Eksantrik milinden kaynaklanan güç artışı?

Üstüne yaz kim bilecek nasılsa dışardan aynı :)
Espiri yaptığını sanıyorsun ama bilgisizliğin ortaya çıkıyor. Bahsi geçen konu belli bir teknikle yapılır. Atmosferik motorların ateşleme ve emme egzoz açma kapama dereceleri zamanlamaları farklıdır. Ölçüler daha az karbon salınımını göre ayarlanır. Eski eksantrikle bu hassasiyeti kaldırınca daha fazla güç elde edilir. Motora zararı olmaz. Ancak zararlı gaz salınım hassasiyeti azalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Şimdi herkes yazmış üreticiler duysun vs.
Bakın değerli arkadaşlar;
Ülkemizde bulunan bir egzoz emisyon değer kısıtlaması var.
Buna istinaden de motorların bir "Tier" yani versiyon numaraları var mesela 480 gibi eski traktörler 1.nesil motora sahip ama şuanda kullanmış olduğunuz TD90 muhtemelen Tier3 motora sahiptir. Ekim 2020'den itibaren ise commonrail olan Tier4 motora geçilecek. Şimdi bu "Eksantrik" denilen parçanın olayı ne?
Şöyle açıklayayım üzerinde bulunan çıkıntılar(kam) ile egzoz zamanlaması ayarlanır ve dışarıya ne kadar egzoz gazı atılacağı belirlenir. Siz Tier3 model bir motora Tier2 veya Tier1 model bir "Eksantrik mili" takarsanız (ki kanunen bu yasaktır. Üretici firmaya, takana ve taktırana cezası var) Traktörünüz yanmış olan egzoz gazını motor içinden sürekli dışarıya atacak, zamanlayıcı eskisinden daha çok açık kalacağı için emisyon değerleri artacaktır.(dışarıya daha fazla zehirli gaz atacak)
Bugün işlediğimiz topraklar, içinde bulunduğumuz hava kimsenin umrunda olmayabilir amaaaaa
Yarın torunlarımız çalışacak temiz hava aramak zorunda kaldıklarında bizlere çok küfür edecekler.
Ekmek için toprağa ihtiyacımız olduğu kadar oksijene de ihtiyacımız var
Ama güzel haber şu Ekim'den sonra artık açtıracak bir pompa, değiştirecek bir eksantrik mili bulamayacaksınız.
Commonrail motor geliyor çünkü...
Kızmayın sinirlenmeyin ama bu eksantrik mil değişimi çok masum bişey değil.
Saygılarımla.
 
Güç artışı varsa-yakit artışı da vardır.Enerji yoktan var olmaz ,var olan enerji yok olmaz
Motorların başlangıç torklarını düşük tutup , düşük devirlerde düşük emisyon değerleri yakalanmış.
T5 115 e yazılım attık, sabit tork aralığı 1200-1800 devir arasına geldi, +30 HP, +100 n.m. tork verildi.
Uygun kullanımda yakıt artmıyor , aksine boğulma azaldığından bir miktar yakıt azalıyor.
Egzoz donatısı olarak , HI-SCR ( 3. nesil SCR ) kullanıldığında motor haritası düşük ayarlanmadan emisyon sorunu çözülebilirdi.
 
Traktör rölanti gazda az yakıt harcasın diye başlangıç torku aşırı düşük olan modeller var.
Farzı muhal, tırmık veya tiller kullanıyoruz, sıra başında devir azaltınca vites düşmek durumunda kalınıyor.
Sıraya girip gazlayıpta vites yükselteceğiz mişik. :(
Pulluğu çiziye attığımızda , pulluk toprakta iken motor düşük devirde stop ediyor.
Böyle modellere çakın kibriti yakın demenin sırası geliyor.
Traktör alıpta serviste bekleyeceksek hiç olmasın daha iyidir.
 
Motorların başlangıç torklarını düşük tutup , düşük devirlerde düşük emisyon değerleri yakalanmış.
T5 115 e yazılım attık, sabit tork aralığı 1200-1800 devir arasına geldi, +30 HP, +100 n.m. tork verildi.
Uygun kullanımda yakıt artmıyor , aksine boğulma azaldığından bir miktar yakıt azalıyor.
Egzoz donatısı olarak , HI-SCR ( 3. nesil SCR ) kullanıldığında motor haritası düşük ayarlanmadan emisyon sorunu çözülebilirdi.
Aydinlatici Teyitler için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Traktör rölanti gazda az yakıt harcasın diye başlangıç torku aşırı düşük olan modeller var.
Farzı muhal, tırmık veya tiller kullanıyoruz, sıra başında devir azaltınca vites düşmek durumunda kalınıyor.
Sıraya girip gazlayıpta vites yükselteceğiz mişik. :(
Pulluğu çiziye attığımızda , pulluk toprakta iken motor düşük devirde stop ediyor.
Böyle modellere çakın kibriti yakın demenin sırası geliyor.
Traktör alıpta serviste bekleyeceksek hiç olmasın daha iyidir.
Piyasada bulunan hangi max.tork devir li ;1600d/d olan mi?Bayılma yapıyor.

4 sersi olan traktör markasi bu durumda avantajlimidir,hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Şimdi herkes yazmış üreticiler duysun vs.
Bakın değerli arkadaşlar;
Ülkemizde bulunan bir egzoz emisyon değer kısıtlaması var.
Buna istinaden de motorların bir "Tier" yani versiyon numaraları var mesela 480 gibi eski traktörler 1.nesil motora sahip ama şuanda kullanmış olduğunuz TD90 muhtemelen Tier3 motora sahiptir. Ekim 2020'den itibaren ise commonrail olan Tier4 motora geçilecek. Şimdi bu "Eksantrik" denilen parçanın olayı ne?
Şöyle açıklayayım üzerinde bulunan çıkıntılar(kam) ile egzoz zamanlaması ayarlanır ve dışarıya ne kadar egzoz gazı atılacağı belirlenir. Siz Tier3 model bir motora Tier2 veya Tier1 model bir "Eksantrik mili" takarsanız (ki kanunen bu yasaktır. Üretici firmaya, takana ve taktırana cezası var) Traktörünüz yanmış olan egzoz gazını motor içinden sürekli dışarıya atacak, zamanlayıcı eskisinden daha çok açık kalacağı için emisyon değerleri artacaktır.(dışarıya daha fazla zehirli gaz atacak)
Bugün işlediğimiz topraklar, içinde bulunduğumuz hava kimsenin umrunda olmayabilir amaaaaa
Yarın torunlarımız çalışacak temiz hava aramak zorunda kaldıklarında bizlere çok küfür edecekler.
Ekmek için toprağa ihtiyacımız olduğu kadar oksijene de ihtiyacımız var
Ama güzel haber şu Ekim'den sonra artık açtıracak bir pompa, değiştirecek bir eksantrik mili bulamayacaksınız.
Commonrail motor geliyor çünkü...
Kızmayın sinirlenmeyin ama bu eksantrik mil değişimi çok masum bişey değil.
Saygılarımla.
Hepimizin bunu anlaması gerekiyor. Insanoğlunun her yaptığı doğaya zarar veriyor.Dogaya zarar vermek kendimize ve geleceğimize kötü yatırımdır.Zorla doğaya zarar yapın dense uyanık olup kendimizi yani doğayı korumalıyız.Hep daha fazlası nereye kadar sonumuzu düşünelim diyorum.
 
Piyasada bulunan hangi max tork devir li ;1600 d/d olan mı? Bayılma yapıyor.
4 serisi olan traktör markası bu durumda avantajlı mıdır? , hocam.
Traktörde max tork noktasının devir tercihi konumu bayılma durumunu etkilemez.
Motorun tork artış ve azalış yüzdeleri sürüşü etkiler.
Traktörlere de bence egzoz muayenesi uygulanmalıdır.
 
Ben de geçen hafta servisle görüştüm, egzantrik milini değiştirenlerin çekişten memnun kaldığını söyledi. Ama bizim servisi mili değiştirmek yerine aynı mil üzerinde diş atlatarak bunu sağlıyor. Maliyeti 2000 lira.

Yakıt kısmayla emisyon 3 sağlanırsa, elbette motor verimsiz çalışır ve silindirler tam olarak dolmadığı için baygın çalışır. Ben bu durumdan çok rahatsız oluyorum. Özellikle rampalarda tek yönlü sürüm yapılırken, geri gitmek için nerdeyse baskıyı bitireceğiz. O yüzden bu işlem çok yerinde olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Akifİnanç68
Servis, rutin bakım gereken parçaların kullanım zamanlarını bilir, bakımlarında zamanında yapılmasında yarar vardır.
Örneğin X marka motorda krank milinin yatak malzemesi zayıftı , kepler değişti, 400 000 km de motor yapıldı, yeni çalışan motor 800 000 km açılmadan gidebiliyor.
 

Benzer Konular