Espiri yaptığını sanıyorsun ama bilgisizliğin ortaya çıkıyor. Bahsi geçen konu belli bir teknikle yapılır. Atmosferik motorların ateşleme ve emme egzoz açma kapama dereceleri zamanlamaları farklıdır. Ölçüler daha az karbon salınımını göre ayarlanır. Eski eksantrikle bu hassasiyeti kaldırınca daha fazla güç elde edilir. Motora zararı olmaz. Ancak zararlı gaz salınım hassasiyeti azalır.Üstüne yaz kim bilecek nasılsa dışardan aynı
Merhaba toplam maliyet ne olduTd 90 ın eksantrik milini değiştirdik ve 640 eksantrik milini taktık ve traktörü tier 2 yaptık beklentimizin üstünde güç artışı oldu bunun sebebi nedir 5 li 12 ünlü de 2 nin 2 si 2 nin 3 ü ile zorlandığı yerde şuan 5 li 13 inç alpler seri 1-2 de gidiyor
Eksantirigi degistirinde kac hp bi artis oluyor
Peki 480le 540 üzerindeki motor aynı 540 nasıl bu kadar güçlü. 480 1500dev/dk max tork görüyor. 540 1400dev/dk max tork görüyor.Hp artmaz.
Lda mı eksantrik milimi hangisini yaptirsam kararsız kaldım
Motorların başlangıç torklarını düşük tutup , düşük devirlerde düşük emisyon değerleri yakalanmış.Güç artışı varsa-yakit artışı da vardır.Enerji yoktan var olmaz ,var olan enerji yok olmaz
Evet 2015 ve 2017 newhollandTraktör ne new holland ise pompa ayarı gayet yeterli oluyor
Aydinlatici Teyitler için teşekkür ederimMotorların başlangıç torklarını düşük tutup , düşük devirlerde düşük emisyon değerleri yakalanmış.
T5 115 e yazılım attık, sabit tork aralığı 1200-1800 devir arasına geldi, +30 HP, +100 n.m. tork verildi.
Uygun kullanımda yakıt artmıyor , aksine boğulma azaldığından bir miktar yakıt azalıyor.
Egzoz donatısı olarak , HI-SCR ( 3. nesil SCR ) kullanıldığında motor haritası düşük ayarlanmadan emisyon sorunu çözülebilirdi.
Piyasada bulunan hangi max.tork devir li ;1600d/d olan mi?Bayılma yapıyor.Traktör rölanti gazda az yakıt harcasın diye başlangıç torku aşırı düşük olan modeller var.
Farzı muhal, tırmık veya tiller kullanıyoruz, sıra başında devir azaltınca vites düşmek durumunda kalınıyor.
Sıraya girip gazlayıpta vites yükselteceğiz mişik.
Pulluğu çiziye attığımızda , pulluk toprakta iken motor düşük devirde stop ediyor.
Böyle modellere çakın kibriti yakın demenin sırası geliyor.
Traktör alıpta serviste bekleyeceksek hiç olmasın daha iyidir.
Hepimizin bunu anlaması gerekiyor. Insanoğlunun her yaptığı doğaya zarar veriyor.Dogaya zarar vermek kendimize ve geleceğimize kötü yatırımdır.Zorla doğaya zarar yapın dense uyanık olup kendimizi yani doğayı korumalıyız.Hep daha fazlası nereye kadar sonumuzu düşünelim diyorum.Şimdi herkes yazmış üreticiler duysun vs.
Bakın değerli arkadaşlar;
Ülkemizde bulunan bir egzoz emisyon değer kısıtlaması var.
Buna istinaden de motorların bir "Tier" yani versiyon numaraları var mesela 480 gibi eski traktörler 1.nesil motora sahip ama şuanda kullanmış olduğunuz TD90 muhtemelen Tier3 motora sahiptir. Ekim 2020'den itibaren ise commonrail olan Tier4 motora geçilecek. Şimdi bu "Eksantrik" denilen parçanın olayı ne?
Şöyle açıklayayım üzerinde bulunan çıkıntılar(kam) ile egzoz zamanlaması ayarlanır ve dışarıya ne kadar egzoz gazı atılacağı belirlenir. Siz Tier3 model bir motora Tier2 veya Tier1 model bir "Eksantrik mili" takarsanız (ki kanunen bu yasaktır. Üretici firmaya, takana ve taktırana cezası var) Traktörünüz yanmış olan egzoz gazını motor içinden sürekli dışarıya atacak, zamanlayıcı eskisinden daha çok açık kalacağı için emisyon değerleri artacaktır.(dışarıya daha fazla zehirli gaz atacak)
Bugün işlediğimiz topraklar, içinde bulunduğumuz hava kimsenin umrunda olmayabilir amaaaaa
Yarın torunlarımız çalışacak temiz hava aramak zorunda kaldıklarında bizlere çok küfür edecekler.
Ekmek için toprağa ihtiyacımız olduğu kadar oksijene de ihtiyacımız var
Ama güzel haber şu Ekim'den sonra artık açtıracak bir pompa, değiştirecek bir eksantrik mili bulamayacaksınız.
Commonrail motor geliyor çünkü...
Kızmayın sinirlenmeyin ama bu eksantrik mil değişimi çok masum bişey değil.
Saygılarımla.
Traktörde max tork noktasının devir tercihi konumu bayılma durumunu etkilemez.Piyasada bulunan hangi max tork devir li ;1600 d/d olan mı? Bayılma yapıyor.
4 serisi olan traktör markası bu durumda avantajlı mıdır? , hocam.
Hocam konu dışı fakat , yokuş aşşağı 5720 nin romorktaki yükle beraber egzostan duman attığını farkettim , pompacı ustam avans veririzdedi, varmı yorumunuz.Motor kapağı taşlanırsa piston kolları uzun kalıyor, ölçüm yapılıp piston kollarının da değişmesi gereken durumlar olabilir.