gübre çuvalı


Beyler, 500 kg kaldırabilecek bi caraskalı, sadece hurda demir ile orta halli bi kaynak ustası 250-300 liraya yapabilir. 3 hamal yevmiyesi.

Ayrıca big bag denen büyük çuvallar, küçük çuvala mani değil ki..

Yaparsın bi 250kg ' lık big bag çuval, içine 10 tane 25 kg ' lık torbayı koyarsın, isteyen caraskal ile tek seferde elini deydirmeden yükler, isteyen eli ile teker teker 10 seferde. Spor yapmak isteyene kim mani olabilir?

Burda mühim olan çuval tasarımının verimli olması. Gübretaş yeter ki 250 kg ' lık paket yapsın. Ben caraskalı bulurum :)

Kısaca geniş açıdan bakmak lazım. Türkiye ' de çiftçi para kazanamıyor demek çözüm değil.

Işin daha acı tarafı, aldığımız tohum ve gübrenin pahalı olma sebeplerinden biri de el ile indirilip bindirilirken üzerine eklenen hammaliyeler. Daha acı tarafı çoğumuzun bunu farketmiyor oluşu..

1 lira fabrikadan kamyona yüklemede
1 lira kamyondan depoya indirmede
1 lira siz alırken traktöre yüklemede

en basitinden 3 lira çuval başı gereksiz bir maliyet birilerine giriyor. (Takam temsili ama benzer bi rakamın birilerine girdiği kat ' i)

Basit soru: Sizce bu maliyet kime giriyor?

Ip ucu: çok uzakta değil kendisi..

Daha bitmedi. Çuval denen şeyin de bir maliyeti var. En son dikilmesinden vergisine, nakliyesinden etiketine 55 kuruş civarı bir maliyetten söz ediyorlardı. Hooop bu da bize girdi.

Olayı kendi aldığınız 20-30 çuval gübre ile kıyaslamayın. Yeküne (Türkiye geneline) vurun. Çıkan rakamdaki sıfırları sayarken zorlanırsınız.

Uyanalım arkadaşlar. Buların hepsi bize giriyor. Daha zaman kaybı, doldurur boşalttaki fiziksel zorlanmalar, fıtık için ilaç parası, mibzere kovaya doldururken oluşan, dökülen kayıplar var.

25 kg çuval evet, belki belimizi zorlamaz ama cebimizi daha da zorlayacağına keinlikle garanti veririm. Üstelik hamallıktan da kurtulmayacağız.

Biz kazanamıyoruz, çünkü maliyetlerimiz yüksek.

Sözün özü:
Tarımda makineleşmeye geçmediğimiz sürece, para kazanamamaya devam edeceğiz.

Not: Yukarıda paylaştığım videodaki adam tek başına günde 400 dekar yer eker, akşam da halı saha maçına gider. İçimizde tek başına günde 200 dekar (5 ton tohum, 4 ton gübreyi tek başına traktörden alıp mibzere doldurmak demek bu) yer ekip de hala belini toplayabilen varsa, şakam yok elini öperim.

İşte fark bu..

Çok birşey istemiyorum aslında. Gübre firmalarına gönderilen istek maillerine 25 ve 250 kg ' lık çuvallarda, lift ile kaldırılabilir tasarımda çuvallar istiyoruz yazılması bile belki yeterli olur.
 
Ynt: gübre çuvalı

Sebazıoz yazdıkların cok tesekkur ederım cok dogru yazmıssın bende senın gıbı dusunuyorum ama sunu unutuyorsun bız TURKIYEDE YASIYORRUZ bu bır gercek lutfen bunu unutma. Ikıncısı tarımda makınelesmeden bahsetmıssın Allah askına makınessen nolucak sattıgın urun para etmedıkten sonra soruyorum sana sen 50 donumu mf240 la surmusun yada john dere100 le surmusun ne fark edıcek sattıgımız urun para etmedıkten sonra? Ayrıca goruslerıne katılıyorum fakt o dedıklerın normal ulkeler ıcın gecerlız bız Turkıyeyız deişmeyız acı ama gercek :(
 
Ynt: gübre çuvalı

50 dekar yeri MF240 ile sürmek ile
50 dekar yeri 100 ' lük JD ile sürmek arasındaki farklar:

1-) 50 dekar yer için MF240 alınır, 100 ' lük JD alınmaz. Alınırsa, motoru ödemek için o 50 dekar tarla da satmak zorunda kalınır.

2-) 50 dekar yeri MF240 3 günde sürer, 100 ' lük JD 1 günde. JD sahibi Kalan 2 günde de aysan çekip tarlayı eker. MF240 ' lık ekmeye başladığında JD sahibinin ekinleri tarlayı örter.

3-) JD sahibi çizel/patlatan çeker, kurakta derin sürer, tarlası su tutar, ektiğinden verim alır. MF sahibi neden 400 kg ' ı geçemediğini sorgular.

4-) JD sahibi icar ile yer alır, 1000 dekara kadar bana mısın demez, MF sahibi 200 dekarda kayış atar.

5-) JD sahibi sezon dışında sıra bağımsızla, 3 metre şanzımanlı mibzerle, balya makinasıyla, sıkmalı biçme ile, pancar sökme ile, gübre dağıtma ile dışarı çalışır, ekstra iş yapar, kendi işleri için mazot, makinalar için bakım parasını çıkarır, MF sahibi bol bol onu izler.

Özetle 100 ' lük JD sahibi, birim alandan kazanılacak para zaten az olduğu için sürümden kazanır, çarkı döndürür, MF sahibi o çarkı döndüremez.

Daha da önemlisi, makineleşme demek, sadece büyük traktör sahibi olmak demek değildir.

Makineleşme demek, insana muhtaç olmadan az kişi ile çok iş yapabilerek sürümden kazanmaktadır.

Makineleşme demek, zeytinleri toplarken verdiğin yevmiye parasının en az %70 ' inin şu an cebinde kalması demek. (Yanlış hatırlamıyorsam 1500-2000 ağaç zeytin çalışıyordun)

Bu yıl 15.000 lira sadece balya hammaliyesine vermiş biri olarak söylüyorum bunları. Eğer bir makineleşebilseydim, şu an en az 12.000 lira olacaktı cebimde.

Makineleşmezsek kazanamayacağız kısaca. Ne sen, ne ben.
 
Ynt: gübre çuvalı

sebazios link=topic=79661.msg944046#msg944046 date=1417998744' Alıntı:
50 dekar yeri MF240 ile sürmek ile
50 dekar yeri 100 ' lük JD ile sürmek arasındaki farklar:

1-) 50 dekar yer için MF240 alınır, 100 ' lük JD alınmaz. Alınırsa, motoru ödemek için o 50 dekar tarla da satmak zorunda kalınır.

2-) 50 dekar yeri MF240 3 günde sürer, 100 ' lük JD 1 günde. JD sahibi Kalan 2 günde de aysan çekip tarlayı eker. MF240 ' lık ekmeye başladığında JD sahibinin ekinleri tarlayı örter.

3-) JD sahibi çizel/patlatan çeker, kurakta derin sürer, tarlası su tutar, ektiğinden verim alır. MF sahibi neden 400 kg ' ı geçemediğini sorgular.

4-) JD sahibi icar ile yer alır, 1000 dekara kadar bana mısın demez, MF sahibi 200 dekarda kayış atar.

5-) JD sahibi sezon dışında sıra bağımsızla, 3 metre şanzımanlı mibzerle, balya makinasıyla, sıkmalı biçme ile, pancar sökme ile, gübre dağıtma ile dışarı çalışır, ekstra iş yapar, kendi işleri için mazot, makinalar için bakım parasını çıkarır, MF sahibi bol bol onu izler.

Özetle 100 ' lük JD sahibi, birim alandan kazanılacak para zaten az olduğu için sürümden kazanır, çarkı döndürür, MF sahibi o çarkı döndüremez.

Daha da önemlisi, makineleşme demek, sadece büyük traktör sahibi olmak demek değildir.

Makineleşme demek, insana muhtaç olmadan az kişi ile çok iş yapabilerek sürümden kazanmaktadır.

Makineleşme demek, zeytinleri toplarken verdiğin yevmiye parasının en az %70 ' inin şu an cebinde kalması demek. (Yanlış hatırlamıyorsam 1500-2000 ağaç zeytin çalışıyordun)

Bu yıl 15.000 lira sadece balya hammaliyesine vermiş biri olarak söylüyorum bunları. Eğer bir makineleşebilseydim, şu an en az 12.000 lira olacaktı cebimde.

Makineleşmezsek kazanamayacağız kısaca. Ne sen, ne ben.
bu dedıklerın de sen calısıyorsun makıne calısmıyor bunu gozden kacırmısın.tabıkı kazanacaksı. Mf lede calıstıktan sonra yer surersın....veya kum cekersın yada su cekersın bnm demek ıstedıgı. Farklı bır seydı senın bahsettıgın sey makınelesmek gerekkıdır bnmde demek ıstedıgım makınelesmek bazen işe yaramıyor...50 donumu mf le sur bırde 100 lük jd le ama farklı bır ıs yapma ben bundan bahsedıorum... yanı en son teknolojı ıle sen 50 donumu 1 veya 2 gunde surersın mf le 1 hafta surersın gerıye kalan zamanda maıkeneler yatacaksa zarar edersın ben bundan bahsedıyorum tabı kı pıyasaya calısırsan makınelesmek gereklıdır.. ama pıyasaya calısmak baska bır sey...
 
Ynt: gübre çuvalı

:8tartışma güzel. bence ikiside doğru düşünce ilk okuduğumda 25 kiloluk düşüncesi doğru geldi ama Yılmazın söyledikleride çok doğru.bende kendi düşüncemde büyük çiftçiliğin daha kolay olduğunu düşünüyordum ama makineleşmeyi gerçekleştirmek o kadar kolay değil.
 
Ynt: gübre çuvalı

Ben Yılmaz abinin söylediklerine katılıyorum.Arkadaşlar 25 kiloluk çuvallar olsun tabiki.Adam veya hamal sıkıntısı olan çiftçilerimiz var bu onlar için iyi olur.Fakat atladığınız bir konu var.Herkes tonda 5 lira 10 lira farkeder demiş.Olaya tek çerçeveden bakıyorsunuz arkadaşlar.Bu işin ipinden tutun çuvalına hammaliyesinden tutun nakliyesine kadar bir sürü kalemi var.Bu işleri sayısal olarak ele almak gerek bence.50 kiloya 25 kilo deyip maliyet yarısı diye hesaplayamayız.Örneğin ip maliyeti yarıya düşmeyecektir yine büyük çuval maliyetine yakın olacaktır.Çuvalın maliyeti her zaman büyükte az olacaktır.Ayrıca ya çuvallama kapasitesi azalacaktır ya da fazla işçi çalıştırılacaktır.Bir de bu gübre çuvallanıp bizim elimize gelene kadar kim bilir kaç kez el değiştiriyor kaç hammalın elinden geçiyor.Bir hamal 2 tane 25 ' lik çuval taşıyamayacağına göre her sefer 1 çuval getirir.20 kez gidip gelmek başka 40 kez gidip gelmek başka.Çuvallar hafif olsa bile 2 kata yakın bir hamal parası ortaya çıkar.İş yavaş olacağı için bir de tıra kamyona fark öde hadi bu da bir maliyet.Gübre şirketi özel şirket bunca şeyle uğraşıp üzerine elbet fiyat ekleyecektir(devlet olsa daha fazla ekler emin olabilirsiniz devlet hep çiftçiden alıyor zaten).Ben net fiyat olmadığı için hesaplayamadım ama ortaya çıkacak rakam tonda 100 lirayı bulacaktır.Olur mu ya 100 lirayı bulur mu hadi oradan diyecek arkadaşlar olursa 25 kiloluk torba çıktığında görürüz derim ben.Şunu eklemek gerek ayrıca 25 kilo olayını isteyen çiftçiler küçük ölçekli çiftçiler olacaktır.Kooperatif veya firma küçük çiftçiye 10 ton gübre satacaksa büyüğe 200 ton satacak.Büyük olan 25 kilo tercih etmeyecektir.Yani firma 1000 ton gübre satıyorsa bunun sadece 100 tonu 25 kiloluk olur.200 dönüm arazi eken bir trakya çiftçisini ele alalım.100 dönüm buğday 100 dönüm ayçiçeği olsun(ki artık kanolada ekilmekte ve biz 110 kilo gübre atıyoruz).80 kilo buğdaya 20 kilo da ayçiçeğine gübre atsan 10 ton gübre atarsın.Tonda 100 liradan 1000 lira para ödersin.Yılmaz abinin dediği gibi 250-500 kiloluk paketler halinde olsa tonda 100 lira ucuz olur.O 1000 lira parayı vermek yerine 3000₺ ' ye bir İMT alırsın kendine bir de cıraskal büyük paketle yükleme yaparsın.Senede 2000₺ karın olur hem de yorulmazsın.Ekstradan da oraya buraya gitmeye traktörün olur.Rakamları abartı olarak görmeyin arkadaşlar maliyetler fazla olmasa bile firmalar bunu fırsata çevirir.Kiloya da 10 kuruş eklerler.Bence 25 kilonun yanında 250-500 vb. büyük paketleri de yazmalıyız arkadaşlar.Bir işletme öğrencisi olarak benim gördüklerim bunlar.Yanlış bir şey söylediysem affola...
 
Ynt: gübre çuvalı

Anıl Tiraki link=topic=79661.msg944052#msg944052 date=1418017839' Alıntı:
Ben Yılmaz abinin söylediklerine katılıyorum.Arkadaşlar 25 kiloluk çuvallar olsun tabiki.Adam veya hamal sıkıntısı olan çiftçilerimiz var bu onlar için iyi olur.Fakat atladığınız bir konu var.Herkes tonda 5 lira 10 lira farkeder demiş.Olaya tek çerçeveden bakıyorsunuz arkadaşlar.Bu işin ipinden tutun çuvalına hammaliyesinden tutun nakliyesine kadar bir sürü kalemi var.Bu işleri sayısal olarak ele almak gerek bence.50 kiloya 25 kilo deyip maliyet yarısı diye hesaplayamayız.Örneğin ip maliyeti yarıya düşmeyecektir yine büyük çuval maliyetine yakın olacaktır.Çuvalın maliyeti her zaman büyükte az olacaktır.Ayrıca ya çuvallama kapasitesi azalacaktır ya da fazla işçi çalıştırılacaktır.Bir de bu gübre çuvallanıp bizim elimize gelene kadar kim bilir kaç kez el değiştiriyor kaç hammalın elinden geçiyor.Bir hamal 2 tane 25 ' lik çuval taşıyamayacağına göre her sefer 1 çuval getirir.20 kez gidip gelmek başka 40 kez gidip gelmek başka.Çuvallar hafif olsa bile 2 kata yakın bir hamal parası ortaya çıkar.İş yavaş olacağı için bir de tıra kamyona fark öde hadi bu da bir maliyet.Gübre şirketi özel şirket bunca şeyle uğraşıp üzerine elbet fiyat ekleyecektir(devlet olsa daha fazla ekler emin olabilirsiniz devlet hep çiftçiden alıyor zaten).Ben net fiyat olmadığı için hesaplayamadım ama ortaya çıkacak rakam tonda 100 lirayı bulacaktır.Olur mu ya 100 lirayı bulur mu hadi oradan diyecek arkadaşlar olursa 25 kiloluk torba çıktığında görürüz derim ben.Şunu eklemek gerek ayrıca 25 kilo olayını isteyen çiftçiler küçük ölçekli çiftçiler olacaktır.Kooperatif veya firma küçük çiftçiye 10 ton gübre satacaksa büyüğe 200 ton satacak.Büyük olan 25 kilo tercih etmeyecektir.Yani firma 1000 ton gübre satıyorsa bunun sadece 100 tonu 25 kiloluk olur.200 dönüm arazi eken bir trakya çiftçisini ele alalım.100 dönüm buğday 100 dönüm ayçiçeği olsun(ki artık kanolada ekilmekte ve biz 110 kilo gübre atıyoruz).80 kilo buğdaya 20 kilo da ayçiçeğine gübre atsan 10 ton gübre atarsın.Tonda 100 liradan 1000 lira para ödersin.Yılmaz abinin dediği gibi 250-500 kiloluk paketler halinde olsa tonda 100 lira ucuz olur.O 1000 lira parayı vermek yerine 3000₺ ' ye bir İMT alırsın kendine bir de cıraskal büyük paketle yükleme yaparsın.Senede 2000₺ karın olur hem de yorulmazsın.Ekstradan da oraya buraya gitmeye traktörün olur.Rakamları abartı olarak görmeyin arkadaşlar maliyetler fazla olmasa bile firmalar bunu fırsata çevirir.Kiloya da 10 kuruş eklerler.Bence 25 kilonun yanında 250-500 vb. büyük paketleri de yazmalıyız arkadaşlar.Bir işletme öğrencisi olarak benim gördüklerim bunlar.Yanlış bir şey söylediysem affola...

Anıl bence tespitin doğru.

Diğerlerini bilmem ama:
25 kg ' lık paketlenmiş gübre ile
500kg ' lık big bag (büyük çuval) ile paketlenen gübre arasından kesinlikle 100 lira/ton gibi bir fiyat farkı olur.

Olay sadece ambalaj miktarı değil. 20 tane çuvalı tek tek dikerken, tek tek doldururken kullanılan elektrik ve ipten tutun da tüm nakliye aşamalarına kadar her alanda sağlanacak tasarrufu düşünün.

Olur da inşallah bu uygulamaya başlanır da farkı hep beraber görürüz.

Yav maddi bakımdan hiç karlı olmasın, aynı olsun. Beden gücünden tamamen kurtuluyor olmak yeter. Kazanılacak zaman da cabası.

Bu arada bazı gübre firmaları özel siparişle 500 kg ' lık ve 1 tonluk çuvalda satış yapıyorlar. Küçük bayilerde bu zor olur ama en azından TKK bu tip isteklere cevap verebilir. 10 ton gübre alacak bi kişiye bu opsiyon sunulsa hayır diyeceğini sanmam.

Özetle 50 kg ' lık çuvala ister 250kg, ister 25 kg, hiç farketmez. Opsiyon gelsin de, isteyen istediğini seçebilsin.

Not: 25kg çuvala (üstüne basarak söylüyorum) karşı değilim. Kendini sakatlamaktansa, hobi bahçesi için alacağı 150 kilo gübreyi 25 kg ' lık çuvallarda alıp bagajına rahatça koymak için çuval başı 2 lira fazla vermeyi seve seve kabul edecek emekli öğretmen de var. Saygı duyarım.

Ama tek seferde 40 ton gübre alan, o gübreyi tek tek sırtından geçiren, ayrıca tonunu 30-40 lira ucuza aldığında, yukarıdaki emekli hocamızın bir aylık emekli maaşı kadar tasarruf sağlayacak çiftçiler de var.

Kısaca herkes düşünülmeli.
 
Ynt: gübre çuvalı

Yılmazım bu çuval işinde seni ikna etmek , firmaları ikna etmekten daha zor :)
Şaka bir yana kardeşim , dediklerinde haklısın , ama bizim daha makinalaşma konusunda daha çok yolumuz var.
Ama bu 25 lık da bir opsiton olmalı , neyse bedeli uyan alır , uymayan almaz.
Senin dediğin şekilde ambalajlarda bir seçenek olarak sunulsa belli kurumlarca belki makinalaşma hızlanır , fiyatı uygun tutulacak tabi.
 
Ynt: gübre çuvalı

ufukk link=topic=79661.msg944303#msg944303 date=1418077094' Alıntı:
Yılmazım bu çuval işinde seni ikna etmek , firmaları ikna etmekten daha zor :)
Şaka bir yana kardeşim , dediklerinde haklısın , ama bizim daha makinalaşma konusunda daha çok yolumuz var.
Ama bu 25 lık da bir opsiton olmalı , neyse bedeli uyan alır , uymayan almaz.
Senin dediğin şekilde ambalajlarda bir seçenek olarak sunulsa belli kurumlarca belki makinalaşma hızlanır , fiyatı uygun tutulacak tabi.

Ufuk Abi Lufthansa Airlines, yolcularına kahvaltıda verdiği 6 adet zeytinden ortalama olarak 4 ' ünün yendiğini, geri kalanın çöpe gittiğini tespit etmiş 1987 yılında.

87 yılında aldığı karar ile kahvaltılarda verilen zeytin adedini 1 eksiltecek 5 ' e düşürmüş.

2013 yılında yapılan bir raporda, şirketin bu karar sayesinde ettiği net kar 1.2 milyon dolar... (Rakam bazı kaynaklarda değişiklik gösterebiliyor. Burda önemli olan çok ciddi bir rakamın şirketin kasasında kalmış olması)

Sigara içilen ve içilmeden bir ömür sonunda, günde 1 paket sigara içen biri 1 ev ve 1 araba parasını çakmakla takmış oluyor.

Olay bu..
 

Ynt: gübre çuvalı

bizede yem geldimi kamyonla geliyo 250-300 çuval birden alıyoruz.ogün tam bir çile kamyon ahıra yanaşmıyo.kamyondan romorka aktar romorkdan da yemliğe böyle aktardımı da 600 çuval yapıyo.25 kg olsa en çok ben sevinirim herhalde ;D
 
Ynt: gübre çuvalı

Avrupa ülkelerinden (fransa)25 kilodan fazla yük taşıtmıyorlar.
Farklı kilolar ve seçenekler olmalı.
Ben 50 kiloyu taşımakta zorlandığım için çuvalı iki kişi atıyorum, römorkta istif te ona keza.
25 kiloluk çuvalı bir kişi aşağıdan verirken bir kişi de rahatlıkla istifler.
Daha büyük çuval zaten benim mibzere dökerken dolar, yarısı taşar.
Kömür çuvalı gibi olmalı, daha kolay ve yorucu olmuyor.
 
Ynt: gübre çuvalı

25 kilo türkiyede standart hale gelmeli katılıyorum.Yıllar önce un çuvalları 75 kiloydu özalın dönemiydi sanırım bu değişti şimdide biz değişelim... güçç*-* Her zaman mücadele edenler kazanamaz ama kazananlar hep mücadele edenlerdir... güçç*-*
 
Ynt: gübre çuvalı

ben büyük çiftci deyilim
o kadar ekipman alamam ama diyosanız ki makineleşmek lazım küçük ciftci bıraksın sadece büyük çiftciler bu işi yapsın olur bende bahcemi eker dururum
tarlalarıde satarız artık alana. ama bizim köyde 2 motorlu kişi sayısı 1 kişi en büyük mibzeri olan kişi 20 li ekermak oda heralde 200 kg çivarı gübre alıyor olsun napalım makineleşelim oda artık satsın tarlaları..... bizim köy komple satacak ozaman para olsada alsam tüm araziyi o zaman başlayacağım makineleşmeye o zamana kadar artık belimiz çıkana kadar 50 kg lik çuvallara talim edelim
 
Ynt: gübre çuvalı

arkadaşlar bugün bu yazılanları okuyunca insan neslinin giderek küçüldüğünü hissettim niye diyecek olursanız
bir günde tek başına10 ton gübreyi fırfıra doldururken babamın hey yavrum bunu doldurmada ne var bizim zamanımızda torbalar 100 kiloydu ne çekerdik onları doldururken dediği kulağımda çınlıyor şimdi
her bölgeye göre değişiyor ama çuvalı küçültüp fiyatı artacağına çuvalı büyültüp fiyatını düşürmek daha mantıklı olduğunu düşünüyorum
 
Ynt: gübre çuvalı

Bence de opsiyon olarak 25 ve 100 kg ' lık seçenekler olmalı. Ayrıca 10 t0n 15 ton yem alan işletmeler dökme yeme geçseler daha avantajlı olur.
 
Ynt: gübre çuvalı

sebazios link=topic=79661.msg944539#msg944539 date=1418155709' Alıntı:
O gün kendini iyi hissetmeyenler için 5 ve 10 kilogramlık da olabilir.
Bu olay billur tuz ebatlarına kadar inecek Yılmaz abi bu gidişle koca gün çuval açacak millet sonra neden bu gübrenin kilosu 2₺ oldu deyip dönecekler 50 kiloluğa ;D ;D
 

Ynt: gübre çuvalı

Fıtık veya kişinin sağlık problemi yoksa 50 kilo yerinde hatta bazen insan sınırlarını zorlamak için iki torba taşımalı diye düşünüyorum dengeszilik yapmama suretiyle bönye yem cuvalında ortalama 75 80 kilo ile calışınca 50 kilo abartılacak bi ağırlık diyil.. Öyle bel fıtığı falan da demiyin dengesiz calışılmadığı ani hareket edilmediği sürece hiç bişey olmaz hatta sabah yeni işe başlarken tam ısınmadan kendini zorlamamak gerek diye düşünüyorum :) hepimiz köylü kişileriz organik organik tereyağla sabah kahvaltısı yapın eve mutfak yağlarını almayın tam yerinde beslenip o beslenmenin hakını vermek gerekir diye düşünüyorum :)
 
Ynt: gübre çuvalı

25 kğ çıksın 50 kğ piyasadan kalksınmı dedi biri ;)
yaw arkadaş 25 te olsun 50 de..
isteyen istediğini alsın. .
traktör hp si gibi yani...
Düşünsenize. .
piyasada sadece 75 hp traktör var..
ne yapardınız. . :)
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt