç artışından bahsediliyor Buda tahmini bir şey..

Değerli dostlar yukarıdaki 2 yöntem içinde tecrübe deneyim ve bilgilerinizi paylasir misiniz. Burada satıcı yorumu veya reklami beklemiyorum kullanıcı yorumları çok önemli.. Degerli yorumlarınızı bekliyorum..
M9540 ile traktörünü takasla en basit yöntem. İmkanın varsa m108 ile yap
 
M9540 ile traktörünü takasla en basit yöntem. İmkanın varsa m108 ile yap
Bunların hepsinin maliyeti var. Söz ettiğin iki yontem en uygun maliyetli yöntemler.. traktor değiştirmek ucuz bir yöntem değil.. Elimizdekini daha iyi nasıl degerlendiririz ona bakiyoruz.
Turbo değiştirme maliyeti 25-30bin tl lerde intercooller dahil..
 
Bunların hepsinin maliyeti var. Söz ettiğin iki yontem en uygun maliyetli yöntemler.. traktor değiştirmek ucuz bir yöntem değil.. Elimizdekini daha iyi nasıl degerlendiririz ona bakiyoruz.
Turbo değiştirme maliyeti 25-30bin tl lerde intercooller dahil..
Fabrika ayarlarıyla oynamak pek iyi değil, kubota piyasada daha çok yeni. Dilinden anlayan usta bulmak zor.
10 beygir yükseltmek ciddi bir fark oluşturmaz. Herşeyi aynı 2 traktör. 9540 kubota dan emsal güçte ama dizayn olarak daha agır ve torklu 100 beygir motor performansı beklerseniz hayal kırıklığı olur. Ama elinizde ki 88 beygir gücündeki kubota dan diğer markalardaki emsal güçte modellerle aynı performansı görebilirsiniz. Beygir/tork.
Agırlık/tork
Beygir /agırlık oranları 8540ın 95 e oranla daha iyi olduğunun görüceksiniz.
 
Kubota m8540 traktor malumunuz ara bir traktor m9540 ile vidasina kadar herseyi birebir aynıdır.. ancak 99bg lik motor pompa ayari ile güç azaltımi yapılıp 86bg düşürülmüştür ve satacak 1 model daha traktor üretici uretmis oluyor.

Şimdi asıl konu m8540 daha performanslı olma fırsatı olan bir model.. direk 9540 a upgrade olabilir parca değişimi olmadan..

M8540 ta güç artırımı için iki yontem var :

1.yontem : pompası ve enjektöre m9540 ayari çekmek.
-Bu çok kolay bisey degil Japonlar bu konuda hiç bir doküman paylaşmiyorlar ve yaptığım arastirmalarda da kaynak bulamadım. Japonlar pompamiz ömürlük ayara gerek yok bozulunca yenisini gondeririz diyolar.

Çok yetenekli pompacilara ihtiyaç var bi m9540 pompası alıp değerlerini kaydedip m8540 pompasina islemesi gerekli sanirim. Ama bazı pompacilar belirli düzeyde ayar veriyor, yaptiranlardan bilgi alalim tekrar.

2.Yontem : Turbo yu değişik daha yüksek basınçlı turbo kullanmak. Bu yöntemin eksi ve artıları nedir ? Uzun dönem 1000 saat ustu kullanan var mı? Motora zararı olur mu bunlar net değil.. ayrıca net getirisi de ölçülmemis hiç dinamo testi ile gücün hangi devirde nereye geldiğini görmek isterdim. Ama yüzde 15 güç artışından bahsediliyor Buda tahmini bir şey..

Değerli dostlar yukarıdaki 2 yöntem içinde tecrübe deneyim ve bilgilerinizi paylasir misiniz. Burada satıcı yorumu veya reklami beklemiyorum kullanıcı yorumları çok önemli.. Degerli yorumlarınızı bekliyorum..
Hocam merhaba Facebook valtra grubunda Bekir Gökalp diye bir arkadaş var hibrit turbo taktığını söylüyor girip bakın bu konuda iddialı gezici servis hizmeti varmış
 
Her tarafı ayar olsa ne olur sanki ,
Erkunt 85 Lüx, 86 hp , 368 n.m. tork.
M8540 , 88 hp , 280 n.m. tork.
2003 model TD85 gibi motor gücü var.
M9540 bile 85 Lüx yanında ağır tavda zor yürüyor

Her tarafı ayar olsa ne olur sanki ,
Erkunt 85 Lüx, 86 hp , 368 n.m. tork.
M8540 , 88 hp , 280 n.m. tork.
2003 model TD85 gibi motor gücü var.
M9540 bile 85 Lüx yanında ağır tavda zor yürüyor.
3 tane de erkunt eskitir be hocam. Ne yapıcan. Her şey 4, 4 lük olmuyor.
 
Kubota yararlı motor ömrü 10 000 saat,
Perkins motorun 4,4 lt lik olanı 12 000 saat' tir.

Rektifiye maliyeti konusunda bilginiz var mıdır.
12 bin saatte kadar kaç defa debriyaj baskı balata şanzımanla alakalı arıza olucak düşündünüz mü acaba.
8 bin saat kubota elimde anahtar değmedi rektefelik en ufak bir belirtide yok. Perkins motor rektefeside bedeva değildir heralde. Toplama motorculukla millilik sevdasına düşmemek lazım. Verilen fiyatlar soygundur, elden çıkarırken her soyulan memnundur. 3 günde 12 bin saat çalışılacak traktör yapılmaz. Dökümcü erkunt sağlamlığı 15 yılda traktör erkunt la yok edildi.
 
Her tarafı ayar olsa ne olur sanki ,
Erkunt 85 Lüx, 86 hp , 368 n.m. tork.
M8540 , 88 hp , 280 n.m. tork.
2003 model TD85 gibi motor gücü var.
M9540 bile 85 Lüx yanında ağır tavda zor yürüyor.
Hocam torklarını düşük tutmalarının sebebi nedir aralarında yaklaşık 90 torkluk bir fark oluşmuş durumda artısı ve ekşisi nedir
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Hocam torklarını düşük tutmalarının sebebi nedir aralarında yaklaşık 90 torkluk bir fark oluşmuş durumda artısı ve ekşisi nedir
Traktör genel ağırlığına göre motorların torku normal seviyelerde görünüyor.
Eksik gördüğümüz konu motor haritasının sabit güç aralığı kısmıdır.
M 8540 - 9540 , 1400-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600 rpm tork güç eğrisi kesişim devri , 2600 rpm max güç tepesi verebilmektedir.
M108S , 1500 rpm max tork tepesi , 1600 rpm tork güç eğrisi kesişim devri , 2600 rpm max güç tepesi ,
MGX2 serisi , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600 rpm tork güç eğrisi kesişim devri , 2600 rpm max güç tepesi .
En az yakıt bölgesi devirleri 1600-1900 rpm , 1600-2000 rpm gibi konumlanmış.
Bu motor haritalarıyla ön yükleyici çalışmaları iyi yapılabilir.
Vites değiştirmeler , vites sayısı yeterli ve senkronize olduğundan buçuk vitesler 1600-2000 rpm aralığında değişebilir,
Motor devri 1600 rpm ile yükleme işleri yapılır, shutle da var , kullanış rahat olur.

Kuyruk mili çalışmalarında haşpaylı saman bağlama da , dik rotovatör toprak işlemede motor sabit güç aralığı bölgesi kullanamaz.
MGX4 modele 2000-2500 rpm sabit güç aralığı devirleri yerleştirilmiş , tork güç eğrisi kesişim devri ( motorun en verimli çalışma devri ) 2000 rpm konumlama yapılmış , stabil, düz bir sabit güç aralığı var .
MGX2 modelin haritasında güç eğrisi artar nitelikte olduğundan ekipmana fazla yüklenir ve ekipman hırpalayabilir.
Fiat 66 S seride olduğu gibi sabit güç aralığı bölgesi olmasını tercih ederiz.
Sabit güç aralığı hangi devirlere yerleştirilecek konusunda kendine has tasarım verilebilir.
Haritalardan gördüğümüz , Fiat 1900-2300 rpm , Same -JD 1900-2200 rpm , Fendt 1800-2200 rpm , MF 2000-2200 rpm , 1600-1900 rpm , 1600-2200 rpm , NH , 1900-2300 rpm , 1600-2200 rpm v.s.
300 ila 700 rpm uzunlukta sabit güç aralığı devirleri olan motorlar bulunabilmektedir.(tarımsal motorlarda)
1900-2400 rpm sabit güç aralığı seçilebilirdi , diğer markalara da benzemeden tasarım yapılması gerekiyor.

Kumsal alanlarda 4 dönerli pullukla M9540 , 5-6 km/h hızda yeter sürüm hızında , karasal , killi toprak yapısında M108S , 5-6 km/h hızda sürüm yapabiliyor , MGX2 135 , 5 14 pullukla kayran toprak yapısında 5-7 km/h hızla sürüm yapıyor.
Sürüm hızı tercihi, kullanıcıya has olur , arazi taşlıdır veya yüksek hızla sürüm yapmak istemez, kendi bilir.
Traktörün max çeki kuvveti 6 km/h , hıza ayarlanmıştır.

Bu traktörler Uzakdoğu da, altına şase giydirilip , önüne sıyırgı , arkasına vanvey takılarak çalışıyor.
Traktör, çalışma genel ağırlığı düşük kaldığından zaten kendini üzmez.
Motor yeterli yük altına girmezse de yakıt azaltmaz.

Devir aramalarında genelde 1200-1600 rpm de en az yakıt bölgesi beklentileri aranıyor, bu harita sadice MF Phantom ve Deuthz motora hastır. Yeni nesil motorlarında 6165 TTV ve yukarısında benzer karakterini koruyor, alt modellerinde ortanca devir tercih ediyor.
Açıklayıcı ve anlaşılabilir olmuştur, umarız.
 
Merhabalar tekrar , yorumlarınız için teşekkür ederim.

Ben dun gentrak turbo uygulaması yaptım. Kendim taktim turboyu. Dahadetayli bilgi vereceğim.simdilik traktörün alt devirlerde torkunun çok arttığını bariz.. yuk altında çok deneyemwdik tarlalar tutulmuş bir türlü bıçaklar batmadi 10cm den fazla.. onun için Ekim zamanı artık deneyeceğiz.

Pompa ayari ilede oynamadık el sürmedim..
Yakıtinin düşük devirde iş yapabilme kabiliyeti arttığı için düşeceğini düşünüyorum.

Aslolan aslında tork tan ziyade iş yaptığınız devir aralığında aldığınız güçtür.. ancak tork ağır işte ciddi şekilde konfor sağlıyor sürücüye.. örneğin 1200dd de maksimum torku veren traktoru siz 1500dd kullanmak zorunda iseniz ozaman 350nm olan torku 1500dd belki 290nm ye düşmüş oluyor yani vitesler ekipman ve devir aralığı çok hassas konular.. verimlilik için.
 
Merhabalar tekrar , yorumlarınız için teşekkür ederim.

Ben dun gentrak turbo uygulaması yaptım. Kendim taktim turboyu. Dahadetayli bilgi vereceğim.simdilik traktörün alt devirlerde torkunun çok arttığını bariz.. yuk altında çok deneyemwdik tarlalar tutulmuş bir türlü bıçaklar batmadi 10cm den fazla.. onun için Ekim zamanı artık deneyeceğiz.

Pompa ayari ilede oynamadık el sürmedim..
Yakıtinin düşük devirde iş yapabilme kabiliyeti arttığı için düşeceğini düşünüyorum.

Aslolan aslında tork tan ziyade iş yaptığınız devir aralığında aldığınız güçtür.. ancak tork ağır işte ciddi şekilde konfor sağlıyor sürücüye.. örneğin 1200dd de maksimum torku veren traktoru siz 1500dd kullanmak zorunda iseniz ozaman 350nm olan torku 1500dd belki 290nm ye düşmüş oluyor yani vitesler ekipman ve devir aralığı çok hassas konular.. verimlilik için.
Hocam bol video bekliyoruz
 
Bu dediğinizi servise bi sotun pompada mutlaka bi ayar vardır ali gençsoya sorun bi ama turbo basıncını arttırsanızda pompadan yakıtı gene açmanız lazımki farkı görmeniz lazım td75in pompasını açınca td95 den bile performanslı hale geldiğini gördüm
Evet açabiliriz ancak şuan traktörün çalışması gaz yemesi güzel duman durumu vs onun için gerek duymadık. Daha çok guc istersek tork ayari var onu açabiliriz. Bu sadece motor yük altında iken motora ekstra yakıt göndererek torku artırıyor. Vites değiştirmeye gerek kalmıyor. Pompasinida baya inceledim onlarida paylaşacağım.
 

Benzer Konular